Izdvojeno

Michael Masi: Ne možemo staviti šljunak bilo gdje

Piše: Ante Vetma

Prije 2 godina, 13 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

FIA-in trkaći direktor Michael Masi tvrdi da šljunčane izletne zone nisu rješenje za svaku stazu, te da ne mogu funkcionirati svugdje kao u Mugellu.

Podsjetimo, uoči VN Toskane Masi je izdao direktivu ekipama u kojoj kaže da se u zavojima 3, 5, 9, 11 i 15. neće gledati voze li vozači unutar granica staze jer će takve prijestupe ionako kažnjavati šljunak koji s njihove vanjske strane.

Carlos Sainz bio je jedan od mnogih vozača koji su komentirali ovakvo rješenje:

“Mislim da je sjajno opet vidjeti šljunčane zamke. Možda će ovo dati FIA-i povjerenja u to da su ovo dobra rješenja za poštivanje granica staze.”

– Carlos Sainz

Masi ipak kaže da to nije moguće:

“Ne, ne možemo imati šljunak na svim stazama.”

“To nije jedno rješenje koje bi odgovaralo svim uvjetima. Trebamo smisliti prikladna rješenja za svaku stazu. Nastavit ćemo raditi na tome. Već smo raspravljali s vozačima i mislim da je ovakvo rješenje malo pretjerivanje.”

– Michael Masi

Predsjednik udruge vozača Sebastian Vettel kaže da bi jedno od rješenja bilo staviti šljunak između staze i asfaltirane izletne zone.

“Mislim da vi kao vozač preferirate da ste kažnjeni ako iziđete van staze. To je puno jasnije. Također morate balansirati što će se dogoditi u slučaju da nešto pođe po krivu.”

“Možda možemo naći neko srednje rješenje, recimo, da najprije imamo šljunak, čisto da se spriječi odlazak široko van staze. Nakon toga može biti asfalt kako bi sve bilo sigurnije u slučaju da vozač izgubi kontrolu.”

“Nije jednostavno pitanje, ali je sigurno da asfaltne zone oko nekih staza kradu karakter i olakšavaju nam posao u slučaju grešaka.”

– Sebastian Vettel

Komentiraj

13 komentara

  1. “Možda možemo naći neko srednje rješenje, recimo, da najprije imamo šljunak, čisto da se spriječi odlazak široko van staze. Nakon toga može biti asfalt kako bi sve bilo sigurnije u slučaju da vozač izgubi kontrolu.”

    Slazem se , ali da je taj sljunak barem nekoliko metara. Jer sljunak od pola metra nema smisla. To vozacima ne znaci puno. I proslu utrku su svaki drugi krug isli siroko i malo zahvatili pijesak i nije im bio problem. Vidjeli smo i pretjecanja u povijesti gdje je 1 kotac bio na travi ili pijesku.



    9

    1
    • Max Verstappen 1
      Multi 21 Prikaži

      Širine bolida i dosta. Samo nezgodan ostaje prijelaz na asfalt opet.



      2

      2
      • Dan Gurney
        Crash Donator Prikaži

        To apsolutna nema smisla.. XY metara mora bit, sto je vise moguce.
        Sljunak ne usporava najbolje tako da bi ga se samo preletilo ako ga je malo.. Kad ga je vise, sansa za zapet je veca, izvrtit se..
        A vjerojatno nece rubnjake sa hrvatskih cesta stavljat pa da budu problem..



        6

        1
  2. Ayrton Senna
    LR7 Prikaži

    Naravno da se može jel tko hoće nađe i način kako a tko neće nađe izgovor jeli tako Masi magarčino



    2

    0
  3. Sebastian Vettel 5
    Pastor Prikaži

    Mogli bi u Bahreinu staviti pustinjski pijesak. Negdje bi mogli staviti živi pijesak, kada izletiš da ti bolid potone. To bi bila ultimativna kazna za grešku. :mrgreen:



    17

    0
  4. Nek stave vodu- plitke bazene odmah uz granicu staze. ?

    Kad pređu granicu, taman malo smoče svoje gume, poremete si temperaturu, a jos i smoče stazu pa imamo blagi efekt prskalica za ostale koji nailaze…

    I to vodu s ledom! za bolji efekt s temperaturama i dovoljno plitki bazen zbog sigurnosti (prevrtanja i sl.) ?



    5

    0
    • Salim se, naravno…
      Ali ovo sto predlaze Vettel mi je proslo kroz glavu jos pred dosta god…
      Po meni idealno rješenje.
      Šljunak širine cca 3m i onda asfalta koliko im srce hoce…
      To sto bi ga eventualno zavrsavalo malo na stazi je taman dobro doslo da naruši toliku sterilnost i pretjerano savršene uvjete…



      3

      0
      • Niki Lauda
        wapi Donator Prikaži

        Sve dok nekom ne doleti u glavu taj šljunak kad ga bolid lansira u zrak.


        0

        3
        • Dobro sad, pijesak, zemlju, travu… sto god, samo da narušava grip i da kaznjava izlete…
          Pa nece stavit oblutke s naših plaža…



          2

          0
        • Sebastian Vettel 5
          Pastor Prikaži

          Pa dobro, imaš u Francuskoj one plave i crvene trake. I one narušavaju grip i kažnjavaju izlete, navodno. :mrgreen:



          1

          0
  5. Koliko je puta Hamilton zeznuo na prvom mjestu i fulao zavoj? Kako je asfalt oko same staze na 100 metara lik fula 5 metara apex zavoja i izgubi možda 1 desetinku kruga. Da je bio tamo pijesak to bi bilo DNF i izgubio bi barem 5 do 10 utrka u karijeri. Lakše je voziti na limitu kada nemaju osjećaj da je rizik da nećeš završiti utrku ne uđeš savršeno u zavoj.



    6

    0
  6. Daniel Ricciardo 3
    synystera7x Prikaži

    Bitno da TilkeDromi mogu biti svaka staza, podržavam sigurnost, ali nekad je ipak previše, staze koje pružaju dobar dojam su iz prošlog stoljeća, Rusija slijedi (monotonija)…



    1

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni