Oktanski koktel

F1 Retrovizor: Hakkinenove suze i Frentzenovo veselje

Piše: Ante Maras

Prije 2 godina, 10 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

Po mnogočemu je sezona 1999. bila neobična sezona, iako se na prvu činilo da neće biti tako. Faktor koji je u potpunosti izmiješao karte za tu sezonu i borbu za naslov je bila neočekivani lom nogu Michaela Schumachera nakon sudara na Velikoj Nagradi Velike Britanije zbog koje je izostao sve do pretposljednje utrke. Ta ozljeda je potpuno neočekivano otvorila borbu za naslov u koju su se uključili i neki vozači kao što Coulthard i Frentzen. Dodatni začin sezoni su bili unutarmomčadski sukobi i incidenti vozača McLaren-Mercedesa. Ova utrka nije bila iznimka po pitanju iznenađenja koje nam je donijela ova sezona.

Uoči Velike Nagrade Italije, McLarenov Hakkinen je bio vodeći u poretku sa samo 1 bodom ispred Irvinea u Ferrariju, koji se prometnuo u glavnu Ferrarijevu uzdanicu nakon već spomenutog sudara. Iza njih na solidnoj bodovnoj udaljenosti su bili David Coulthard iz McLarena i Heinz Harald Frentzen iz Jordana, najveće senzacije sezone. U kvalifikacijama ponovno briljira Hakkinen i pokazuje da je kombinacija Hakkinen-McLaren Mercedes jednostavno dominantna u kvalifikacijama budući da mu je to bio čak 11. pole position u 13 utrka. Iza njega su se smjestili Frentzen u Jordanu i Coulthard, Hakkinenov momčadski kolega. Top 5 su zaokružili Alessandro Zanardi i Ralf Schumacher, dvojac iz Williamsa, a Ferrari se nije proslavio na domaćem terenu, budući da su Salo i Irvine završili kvalifikacije tek na 6. i 8. mjestu, a između njih se provukao Rubens Barrichello u Stewart-Fordu, koji će od 2000. zamijeniti Irvinea, a Irvine će ići u suprotnom smjeru, u Stewart-Ford koji će postati Jaguar Racing.

Na startu utrke je Hakkinen uvjerljivo projurio naprijed, a Zanardi je vrhunski startao i u jednom potezu pretekao Frentzena i Coultharda, koji je pao u poretku iza Ralfa Schumachera i Mike Sale. Prvo odustajanje je bilo odustajanje Marca Genea u Minardiju koji je u Roggia šikani doživio kontakt s De la Rosom u Arrowsu te je bio prisiljen odustati, a već u drugom krugu odustaju Fisichella u Benettonu i Diniz u Sauberu nakon kontakta u Rettifilo šikani. U međuvremenu je Frentzen vratio 2. mjesto od Zanardija, koji ubrzo ide preko rubnika i oštećuje podnicu bolida, ali uspijeva održati kakav takav tempo i zadržati 3. mjesto do 18. kruga kad propušta momčadskog kolegu Schumachera. Barrichello je počeo opravdavati zašto ga je Ferrari odabrao za nadolazeću sezonu te pretiče Coultharda u 11. krugu i Salu u 19. krugu. Krš i lom na dnu poretka se nastavio u 24. krugu u šikani Rettifilo kad je Torasuke Takagi iz Arrowsa doslovno zajahao Badoera u Minardiju, čime mu je oštetio bolid dovoljno da odustane, a i sam Takagi odustaje u 35. krugu nakon izvrtanja. Hakkinen je u međuvremenu izgradio solidnu prednost ispred Frentzena od 8 sekundi i još dodatnih 2,5 sekundi ispred Schumachera. Ali u 30. krugu, pri ulasku u Rettifilo, Hakkinen slučajno prebacuje u prvu brzinu umjesto u drugu, što dovodi Hakkinenovog izlijetanja i odustajanja, što Tifose dovodi do eksplozije oduševljenja. Zbog vrućice koja ga je mučila cijeli vikend i ovog trenutka nepažnje, Hakkinen popušta pod rijetkim naletom emocija i počne plakati.

Frentzen stvara opipljivu prednost zbog odlaska svojih rivala u bokseve, a od ulaska od bokseve koristi ima Mika Salo koji ubrzo nakon pretječe Barrichella za 3. mjesto, a oštećena podnica uzima danak Zanardiju kojeg pretječu i Coulthard i Irvine. Iako je Frentzen imao komotno vodstvo naspram drugoplasiranog Schumachera, ono se počelo sve više i više topiti zbog izvrsne Schumacherove vožnje, koja je kulminirala najbržim krugom u 48. krugu utrke, ali to je ipak bilo nedovoljno te Frentzen pobjeđuje sa 3,2 sekunde prednosti nad Schumacherom. Trećeplasirani je bio Mika Salo, kojem je ovo ujedno bio i posljednji podij u karijeri. Unatoč jakom pritisku, Coulthard ne uspijeva proći Barrichella, a Irvine je uz puno muke obranio 6. mjesto i jedan bod od Zanardija, koji mu je donio izjednačenje s Hakkinenom na ljestvici. No sad je i Frentzen, uz Coultharda, postao jedan od kandidata za naslov, budući da je vodeći četverac bio unutar 12 bodova.

Ova je utrka donijela još više neočekivanog uzbuđenja i neizvjesnosti u ionako jako zanimljivu i neobičnu sezonu i najavila nam je neizvjesnu završnicu sezone. Iako je sezona sama po sebi donijela neka iznenađenja, malotko je mogao očekivati Frentzena u Jordanu u borbi za naslov, pogotovo nakon lošeg dvogodišnjeg stinta za Williams. Ali on se uspio preporoditi u Jordanu te je konzistentnim i sjajnim vožnjama u Jordanu koji je napravio fenomenalan bolid privukao pažnju na sebe i donio nadu da jedna mala momčad kao što je Jordan može pobijediti velikane ovog sporta i uzeti im naslov pred nosom. Nakon utrke u Italiji, fanovi F1 su očekivali sve i svašta za kraj iznimno zanimljive sezone. Ili su bar tako mislili jer je nadolazeća utrka, Velika Nagrada Europe na Nürburgringu, donijela još više iznenađenja i slomljenih srca, o kojoj ću pisati uoči Velike Nagrade Eifela koja će se održati na Nürburgringu. Na kraju svega, kad bi me netko pitao kako privući nove fanove F1, samo bih im preporučio da pogledaju neku utrku iz sezone 1999. ili barem highlights i siguran sam da će početi aktivno pratiti Formulu 1, jer ta sezona sadržava sve što Formulu 1 čini zanimljivom: vrhunsko utrkivanje, čak 4 kandidata za naslov, neočekivani junaci te puno preokreta i iznenađenja.

Komentiraj

10 komentara

  1. Daniel Ricciardo
    _bataziv_0809 Prikaži

    Taj dan sam plakao i ja. Ponovila se ista stvar kao na Imoli, ali ovo je sad vec bilo zabrinjavajuce, ponestajalo je utrka do kraja sezone, a prednost se istopila…

    Frentzen je naprosto cvjetao u Jordanu, preemotivan je bio za okrutni svijet Williamsa, po toj karakteristici jedan od legitimnih nasljednika Lole Reutemanna. Steta sto nije vise napravio u Formuli 1, materijal je bio.



    9

    1
  2. jer ta sezona sadržava sve što Formulu 1 čini zanimljivom: vrhunsko utrkivanje, čak 4 kandidata za naslov, neočekivani junaci te puno preokreta i iznenađenja.

    Ova sezona ima jedno od četiri navedene stvari.
    jupi jej


    0

    0
  3. Mika Hakkinen
    stoka Prikaži

    Mika iz vrbika… Kako sam tad bia ljut, uf


    0

    0
  4. Ayrton Senna
    LR7 Prikaži

    Ta sezona je jedna od onih kada je Ferrari varao u pokušaju da Irvine uzme kantu(malezija,predzadnja trka) i kada su otkriveni i dsq tj automatizmom Mika i McLaren prvaci,gle čuda dsq poništena(vjerojatno određenim obečanjem da neće više,kao…) I prvenstvo se zakuhalo za zadnju trku u japanu kao da se ništa nije desilo…Taj me Ferrari u 30 god baš znao živaca koštat



    2

    4

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Pogled u budućnost – 3. dio: Alpine, Williams i Sauber

Lociranje // Lovro Andraka

Posljednji dio serijala o juniorima donosi kratke biografije mladih vozača iz Alpinea, Williamsa i Saubera Pogled u budućnost – 1 dio: Mercedes i Red BullPogled u budućnost – 2 dio: Ferrari i McLaren Alpine Alpineova akademija pod raznim nazivima postoji još od 2002 godine, a radi se o istim promjenama naziva koje su pratile momčad iz Enstonea, što znači da su dosad djelovali kao Renaultova, Lotusova i zatim ponovo...

Pogled u budućnost – 2. dio: Ferrari i McLaren

Lociranje // Lovro Andraka

U prvom dijelu serijala mogli ste se upoznati s potencijalnim budućim zvijezdama Mercedesa i Red Bulla, a sada su na redu dvije najdugovječnije, a po mnogim kriterijima i najuspješnije momčadi - Ferrari i McLaren Ferrari Mladunci Propetog konjića uzgajaju se već gotovo 13 godina, a prvi član Ferrarijeve vozačke akademije bio je Jules Bianchi koji je predstavljen u prosincu 2009 godine Bianchi je stigao do F1 u sezoni 2013 s...

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Još kolumni