Izdvojeno

Vozači željni povratka na „fenomenalan“ Mugello

Piše: Luka Jurić

Prije 2 godina, 21 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

F1 vozači naveliko su pohvalili Mugello, stazu na kojoj se po prvi put održala utrka svjetskog prvenstva Formule 1.

Mugello je u vlasništvu Ferrarija, pa su tako Sebastian Vettel i Charles Leclerc vozili testiranja na stazi prije same VN Toskane. Vettel je rekao kako vožnja po Mugellu pruža više zadovoljstva naspram mnogih modernih staza zbog zavoja s nagibom.

„Kao vozač, volite zavoje s nagibom, a mrzite one bez nagiba. Tilke nije dizajnirao ovu stazu tako da nema puno ravnih dijelova [bez nagiba] ovdje.

Uobičajeno se koriste zavoji bez nagiba zbog odvoda vode, ali mislim da postoje druga rješenja i zato uvijek preferiram zavoje koji imaju nagib jer oni daju više gripa, što čini [vožnju] još uzbudljivijom“.

– Sebastian Vettel

Također, Vettel vjeruje kako kaotična utrka od prije nekoliko dana (jedan period sa sigurnosnim automobilom i dvije crvene zastave) nije rezultat samog plana staze.

„Mislim da staza koju smo vidjeli s tri starta i crvenim zastavama nije posljedica staze. Mislim da bismo svi htjeli preskočiti prvu crvenu zastavu jer ono što se dogodilo je bilo jako šokantno.

Ali, unatoč strahovima mnogih, zapravo se moglo pretjecati ovdje. Tako da možda bi bilo lijepo vratiti se ovdje“.

– Sebastian Vettel

Vettelov momčadski kolega Leclerc je također bio iznenađen time koliko se pretjecanja dogodilo, unatoč tome što je nekoliko njih došlo na račun njegovog Ferrarija.

„Ja sam zapravo jako uživao u ovome vikendu i stazi općenito. Volio bih ju imati ponovno i na normalnom kalendaru, bilo je jako lijepo. Također je bila i posebna utrka jer je bilo dosta crvenih zastava i svega.

Da budemo iskreni, prije utrke, bio sam skeptičan oko toga koliko će se moći pretjecati na ovoj stazi. Ali nakon utrke, moram priznati da je bilo dosta pretjecanja, tako da je to iznenađujuće dobro. I staza je fenomalna tako da da, volio bih se vratiti.“

– Charles Leclerc

Za razliku od većine modernih staza, Mugello većinom ima pješčane zamke kao granice staze. Pobjednik utrke Lewis Hamilton rekao je kako se nada da će se one zadržati ukoliko se F1 vrati tamo.

„Meni se to osobno svidjelo. Ne znam kako je bilo za utrkivanje, ali to je bila jedna od najtežih staza za voziti, s obzirom da se [radi o stazi] sa srednjim i visokim brzinama.

To je fantastična staza i mislim da nije bilo preopasno, mislim da je to više old-school s pijeskom i svime tako da se nadam da to neće promijeniti i ja bih se volio vratiti.“

– Lewis Hamilton

Valtteri Bottas rekao je kako bi volio vidjeti Mugello „na kalendaru svake godine“. Daniel Ricciardo je također nahvalio stazu, ali je rekao kako ne bi htio da Mugello zamijeni Monzu kao standardnog domaćina VN Italije.

„Mislim da smo se svi bojali da ćemo ju voljeti [stazu] u kvalifikacijama, ali donekle mrziti u utrci zbog nemogućnosti praćenja, ali definitivno nam je pružila bolju utrku od očekivanog. To je bila jedna od najuzbudljivijih utrka u godini, ni blizu dosadna.

Tako da, kao vozač, volio bih se vratiti. Mislim da bi se dosta vozača htjelo vratiti. Tako da vidjet ćemo. Očito imamo Monzu kao talijansku utrku, koju također svi volimo. Tako da ne želim da se to dogodi nauštrb Monze. Ali kad bismo očito mogli imati i ovu, onda bi to bilo super“.

– Daniel Ricciardo

Komentiraj

21 komentara

  1. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Ajmo se nadat da ce i imola bit ovaka iako tesko, a na mugelu bi se vrlo rado i ja provoza s privatnim vozilom, dok na jedno 60 posto staza me uopce nebi zanimalo



    18

    0
  2. Sergio Perez
    Ibarac00 Donator Prikaži

    Staza Paul Ricard bi bila savršena staza za F1 bolide i navijače kada bi se cijeli asfalt oko staze maknuo i stavio pijesak i trava, ovako izgleda smiješno i kao da je netko ocrtao stazu na nekom velikom parkingu.
    Sve mi staze imaju smisla i neka čari, ali Monaco definitivno ne, Ricciardo bez 180hrsprs osvaja utrku. Kad sam zadnji put provjerio F1 je motorsport gdje se bolidi utrkuju, Monaco to nije…



    18

    1
    • Kimi Raikkonen 7
      Kos Prikaži

      Je slažem se s tobom ali neznam zašto to mi je valjda jedina staza na kojoj je vrlo teško/nemoguće pretjecanje a da mi prirasla srcu. Kad se samo sjetim Senne i Mansela, a tek Šumija.



      10

      0
    • Williams
      Montoya Prikaži

      A tek Bernoldija i Choultharda



      9

      0
    • Monako je uvijek bio bullshit staza. A pogotovo je nemoguća sada kada su bolidi 2x veličine bolida iz 90ih i početka 00ih. Shvaćam ja povijest, shvaćam ja kulturne vrijednosti, ali pogledao sam preko 20 utrka u Monacu i nikad nisam bio oduševljen. Više polažem nade na Imolu ili Hungaroring nego na Monaco.



      12

      2
    • Niki Lauda
      wapi Donator Prikaži

      Ma da, Monaco, ali to je povijest. To je kao da netko makne Monzu… Slažem se da je bullshit, ali i današnji vozači imaju puno više za izgubiti od onih nekad, pa neće niti probati, nego će reći – “ne ide”… “Ima još utrka”, “sezona je duga”…. i slične prazne izjave.



      3

      0
  3. Očekujem iste ovakve komentare i nakon VN Turske. Jedva čekam opet vidjeti tu stazu. Staza ima 5 jako dobrih mjesta za pretjecanje. Predviđam odličnu utrku tamo.



    13

    0
  4. Ayrton Senna
    LR7 Prikaži

    Naravno!!!! Nažalost F1 poznaje i priznaje jezik dolara a pogotovo sad kad ameri sve drže vrlo teško jel i Monza je jedna od staza koja najmanje plaća učešće i to na lijepe oči tj veliku popularnost..Al ko zna..Smijemo se nadati (zna se ko je ‘Nada’)



    9

    0
    • Ironija je da što je staza veći šrot više novaca daje formuli 1.



      14

      1
      • Niki Lauda
        wapi Donator Prikaži

        Po meni dvije najgore staze Singapur i Abu Dhabi nemaju kaj raditi u kalendaru, a još k tome i da je finale u Abu Dhabiju je žešča debilana. Mora biti nešto u tropskom pojasu ili na južnoj polutki zbog klime i datuma, ali Interlagos pa čak i Bahrein bi bili puno bolji od AD. Ali šeik Zayed je platio malo na račun, malo mimo i sad imamo garantirano finale na shit stazi.



        5

        1
  5. Renault
    zd1400rt Prikaži

    Meni je ovogodišnji raspored staza odličan, pravo osvježenje. Muggello odličan, veselim se Turskoj i Portugalu, a zanima me i Imola s današnjim bolidima.



    18

    0
  6. Slažem se s komentarima: old school staza, uzbudljiva, nije Tilkedrome, pijesak i kako je jednom rekao Martin Brundle: “everyone likes an ocassional shunt”. Na sreću bez posljedica po vozače.

    Unatoč koronakrizi i Mercedesu ova sezona je baš gušt za gledati zbog rasporeda. Još da je Zandvoort i Imola sa starim Tamburellom (iako budi stare rane) bilo bi idealno.



    12

    2
  7. Niki Lauda
    wapi Donator Prikaži

    I kaj? Sad ispada da je najbolja staza stajala u zapećku, a Bernie je proslavio nekog Švabu koji je napravio jednu dobru stazu i ostatak šrot. Bit će da je Švabo imao zadovoljavajući odgovor na Bernijevo pitanje “a đe sam tu ja?”



    6

    1
  8. Dan Gurney
    Crash Donator Prikaži

    Rijetke su staze koje ce sa ovim bolidima pruzit dobre utrke bez nekih crashova, safeta, kise.. Mugello mi se cini OK, bolja i od razvikane Monze..
    Treba malo upgradeat popratne stvari u sto sumnjam da ce se dogodit ali se ne bi bunio da se F1 vrati narednih sezona..



    8

    0
  9. Pascal Wehrlein 94
    Wehrlein94 Prikaži

    Željni povratka,al momci,pa ne znate vi tamo voziti..
    Nije ta staza za vas.



    1

    4

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni