Oktanski koktel

F1 Retrovizor: Mikin povratak iz mrtvih

Piše: Ante Maras

Prije 2 godina, 7 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

Imola nam se vraća u Formulu 1 nakon dugih 14 godina, za neke sigurno predugih 14 godina. Zbog posebnih okolnosti koje se odvijaju trenutno u svijetu, čelnici F1 su kao zamjenu za neke otkazane utrke počeli vraćati stare staze, uvoditi nove ili jednostavno održati dva vikenda na jednoj trkaćoj stazi. Jedna od tih povratnika je i Imola, staza koja budi nostalgiju i neke posebne emocije, uglavnom lijepe, ali nažalost i pokoju tužnu. Iako zbog same širine staze sam skeptičan po pitanju utrkivanja na stazi, zbog svoga specifičnog formata sa samo jednim slobodnim treningom Imola možda krije i neko pozitivno iznenađenje. Povrataka Imole je prilika da se prisjetimo nekih lijepih trenutaka koji su se odvili na ovoj stazi te izdvajam jedan koji možda nije toliko razvikan, ali je svakako vrijedan pažnje.

Nakon prve dvije utrke, stvari za Miku Hakkinena i McLaren nisu izgledale nimalo dobro, 0 bodova na kontu te Ferrari i Michael Schumacher koji jednostavno blistaju, a dolazak na Ferrarijev domaći teren u Imoli nikad nije jednostavan, pogotovo tad. Isto tako, počele su kružiti glasine da je došlo do zasićenja kod Mike Hakkinena nakon osvajanja naslova te da se želi više posvetiti obitelji. Jednostavno je McLarenu trebao dobar rezultat i to što prije.

Tijekom slobodnih treninga i kvalifikacija je postalo jasno da će se borba odvijati između Hakkinena i Schumachera, a borba je kulminirala u kvalifikacijama. Michael Schumacher je odvozio sjajan krug te je ostvario privremeni pole position, no Mika je preuzeo pole position krugom koji je za samo 0.091 sekundi bio brži od Schumacherovog. Ali to nije ono što je izazvalo iznenađenje svih prisutnih. Hakkinenov pole je bio iznenađenje zbog činjenice da su zaostatci za Schumacherom u prvom i drugom sektoru bili 0.085 i 0.089 sekundi, a još je u zavoju 12 na početku 3. sektora otišao preširoko te su se svi pomirili s Hakkinenovim 2. mjestom na startu, no ne i on koji je izvukao maksimum iz bolida i trećeg sektora te uzeo pole position. Hakkinen je još jednom pokazao da je jedan od najvećih majstora kvalifikacija ovog sporta. Svakako preporučam svakom fanu F1 da na YouTubeu pogleda taj krug i to još uz finske komentatore koji svojim reakcijama dodatno čine taj krug izvanrednim.

Mika Hakkinen je vrhunski odradio start utrke se odmakao od ostatka grida. S druge strane, Schumacher je loše startao te se morao braniti od Coultharda i Barrichella koji na kraju i prestiže Coultharda. Kako je utrka tekla, bilo je jasno da će se borba za pobjedu odvijati između Hakkinena i Schumachera. Vodeći dvojac se počeo lagano odmicati od ostatka grida, a i Hakkinen polagano i sigurno od Schumachera, a do ulaska u box po gorivo, Hakkinenova prednost nad Schumacherom je iznosila 3,2 sekunde, a preko 20 sekundi u odnosu na sljedećeg pratitelja. Nakon Schumacherovog ulaska u box, njegova se prednost gotovo udvostručila, tj. iznosila je 5.7 sekundi budući da je Hakkinenov odlazak u box trajao 7,6 sekundi, a Schumacherov 10 sekundi.

Prednost je bila više manje konstantna sve dok Hakkinen nije naletio na otpali komad od nekog bolida koji mu je oštetio podnicu bolida i učinio bolid teškim za vožnju te mu se Schumacher, no nekako vraća prednost od 5 sekundi. S vremenom se Schumacher počeo približavati Hakkinenu, a prednost je pala na 2 sekunde u 41. krugu kad je Hakkinen doživio glitch u elektronici te ju uspio riješiti. Ali ni Schumacher nije bio bez problema, budući da se zamalo sudario s Pedrom Dinizom u 43. krugu kad ga je išao zaobići za puni krug. Na kraju je Hakkinenova prednost pri ulasku u box u 44. krugu iznosila 3 sekunde kad Michael Schumacher preuzima vodstvo kojeg ne pušta čak i nakon odlaska u box u 49. krugu. Razlog tome je velika razlika između Hakkinenovog out lapa i Schumacherovog in lapa. Do kraja utrke je Hakkinen svim snagama pokušao proći Schumachera, ali ne uspijeva te na kraju Schumacher pobjeđuje Hakkinena sa samo 1,168 sekundi prednosti nad Hakkinenom. Trećeplasirani je bio David Coulthard s preko 50 sekundi zaostatka, a Barrichello je utrku završio 4. s gotovo minutom i pol zaostatka za pobjednikom. Od ostatka grida treba izdvojiti Jacquesa Villeneuvea koji je sjajnim startom s devetog mjesta i borbama u sredini poretka došao do 5. mjesta, donijevši nove bodove svojoj momčadi BAR.

Ako za nekog vozača mogu svakako reći da ga vole i poštuju svi fanovi Formule 1, to je svakako Mika Hakkinen. On je jedan odmjeren i uglađen gospodin van staze, a poznat je bio i po zanimljivim presicama koje je onako sterilne uvijek nekako začinio, a najviše se pamti presica s VN Kanade 1999. godine kad su se on i Eddie Irvine međusobno gađali ručnicima i polijevali sokom. A na stazi je isto bio veliki gospodin, bez nekih kontroverzi, ali zato jako, jako sposoban utrkivati se žestoko te pronalaziti prostor tamo gdje nitko ne vidi taj prostor, što je na briljantan i prekrasan način pokazao na VN Belgije 2000. godine. A kad Michael Schumacher, jedan od najuspješnijih i za mnoge najbolji F1 vozač, kaže da je Mika njegov najveći i najteži protivnik s kojim se borio, to više nego jasno govori o vozačkim kvalitetama koje on posjeduje. Istina, Hakkinen nema tu sposobnost dovesti lošiji bolid do pobjede kao što to Schumacher, Alonso ili Senna mogu, ali s pravim bolidom može doći do naslova, što je pokazao dvaput i to jednom upravo protiv Schumachera. Da, možda će doći u F1 veći gospodin i zabavniji čovjek od Mike, sigurno je bilo i bit će boljih vozača od Mike Hakkinena, ali vjerujte mi, više nikada se neće pojaviti vozač kao što je Mika Hakkinen jer on je samo jedan.

Komentiraj

7 komentara

  1. Nije da sam isa gledat taj krug ?
    Kako rekose Finci “perkele”
    Samo je jedan Mika



    3

    0
  2. Uf , hvala za ovaj tekst :D.
    Jos je u kvalama 3 metra pred prolazak kroz cilj lako mogao izgubit bolid. :D.

    Ziva istina , Mika je samo jedan i neponovljivi.



    9

    0
    • Mick Schumacher
      Ante Maras novinar Prikaži

      Točno to. A i u zadnjem sektoru je kroz par zavoja prošao bez kočenja i samo ga je vrhunska kontrola bolida i ulazak u zavoje pod idealnim kutom spasilo od izlijetanja. Za mene jedan od najboljih posljednjih sektora neke staze ikad odveženih.



      5

      0
      • Izgleda mocno da uz onakvu pogresku uzeo PP..
        Nisam nesto posebno studira treci sektor MSCa, mozda nije bio nesto posebno pa je zato Mika uspio uzet PP..



        2

        0
        • Mick Schumacher
          Ante Maras novinar Prikaži

          Ma zadnji sektor je Schumacher odvozio skroz ok, na svojoj uobičajenoj razini, nego je Mika taj zadnji sektor odradio fenomenalno i s jako puno rizika koji mu se na kraju isplatio jer u dva-tri zavoja je Mika odvozio bez kocenja, što je moglo rezultirati izlijetanjem.



          2

          0
        • Onda ok ? No risk, no gain.. Mika je jedini lik koji je pobjedio Ferrari a da mu nisam zamjerio.. Bas mi je bio lik..



          6

          0
  3. Fernando Alonso 14
    Hyper markoni Prikaži

    Evo nešto nevezano za članak, Saudijska Arabija se našla na F1 kalenadaru za 2021.(nije službeno ali vrlo vjerojatno)



    1

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni