Izdvojeno

Na VN Italije stižu tehničke direktive: Nema više korištenja “party modea”!

Piše: Ante Vetma

Prije 2 godina, 36 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 1 minuta

Užitak “party” režima rada motora ekipe će moći koristiti još samo na idućoj utrci – VN Belgije.

Nakon šest punih sezona i šest utrka ove godine – FIA je odlučila izdati tehničku direktivu kojom će razjasniti tehnički pravilnik pod točkama 2.7 i 27.1, kao i dodatak sportskom pravilniku. Očekuje se da će bolidi morati voziti i kvalifikacije i utrku pod istim režimom rada motora. Navodno to neće vrijediti za formacijski krug ili spore krugove (ulazak u boks nakon kvalifikacijskog kruga i izlazak iz boksa tijekom pripreme kvalifikacijskog kruga).

Zanimljivo, reakcije ekipa su različite. Šef Racing Pointa i šef Haasa su u direktnoj opreci:

“Tehničke direktive nisu zakon. Ne znam kud ovo ide.”

– Otmar Szafnauer, Racing Point

“Za mene je ovo zakon. Prije par utrka [u Mađarskoj] smo kažnjeni na temelju tehničke direktive kad smo ušli u boks tijekom formacijskog kruga. Ne znam je li ovo nešto što možete preispitati. Ako netko upita FIA-u, siguran sam da će dobiti odgovor. Za mene je tehnička direktiva zakon.”

– Guenther Steiner, Haas

Mišljenje autoraNaravno, svi oni koji su u ovih šest godina koristili "party mode" u kvalifikacijama će u medijima biti jednoglasno proglašeni varalicama. Kao što znamo, tehničke direktive pojašnjavaju tehnički pravilnik, a ako vam tehnička direktiva "podreže krila", onda je jedino logično da ste varali.

Komentiraj

36 komentara

  1. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Prikaži

    Mercedesov motor i sam Mercedes su party sami po sebi. I na tri kotača pobijede :-)
    Neće ovo ništa promijenit. Mečka možda izgubi 2-3 desetinke uvrh glave i opet će bit na poleu i najbrži u utrci.
    Gospodinu Štajneru poručujem prvo da se riješi ona dva ”bolida” koji sjede u bolidu, pa onda krene dalje.
    Ovog Šrafcigera neću ni komentirat jer ove se godine već dovoljno izblamirao izjavama.



    17

    3
  2. Pirelli Hypersoft
    Einspritz7 Prikaži

    Vezano za mišljenje autora , ne bih se složio da je jedino logično da se varalo , može biti i da tehnički pravilnik ima rupe , da je nedovoljno jasan , dvosmislen.



    19

    2
  3. Pirelli Hypersoft
    Einspritz7 Prikaži

    Bezveze , ne vidim smisao ovoga!
    Bila bi fora da sad Mercedes još poveća svoju prednost u kvalifikacijama.



    17

    3
  4. Mercedes je poznat po tom party modeu poznat već neko vrijeme, ali tek sad dolazi jako jednostavna i brza promjena da ga se ukine. Mislim da je to povezano na neki način s onim neobjavljenim dogovorom između FIA-e i Ferraria. Možda je ovo korak prema ravnomjernijem i ravnopravnijem gridu.



    7

    5
  5. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Mercedes ima vecu predost nego ikad, uz to po rp i williamsu se vidi da u jednom krugu imaju puno vise snage od konkurencije, i dalje sam misljenja da je fia nesto gadno zasmrdilo pa rade ovo..
    Al u ostalom krece na monzi mozda i fia nezeli da se Ferrari osramoti kuci jer puno steti sportu jer su ove sezone radi toga jako puno gledatelja izgubili ….



    7

    3
  6. Ocajan pokusaj da se sezona ucini zanimljivijom. Meni je samo jedna stvar fascinantna, Mercedes je u kvalifikacijama brzi i do jedne sekunde do prvih pratitelja, zasto se to ne preispituje, jel nije malo precudna tolika razlika. Prosle godine se stvarala buka oko Ferrarija za par desetinki, a ovdje pricamo o sekundama. Da je Ferrari prosle godine imao sekundu prednosti u kvalifikacijama ne bi bolid citav otisao sa prve utrke, bio raskopan uzduz i popreko.
    Jos cu samo podijelit svoje misljenje, prokopao se proslogodisnji Ferrarijev motor i Mercedes je napravio upgrade ili modifikaciju tog sistema tako da zadovoljava i nova pravila.



    28

    6
    • lako je brzi kad vara na sve moguce nacine,i ma fia im pomaze u tome.dog god tako bude, ovo ce bit samo jadan i bjedan sport koji sluzi da se na umjetan nacin napravi hamiltona naj vozacem.to se vidi iz aviona.jedna pravila za mercedes,druga za ostale.uglavnom dok senilni starci koje financira mercedes vode f1,napretka nece bit



      15

      13
    • Lewis Hamilton
      smr201 Prikaži

      Razlika od sekunde je zato jer je MB napredovao u odnosu na prošlu godinu, a Ferrari i RB su nazadovali.
      Šta je MB kriv što su im glavni konkurenti postavljali bolja vremena sa 2019 bolidima nego sa 2020?
      Smiješan je taj argument više.



      6

      8
      • ne pricaj bajke,u njih nitko ne vjeruje osim tebe



        3

        1
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          @nico
          Bome si mi spustio, sad si moram dati truda malo kao što @avalon voli napraviti . Ali simpatican si trol nema šta. Samo što iza tvojih teorija zavjere stoji prazan zrak, a ovo o čemu ja pričam je lako povjerljivo.
          Austrija 2019 Leclerc – 1:03:003
          Austrija 2020 Leclerc – 1:03:923
          Austija 2019 Max – 1:03:439
          Austrija 2020 Max – 1:03:447
          Silverstone 2019 Leclerc – 1:25:172
          Silverstone 2020 Leclerc – 1:25:427
          Silverstone 2019 Max – 1:25:276
          Silverstone 2020 Max – 1:25:325
          Mađarska 2019 Leclerc – 1:15:043
          Mađarska 2020 Leclerc – 1:14:817
          Mađarska 2019 Max – 1:14:572
          Mađarska 2020 Max – 1:14:774
          Španjolska 2019 Lec – 1:16:588
          Španjolska 2020 Lec – 1:17:087
          Španjolska 2019 Max – 1:16:272
          Španjolska 2020 Max – 1:16:292
          Ferrari jedino u Madarskoj mrvicu brzu sve drugo kasne od 0.3-0.4 sek do 0.9 sek, a RB je tu negdje ko prošle godine ili po par destenki sporiji.
          Ali tješi ti da ja pričam bajke ?



          1

          2
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          @smr201: Kad već pišeš, možeš li staviti koliko su napredovali Williams i Racing Point s 2019. na 2020.? Koriste Mercedesov motor, pa bi moglo biti zanimljivo vidjeti i te podatke.



          5

          2
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          @Ante evo
          Stavio sam samo Russela i Pereza jer su uglavnom bolji od kolega, pa bliži maksimumu bolida. Osim sa Silverstone 2020 di Perez nije vozio.
          Austrija 19 Per – 1:04:789
          Austrija 19 Rus – 1:05:904
          Austrija 20 Per – 1:03:868
          Austrija 20 Rus – 1:05:167
          Silverstone 19 Per – 1:26:928
          Silverstone 19 Rus – 1:27:789
          Silverstone 20 Str – 1:25:839
          Silverstone 20 Rus – 1:27:092
          Madarska 19 Per – 1:17:109
          Mađarska 19 Rus – 1:17:039
          Mađarska 20 Per – 1:14:545
          Madarska 20 Rus – 1:15:698
          Španjolska 19 Per – 1:17:886
          Španjolska 19 Rus – 1:19:072
          Španjolska 20 Per – 1:16:482
          Španjolska 20 Rus – 1:18:099
          No ne razumijem zašto misliš da se svo to vrijeme dobilo isključivo na PU? RP je promijenio cijeli auto i presao na low rake koncept, a Williams nakon one krame iz 2019 da su bilo šta napravili dobro skok mora biti ogroman kad su imali i zaostatak ogroman. Ne kažem da PU od MB nije donio doio tog vremena možda čak i većinu, ali nije mogao sve donijeti.



          1

          3
      • vidim da se ne razumijemo,ja pisem o proslogodisnjem ferrarijevom motoru koji je dosao do krajnje granice razvitka,koji je proglasen ilegalnim iako to nitko nije mogao dokazati.ali mercedes nekim slucajem i nakon krajnjeg razvoja oprt nadje snagu,objasni kako.legalno sigurno ne,jel i dalje vjerujes u bajke



        3

        3
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          Kad zabrane party mode ćemo vidjeti koliko će dobiti/izgubiti MB. Onda možemo raspravljati o tome koliko su performansi našli u PU. A da ne govorim o tome da nitko od nas ne može znati koliko su dobili motorom, a koliko ostatkom bolida (DASom, novim stražnjim ovjesom i slično)


          0

          1
  7. Nije fer odluka .. nikako.. Trebalo je samo Mercedesu zabranit party mode :D



    9

    6
  8. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    Meni ovo mirise na pripremu za konacni udar na Mercedes. Mislim da svi znaju da oni varaju sa motorom i to zele lagano dokazati… Vidjecemo sta ce se desiti u ovih nekoliko mjeseci.



    4

    10
    • mercedes vara u svemu,da ferrari vode muskarci a ne curice,trazili bi da se ispita mercedes koji je prvi plakao zasto ferrari ima jaci motor.legalni nisu sigurno,samo mafia ih stiti



      6

      10
  9. Belgija je prilika da Mercedesi prestignu za cijeli krug bas sve ostale uključujući i RB! Nadam se samo da neće biti SC-a!



    3

    3
  10. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Koliko taj party mod utječe na razliku vidjeti ćemo tek u Monzi. Koliko znamo i honda i renault ga imaju. Čini se da ga je ferrari izgubio dovođenjem motora u legalne okvire ( očito je da fia ide na ruku ferrariju ukidanjem istog ). Možda je tu slučaj i sa mercedesom. Tko zna.



    1

    6
  11. Koliko se sjecam, nekada su bili posebni motori rađeni samo za kvale, brži ali kratkog vijeka trajanja, a za utrku su bili sa manje snage al bolja pouzdanost.
    Zatim se netko sjetio pa sve to zabranio, i kad gledam do kud je sve to izguralo, za par godina cemo gledati utrku bolida na pedaline…



    5

    2
  12. Uvjeren sam da ovogodišnji Mercedesov motor proizvodi istu snagu kao i Ferrarijev prošlogodišnji.
    Mercedes u Q ima takvu prednost da je to strašno, skoro svake Q imali su prednost od 1-0.8 sec ispred konkurenata. A u utrci je malo drugačija priča. Da imaju toliku prednost Max ne bi bio blizu drugog mjesta, a kamo li pobjede, to je 50-60 sec u utrci.

    Ista priča je bila i prošle godine s Ferrarijem, ali Ferrari nije imao toliku prednost u Q, to je s bilo sve u 5 deka. A u utrci se vidilo da to nije taj tempo iz Q.

    Tada nema tko nije rekao da Ferrari radi nešto čudno s motorom, a danas Mercedesa nitko ne spominje u tom kontekstu, nego se svi dive Njemačkoj mašineriji, a kao da je bilo jučer da je Merc govorio da je taj motor na vrhuncu i da nema dalje napretka po pitanju snage i onda dode 2020 i Merc magično ima 20kw više od ikoga, a Ferrari potone.

    Mogla je i FIA prošle godine ukinuti party mod a ne pola sezone su zakebavi Ferrari sa senzorima.
    Ali sve ove smicalice su dio nekih igrica iza kulisa, FIA će banat party mod, a FIA neće nastavljat istragu po pitanju Mercedesa i RP ili već neki drugi ustupak, McL je uložio žalbu samo da dobije polugu u pregovorima pa je iza povukao.
    Samo ne znam što Ferrari radi u tom cijelom kupusu. Koliko oni opce surađuju s FIAom po pitanju motora, je li ova zabrana party moda došla na način da je Ferrari nešto otkrio FIA…nekad me živcira koliko je ovaj sport obavijen velom tajni.



    4

    0
    • kazu klaunovi u mercedesu motor je na vrhuncu,a svake god ima vise konja,i dimi kao da ide na mjesavinu,ali to je ok.najvece prevara u povjesti sporta je mercedes kojeg stiti ma fia.



      3

      4
  13. Fernando Alonso 14
    Hyper markoni Prikaži

    Ma ajde, rekli su da će zabranit ih u Belgiji, pa sad u Italiji, meni se čini da ih neće zabranit


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni