Bok! F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. Stoga, kako bismo mogli nastaviti raditi ono što radimo od 2015. - molimo da za ovu stranicu onemogućite AdBlock. Hvala :)
Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.
Christian Horner tvrdi da se Formula 1 mora odmaknuti od utrka s jednim zaustavljanjem kako bi izbjegli dosadna poslijepodneva poput onog u Belgiji prije dva dana.
Legendarna Spa-Francorchamps se pretvorila u festival čuvanja guma nakon što su vozači iskoristili raniji izlazak sigurnosnog automobila i prešli uglavnom na najtvrđu komponentu.
Max Verstappen je završio na pobjedničkom postolju, ali je i sam bio svjestan da je utrka bila dosadna, što je rekao u intervjuu nakon utrke. Lewis Hamilton kaže:
“Ne uživam pretjerano u tome. Želite moći napdati i pritiskati, onda obaviti zaustavljanje pa nastaviti pritiskati.”
Horner smatra da je čuvanje guma neizbježno dok god je strategija s jednim zaustavljanjem najbrža opcija.
“Mislim da su utrke s jednim zaustavljanjem uvijek dosadne. Mislim da trebate barem dva ili tri zaustavljanja. To će promiješati poredak i otvoriti strateške opcije.”
“Već smo vidjeli da su ovakve utrke kad vozači čuvaju gume vrlo teške. Trebate neke varijable u strategijama da biste poremetili pozicije bolida.”
Michael Masi nije toliko uvjeren u to:
“Mislim da je to malo kruto mišljenje jer smo vidjeli neke vrlo zanimljive utrke na kojima je bilo samo jedno zaustavljanje u boksu.”
“Također, vidjeli smo i dosadne utrke koje su imale dva zaustavljanja. Iz te perspektive – ne podržavam tu sugestiju.”
“Mario Isola sudjeluje na 4 ili 5 sastanaka svake godine kako bi obavijestio vozače gdje Pirelli trenutno stoji i što planiraju raditi.”
Morate biti logirani za komentiranje.
Masi uvijek može naći izuzetak kojim će opravadati svoje stavove.
Ja se slažem sa Hornerom. Potrebno je smanjiti gubljenje vremena kroz boxove i pokušati ga smjestiti u neki okvir od 16. sec.
Jednostavano naprave kraći ulaz i izlaz, a sigurnost ulaska i izlaska riješavaju sa šikanama na stazi.
Nije ni malo lako, ali nek uzmu sebi godinu dana da smišljaju.
13
2
Slažem se, gubiti oko 25-22 sec u boksu je previse.
Još samo da na dodam, opet cu spomenuti te gume. Znači na samom početku utrke u Belgiji hard guma nije bila ništa sporija od softa, a predviđali su razliku od 2 sec.
10
0
da, gasly je letio na hardu.
još jednom pirelli u svom elementu.
13
1
Poruka za dil`el`tanta Masija
“Viđo sam i ja trka bez zaustavljanja u boxu (kada to nije bilo obavezno), zanimljivijih od onih trka kada je bilo i po 3 zaustavljanja u boxu”. I šta ćemo sad?
A još jedna poruka i Pirelliju
“Yebemu miša, jel problem napravit komponente guma sa razlikom od 1,5-2sec po krugu (u zavisnosti od dužine kruga, jel) između dvije susjedne komponente, što znači barem 3sec između najmekše i najtvrđe, dostupne komponente za dotični vikend?”
Jel to viša matematika ili atomska fizika, šta je u pitanju?
15
0
Možda da vrate nadolijevanje goriva 😁
5
0
Možda da vrate nadolijevanje goriva i smanje tank. Bolidi bi bili lakši i morali bi nekoliko puta u boks te bi time mogli imati različite strategije.
7
0
Dok bude i dalje ovakva dominacija Mercedesa, utrke će bit nezanimljive bez obzira na višestruko zaustavljanje u boxevima zbog promjene guma. Ako Merc mora 2-3 puta u box, onda i drugi to moraju i opet smo na istom
2
0
Da ali recimo bilo je utrka gdje jer b bio fenomenalan sa recimo soft gumama u odnosu na mercedes. I zašto bi se onda nametalo pravilo da mora na neku tvrđu komponentu ako im ova odgovara i mogu sa njom napasti mercedes koji recimo nije dobar na softu i mora na mediumu voziti? Tvrdim da bi se smanjili zaostaci između timova.
0
0
objasnit zašto su trke dosadne je kompleksno . mislim da se oduvijek kalkuliralo šta i kako “skrojit” najbolju taktiku kojom bi se stekla nekakva prednost u odnosu na konkurente u borbi za pobjedu . nekad je tu bilo nešto više varijabli , a možda je jedna od vrlo bitnih bila nadolivanje goriva . gume koje su se mogle trošit nemilo jer nije bilo limita količinskih . nadolivanje je ukinuto zbog sigurnosti jer oni koji dugo prate sjećaju se npr 1994. kad se jos “the boss” u benettonu “zapalija” , MS koji je “gorija” u austriji 2003. , kovalainena i masse koji su posli nadolivanja krenuli iz boxa , a da crijevo za nadolivanje nije bilo “otkačeno” pa su ga vukli za sobom . interesantan je bija slučaj kovalainena ( brazil 2009. ) … dok je vuka crijevo za sobom , a gorivo iz njega prštalo iza je “dopilota” kimi koji je u jednom trenu “planija”. zbog ovakvih događaja zabrana nadolivanja je imala svoje uporište ali i limitirala taktiziranje .
sad su trke dosadne zbog jednog zaustavljanja u boxu ? ako me sjećanje ne vara i nekad su bile dosadne ili znale takve bit jer se poprilično “preticanja” odvijalo kroz boxove sa pametnim izborom taktika tj količina goriva sa kojim su vozači startali u trku … oni relevantni naravno . pri tome se otvara prostor za manipulacije sa ventilom protoka goriva kroz crijevo da se u šta kraće vrime ulije dovoljno goriva . neki spominju pirelli/gume … jbeš to ako interesantnost trke zavisi samo od guma . kad je pirelli valjda po naredbi bernia radija “kratkotrajne” gume vozači su riskirali duže ostajanje na stazi ( da odlaze šta manje puta u box ) pa su gume pucale , raspadale se , a krivac je bilo “neznanje” pirellia da napravi trajniju gumu . sad kad su gume trajnije opet je krivac pirelli :) :) :) mala je razlika u brzini između ponuđene 3 komponente ? pa na nekim stazama , u različitim meteo uvjetima ( npr temperature ) razlika i je mala , a negdje je bogme i sekundu između H i S komponenti sa M u sredini di je toj komponenti i misto . zašto npr krivica umisto na pirelliu ne bi bila na pravilima koja zahtjevaju da u svakoj trci vozači MORAJU koristit bar 2 komponente ? zašto neko ko starta na H i ustanovi da mu pašu ne bi ponovno ” instalira” H i sa njima završija trku ? zašto neko kome pašu S , jako je brz na njima , a bolid mu “ždere” te gume ne bi ulazija nekoliko puta u box po iste komponente ( zaustavljana bi kompenzira brzinom na stazi ) nego MORA preći na M ili na H ako nema dovoljno M ( koje su ipak “brže” od H ) koje je trošija na FP , a u sezonu se ulazi sa limitiranom količinom odabranih komponenti .
svi težimo napretku , a sve nekad manje napredno nam je izgleda bilo bolje kad je F 1 u pitanju !?!? koliko uzbuđenja tipa dvoboja villeneuve Vs arnoux možemo nabrojit iz tog vrimena kad je sve bilo uzbudljivije ? ja malo , a vi ? možda je uzbudljivije bilo očekivati hoće li nekome od vozača sa vrha crknut bolid pa da “ljuti” konkurent tada “pretekne” jer pouzdanost u odnosu na današnje bolide je bila pa recimo dosta lošija . DRS je jedan od pokušaja da se poveća uzbudljivost , broj preticanja kojih nekad i nije bilo baš . to je dočekano na nož jer je umjetno ? a da je npr u F 1 uvedeno 2010. , a ne 2011. možda bi alonso preteka petrova uz pomoć DRS – a u abu dabiju i osvojia titulu ispred seba ;) mislim i da bi trke i danas bile interesantnije usprkos često jednom odlasku u box da mercedes nije super dominantan . možda bi i onda pobjeđivali ali bi
možda razlike na kraju bile nekoliko desetinki , nekoliko sekunda u odnosu na vozača npr RB ili ferraria ( u pravoj “formi” , a ne ovakvoj naravno ) , a to bi otvaralo mogučnost da pobjedi npr max , CL , seb ili neko 4. ukoliko bi se buđeti ograničili možda bi napetosti trka pridonijeli i dvoboji vozača sredine poredka jer se i tu događa nešto uzbudljivo šta nije često popraćeno u prenosu trka . zato mi malo zvuči “nategnuta” izjava LH ( no to je od njega normalno ) “Ne uživam pretjerano u tome. Želite moći napadati i pritiskati, onda obaviti zaustavljanje pa nastaviti pritiskati.” jer od 2014. , od početka super dominacije mercedesa 2104. u 157 trka LH je ostvarija 62 PP , 67 pobjeda 103 podija pa ispada da i nije baš ima puno prilika da si ispuni ono šta jako želi … da mora napadat , pritiskat zbog čega je vjerovatno razočaran pa se ni ne veseli nešto pretjerano svojim pobjedama ostvarenim bez neke muke . jbga , mercedesova dominacija ( i tim kolega bottas ) mu je “izbila” ono šta on po izjavi obožava … borbu za pobjedu “na nož” , neizvjesnu u kojoj bi mora napadat , pritiskat , a kad mu je rozberg pokaziva “zube” onda je igra “psiho igrice” svojim izjavama umisto da uživa u napadima , pritiskanjima NR ….
3
0
Ako ćemo tako pa nije ni svaka nogometna/košarkaška/rukometna utakmica zanimljiva…. Ne želim uspoređivat ovaj sport ni sa jednim drugim, ali čim je jedna utrka procesijska, odma stižu negativni kometari… Ne možemo tako gledati na sport i formulu 1 općenito.
2
1