Izdvojeno

F1 Retrovizor: Napokon na vrhu

Piše: Ante Maras

Prije 2 godina, 22 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 8 minuta

Obzirom da će nadolazeća utrka u Mugellu biti ujedno i 1000. utrka Ferrarija u Formuli 1, vrijedi se prisjetiti slavnih dana i utrka Ferrarija u Formuli 1, budući da je to jedina utjeha Tifosima nakon ovako loše sezone. Mnoge utrke u kojima je Ferrari pobjeđivao su legendarne i gotovo svaka je lijepa na svoj način te je pridonijela stvaranju imena i legende kao što je Ferrari, zbog čega je stvarno teško odabrati utrku koja je najznačajnija. Iako sam mislio napisati članak o mitskoj pobjedi na VN Italije 1988. godine, prvoj pobjedi nakon Enzove smrti, ipak mi je jedna Ferrarijeva pobjeda draža i ljepša, a ujedno je i simbol onoga čemu Ferrari stremi i zauvijek će stremiti, a to je sami vrh. Isto tako, ona poručuje da do uspjeha vodi put pun suza, razočarenja i boli, ali da je na kraju nagrada vrijedna svega toga. Ta pobjeda je Schumacherova pobjeda na VN Japana 2000. godine u Suzuki kojom je Ferrari nakon čak 21 godine dugog čekanja konačno došao do vozačkog naslova kojeg im je podario veliki Michael Schumacher.

Uoči utrke, Schumacher je bio vodeći u poretku s 88 bodova, a Hakkinen u McLarenu je za njim zaostajao 8 bodova, s još uvijek velikim šansama za naslov, obzirom da je bilo mogućih dvadeset bodova za osvojiti u posljednje dvije utrke. Da bi osvojio naslov već u Japanu, morao je pobijediti, bez obzira gdje Mika završio, a to je lakše reći nego učiniti obzirom da je Hakkinen bio branitelj naslova u tom trenutku te isto tako i jako raspoložen vozač, bez obzira na odustajanje utrku prije zbog kvara na ventilu. U međuvremenu se odvijala velika borba u konstruktorskom poretku u kojem je vodstvo držao Ferrari sa 143 boda, dok je McLaren imao samo 10 bodova manje. Sve u svemu, očekivala se velika borba u Japanu.

Na 4 slobodna treninga, po dva u petak i subotu, dominirali su McLareni i Ferrariji. U prva tri slobodna treninga na vrhu je bio Michael Schumacher dok je na posljednjem slobodnom treningu u subotu najbrži bio Mika Hakkinen i to je samo najavilo veliku borbu u kvalifikacijama i utrci. U kvalifikacijama su Hakkinen i Schumacher fanovima Formule 1 priredili još jedan veliki i lijepi dvoboj. Tijekom cijelih kvalifikacija su međusobno nadmašivali jedno drugog u borbi za pole position te izvlačili maksimum svog talenta i mogućnosti bolida. Prvo je Schumacher izbio na pole s vremenom 1.36.094, a onda je Mika skinuo Schumachera s vrha sa 0.077 sekundi bržim vremenom. Schumacher mu nije ostao dužan te ponovno izbija na prvo mjesto 0.109 sekundi bržim vremenom, no Hakkinen se ne predaje tako lako i ponovno je najbrži sa 0.074 sekunde bržim vremenom. Obzirom da je ostalo vremena za samo jedan brzi krug svakom, Schumacher izlazi na stazu te ponovno skida Hakkinena sa vrha tablice, ovaj put sa samo 0.009 sekundi bržim vremenom, no na kraju uspijeva zadržati pole position budući da Hakkinen, po vlastitim riječima, nije uspio izaći s dovoljno brzine iz zadnje šikane, što ga je koštalo pole positiona. Iza njih dvojice su se smjestili njihovi momčadski kolege Coulthard i Barrichello, a Top 10 zatvaraju Button i Ralf Schumacher iz Williamsa, Irvine u Jaguaru, Frentzen u Jordanu, Villeneuve u BAR-Hondi i Herbert u Jaguaru.

Unatoč pole positionu, zbog munjevitog starta Hakkinen prelazi u vodstvo prije prvog zavoja i počinje stvarati prednost ispred Schumachera, dok Schumacher primjetno sve više bježi Coulthardu i ostatku grida. Od ostatka grida najviše je profitirao Jos Verstappen doguravši do 10. pozicije nakon starta s 14. pozicije, a Ralf Schumacher je uspio doći do 4. mjesta pretekavši Buttona i Barrichella, a slijedio ga je Irvine u Jaguaru. U međuvremenu Villeneuve pretječe Herberta za 8. mjesto, a u momčadskom dvoboju Trulli pretječe Frentzena za 11. mjesto. Unatoč dobrom startu i dobroj poziciji u utrci, Jos Verstappen odustaje u 9. krugu zbog problema s mjenjačem. U 13. krugu Diniz otvara prvu rundu odlazaka u boks, a u istom krugu je Hakkinen stvorio 2 sekundi prednosti nad Schumacherom, koji se udaljio dodatnih 10 sekundi ispred Coultharda, a razmak između njega i Ralfa je bila 8.8 sekundi. Sljedeći koji odlazi u boks je Trulli u 15. krugu te se vraća na stazu na 18. mjestu, a ubrzo ga slijedi Irvine odlaskom u boks krug kasnije. Između 18. i 20. kruga utrke većina vozača odrađuje odlaske u boks, a od vodećih prvi u boks odlazi Hakkinen u 22. krugu, a kroz naredna 3 kruga to čine i Schumacher te Coulthard. U međuvremenu, zbog još jednog kvara na motoru te sezone iz utrke odustaje Jean Alesi u 21. krugu. U nastavku utrke Hakkinen bježi Schumacheru na 2.9 sekundi prednosti i postavlja najbrži krug utrke u 26. krugu. Samo dva kruga kasnije Trulli otvara drugu rundu ulazaka u boks, no već krug kasnije lagana kiša počinje padati te čini stazu pomalo skliskom, zbog čega nitko još nije se usudio otići u boks.

U 30. krugu zbog prometa backmarkera Schumacherov zaostatak za Hakkinenom pada za 1 sekundu te ga Schumacher sve više i više uspijeva smanjiti i to na 0.7 sekundi, iako doživljava blagi kontakt sa Zontom u 33. krugu. U međuvremenu zbog hidraulike odustaje Frentzen, a u 31. krugu Button pretječe momčadskog kolegu Ralfa Schumachera nakon što je ovaj napravio pogrešku. Tek u 34. krugu utrke Irvine ulazi u boks nakon kojeg ga slijede i ostali vozači na gridu. Ključan trenutak utrke se zbiva u 37. krugu kad Hakkinen ulazi u boks te izlazi 25.8 sekundi iza Schumachera koji preuzima vodstvo utrke. Schumacher se odmah baca na posao i sve se više udaljava od Hakkinena, unatoč prometu na koji je naletio. Tijekom 38. i 39. kruga u boks odlaze Coulthard, Button i Barrichello i zadržavaju svoje pozicije. U 40. krugu utrke Wurz se izvrće u blizini ulaza u boks, zbog čega ga Schumacher jedva zaobilazi te ulazi u boks. Zbog sjajne vožnje i odličnog posla kojeg je Ferrari odradio u boksu, Schumacher ostaje prvi na stazi sa 4.1 sekundi ispred Hakkinena i sad je bilo na Hakkinenu da ga pokuša proći. Tijekom zadnjih 13 krugova su odustali Ralf Schumacher zbog izlijetanja, Heidfeld u Prost zbog problema s ovjesom i Marc Gene u Minardiju zbog problema s motorom. Unatoč sjajnoj Hakkinenovoj vožnji kojom se sve više približio Schumacheru, Schumacher ostaje dovoljno miran i koncentriran te pobjeđuje sa 1.8 sekundi prednosti ispred Hakkinena te što je najbitnije, donosi Ferrariju prvi vozački naslov još od 1979. i Jodyja Schecktera. Konačno je Ferrari imao razloga slaviti, konačno je Ferrari nakon dugo vremena skinuo taj težak teret čekanja, konačno su te suze i razočaranja došli na naplatu i konačno je Ferrari došao tamo gdje i pripada, na sami tron. U Ferrarijevom boksu i u Italiji je vladala eksplozija oduševljenja, veselja i radosti, kao nikada prije. Jednostavno fenomenalna atmosfera.

Reakcije F1 i svjetskih medija na pobjedu i Ferrarijevo konačno osvajanje vozačkog naslova nakon dugo vremena su bile pozitivne, a pogotovo u Italiji i Njemačkoj. Luca di Montezemolo je izjavio da je Schumacherova pobjeda za titulu bio za njega najljepši dan u životu te se zahvalio svima koji su pomogli i bili uz Ferrari na putu do ovog velikog trijumfa. Na press konferenciji nakon utrke, Hakkinen je čestitao Schumacheru na naslovu prvaka te je izjavio, iako razočaran zbog poraza, “da ako hoćeš biti dobar pobjednik, onda moraš biti i dobar gubitnik”.

Shvaćam da je Tifosima teško biti pozitivan u ovim teškim vremenima za Ferrari kad je bolid loš, kad je Ferrarijev pitwall ravan cirkusu i što je prošlo već 13 godina od posljednjeg Ferrarijevog vozačkog naslova i 12 od konstruktorskog koji će se sigurno još nastaviti. Unatoč ovom slavljeničkom vikendu, raspoloženje nije baš najbolje. Potpuno razumljivo obzirom na okolnosti. Ali jednu stvar niti jedan Ferrarijev fan ne smije zaboraviti, a to je da je Ferrari već bio u ovoj situaciji te da se izvukao iz nje. Da, oporavak je dugo trajao i odnio je jako puno živaca i suza, ali se isplatio te je Ferrari nakon te dugotrajne muke uživao u svojim najboljim danima u Formuli 1. Ne mogu reći koliko će oporavak trajati, ali mogu sa sigurnošću reći da će se Ferrari oporaviti i vratiti na vrh, kamo i pripada. S ovim vodstvom ili nekim drugim, ne bih znao reći, ali Ferrari će se sigurno oporaviti. Mnogi dođu u F1 i otiđu, ali samo je Ferrari u F1 od samih početaka zbog čega je u Ferrarijevom DNA Formula 1, a u DNA Formule 1 je Ferrari, koliko god je to teško nekima prihvatiti. Stoga, proslavite Ferrarijevu 1000. utrku u F1 gledajući ju preko malih ekrana ili pronađite neku vama najdražu Ferrarijevu utrku i uživajte.

Komentiraj

22 komentara

  1. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    ali samo je Ferrari u F1 od samih početaka zbog čega je u Ferrarijevom DNA Formula 1, a u DNA Formule 1 je Ferrari, koliko god je to teško nekima prihvatiti.

    Nekima jako teško :/



    17

    4
  2. Pascal Wehrlein 94
    Wehrlein94 Prikaži

    Nikada nisam bio Tifos niti sam volio MS-a,ali ON JE NAJVEĆI



    17

    3
  3. Daniel Ricciardo
    _bataziv_0809 Prikaži

    Teska sjecanja za mene…Manje vise prica je bila zavrsena u Americi, to Hakkinenovo odustajanje je prelomilo sezonu, ali neka nada je postojala…



    3

    0
  4. Moj naklon do poda autoru



    20

    0
  5. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    MSC i Ferrari su imali nešto posebno i mene kao dite privukli da nediljon uvik moran gledat trku i ljubav jos traje dok su vrsnjaci u skoli pricali o nogometu ja nisan ima s nikim o F1 bar ne pravog F1 fana ..
    Traje na taj nacin da mi je dan danas san imat ne super auto ili hyprer auto nego Ferrari ali bilo koji Ferrari, razlog zbog kojeg sam izabrao Alfu kao privatno auto i auto je to opravdalo…
    GRAZIE RAGAZZI GRANDE MACHINA FORZA FERRARI ! ! !



    16

    2
  6. Blue Flag
    dFixxx3r Prikaži

    svaka čast autoru na emociji koju tekst izaziva
    nisam fan italije niti volim brendove ali ferari je nesto drugo, nešto više



    14

    0
  7. Da, i onda neki kažu da je Mercedes veći tim ili tako nešto. Ali za 20, 30, 40 godina Ferrari i McLaren će i dalje biti tu, a za ostale nisam siguran. Za Williams više ne znam što da mislim, ali nadam se da ce i oni ostati što su bili. I to ovim timovima daje veličinu.
    Jer bez obzira na razultate oni su F1, a ostali su u prolazu.



    7

    3
  8. Ako ćemo gledati kvalitetu vozača Schumacher je komotno trebao osvojiti sve naslove od 1994. do barem 2008.



    8

    10
  9. Nisam bio Sumaherov fan, nisam licno bio srecan kada je dosao u Ferari, ali mi je vec posle prve godine bilo jasno da je Ferari napravio pravi potez i da ce im se to uskoro isplatiti… trajalo je malo duze nego sto sam mislio, ali isplatilo se, i te kako se isplatilo :)

    Forza Ferrari!



    3

    0
  10. Jedna od stvari koje današnji vozači slabo poznaju i trebali to naučiti:

    “Hakkinen je čestitao Schumacheru na naslovu prvaka te je izjavio, iako razočaran zbog poraza, “da ako hoćeš biti dobar pobjednik, onda moraš biti i dobar gubitnik”.



    8

    1
  11. Divna sjecanja vraca ovaj tekst. Nadam se da se se uskoro obistiniti dio s povratkom Ferrarija na vrha. ?



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Pogled u budućnost – 3. dio: Alpine, Williams i Sauber

Lociranje // Lovro Andraka

Posljednji dio serijala o juniorima donosi kratke biografije mladih vozača iz Alpinea, Williamsa i Saubera Pogled u budućnost – 1 dio: Mercedes i Red BullPogled u budućnost – 2 dio: Ferrari i McLaren Alpine Alpineova akademija pod raznim nazivima postoji još od 2002 godine, a radi se o istim promjenama naziva koje su pratile momčad iz Enstonea, što znači da su dosad djelovali kao Renaultova, Lotusova i zatim ponovo...

Pogled u budućnost – 2. dio: Ferrari i McLaren

Lociranje // Lovro Andraka

U prvom dijelu serijala mogli ste se upoznati s potencijalnim budućim zvijezdama Mercedesa i Red Bulla, a sada su na redu dvije najdugovječnije, a po mnogim kriterijima i najuspješnije momčadi - Ferrari i McLaren Ferrari Mladunci Propetog konjića uzgajaju se već gotovo 13 godina, a prvi član Ferrarijeve vozačke akademije bio je Jules Bianchi koji je predstavljen u prosincu 2009 godine Bianchi je stigao do F1 u sezoni 2013 s...

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Još kolumni