F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Sve što trebate znati o VN Italije

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Stara Monza

Formula 1 ovog vikenda dolazi kod naših susjeda, u Italiju. Staza u Monzi ugostit će 12. utrku tekuće sezone i obilježiti 93. posjet Formule 1 Italiji.

Lewis Hamilton ima 28 bodova prednosti nad Nicom Rosbergom. Pobijedio je Lewis ovdje prošle sezone nakon Nicove pogreške i preokrenuo sezonu. Ove godine, Rosberg je čovjek koji treba preokrenuti stvari na jednoj od najstarijih i najlegendarnijih staza na svijetu. Koliko dugo postoji svjetsko prvenstvo F1, toliko postoji i VN Italije – nijedna staza nije ugostila više utrka od Monze. Iz kalendara je nestala samo jednom, sada već davne 1980. godine.

Michael Schumacher je najuspješniji vozač na Monzi (5 pobjeda), a sve su osvojene u Ferrariju. Od trenutno aktivnih, najuspješniji je Vettel s tri pobjede, dok Hamilton i Alonso imaju po dvije; oni su jedini od aktivnih koji imaju pobjede ovdje. Ferrari je najuspješnija ekipa na ovoj stazi sa 18 pobjeda, 19 pole positiona i 64 postolja.

Pročitajte u opsežnom prilogu općenite podatke i zanimljivosti o Italiji i Monzi koje sigurno niste znali. Saznajte sve o gumama, DRS-u, vremenskoj prognozi i općim karakteristika staze.

Opće informacije i zanimljivosti o Italiji i Monzi

Italija ima 61 milijun stanovnika, što je svrstava na 4 mjesto po broju stanovnika u EU. Najveći gradovi su Rim, Milan, Napulj i Torino, koji zajedno imaju oko 13 milijuna stanovnika. Italija je svijetu dala bezbroj povijesno važnih osoba što iz umjetnosti, sporta, znanosti i ostalih područja društvenog spektra. Danas je Italija jako ekonomsko, gospodarsko i turističko odredište EU, ali i svijetu. Dokaz tome je da u “Fontanu di Trevi”, koja se nalazi u Rimu, turisti prosječno dnevno ubace 3000 eura u kovanicama. Grad sakuplja novac i daje ga u dobrotvorne svrhe. Italija je četvrta zemlja svijeta po broju turista godišnje.

Italija je dom jedina tri akrivna vulkana u Europi (Etna, Sromboli, Vezuv). Vatikan, koji se nalazi u Rimu je najmanja država svijeta. Čak 50 UNESCO lokaliteta svjetske baštine nalazi se u Italiji – to je svrstava na 1. mjesto u svijetu. Slavno talijansko jelo pizza – nastala je u Napulju oko 1860. Talijani jedu tjesteninu još od 4 stoljeća prije Krista. Italija je bila domaćin Olimpijskih igara čak tri puta (1956.,1960. i 2006.). Što se tiče prosjeka godina, treća je najstarija država svijeta. Ispred nje su samo Japan i Njemačka. Što se pak tiče vina, Talijani su prvi izvoznik u svijetu.

14 milijardi “espressa” se konzumira u Italiji godišnje, a troše 3.7 kg kave po glavi stanovnika. Prosječna plaća na sjeveru iznosi oko 40 000 dolara godišnje, ali na jugu je taj iznos oko 20 000. Italija je svijetu dala prekrasne automobile koji su cijenjeni i vrlo poželjni. Ferrari, Alfa Romeo, Lamborghini, Pagani, Lancia, Maserati, Fiat su oni najpoznatiji.

Utrka F1 održava se u gradu Monzi, koji je i općina. Nalazi se na rijeci Lambro u sjevernoj Italiji. Smjestio se u regiji Lombardiji, odnosno u pokrajini Monza i Brianza čiji je Monza glavni grad. Treći je najveći grad u Lombardiji i najvažniji gospodarski i administrativni centar Bianze. Udaljena je 15 kilometara od Milana. Monza ima 121 tisuću stanovnika.

Monza ima tipičnu submediteransku klimu za dolinu rijeke Po s hladnim i kratkim zimama te toplim ljetima. Temperature su jako slične kao i u Milanu, a kreću se od oko 2 °C u najhladnijem mjesecu siječnju, do 23 °C u najtoplijem srpnju (prosječna temperatura).
Kao drevni glavni grad Lombardije, Monza duguje puno na svojoj važnosti langobardskoj kraljici Teodelindi. 595. godine ona je osnovala katedralu u kojoj se nalazi željezna kruna Lombardije.
U srednjem vijeku Monza je ponekad bila neovisna, a ponekad je bila uz Milano i Visconti. Tijekom svoje povijesti Monza je izdržala trideset dvije opsade, ali Porta d’Agrate je sve što je ostalo od izvornih zidina i utvrda.
Monza ima park (Monza park) koji je jedan od najvećih urbanih parkova u Europi. Dvostruko je veći od Centralnog parka u New Yorku. Iz Monze, osim u Milano, lako možete posjetiti još jednu svjetsku atrakciju – jezero Como.
Najpoznatije ovog grada je rižoto i palenta u kombinaciji s različitim sastojcima.

Informacije o stazi

“Autodromo Nazionale Monza” je izgrađena 1922. Do 60-ih godina utrke su se održavale na impresivnom ovalu od 6 milja. Smrt Wolfgang von Tripsa i 15 gledatelja na VN Italije 1961., prisilia je organizatore na stanovite promjene. Staza je i dalje najbrža u F1. Prosječna brzina je oko 241 km/h. Ekipe trebaju “low-downforce” paket koji maksimizira brzinu na pravcima. Unatoč tome, stabilnost kočenja je bitna: ima 6 jakih kočionih zona, a u dva navrata se zaustavlja do 80 km/h u samo 2-3 sekunde.

Prva utrka: 1950
Dužina kruga: 5.793 km
Dužina od starta do zavoja 1: 380 metara
Najduža ravnina: 1.120 km na prilazu u zavoj 1
Max brzina: 360 km/h na prilasku u zavoj 1
Ključan zavoj: Broj 11, 180 stupnjeva, desni zavoj Parabolica.
Dužina boksa: 320 metara, 25 sekundi potrebno je za boks.
Start utrke: 14:00 lokalno/ 13:00 BST
Dužina utrke: 53 kruga
2014 pobjednik: Lewis Hamilton – 1h:19m:10.236s
2014 pole position: Lewis Hamilton – 1m24.109s, 247.950km/h
2014 najbrži krug: Lewis Hamilton – 1m28.004s, 236.976km/h
Šanse sigurnosnog automobila: Niske – statistički 43%

Potrošnja goriva: 1.8kg po krugu – što je puno, ali ne kao u Montrealu
Postotak gasa: 74%. U jednom trenutku gas se drži punih 17 sekundi
Opterečenje kočnica: Visoko. Samo je 6 kočionih zona, ali svaka iznimno jako opretećuje kočnice.
Promjena brzina: 46 po krugu/2.438 po utrci

Gume i DRS

Pirelli će dovesti mekše gume na ovogodišnje izdanje VN Italije, što je suprotnost prošlogodišnjem izboru guma. Mekana i srednje tvrda komponenta bit će za ovaj trkaći vikend. To će direktno rezultirati s dva ulaska u boks – u proteklim godinama su bile česte utrke s jednim ulaskom. Staza ima 2 DRS zone. Prva će imati detekcijsku točku na kočenju u zavoju 11 (parabolica). Aktivacijska točka je na na startno-ciljnoj ravnini ubrzo nakon ciljne linije (startna linija je na drugom mjestu, dalje niz stazu). Zona završava na kočenju u zavoju 1. Druga detekcijska točka će biti između dva Lesmosa (zavoji 6 i 7). Aktivacijska točka će biti oko 200 metara nakon izlaska iz zavoja 7. Zona završava na kraju zavoja 8.

Vremenska prognoza

Vrijeme će za vikend biti stabilno i toplo, ali postoji vjerojatnost jakih pljuskova u petak i subotu. Kvalifikacije bi, dakle, mogle biti jako uzbudljive. Nedjelja bi trebala biti suha i vruća.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

3 komentara

  1. Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

    Nisam znao da je Monza tako velik grad. Mislim, u svjetskim razmjerima je relativno malen, ali 120 tisuća ljudi je prilično velik broj.
    Luka, odlično kao i svaki put :)


    0

    0
  2. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    Dobro da Pirelli dovodi mekše gume na ovu stazu. Zanima me kakva će biti nedjelja, jer bude li vruće, bit će svega.


    0

    0