Izdvojeno

Wolff protiv obrnutog grida: Formula 1 nije reality show [anketa]

Piše: Ante Vetma

Prije 2 godina, 41 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Toto Wolff kaže da bi Formula 1 obrnutim gridom riskirala “potpuno nasumične” rezultate i kaže da je ovo sport, a ne reality show.

Nakon VN Italije i mini utrke na kojoj smo vidjeli neobično plasirane vozače i nekoliko pretjecanja, uglavnom nad Alfom Romeo, Pierre Gasly je došao do svoje prve pobjede, a preostala mjesta na pobjedničkom postolju zauzeli su Carlos Sainz i Lance Stroll. Mnoge je taj drugi dio utrke asocirao na mogućnost uvođenja obrnutog grida.

“Mislim da ne bismo trebali dirati format.”

“Ne govorim to zato jer navijam za Mercedes. Upravo suprotno, ja volim raznolikost i neizvjesnost. Imat ćemo utrke koje su drastično drukčije, poput Monze. Nitko ne želi pobjednika koji je krenuo s obrnutog grida. Mislim da ne bismo trebali stvarati čudnovate rezultate ako je gotovo nemoguće pretjecati, i to samo zato jer vjerujemo da bi poredak trebao biti drukčiji.”

“Ovo je meritokracija. Ovo je sport u kojem najbolji čovjek i najbolji stroj pobjeđuju. Ovo nije WWE (hrvanje) gdje su rezultati nasumični.”

“Ako želite nasumičnost – idemo napraviti show. Ali, mislim da je u DNA Formule 1 zapravo sport, a tek onda zabavljačka platforma.”

“Ovo nije show. Ovo nije reality show niti Big Brother. Ne mislim da trebamo ići tim smjerom.”

Podržavate li ideju utrka s obrnutim startnim gridom?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Komentiraj

41 komentara

  1. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    F1 treba ostat F1, a ne cirkus…. slazem se sa vuckom



    17

    2
  2. Toro Rosso
    25_321 Prikaži

    S tom gluposcu su napravili sprdnju od F2.



    11

    3
  3. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Slazem se s wolfom, al mi je i ovo sad glupo, jedan krug daj svakome, a ne da jedan vozac ako izleti 5 vozaca gubi pravo na krug…



    16

    2
  4. Narain Karthikeyan
    Narain Karthikeyan Prikaži

    Posto je Mercedes prejak samo njih stavit na zacelje :)



    11

    5
    • Ova ideja je zapravo najbolja. Ali nepotrebna. FIA da je imala 2 grama mozga trebala je drastično srezati pravila prije 4 godine kada su vidjeli da će Mercedes biti dominantan zauvijek.



      5

      1
  5. Slažem se sa Wolffom, a i sa forumašem VRSV da bi definitivno bile zanimljivije i pravednije kvale kao prije petnaestak godina, da svaki vozač ima pravo na jedan čisti krug, a ne ovako da na poziciju u kvalama utječe ko će uhvatit bolju zavjetrinu ili nesreća kakvu su imali svi koji su bili iza Ocona kad se izvrtio u q3.



    14

    4
    • Mclaren
      kimi-f1 Prikaži

      U tom slucaju bi primjerice jedan vozac imati suhu a drugi mokru stazu. Tako da trenutni format je meni savrsen.
      Ono sto treba mjenjati su tehnicka pravila da bi se bolidi mogli pratiti.



      11

      4
      • Michael Schumacher
        VRSV546 Prikaži

        To bi se desilo jednom u 2 sezone mozda .. znan da se moze desit al bi opet promisalo malo stvari, a ako imas jedan krug falijes gotovo ides na dno, a ovako cilu sezonu prva 2 ista, 3 max u 90%, a bilo mi je dosadno i kad je ferkan bia tu a pogotovo sad



        5

        2
        • Pa napravi se iznimka kada su kisne kvale da se vozi kao sada. Ova ideja s jednim krugom je meni top.



          4

          1
    • Mick Schumacher
      Ante Maras novinar Prikaži

      Ta ideja sa kvalifikacijama je top po mom mišljenju, ali mislim da je bilo problema s prijenosom tada jer je staza bila prazna gotovo skroz do kraja kvalifikacija, to su momci iz WTF1 objasnili u jednom od videa kad su pričali o sustavima kvalifikacija F1 kroz povijest.



      4

      0
  6. Meni je bila najbolja ideja za ustopat one najbolje sa dodatnim utezima s obzirom na plasman iz protekle utrke. Samo imam dojam da bi mercedesu morali slona stavit na bolid da ima ucinka.



    4

    12
  7. Williams
    Montoya Prikaži

    Da se nadovežem na Martina Brundlea poslije Monze – naravno da je ideja o obrnutom gridu nakaradna, al bi prisilila timove da rade aute koji bi mogli pretjecat. Mercedes sad složi auto koji će rasturit u kvalifikacijama i poslije u nedjelju samo kruži stazom i bilda prednost. Nije to niš novo, to je radio i Red Bull u svojim godinama dominacije. Možemo vrlo lako nabrojit pobjede Sebastiana Vettela koje nisu ostvarene iz prvog startnog reda.

    Ja bi rađe vratio dolijevanje goriva



    7

    5
    • Alain Prost
      Alain Prost Prikaži

      Ajde nabroji njegove pobjede iz drugog starnog reda i dalje od toga reda, usput nabroji i od drugih vozača pa da vidimo kako stvari stoje.
      Pretjecanja nikada nisu bila laka, nije sve u njima.



      4

      1
      • Lewis Hamilton
        smr201 Prikaži

        @AlainProst
        MS – 91 pobjeda – 24 van prog reda najniže sa 16.mjesta
        LH – 89 pobjeda – 12 van prvog reda najniže sa 14.mjesta
        SV – 53 pobjede – 6 van prvog reda najniže sa 3.mjesta
        AS – 41 pobjeda – 7 van prvog reda najniže sa 5.mjesta
        FA – 32 pobjede – 14 van prvog reda najniže sa 15.mjesta



        7

        2
  8. Ime cijenjenog glavnog urednika u reverse grid formatu je Amte Vetna.



    18

    0
  9. Formula 1
    villeneuve7 Prikaži

    Ne želim nikoga uvrijediti ali samo bi budala glasala za obrnuti grid. Formula 1 je sport a ne reality show. Umjesto da gledaju kako da se riješe DRS i ostalih zajebancija, da vrate sipanje goriva, oni gledaju kako da još više dodaju ovih umjetnih zabava.



    11

    0
  10. Renault
    zd1400rt Prikaži

    Veliko NE obrnutom gridu.
    Razumnih razloga je puno da sada ne nabrajam bezveze…



    6

    0
  11. Skijanje je isto sport pa se startni brojevi izvlace. ?
    Vjerujem da bi se slicno moglo primijeniti i na F1. Ne bas izvlacenje, ali recimo prvih 10 iz prosle utrke starta “naopacke”. Bio bi cirkus, ali kako je vec netko napisao – momcadi bi bile primorane raditi bolide koji se mogu pratiti i dovoljno pribliziti jedni drugima za prestizanja u zavojima i bez DRS-a. Sad ako se netko vozi sekundu iza ovog ispred, nakon 2-3 kruga se mora odmaknuti jer se gume trose, motor se grije, kocnice se ne hlade itd.
    Nije da potpuno podrzavam obrnuti grid, ali mislim da je to puno bolji nacin za vise preticanja od DRS-a, obvezne 2 komponente guma po utrci i slicnih veleumskih tvorevina iz FIA-e



    3

    15
    • Susie Wolff
      Har Kl Donator Prikaži

      Skijanje je isto sport pa se startni brojevi izvlace.

      E prokinuo si argumentom :facepalm:



      16

      2
      • Nemogu vjerovat šta lik usporedi, izvlačenje startnih brojeva u skijanju i obrnuti grid u formuli. To dvoje je jako slično :D



        4

        0
        • Nije poanta bila usporedjivati F1 sa skijanjem. Naravno da se ne mogu usporedjivati.
          Poanta je bila ako je i skijanje sport i F1 sport, onda po Totovoj logici ni tamo ne bi smjelo biti random startnih pozicija. Kad je vec oboje sport.
          Ajmo onda na drugi sport – F2. Je li to dovoljno slicno da usporedjujemo?
          Tamo u drugoj utrci imamo obrnuti grid za prvih 8 startnih mjesta.

          The grid for Race 2 (Sprint Race) is determined by the finishing order of the first race, with the top 8 positions reversed.

          Je li prema tome F2 sport ili show po Totovoj logici?

          Ne zagovaram obrnuti grid (opet ponavljam) jer mislim da nije fer, ali s druge strane mislim da bi nam donio puno vise preticanja i zanimljivosti na stazi nego sve fiks ideje koje smo do sad imali. Momcadi bi bile prisiljene napraviti bolide za preticanja, a ne za nabijanje prednosti u cistom zraku.



          3

          7
        • Poanta je bila ako je i skijanje sport i F1 sport, onda po Totovoj logici ni tamo ne bi smjelo biti random startnih pozicija.

          Hamilton starta 8. u Monacu umjesto 1. što je i zaslužio amo reć pobjedom u kvalifikacijama (ako se po tome gleda obrnuti grid), i ti to stavljaš u istu rečenicu kao i da Janica Kostelić starta 8. umjesto prva. Hamilton se bori protiv 19 bolida na stazi, a Janica je sama na stazi, pa startala ona prva ili deseta.
          U svakom slučaju, lijep pozdrav!



          14

          0
      • Michael Schumacher
        VRSV546 Prikaži

        To bi jedino imalo logike ako ce bit kvale jedan krug pa izvlace kad ce ko vozit kvale a ne trku…


        0

        0
    • Niki Lauda
      wapi Donator Prikaži

      Ajoj.
      A sad skijanje:
      startni brijevi od 16 pa nadalje ovise direktno o prethodnom plasmanu.
      brojevi od 1 do 7 se izvlače među 7 najboljih po prethodnim rezultatima. Brojevi od 8-15 se također izvlače među onima koji po prethodnim rezultatima spadaju na ta mjesta.

      Ovaj sistem osigurava da što si bolji u 1. vožnji imaš bolju stazu, sa malim varijacijama unutar 2 klase skijaša, da se ne dogodi da netko uvijek starta prvi (nekima se to ne sviđa – nema tragova prethodnika). Što si lošiji to ti je staza izrovanija.
      U drugoj vožnji u koju ulazi najboljih 30 iz prve vožnje se starta s 15. iz prve vožnje i ide prema 1. Pa nakon toga 16-30.

      Time se donekle unutar prvih 15. poravnava prilika za nastup na boljoj stazi, a i podiže se napetost prema nastupu najboljeg.

      U originalnom konceptu Tone Vogrinca nije bilo skupine 1-7 i u drugoj vožnji se išlo obrnuto od 30. mjesta, ali onda su TVi i bogati savezi napravili pritisak na FIS, pa smo dobili “obračun” najboljih na početku svake trke…..i obrnuti redoslijed od 15. a ne 30. mjesta.

      Dakle
      1. u skijanju nema preticanja na stazi. To više liči na kvalifikacije u F1, ako već treba s nečim usporediti.
      2. U skijanju imamo degradaciju kvalitete staze s brojem skijaša koji po njoj prođu, u F1 je obrnuto.

      Ovakav neki koncept bi u F1 bio primjenjiv samo na kvalifikacije, samo što bi trebalo uzeti u obzir da se staza popravlja s vremenom, a ne kvari (osim ako počne kiša, a to je ipak rijetko).



      5

      2
  12. Prestao bi gledati F1 i poceo pratiti neki drugi automoto sport.



    3

    1
    • Ayrton Senna
      LR7 Prikaži

      Ma apsolutno si u pravu.Nitko nepotrebne rizike jakih niti ne spominje jel pretjecanja ne moraju sretno završavat.


      0

      0
  13. Ayrton Senna
    LR7 Prikaži

    Izmišljate svi toplu vodu,i u vodstvu F1 a i među navijačima(dječurlijom)Preeedugo se tražio savršen format nakon što su prije 20ak god shvatili da čistih 60 min je gubljenje vremena kada su svi čekali zadnjih 15 min itd a i jedan leteći se pokazao promašajem(kimi je lovio naslov sa MS i izletio je u fly lapu i kvale završio nisko kao i trku i MS baš lagano uzeo kantu zbog glupog formsta kvala-bilo jetu i promjena bodovanja koje su opet išle MS na ruku itd) Ugl tko prati F1 20+ godina zna da je ovo najbolji način kvala..



    5

    2
    • Williams
      Montoya Prikaži

      Istina. I dinamičan je i relativno pravedan.



      2

      1
    • kimi je lovio naslov sa MS i izletio je u fly lapu i kvale završio nisko kao i trku i MS baš lagano uzeo kantu zbog glupog formata kvala-bilo je tu i promjena bodovanja koje su opet išle MS na ruku itd

      Da, Kimi je sigurno izgubio titulu zbog glupog formata kvala, a MS se upravo zbog toga, “prošetao” do titule :rofl: :rofl:
      A novi sistem bodovanja, ako kome NIJE odgovarao, onda je to bio MS (Ferrari), a uveden je da bi se smanjila bodovna razlika između prvog i drugog. Upravo je novi sistem bodovanja (10-8-6-….) ono što je držalo Raikkonena u borbi za titulu do zadnje trke. Po starom (10-6-4-….), titula bi bila riješena trku prije kraja sezone (VN USA).

      BTW, apsolutno sam protiv reverse grida, a smatram ovaj format kvalifikacija odličnim.



      3

      1
  14. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Zar nije Toto bio za ovo?


    0

    1
  15. Williams
    Montoya Prikaži

    @Alain Prost

    Vettel ima 53 pobjede, od toga 48 iz prvog reda i 5 sa treće startne pozicije. Nikada nije pobijedio startajući niže od trećeg.



    4

    2
  16. U pravu je! Rekao bih da je mozda jedino kako priblizit bolide je sistem BoPa kao u wec ili imsa seriji ali i to nije idealno ali mnogo bolje nego obrnuti grid. Moze se opet muljat ali puno manje ali barem nije cirkus kao obrnuti grid. Opet u neku ruku nije fer prema momcadima da im rezultati pate jer gledatelji nisu zadovoljni. Ipak je to i momcadski sport i tko je bolji je bolji ali ako je sve fer i po pravilu sta mnogi sumnjaju da je. Sve u svemu mislim da je jedino rijesenje mjenjanje pravila i dizajna bolida jer ovo ne vodi nicemu vec istom scenariju kao od 2014 na dalje


    0

    0
  17. Mclaren
    raca Prikaži

    Koja bi onda bila svrha kvalifikacija? Voziti što sporije u najelitnijem brzom sportu?



    3

    0
    • Williams
      Montoya Prikaži

      U subotu bi se vozila kratka utrka u kojoj bi startni redosljed bio obrnut od zadnje utrke. U toj sprint utrci dan prije prave utrke morao biš se potrudit preticat da u nedjelju u pravu utrku krenes sa čim bolje pozicije.



      1

      2

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni