F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Bottas: Vozači koji su se razbili pri restartu utrke mogu kriviti samo sebe

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Valtteri Bottas tvrdi da nije odgovoran za sudar koji se dogodio prilikom restarta utrke na današnjoj VN Toskane.

Mercedesov vozač je iskoristio pravo da diktira tempo i pokrene nastavak utrkivanja u posljednjem mogućem trenutku, ali je uslijed tog poteza nekoliko vozača razbilo svoje bolide. Carlos Sainz, Kevin Magnussen, Antonio Giovinazzi i Nicholas Latifi su kolateralne žrtve neobičnog restarta i želje Georgea Russella da si ostavi mjesta i “uhvati zalet” za nastavak utrke. Russell je prošao neokrznut, ali je naglim kočenjem prouzročio efekt harmonike za sve iza sebe.

“Smijemo se utrkivati od kontrolne točke koja je tamo već neko vrijeme. Od ove godine je odlučeno da će sigurnosni automobil najaviti svoj ulazak jako kasno pa nemate toliko vremena ostaviti razmak [kao vodeći bolid].”

“Naravno, kad ste u vodstvu onda napravite ono što je za vas najbolje. Nisam ja kriv za to. Svi mogu to shvatiti kako žele.”

“Vozio sam konzistentnom brzinom dok nije nastavljena utrka. Da, krenuo sam kasno, ali utrkivanje počinje od te točke, a ne prije.”

“Dečki koji su se zbog toga sudarili trebaju pogledati u ogledalo, nema smisla plakati zbog toga.”

Bottas kaže da bi FIA i FOM trebali razmisliti o toj novoj praksi da sigurnosni automobil jako kasno najavi svoj ulazak u boks:

“Pokušavaju od toga napraviti show, a možda je vrijeme da se malo razmisli je li to sigurno.”

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3321 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

28 komentara

  1. U ovom slučaju se apsolutno slažem s Bottasom. Pa nije prvi put da vodeći iza safety cara radi ovakvo nešto, pogotovo na stazi s ovako dugačkom ravninom. Kao što sam već rekao to što se par njih zaboravilo i razbilo je njihov problem. Zna se od kuda trka kreće.



    21

    0
  2. Alfa Romeo limitmaker1 Donator Prikaži

    …obavijest na ekranu je bila na ‘pol’ kruga, međutim gledajući safety car vidio sam da je svjetla ugasio doslovce 100m prije linije drs detekcije, tako da ako postoji neki krivac onda je to direkcija utrke!…sve ostalo je mazanje očiju….



    9

    1
    • Sebastian Vettel 5 battery992 Prikaži

      Trka ne počinje dok vodeći ne ubrza. Bottas nije imao razlog za ubrzati ako će ga Hamilton dobiti zbog zavjetrine… Glavni krivci su Russell I Latifi, koji su ubrzali prije nego bolidi ispred njih…



      6

      0
      • Alfa Romeo limitmaker1 Donator Prikaži

        ne bih se složio, ako si gledao kameru koja ima pogleda na cijelu startno-ciljnu ravnicu jasno se vidio ‘green flag’ semafor i suce koji mašu zelenim zastavama, doduše na startno ciljnoj crti ali ne znam što bi vozači odiza mogli pomisliti osim punim gasom naprijed…


        0

        3
        • Michael Schumacher Boris_CRO Prikaži

          Ali i kada vodeći krene oštro u novi krug vozač koji je 8. ne može ići u pretjecanje sedmog vozača prije nego sam pređe crtu za novi krug.



          8

          0
        • Alfa Romeo limitmaker1 Donator Prikaži

          …moje mišljenje je da su grosjean i hamilton odgovorili na ‘ovaj problem’ preko team radia, sve ostalo je pecanje u mutnom, kriviti vozače za davanje gasa u koloni kad očekuješ restart i možeš puno izgubiti na tom restartu nema smisla…



          1

          1
      • To što suci mašu zelenim zastavama i green flag screenom samo znači da se trka nastavlja, ali nakon prelaska startno ciljne ravnine bolida. Sjetimo se samo Brazila 2019 i par super poteza Maxa. Prvo je pretekao Hamsu nakon restarta a nakon drugog restarta polagano vozio do startno ciljne ravnine kako bi skratio stazu i smanjio zavjetrinu prema Hamsi.



        8

        0
  3. Charles Leclerc 16 Domach Prikaži

    Eh da si samo toliko jak u bolidu kao što si jak na riječima…



    4

    6
  4. Možda nije bilo baš pametno ali je po pravilima. Bottas nije ubrzavao i usporavao, nego je držao istu brzinu, a ubrzao je tek pred samu startno ciljnu ravninu. Sudar se dogodio čak i prije nego je Bottas počeo ubrzavati tako da krivnja jest na vozačima koji su počeli ubrzavati prije Bottasa.



    2

    0
  5. Alfa Romeo laky614 Prikaži

    Mislim da bi ubuduće ovi iz boksa preko radija trebali javljati da je prvi krenuo, jer razumijem da im je teško uopće vidjeti što se dešava naprijed.


    0

    0
    • iz tog razloga je i besmisleno pravilo da se utrkuju nakon startne linije. samo zeleno svjetlo bi trebalo bit indikator pocetka utrkivanja.


      0

      1
      • Michael Schumacher Boris_CRO Prikaži

        Ali za koga? Smatra se da možeš pretjecati tek nakon što si prešao preko ciljne ravnine. Dakle ako si došao ovom ispred sebe na pola bolida i pola metra prije ciljne ravnine lik ispred tebe zakoči ti ga prestižeš prije ciljne ravnine i dobiješ kaznu. Dakle igru nije vodio samo Bottas, igru je vodio svaki bolid nakon Bottasa. U teoriji Hamilton kao drugi je mogao usporiti prije ciljne ravnine i nitko ga ne može pretjeći dok je Bottas već 1 km u idućem krugu.



        2

        0
  6. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Izlazak safeta je idiotski propisan. Bilo je samo pitanje trenutka kad će doći do pičvajza, a dok netko ne pogine neće se ništa mijenjati. Svi se sabiju da bi bili u poziciji za preticanje i onda ih onaj prvi zajebava sa svojim kočenjima i ubrzanjima i vijuganjima, a ovi iza se imaju potrgat da ga ne zveknu. Baš se pitam što bi moglo poći krivo…. :)

    Mislim da to diktiranje tempa treba kompletno ukinuti. Kad SC ugasi svjetla, počinje utrkivanje od točno te točke na kojoj se to dogodilo.



    2

    4
    • NASCAR restart je bolje riješen.
      Saftycar izlazi, rade formation i zelena zastave, nema lijevo-desno grijanja guma… svi ubrzavaju.
      Prvi prelazi liniju i full gas.
      Vozači trebaju dobiti info – “Saftycar in this lap” – slažu poredak za “jump star” i nakon
      poruke više nema vrludanja.
      F1 ima previše “sivih” pravila oko saftycara… u stvari ima previše “sivih zona”. Što su pravila
      detaljnija ima više sivih zona. Svi se hvataju za svako slovo, zarez. Ako ne piše smije se… ali kod
      F1 ako ne piše možda se smije. Ja sam za manje detalja. Ako ne piše da je zabranjeno – dozvoljeno je.



      5

      0
      • Michael Schumacher Boris_CRO Prikaži

        Kao što rekoh start ne vrijedi za sve u isto vrijeme. Možeš pretjeći tek nakon što si prošao ciljnu ravninu. Nakon što je Hamilton prošao ciljnu ravninu to znači da je mogao napasti Bottasa, ali u tom trenu onaj koji je bio 10. nije mogao napasti 9….. I onda su ovi u sredini počeli igrati igru štopanja prije kraja kruga da natjeraju ove iza sebe da moraju na trenutak zastati. Problem je što su ovi na kraju mislili da imaju dovoljno prostora da bez tih igara idu već mnogo ranije na puni gas i tu su se zeznuli.



        1

        0
    • Fernando Alonso Lux Prikaži

      Ovdje “vrh motorsporta” ispada idiotski. Npr u GT3 kad se da uputa da se poredaju za rolling start, zabranjeno je više ikakvo vijuganje. Također dobiva se i preko radija i preko zastava “green flag” obavijest, a ne da ovaj naprijed radi gluposti…



      1

      0
      • Michael Schumacher Boris_CRO Prikaži

        Da, ali u naprimjer Nascaru i općenito kod Amera vrijedi zelena zastava i kreće show i gas do daske. U F1 ako vozač ispred vozi 10 km/h ti ne smiješ doći ispred njega prije ciljne ravnine. Dakle prvih 5 je već ušlo u idući krug i vozi 100%, šesti koči baš prije ciljne linije, a ti kao 7. moraš kočiti isto jer ga ne smiješ pretjeći. Naravno ako ovi iza nisu pazili kada ste vas dvojca zakočili onda će se nabiti svi od reda u vas.



        3

        0
  7. A ti sto si izgubio utrku mozes isto krivit samo sebe



    2

    2
  8. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Sjećam se zašto je uvedeno to s ciljnom crtom. Ali se više ne sjećam aktera.
    Dakle utrka se završavala pod safety carom, a u pravilima je pisalo da se u tom slučaju sc miče u boks, a ostali u formaciji prolaze kroz cilj (radi boljeg showa, da nema safeta u snimci).
    Na konkretnoj utrci safet se maknuo, suci su pokazali zelenu zastavu i onaj drugi u poretku je pretekao prvog između linije sc1 i cilja. Dakle u prostoru u kojem bi tada preticanje bilo legalno da nije bio zadnji krug. Poslije utrke je nastupio pičvajz, presuda je bila da je pobijedio onaj koji je drugi prošao ciljem jer preticanje nije bilo dozvoljeno iako je bila pokazana zelena zastava…..

    Da bi se to ubuduće izbjeglo uvedeno je da nema preticanja prije cilja, a ne prije sc1 linije.



    2

    1
  9. Ovi mladi se ne sjećaju, ja ću uvijek, Monza , početak rujna 1978. GP Italija, na tadašnjem tv programu bio direktan prijenos.
    Poslije instalacijskog kruga i zaustavljanja prvih nekoliko redova bolida za start utrke, direktor utrke dao rani start dok su još posljednji redovi bolida bili u pokretu. Posljednji bolidi jer su bili u pokretu naletjeli na bolide u prvim redovima. Nastao nakon nekoliko stotina metara totalni krš i lom u kojem je poginuo jedan od najboljih pilota F1 u to doba šveđanin Ronnie Peterson. Nakon te nesreće uveli su na kraju kolone saftey car da prati bolide plus čovjek iz osiguranja prođe iz zadnjeg reda i maše zelenom zastavom da su svi bolidi u stajaćem položaju.
    Ako to preslikamo na nedjeljnu utrku u Mugellu , samo u ovom slučaju je bio odlazak safety cara sa staze samo su današnji bolidi koji su građeni daleko bolje i čvršće od onih iz 70. i 80., spasili da Sainz ili Latifi ili Gasly ne budu ozlijeđeni ili ne daj Bože da netko pogine.
    Sa ovim nadjebavanjem i podjebavanjem vodećeg vozača nakon odlaska safety cara u box bi trebalo prestati te bi FIA trebala puno egzaktnije i sigurnije odrediti pravila letećeg starta dok netko ne bude ozlijeđen i nešto gore.



    3

    1
  10. Kakav luzer. Niti tu utrku nije mogao pobijedit čak sa svojim glupim manevrima.


    0

    1