Izdvojeno

Horner: Utrke s jednim zaustavljanjem su krive za dosadnu F1

Piše: Ante Vetma

Prije 2 godina, 10 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Christian Horner tvrdi da se Formula 1 mora odmaknuti od utrka s jednim zaustavljanjem kako bi izbjegli dosadna poslijepodneva poput onog u Belgiji prije dva dana.

Legendarna Spa-Francorchamps se pretvorila u festival čuvanja guma nakon što su vozači iskoristili raniji izlazak sigurnosnog automobila i prešli uglavnom na najtvrđu komponentu.

Max Verstappen je završio na pobjedničkom postolju, ali je i sam bio svjestan da je utrka bila dosadna, što je rekao u intervjuu nakon utrke. Lewis Hamilton kaže:

“Ne uživam pretjerano u tome. Želite moći napdati i pritiskati, onda obaviti zaustavljanje pa nastaviti pritiskati.”

Horner smatra da je čuvanje guma neizbježno dok god je strategija s jednim zaustavljanjem najbrža opcija.

“Mislim da su utrke s jednim zaustavljanjem uvijek dosadne. Mislim da trebate barem dva ili tri zaustavljanja. To će promiješati poredak i otvoriti strateške opcije.”

“Već smo vidjeli da su ovakve utrke kad vozači čuvaju gume vrlo teške. Trebate neke varijable u strategijama da biste poremetili pozicije bolida.”

Michael Masi nije toliko uvjeren u to:

“Mislim da je to malo kruto mišljenje jer smo vidjeli neke vrlo zanimljive utrke na kojima je bilo samo jedno zaustavljanje u boksu.”

“Također, vidjeli smo i dosadne utrke koje su imale dva zaustavljanja. Iz te perspektive – ne podržavam tu sugestiju.”

“Mario Isola sudjeluje na 4 ili 5 sastanaka svake godine kako bi obavijestio vozače gdje Pirelli trenutno stoji i što planiraju raditi.”

Komentiraj

10 komentara

  1. Mattia Binotto
    Har Kl Donator Prikaži

    Masi uvijek može naći izuzetak kojim će opravadati svoje stavove.
    Ja se slažem sa Hornerom. Potrebno je smanjiti gubljenje vremena kroz boxove i pokušati ga smjestiti u neki okvir od 16. sec.
    Jednostavano naprave kraći ulaz i izlaz, a sigurnost ulaska i izlaska riješavaju sa šikanama na stazi.
    Nije ni malo lako, ali nek uzmu sebi godinu dana da smišljaju.



    13

    2
  2. Poruka za dil`el`tanta Masija
    “Viđo sam i ja trka bez zaustavljanja u boxu (kada to nije bilo obavezno), zanimljivijih od onih trka kada je bilo i po 3 zaustavljanja u boxu”. I šta ćemo sad?
    A još jedna poruka i Pirelliju
    “Yebemu miša, jel problem napravit komponente guma sa razlikom od 1,5-2sec po krugu (u zavisnosti od dužine kruga, jel) između dvije susjedne komponente, što znači barem 3sec između najmekše i najtvrđe, dostupne komponente za dotični vikend?”
    Jel to viša matematika ili atomska fizika, šta je u pitanju?



    15

    0
  3. Fernando Alonso 14
    alonso05espana Prikaži

    Možda da vrate nadolijevanje goriva ?



    5

    0
  4. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Možda da vrate nadolijevanje goriva i smanje tank. Bolidi bi bili lakši i morali bi nekoliko puta u boks te bi time mogli imati različite strategije.



    7

    0
  5. Mclaren
    raca Prikaži

    Dok bude i dalje ovakva dominacija Mercedesa, utrke će bit nezanimljive bez obzira na višestruko zaustavljanje u boxevima zbog promjene guma. Ako Merc mora 2-3 puta u box, onda i drugi to moraju i opet smo na istom



    2

    0
    • Bernie Ecclestone
      Dani Donator Prikaži

      Da ali recimo bilo je utrka gdje jer b bio fenomenalan sa recimo soft gumama u odnosu na mercedes. I zašto bi se onda nametalo pravilo da mora na neku tvrđu komponentu ako im ova odgovara i mogu sa njom napasti mercedes koji recimo nije dobar na softu i mora na mediumu voziti? Tvrdim da bi se smanjili zaostaci između timova.


      0

      0
  6. objasnit zašto su trke dosadne je kompleksno . mislim da se oduvijek kalkuliralo šta i kako “skrojit” najbolju taktiku kojom bi se stekla nekakva prednost u odnosu na konkurente u borbi za pobjedu . nekad je tu bilo nešto više varijabli , a možda je jedna od vrlo bitnih bila nadolivanje goriva . gume koje su se mogle trošit nemilo jer nije bilo limita količinskih . nadolivanje je ukinuto zbog sigurnosti jer oni koji dugo prate sjećaju se npr 1994. kad se jos “the boss” u benettonu “zapalija” , MS koji je “gorija” u austriji 2003. , kovalainena i masse koji su posli nadolivanja krenuli iz boxa , a da crijevo za nadolivanje nije bilo “otkačeno” pa su ga vukli za sobom . interesantan je bija slučaj kovalainena ( brazil 2009. ) … dok je vuka crijevo za sobom , a gorivo iz njega prštalo iza je “dopilota” kimi koji je u jednom trenu “planija”. zbog ovakvih događaja zabrana nadolivanja je imala svoje uporište ali i limitirala taktiziranje .
    sad su trke dosadne zbog jednog zaustavljanja u boxu ? ako me sjećanje ne vara i nekad su bile dosadne ili znale takve bit jer se poprilično “preticanja” odvijalo kroz boxove sa pametnim izborom taktika tj količina goriva sa kojim su vozači startali u trku … oni relevantni naravno . pri tome se otvara prostor za manipulacije sa ventilom protoka goriva kroz crijevo da se u šta kraće vrime ulije dovoljno goriva . neki spominju pirelli/gume … jbeš to ako interesantnost trke zavisi samo od guma . kad je pirelli valjda po naredbi bernia radija “kratkotrajne” gume vozači su riskirali duže ostajanje na stazi ( da odlaze šta manje puta u box ) pa su gume pucale , raspadale se , a krivac je bilo “neznanje” pirellia da napravi trajniju gumu . sad kad su gume trajnije opet je krivac pirelli :) :) :) mala je razlika u brzini između ponuđene 3 komponente ? pa na nekim stazama , u različitim meteo uvjetima ( npr temperature ) razlika i je mala , a negdje je bogme i sekundu između H i S komponenti sa M u sredini di je toj komponenti i misto . zašto npr krivica umisto na pirelliu ne bi bila na pravilima koja zahtjevaju da u svakoj trci vozači MORAJU koristit bar 2 komponente ? zašto neko ko starta na H i ustanovi da mu pašu ne bi ponovno ” instalira” H i sa njima završija trku ? zašto neko kome pašu S , jako je brz na njima , a bolid mu “ždere” te gume ne bi ulazija nekoliko puta u box po iste komponente ( zaustavljana bi kompenzira brzinom na stazi ) nego MORA preći na M ili na H ako nema dovoljno M ( koje su ipak “brže” od H ) koje je trošija na FP , a u sezonu se ulazi sa limitiranom količinom odabranih komponenti .
    svi težimo napretku , a sve nekad manje napredno nam je izgleda bilo bolje kad je F 1 u pitanju !?!? koliko uzbuđenja tipa dvoboja villeneuve Vs arnoux možemo nabrojit iz tog vrimena kad je sve bilo uzbudljivije ? ja malo , a vi ? možda je uzbudljivije bilo očekivati hoće li nekome od vozača sa vrha crknut bolid pa da “ljuti” konkurent tada “pretekne” jer pouzdanost u odnosu na današnje bolide je bila pa recimo dosta lošija . DRS je jedan od pokušaja da se poveća uzbudljivost , broj preticanja kojih nekad i nije bilo baš . to je dočekano na nož jer je umjetno ? a da je npr u F 1 uvedeno 2010. , a ne 2011. možda bi alonso preteka petrova uz pomoć DRS – a u abu dabiju i osvojia titulu ispred seba ;) mislim i da bi trke i danas bile interesantnije usprkos često jednom odlasku u box da mercedes nije super dominantan . možda bi i onda pobjeđivali ali bi
    možda razlike na kraju bile nekoliko desetinki , nekoliko sekunda u odnosu na vozača npr RB ili ferraria ( u pravoj “formi” , a ne ovakvoj naravno ) , a to bi otvaralo mogučnost da pobjedi npr max , CL , seb ili neko 4. ukoliko bi se buđeti ograničili možda bi napetosti trka pridonijeli i dvoboji vozača sredine poredka jer se i tu događa nešto uzbudljivo šta nije često popraćeno u prenosu trka . zato mi malo zvuči “nategnuta” izjava LH ( no to je od njega normalno ) “Ne uživam pretjerano u tome. Želite moći napadati i pritiskati, onda obaviti zaustavljanje pa nastaviti pritiskati.” jer od 2014. , od početka super dominacije mercedesa 2104. u 157 trka LH je ostvarija 62 PP , 67 pobjeda 103 podija pa ispada da i nije baš ima puno prilika da si ispuni ono šta jako želi … da mora napadat , pritiskat zbog čega je vjerovatno razočaran pa se ni ne veseli nešto pretjerano svojim pobjedama ostvarenim bez neke muke . jbga , mercedesova dominacija ( i tim kolega bottas ) mu je “izbila” ono šta on po izjavi obožava … borbu za pobjedu “na nož” , neizvjesnu u kojoj bi mora napadat , pritiskat , a kad mu je rozberg pokaziva “zube” onda je igra “psiho igrice” svojim izjavama umisto da uživa u napadima , pritiskanjima NR ….



    3

    0
  7. Ako ćemo tako pa nije ni svaka nogometna/košarkaška/rukometna utakmica zanimljiva…. Ne želim uspoređivat ovaj sport ni sa jednim drugim, ali čim je jedna utrka procesijska, odma stižu negativni kometari… Ne možemo tako gledati na sport i formulu 1 općenito.



    2

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Pogled u budućnost – 3. dio: Alpine, Williams i Sauber

Lociranje // Lovro Andraka

Posljednji dio serijala o juniorima donosi kratke biografije mladih vozača iz Alpinea, Williamsa i Saubera Pogled u budućnost – 1 dio: Mercedes i Red BullPogled u budućnost – 2 dio: Ferrari i McLaren Alpine Alpineova akademija pod raznim nazivima postoji još od 2002 godine, a radi se o istim promjenama naziva koje su pratile momčad iz Enstonea, što znači da su dosad djelovali kao Renaultova, Lotusova i zatim ponovo...

Pogled u budućnost – 2. dio: Ferrari i McLaren

Lociranje // Lovro Andraka

U prvom dijelu serijala mogli ste se upoznati s potencijalnim budućim zvijezdama Mercedesa i Red Bulla, a sada su na redu dvije najdugovječnije, a po mnogim kriterijima i najuspješnije momčadi - Ferrari i McLaren Ferrari Mladunci Propetog konjića uzgajaju se već gotovo 13 godina, a prvi član Ferrarijeve vozačke akademije bio je Jules Bianchi koji je predstavljen u prosincu 2009 godine Bianchi je stigao do F1 u sezoni 2013 s...

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Još kolumni