Vozači podupiru povratak pijeska na Spa-Francorchamps

Izdvojeno

Luka Jurić

Prije 4 godina 3 min 9 komentara

Vozači Formule 1 raduju se planiranim promjenama na stazi Spa-Francorchamps koje će rezultirati time da će određeni asfaltni dijelovi za izlijetanje na stazi biti zamijenjeni pješčanim zamkama. Radi se o nekoliko ključnih zavoja na stazi, a promjene su planirane za 2022.

Iz uprave staze na kojoj se održava VN Belgije potvrdili su prošli tjedan kako će stavljati pijesak kod zavoja La Source, Raidillon, Blanchimont, Les Combes i Stavelot kao dio projekta obnove vrijednog 80 milijuna eura, koji također uključuje i nove tribine na vrhu kompleksa Eau Rouge/Raidillon.

Te promjene su u pripremi kako bi staza osigurala FIM Grade C licencu, koja joj je potrebna kako bi održavala motociklističko Svjetsko prvenstvo u izdržljivosti (FIM EWC).

Nedavne F1 utrke na stazama poput Mugella i Nurburgringa stavile su dodatan fokus na činjenicu da vozači preferiraju pješčane zamke.

McLarenov vozač Carlos Sainz Jr izjavio je tijekom vikenda u kojem se vozila VN Belgije:

„Jedina stvar koja sad nedostaje u Spa su pijesak i trava kraj rubnika na izlazu iz zavoja“.

– Carlos Sainz Jr

Također je i prošli vikend, kad se vozila VN Eifela, bio jasan u tome da podupire promjene na Spa-Francorchampsu.

„Pozdravljam povratak pijeska i nadam se za još više pijeska u budućnosti, i trave i svega jer to je upravo ono što mislim da trebamo kako bismo staze ponovno učinili dobrim i spektakularnim.

Nadam se da se nešto drugo događa na Spa i da ne bacaju 80 milijuna eura na pijesak! Ali pozdravljam povratak pijeska, i nastavimo se moliti za još pijeska i još trave“.

– Carlos Sainz Jr

Williamsov vozač George Russell naglasio je kako vozači žele znati da će ih pogreška koštati.

„To je bit utrkivanja. To uzbuđenje, kad ste na granici, znajući da ako napravite pogrešku da ćete biti kažnjeni.

I nažalost ima previše staza, očito iz sigurnosnih razlika, koje vam ne daju taj element dok vozite. Tako da je pijesak maknut zbog određenih razloga, a vraćen zbog drugih.

I mislim da iz vozačke perspektive – ne znam nužno sve implikacije vezano za sigurnost – bilo bi lijepo kad bismo mogli vidjeti više pravih trkaćih staza s pješčanim dijelovima za izlijetanje“.

– George Russell

FIA-in trkaći direktor Michael Masi rekao je nakon VN Toskane na Mugellu kako njihova pješčana rješenja ne mogu biti rješenje za svaki zavoj svake staze, ali je sretan vidjeti uvođenje pješčanih zamki ukoliko je procijenjeno kako su one prikladne za dotičan zavoj.

„Rekao sam već prije, zavoj po zavoj, stazu po stazu, i ako funkcionira u određenoj okolnosti, definitivno.

„Ako ne funkcionira, onda moramo sagledati cijelu sliku o tome kako funkcionira, i FIA, radeći zajedno s FIM, iz te perspektive. Postoji više strana [koje imaju riječ u tom pitanju].

Nastavit ćemo to razmatrati stazu po stazu, zavoj po zavoj kako bismo pokušali donijeti najbolje procjene“.

– Michael Masi

Odgovor

9 komentara

  1. Ferrari
    Boris_CRO Prikaži

    Podupirem vraćanje svih staza u 90te. Ali baš svih. Ponajviše onaj francuski aerodrom gdje se utrkuju zadnjih godina.



    17
    17

    0
  2. Zdenko Prikaži

    Kad svi vozači kažu da je bolje s pijeskom, a ja ne bi pijesak, onda je jasno da su oni u pravu. No, to me neće omesti da iznesem svoje mišljenje ?

    Ja bi da te izlijetanje košta u vremenu umjesto odustajanje. Ako je rizik napada velik onda će manje riskirati napad. Recimo zadnja utrka prvi zavoj. Lijep dvoboj Bot-Ham i Ver-Ric. Da je tamo pijesak bila bi 4 odustajanja. Ok, mnoge bi veselilo jer su to oba Merca, ali to je druga rasprava ?

    Prekočiš se plaćaš u gumama i vremenu. Nije potrebno još i da odustaješ. Za pole je ok da imaju zidove i da te i najmanje pogreška košta plasmana, ali za utrku ne. Na neki način i imaju virtualne zidove jer brišu vremena. To je ok.


    0
    -12

    12
    • Ferrari
      Boris_CRO Prikaži

      Obrnuto… baš želim da greška ne bude 0,1 sec slabiji krug već potpuni DNF. Koliko je puta Ham dobio trku iako je imao gadne greške u vožnji, gadna kočenja… ali je samo izgubio djelić sekunde i dobio trku sa 15 sek prednosti.



      13
      12

      1
      • Zdenko Prikaži

        Ok. Razumijem, ali evo imam drugačije želje.

        Možemo se složiti da trenutno Monaco najviše kažnmjava greške. Koliko puta je kažnjen zabijanjem onaj s polea? Voze opreznije i utrkivanja nema.

        Šljunak neće spasiti sezonu koja ima dominantan bolid. Može uništiti sezonu u kojoj bi bilo izjednaćenih bolida (vrh, ili sredina proetka svejedno)


        0
        -3

        3
    • Blue Flag
      dFixxx3r Prikaži

      mene smeta što se granice staze više ne respektiraju, svi idu svugdje bez ikakvih posljedica, cirkus. i teško je to popratiti ponekad s malih ekrana, suci ne stignu sve sankcionirati, i sve to stvara jedan kaos i nedosljednost. odmah šljunak pa da vidim hrabre



      13
      13

      0
  3. Felipe Massa
    Braziliscanec Masa Prikaži

    Nije li pravi izraz “šljunčana zamka”?



    5
    5

    0
  4. Sebastian Vettel 5
    Vettel-Ferrari Donator Prikaži

    Respekt za Sainza, nisam uporatio prije da ima ovakav stav :thumbs:

    Za što veću sigurnost vozača sam uvijek, ali i za to da postoje pješčane izletne zone gdje god je to moguće :D



    8
    8

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.