Izdvojeno

Hamilton: Pirelli mora napraviti bolje gume kako bismo navijačima pružili bliže utrkivanje

Piše: Ante Vetma

Prije 2 godina, 30 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Lewis Hamilton vjeruje da navijači ne žele gledati utrke u kojima ekipe previše paze na gume i prozvao je Pirelli da isporuče proizvod koji će omogućiti vozačima da se utrkuju 2022. godine.

Mercedesov vozač je dominantan ove sezone i svoju formu je potvrdio na VN Španjolske na kojoj nitko nije bio ni blizu prijetnje za pobjedu. No, iza njega smo gledali gust poredak i neobične strategije u kojima su nekima soft gume trajale duže od mediuma, dok su iste na kvalifikacijama morali paziti jer nisu mogli složiti čak ni tri jednako brza sektora.

“Zaista moramo pritisnuti Pirelli za budućnost. Nažalost, nisu napravili dobar posao s gumama na kraju prošle godine što se tiče razvoja za 2020. godinu. Prema tome, morali smo zadržati iste gume koje smo koristili i u 2019.”

“U prošlosti vozači nisu bili dio rasprave o gumama i zato sam prošle godine otišao na sastanak u Pariz kao predstavnik vozača. Želimo im pomoći da se postave pravi ciljevi, a to nije bilo tako već dugi niz godina.”

“Vjerojatno to neće uspjeti ni za iduću godinu, ali za 2022. trebamo bolje gume. Trebamo gume koje nam daju više gripa, bolju sigurnost i omogućavaju nam da vozimo bliže jedni drugima kako bismo navijačima pružili bolje utrkivanje.”

“Trenutno jako puno radimo na čuvanju guma i mislim da to nije ono što navijači žele. To ne žele ni vozači. Ne želimo čuvati gume dok smo par sekundi iza drugog bolida zato što gume nisu dovoljno dobre.”

“Želimo pomoći Pirelliju da napravi bolje gume, ako mogu. To je pitanje, očigledno.”

Komentiraj

30 komentara

  1. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Evo ga!
    Hamiltona za kraljicu engleske!



    12

    7
  2. Evo Hama hahaha.
    Još uvijek nije zadovoljan svojim bolidom.



    11

    9
    • A ljudi aj razmislite ko bi tu sada najviše profitirao,nije mu dovoljan ni DAS,mislite da ga je briga za druge,da mu je do utrkivanja neka dođe bar u RB. Sada dok je ovako tu možda ima neke šanse za RB ako ko i svake godine budu imali odlične nadogradnje



      6

      6
  3. Zanimljivo je kako , tko god se zali na nesto , kao argument iznose da je to bolje za navijace.
    Nebitno to bio Hamiltom , McLaren , Ferrari …
    Kad njima osobno nesto ne pase , nece reci nama to nevalja , nego navijacima nevalja :D.

    Naravno da navijace nitko nije pitao.



    22

    1
    • Lewis Hamilton
      smr201 Prikaži

      Pa mislim da se fanovi nebi bunili protiv utrka sa više zaustavljanja i guma na kojima mogu voziti full gas cijelo vrijeme umjesto ovog menađiranja guma.



      17

      3
      • Nigel Mansell
        drv Prikaži

        To je samo stvar strategije. I na ovim gumama se može voziti ful gas cijelo vrijeme i onda ići češće u boks. Dapače, ako su gume trajnije, onda više neće biti odlazaka u boksove i neočekivanih preokreta u utrkama. Upravo ovakve gume (i minimalno dvije različite komponente po utrci) je od Pirellija tražio Bernie i tadašnja ekipa baš zato da izazovu dodatno uzbuđenje i zanimljivije utrke.

        Naravno, kad je jednu utrku završio na tri kotača, a drugu izgubio zbog guma, Hamilton se sada buni i traži promjenu. To nije ništa čudno, i to bi tražio svaki vozač na njegovom mjestu. Ali da budemo realni, baš to je unijelo malo zanimljivosti u inače dosadnu sezonu u kojoj Mercedes dominira kao nikad dosad. Mislim da je svim navijačima (osim njegovim) to puno bolje.



        21

        5
  4. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    Hahahahahahahah



    8

    8
  5. Kimi Raikkonen 7
    Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

    Pirelli upravo dobio narudžbu.
    Nema da fali hamdi.



    12

    3
  6. Kimi Raikkonen 7
    Hydroid prime Prikaži

    Komentari (hejterski) očekivani. Trebamo podržati Hamiltona(ili bilo koga) u ovakvom razmišljanju. Istina je da gume previše utječu na utrku. Da vozač sa 15 krugova starijim gumama izgleda kao kanta na stazi pokraj onoga sa novima. Krajnje je vrijeme da pirelli napravi gumu koja može izdržati minimalno 30 krugova bez degradacije. Tako da vozači mogu cijelu utrku imati stisnut gas do kraja. Jer ova vožnja koliko mu treba ili vozi da pazi gume mi je debilna i iritantna jer pola utrke Blažićko i Neven pričaju o gumama. I bdw Hamilton pobjeđuje ali ne vjerujem da uživa toliko koliko bi uživao da mu je konkurencija za vratom i da svaku utrku vozi na nož. Mislim da iz tog razloga i spominje problem guma. Lp



    16

    17
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      1. Otkad je formule, gume igraju ulogu u utrci. Sjetite se gumarskih ratova u prošlosti. Kad god se je moglo mijenjat gume, auto sa starijim gumama je bio kanta pored onog sa novim gumama.
      2. Da gume bez degradacije mogu trajati 30 krugova, timovi bi ih vozili još duže (iz raznoraznih taktičkih kombinacija) i opet bi bilo tire-management situacija.
      3. Kad se nije smjelo uopće mijenjati gume, tire-managementa je bilo još i više, da bi gume uspjele izdržati cijelu trku.
      4. Jedini razlog zbog kojeg se Hamilton sada buni je to što njegov auto brže jede gume od ostalih. Ovakav režim postoji neko vrijeme i on se buni samo tek sad kad mu ne paše. Nije to ništa loše, ne hejtam ga zbog toga jer bi svaki vozač tako postupio, ali moramo toga biti svjesni.



      16

      1
    • Ferrari
      nelinjo Prikaži

      Naravno da ima hatera i bice ih… Ali javna licnost, sportista sa toliko licemjerstva… Napuhase li gume u Britaniji za drugu trku i odmah se javlja dezurni dusebriznik, “sampion svih vremena”… Veli “gume ko baloni” ?

      Nikada necemo imati gume koje svima odgovaraju. I zato bi gdinu Hamdiji bilo bolje da cuti, da ne bi hateri, hateali. ? znaci, prvak sam, pa mogu da lupim bilo sta, samo da sam nesta rekao…



      6

      10
  7. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Pa to i rade trenutno. Traljavo ali rade.


    0

    2
  8. Gume su samo jedan od limitirajućih faktora današnje F1. I da naprave “super-gumu” opet se ne bi cijelu utrku vozilo “na nož” jer se moraju čuvati ostale komponente bolida. Tako da nema tu sreće za utrkivanje do daske sa ograničenjem broja motora/komponenti/financija i čega sve ne.



    14

    1
  9. Jenson Button
    Lotus Prikaži

    Djelomično je u pravu, navijači ne žele gledati utrke u kojima je pobjednik onaj koji najbolje čuva gume, ali još manje žele utrke u kojima je Lewis minutu ispred Maxa i dvije ispred Bottasa



    9

    0
    • Toro Rosso
      25_321 Prikaži

      Ne zelimo gledati jedan dominantan bolid cijelu sezonu. Gume tu unose faktor nesigurnosti (kao sto smo vec vidjeli) i to je dobro, bar za ovu sezonu. Ni slucajno mijenjati gume za ’21 taman da se raspadaju. A F1 i Pirelli trebaju odabrati 1 stupanj meksu komponentu nego sto je planirano za sve preostale utrke.



      3

      0
  10. Pa pomogli ste sa tajnim testiranjem



    8

    5
  11. …da Lewise , 2022, kad ti možda budeš u penziji, sa svim rekordima potučenim…


    0

    0
  12. Pirelli Hypersoft
    Einspritz7 Prikaži

    Po mojem mišljenju je potpuno u pravu , jer vjerujem da svi mi (bez obzira za koga se navija) želimo pravo utrkivanje , a ne utrke izdržljivosti , te da svi vozači u svakom bolidu mogu maksimalno pritiskati , tj. da im je omogućeno da daju svoj maksimum.
    E sad dominacija jedne momčadi/Mercedesa , gdje neki vide veću zanimljivost ako gume odigraju veliku ulogu ,to je već druga stvar koju bi trebalo riješiti na drugi način (možda već 2022.). To s gumama nam je već dobro poznato iz prošlosti , na umjetni način začinjene utrke. I isključivo šteti najboljim momčadima , ali isto tako i najboljim vozačima., jer su tada najbolji limitirani i ne mogu pružiti svoj maksimum.
    Po meni možda najbolje , neka bude kao dosad da gume traju 10 , 20 , 30 krugova , ovisno o komponenti i stazi , ali da ta trajnost bude relativno precizno određena , te da unutar te određene trajnosti svi vozači i svi bolidi stvarno mogu full pritiskati (znači pune performanse guma , a nakon toga nagli pad performansi). Na taj način bi dobili da svi mogu dati najbolje od sebe , a opet zahtjeva ulazak/ulaske u boks i samim time omogućuje razne strategije .



    1

    3
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Čak i da je sve po tvome s gumama, opet kažeš da bi to omogućilo razne strategije. I opet smo izgubili “čisto utrkivanje” jer utrku bi mogao odlučiti neki tamo sposobni strateg u boksu, a ne vozači.

      Što je to pravo utrkivanje? Gume su samo jedna od komponenti utrkivanja, koja je uvijek bila prisutna. Ako ne želimo utrke izdržljivosti, onda su nam i kvalifikacije dovoljno dobre jer tamo je dovoljan jedan krug, pa svi mogu pritiskati gas koliko god hoće. Inače je uvijek neki drugi faktor u igri – npr. da motor može izdržati dovoljno dugo, itd. Zato u vozačku vještinu i spada hendlanje guma i slično, a ne samo stiskanje gasa. Kad se priča o dobrim vozačima, misli se na kompletne vozače koji se znaju prilagoditi situaciji i biti pritom najbrži, a ne samo na one koji znaju stiskati gas do daske.

      Za ukupni uspjeh je (uz dobrog vozača) potreban i dobar motor, i dobra aerodinamika, i dobre kočnice i dobro hendlanje guma, i brzi pit-stop, i sposobni strateg u timu, itd… To sve spada u utrkivanje. Ne znam zašto u cijelom tom skupu jedino gume rade problem. Po meni su gume problem samo onda kad se pravila o njima (ili same gume) mijenjaju usred sezone.



      6

      2
      • Pirelli Hypersoft
        Einspritz7 Prikaži

        Nisi me u potpunosti shvatio . Da skratim : gume trebaju imati ulogu , ali ne preveliku.


        0

        1
        • Ulogu guma određuje pitwall. Tamo se optimizira strategija. Parametri te optimizacije su postali nikad znanstveniji.
          Recimo, preferira se manje promjena guma zbog rizika problema u pitstopu, prometu, teškoći preticanja na nekiim stazama.
          Također, u svemu tome je i količina goriva koja je možda predviđena tako da se ne pritišće cijelu trku i da se ima jedan ili dva Safeta….
          Dolijevanje goriva bi vjerojatno otvorilo više strategija, ali i to je pitanje, opet bi neki oćalinko bez života, u uredu bez prozora, vrtio simulaciju strategija i optimizirao da se malo uspori kako bi se 4 kruga kasnije otišlo u boks jer….
          I opet ništa od mitskog pritiskanja do kraja.



          1

          0
  13. Ako se ne varam baš su Pireliju tražili da napravi takve gume zbog toga da bi utrke bile zanimljivije!



    1

    0
  14. O čemu ovaj tip priča?!

    Zelim gume na kojima se može pritiskat? Kao da ne bi onda te gume meneđirao da traju još duže.
    Diže vam se kosa kad morate u boks, svi bi najrađe da nema pravila o dvi razlictie gume tako da na jednom setu odvezete cijelu utrku.
    Što ne pritišćeš u Monaku pa odes po nove gume, nego se svi vučete ko pribijene mačke po stazi. Budi tada kralj pa odi po nove i prestiži.
    Više bi se napravilo s tim da se izbace staze na kojima je nemoguće prestizati,i skrati dužinu boxa gdje je moguće. Tada bi se pritiskalo i kad guma umre ideš po novi set i pritišćeš i pretječeš. Dok ima staza kao Monako, Singapur, Australija, Španjolska… Itd gdje je pozicija na stazi kralj, zasto bi mijenjao i pritiskao kad sa menađiranjem guma osvojam bodove.

    Btw, menađiranje guma je od početka sporta i dio svakog moto sporta, zasto bi se tu trebalo ista opce promijeniti.



    7

    1
  15. Nigel Mansell
    The Simpsons Prikaži

    BH vic o Hamiltonu sa GP Tešanja ??
    https://youtu.be/jl0Puh7MG-o



    2

    2
  16. Slažem se u jednom. Gume se nisu trebale mjenjati za 2005. Sezonu. Ukinuli su Schumiju još 3-4 titule.


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni