F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

McLarenove muke

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

McLaren Honda

McLaren Honda

Honda je dala naslutiti da bi jedino kompletna promjena dizajna, konfiguracije i postavki pogonske jedinice za sljedeću sezonu mogla dati neke rezultate. Japanski proizvođač tvrdi da njihov motor s unutarnjim izgaranjem daje jednaku snagu kao i Renaultov. Svima je jasno da ta teorija ne drži vodu te da njihov sustav obnove energije (ERS) mnogo zaostaje za konkurencijom. Šef Hondinog motorsport odjela, Yasuhisa Arai, koji se našao pod paljbom McLarena zbog neispunjenja zadataka i obećanja, priznaje da je ERS veliki problem.

“Nažalost, premalo energije dobivamo na dugačkim pravcima, to je razlog manje maksimalne brzine.”

Postalo je svima jasno da promjena konfiguracije ERS-a zahtjeva neke zahtjevne modifikacije i promjene (uključujući i kompresor). Takve promjene ne mogu se napraviti tijekom sezone zbog pravila o homologaciji (zamrzavanju značajnih promjena). Arai je napomenuo da se velike promjene spremaju za 2016., ali njemu malo tko više vjeruje.

“Shvatili smo da je to slaba točka naše pogonske jedinice, ali počeli smo već poduzimati potrebne korake da to ispravimo u 2016.”

Kada su ga novinari motorsporta upitali hoće li preostali tokeni pomoći u tom problemu odgovorio je :

“Ne mogu reći sada ništa o korištenju budućih tokena tijekom sezone. Vrlo je teško zbog same konfiguracije. Naravno da želimo mnogo toga promijeniti za sljedeću sezonu, ali prvo želimo napredovati malo po malo u svakoj utrci.”

Arai je odbio komentirati natpise o njegovoj smjeni i uvjeren je da njegov projekt ide u dobrom smjeru.

“Idemo u dobrom pravcu, ali rezultati nisu tako dobri. Nadam se da ćemo dati maksimum u preostalim utrkama. Iskoristit ćemo tokene za nekoliko sljedećih utrka. Dajemo mnogo truda i energije kako bi izvukli više konjskih snaga, ali i kontrole za naše vozače. Ova staza u Italiji je itekako teška za nas jer MGU-K je 120kw, ali MGU-H je više pod povećalom na pravcima.

Alonso je prestao vjerovati?

Alonso je jasno objasnio kako stoje stvari u njegovoj ekipi i gdje se gubi najviše vremena na stazi.

“Na stazi sa 6 zavoja, prema GPS-u, gubimo 2 do 3 desetinke na tim zavojima. Ostatak koji iznosi više od tri sekunde gubimo na pravcima.”
Alonso je uvjeren kako je šasija rame uz rame sa Mercedesom, Red Bullom i Ferrarijem, ali ne vjeruje Hondinom motoru ni malo. Sve više vjeruje insajderima koji tvrde da Hondin motor, onaj hibridni dio, potpuno ostane bez snage na svim zahtjevnijim pravcima. To stvara zaostatak, navodno, od čak 160-180 konjskih snaga.

“Ovo je proces razvijanja. Znamo da smo posljednji. To je zaista frustrirajuće za sve ljude u ekipi. Možda se i krećemo u pravom smjeru. Vidjet ćemo koliko je još vremena potrebno da postanemo konkurentni, ali koliko još vremena planiram ja provesti u F1.”

Jenson očekuje brzu odluku o budućnosti

Da problemima tu nije kraj, zna i sam Ron Dennis. Ima tri vozača pod ugovorom, ali samo 1 raspoloživo mjesto u ekipi.

Button je razgovarao s Ronom ovaj tjedan i zatražio od njega raniju odluku o njegovom angažmanu – Britanac želi znati na čemu je.
Prošle godine, odluku da i dalje ostaje pilot McLarena čekao je skoro do Božića. 35- godišnjak ima ugovor koji se lako može produžiti za 2017., ali su problem njegova primanja, koja bi u tom slučaju značajno porasla.

“Mislim da cijela ekipa razumije da se s tom odlukom ne bi smjelo čekati kao što se to čekalo s prošlogodišnjom. Mislim da se to neće ponoviti. Razgovarao sam s Ronom, ali nismo išli u detalje. Znat ću više u sljedećim tjednima.”

Magnussen i Vandoorne čekaju kao napete puške i nadaju se mjestu. Jasno je da će netko izvisiti i ostati bez mjesta na gridu. Lewis Hamilton podržava Buttona i žali nad sudbinom McLarena

“Button je jedan od najvećih vozača koje imamo na gridu i mislim da mu je iskustvo veliki plus. Ova momčad treba jasan smjer, momčad treba mnogo pomoći i povratnih informacija i dva iskusna vozača. Ukoliko će imati dva mlada vozača, nisam siguran da mogu napredovati istom brzinom. Oni su ipak iskusni, znaju mogo o ekipi, automobilu i mogu motivirati momčad.” Jasan je bio Lewis Hamilton, koji je od malih nogu bio pod ugovorom s McLarenom.

“Nikada ih ne primjetim, kada ih prolazim za puni krug. Uopće ne izgledaju kao McLaren. Za mene, McLaren je uvijek crveno-bijeli ili srebrni – kao kada sam ja vozio. Sada su tako sivkasti, kompletno sivi, ali najčudnije je kada ih vidiš kako se bore s Manorom. Manor se bori s budžetom i nevjerojatno je da se takva momčad, kakva je McLaren, srozala tako nisko”, osjećala se jasna tuga i gorčina u Lewisovom glasu, bez ikakve zle namjere.

Gorčina i tuga koju osjećaju svi navijači F1 kada vide gdje se nalaze Alonso i Button, navijali za McLaren ili ne. McLaren je institucija F1 kao i Ferrari ili Williams. Bez njih ne bi bilo isto.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

5 komentara

  1. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    Dosta velik članak. Hvala ti Luka :)

    Ne znam zašto, ali sve mi se nekako čini da bi Honda na kraju sezone mogla reći doviđenja Formuli 1, jer da i naprave nešto dobro za par godina, sumnjam da će isplatit gubitke koje su stvorili. I onda kombinacija McLaren-Renault? Zvuči čudno, ali što bi im onda preostalo. McLaren-Ferrari nikako, s Mercedesom su valjda raskrstili za idućih 10 godina, i tko im onda ostaje? Cosworth? Oni su imali nekakav motor za 2014., ali na kraju ništa nije ugledalo svjetlo dana. Usotalom, kombinacija McLaren-Cosworth je u povijesti bila jako uspješna.


    0

    0
    • Luka, dobar članak, kao i uvijek. Diesel, zanimljivo razmišljanje što se motora tiče. Mislim da će Honda ostati i u 2016. Jer ako sada odu, onda zbilja mislim da se više nikada neće vratiti. Mislim da nije toliko problem Honda kao Honda nego činjenica da zaostaju u razvoju motora naspram drugih proizvođača i da ih tuče pravilo ograničavanja testiranja. Možda je ponekad bolje biti u F1 pa makar na sredini nego odlaziti pa se onda opet vračati. Gubitak vremena. Jer da su ostali poslije 2008. godine pa makar samo kao dobavljač motora sigurno danas ne bi bili u poziciji u kojoj jesu. McLaren-Renault? Meni osobno ne zvuči toliko čudno jer 1994. godine bili su McLaren-Peugeot i koliko god tada nisu bili zadovoljni, rezultati nisu bili toliko slabi. Danas bi valjda dali pola svoje duše da su takvi sa Hondom kao što su bili tada sa Peugeotom. McLaren-Cosworth? Dobra ideja, no sigurno bez garancije za uspijeh što se tiče top rezultata a i oni više nisu u F1 pa se postavlja pitanje ima li smisla. Druge dvije opcije? Slažem se sa tobom.


      0

      0
      • @Marros – @ diesel

        Za Hondu bi svakako bilo dobro da su ostali, vjerojatno bi bili prvaci umjesto Brawna, ali…

        Ma nije me toliko briga za Hondu, zapravo, brine me McLaren.

        Ekipa je izgubila identitet, izgubila je ponos i status. Izgubila je i novce, očito gubi i sponzore. Brine me da ne padnu na dno – jer kada ti se godinu za godinom crveni bilanca – nije lijepo.

        Cosworth ili Renault – to sam i ja razmišljao i ne znam. Renault je ipak tu negdje, u igri. Mislim da će se oni dignut uskoro, svakako prije nego Honda.
        Ne znam u kojem je stadiju Cosworth sa svojim motorima tako da to ne mogu komentirati, ali mislim da bi i njima trebalo dosta vremena.

        Ne znam više ni koliko vjerujem Ronu Dennisu ni da li je on pravi čovjek za McLaren.

        Slažem se sa Lewisom koji je rekao da to više nije McLaren. Počevši od boje na dalje.

        Nešto treba promijeniti!


        0

        0
  2. Mclaren raca Prikaži

    Cosworth bi morao sve ispočetka kao i Honda ove godine, a vidimo kako djeluje kad se netko, ko nema konstantu u f1, ubaci, tako da ta opcija nema baš nekog smisla. Bolje onda čekati riskirati sa Hondom. Mene je oduvjek zanimalo zašto McLarenu nikad nije bila opcija Renault, a bili su već etablirani kao odličan proizvođač motora u f1, pa čak sam znao biti pomalo ljubomoran kad su Francuzi ubijali, a McLaren se mučio. Ovo sada, sa Hondom, više nije frustracija nego mučenje kakvo ni inkvizicija nije poznavala.


    0

    0
  3. Honda zekohonda Donator Prikaži

    ništa coshworth, dole ste već naveli razloge, da se ne ponavljam.
    oni su napravili motor za lm p1 nissan…i motor je odličan, samo pretih. :)
    što će bit s nissanovim lm p1 projektom treba vidit, ali izjavili su iz coshwortha kako su se pojedini privatnici raspitivali.


    0

    0