Bok! F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. Stoga, kako bismo mogli nastaviti raditi ono što radimo od 2015. - molimo da za ovu stranicu onemogućite AdBlock. Hvala :)
Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.
Vozači Formule 1 raduju se planiranim promjenama na stazi Spa-Francorchamps koje će rezultirati time da će određeni asfaltni dijelovi za izlijetanje na stazi biti zamijenjeni pješčanim zamkama. Radi se o nekoliko ključnih zavoja na stazi, a promjene su planirane za 2022.
Iz uprave staze na kojoj se održava VN Belgije potvrdili su prošli tjedan kako će stavljati pijesak kod zavoja La Source, Raidillon, Blanchimont, Les Combes i Stavelot kao dio projekta obnove vrijednog 80 milijuna eura, koji također uključuje i nove tribine na vrhu kompleksa Eau Rouge/Raidillon.
Te promjene su u pripremi kako bi staza osigurala FIM Grade C licencu, koja joj je potrebna kako bi održavala motociklističko Svjetsko prvenstvo u izdržljivosti (FIM EWC).
Nedavne F1 utrke na stazama poput Mugella i Nurburgringa stavile su dodatan fokus na činjenicu da vozači preferiraju pješčane zamke.
McLarenov vozač Carlos Sainz Jr izjavio je tijekom vikenda u kojem se vozila VN Belgije:
„Jedina stvar koja sad nedostaje u Spa su pijesak i trava kraj rubnika na izlazu iz zavoja“.
– Carlos Sainz Jr
Također je i prošli vikend, kad se vozila VN Eifela, bio jasan u tome da podupire promjene na Spa-Francorchampsu.
„Pozdravljam povratak pijeska i nadam se za još više pijeska u budućnosti, i trave i svega jer to je upravo ono što mislim da trebamo kako bismo staze ponovno učinili dobrim i spektakularnim.
Nadam se da se nešto drugo događa na Spa i da ne bacaju 80 milijuna eura na pijesak! Ali pozdravljam povratak pijeska, i nastavimo se moliti za još pijeska i još trave“.
– Carlos Sainz Jr
Williamsov vozač George Russell naglasio je kako vozači žele znati da će ih pogreška koštati.
„To je bit utrkivanja. To uzbuđenje, kad ste na granici, znajući da ako napravite pogrešku da ćete biti kažnjeni.
I nažalost ima previše staza, očito iz sigurnosnih razlika, koje vam ne daju taj element dok vozite. Tako da je pijesak maknut zbog određenih razloga, a vraćen zbog drugih.
I mislim da iz vozačke perspektive – ne znam nužno sve implikacije vezano za sigurnost – bilo bi lijepo kad bismo mogli vidjeti više pravih trkaćih staza s pješčanim dijelovima za izlijetanje“.
– George Russell
FIA-in trkaći direktor Michael Masi rekao je nakon VN Toskane na Mugellu kako njihova pješčana rješenja ne mogu biti rješenje za svaki zavoj svake staze, ali je sretan vidjeti uvođenje pješčanih zamki ukoliko je procijenjeno kako su one prikladne za dotičan zavoj.
„Rekao sam već prije, zavoj po zavoj, stazu po stazu, i ako funkcionira u određenoj okolnosti, definitivno.
„Ako ne funkcionira, onda moramo sagledati cijelu sliku o tome kako funkcionira, i FIA, radeći zajedno s FIM, iz te perspektive. Postoji više strana [koje imaju riječ u tom pitanju].
Nastavit ćemo to razmatrati stazu po stazu, zavoj po zavoj kako bismo pokušali donijeti najbolje procjene“.
– Michael Masi
Morate biti logirani za komentiranje.
Podupirem vraćanje svih staza u 90te. Ali baš svih. Ponajviše onaj francuski aerodrom gdje se utrkuju zadnjih godina.
17
0
Ne vjerujem da će Paul Richard vratiti pijesak jer je na toj stazi gotovo sve asfaltirano zbog velikog broja konfiguracija koje staza ima.
8
0
Kad svi vozači kažu da je bolje s pijeskom, a ja ne bi pijesak, onda je jasno da su oni u pravu. No, to me neće omesti da iznesem svoje mišljenje ?
Ja bi da te izlijetanje košta u vremenu umjesto odustajanje. Ako je rizik napada velik onda će manje riskirati napad. Recimo zadnja utrka prvi zavoj. Lijep dvoboj Bot-Ham i Ver-Ric. Da je tamo pijesak bila bi 4 odustajanja. Ok, mnoge bi veselilo jer su to oba Merca, ali to je druga rasprava ?
Prekočiš se plaćaš u gumama i vremenu. Nije potrebno još i da odustaješ. Za pole je ok da imaju zidove i da te i najmanje pogreška košta plasmana, ali za utrku ne. Na neki način i imaju virtualne zidove jer brišu vremena. To je ok.
0
12
Obrnuto… baš želim da greška ne bude 0,1 sec slabiji krug već potpuni DNF. Koliko je puta Ham dobio trku iako je imao gadne greške u vožnji, gadna kočenja… ali je samo izgubio djelić sekunde i dobio trku sa 15 sek prednosti.
13
1
Ok. Razumijem, ali evo imam drugačije želje.
Možemo se složiti da trenutno Monaco najviše kažnmjava greške. Koliko puta je kažnjen zabijanjem onaj s polea? Voze opreznije i utrkivanja nema.
Šljunak neće spasiti sezonu koja ima dominantan bolid. Može uništiti sezonu u kojoj bi bilo izjednaćenih bolida (vrh, ili sredina proetka svejedno)
0
3
mene smeta što se granice staze više ne respektiraju, svi idu svugdje bez ikakvih posljedica, cirkus. i teško je to popratiti ponekad s malih ekrana, suci ne stignu sve sankcionirati, i sve to stvara jedan kaos i nedosljednost. odmah šljunak pa da vidim hrabre
13
0
Nije li pravi izraz “šljunčana zamka”?
5
0
Poprilično sam siguran da sam vidio obje varijante na različitim mjestima, ali moguće da bi to bila bolja opcija u ovom slučaju. Hvala na komentaru!
7
0
Respekt za Sainza, nisam uporatio prije da ima ovakav stav :thumbs:
Za što veću sigurnost vozača sam uvijek, ali i za to da postoje pješčane izletne zone gdje god je to moguće :D
8
0