Izdvojeno

Hamilton o zabrani različitih modova motora: Očito nas žele usporiti, ali neće uspjeti

Piše: Lovro Andraka

Prije 2 godina, 41 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Čini se kako korištenje različitih modova motora tijekom kvalifikacija i utrke odlazi u povijest – FIA je pripremila novu tehničku direktivu kojom će već od iduće utrke, VN Belgije, zabraniti promjene modova.

Trenutna generacija F1 motora uvedena 2014. otpočetka je omogućavala korištenje niza različitih modova kojima su vozači i momčadi mogli maksimizirati performanse ovisno o uvjetima na stazi. Momčadi većinom imaju desetak modova motora koje mogu koristiti bez ikakvih ograničenja u promjenama, no prema novoj tehničkoj direktivi, isti mod motora morao bi se koristiti i u kvalifikacijama i u utrci.

Kao razlog uvođenja direktive navodi se “pomoć u nadzoru” – pogonske jedinice postaju sve kompleksnije, stoga FIA ima sve više posla prilikom detaljnih analiza istih. Uvođenjem ovog ograničenja bilo bi lakše pratiti podatke i lakše bi se moglo doći do sigurnijih zaključaka o legalnosti pogonskih jedinica.

Jasno, činjenica da se između kvalifikacija i utrke neće smjeti mijenjati mod motora znači da momčadi neće moći koristiti najjače modove koji su se dosad koristili samo u kvalifikacijama jer motori ne bi dugo preživjeli s takvim režimom rada u utrci.

Shodno tome, oni koji su stjecali najveću prednost korištenjem kvalifikacijskog moda trebali bi biti oni kojima će ova promjena najviše naškoditi – vjeruje se kako je to ove godine Mercedes.

Vodeći u prvenstvu, šesterostruki i aktualni svjetski prvak Lewis Hamilton, smatra kako je očito da se ovo uvodi kako bi se usporio Mercedes, no kaže kako taj cilj neće biti postignut:

“Očito je da nas žele usporiti, no ne vjerujem da će dobiti rezultat koji žele, stoga je sasvim u redu ako to naprave.”

“To nas ne iznenađuje, uvijek nas pokušavaju usporiti, ali to nam ne mijenja previše toga, stoga nije problem.”

Njegov momčadski kolega Valtteri Bottas smatra kako bi takva direktiva mogla dovesti do manje pretjecanja na stazi:

“Mislim da bi moglo biti manje pretjecanja jer će svi jednostavno voziti u istim modovima, a ne se igrati s njima i pokušavati maksimizirati svaku situaciju, ponekad koristeći više, a ponekad manje snage.”

Direktiva zasad nije službeno uvedena, no FIA je poslala pismo momčadima u kojem ju je najavila.

Komentiraj

41 komentara

  1. Meni osobno pomalo cudno, kao da u nogometu zabranis da ekipa igra na neki drugi nacin tj da svi igraju na isti..hm, ne znam



    7

    3
  2. To nas ne iznenađuje, uvijek nas pokušavaju usporiti

    Sa ovime se bas i ne mogu slozit

    Sa Bottasovom izjavom se slazem i ne podrzavam zabranu modova tokom utrke, za kvale bi se dalo razgovarat ali naginjem prema “ne”



    32

    0
  3. Michael Schumacher
    27Ferrari28 Donator Prikaži

    Bottas i pretjecanja, pa taj bi se vozio 12 krugova iza jugića dok nebi jugić zakuho pa bi ga tek onda pretekao. BTW pa šta nije jedan od skillova dobrog vozača i pretjecanje/obrana od pretjecanja pa stari moj izvoli. Znam da je to sve zbog nemogućnosti vožnje u zraku bolida ispred i još sto čuda i nije to sve tako jendostavno, ali buraz nemreš samo štancat krugove, čuvat gume , čuvat motor, imat DRS, KERS, jedan potez prilikom obrane, jedro……di je tu ljepota utrkivanja……



    18

    6
  4. Dietrich Mateschitz
    Ante Vetma glavni urednik Prikaži

    Čemu zabrana 7 godina nakon početka ere ovih pogonskih jedinica?



    32

    1
  5. Mclaren
    KERS Prikaži

    Zabrani modove motora u utrci, ukini DRS = nula pretjecanja.



    5

    3
  6. Lewis Hamilton
    smr201 Prikaži

    FIA očito ima neki time limit. Moraju svakih par mjeseci izbaciti neku glupu ideju kao što je ova. Bez modova ćemo slabo gledati neka pretjecanja na stazi bojim se



    9

    2
  7. Budalaština. Uškopit će utrkivanje. To treba pametnije smislit. Recimo da nema promjene moda motora unutar kvalifikacija, između kvala i utrke i u prvih 20% krugova osim u slučaju Safeta. To se lako enforca jer je ECU pod kontrolom FIAe.

    Time se postiže da kvali mod mora biti takav da ga motor može dugo izdržati.



    7

    2
  8. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Po meni dosta glupo, i taj jedan krug brzi na silverstonu moraju guđe cuvat, znaci bolid F1, a nikad nemozemo vidit njegov puni potecijal
    A za pretjecanje da ce ih bit manje se nebi slozia, pa ovaj sta se brani isto pojaca motor tako sta se toga tice nebi tribalo bit velikih promjena
    Jedino ako fia nasla da mercedes (nema ko drugi) gadno mulja u kvali modu pa ih oce ovako uskopit



    7

    1
  9. Mattia Binotto
    Har Kl Donator Prikaži

    Usporit će Mercedes tako da će se prednost u kvalifikacijama smanjiti sa 1 sec. na 0.6 sec. :chill:
    Usporit će se i još neke ekipe.

    Što se tiče ukidanja modova u utrci, mislim da to nije izvedivo. Vidjet ćemo.



    3

    1
  10. Ferrari
    mljac Prikaži

    Meni to liči na suradnju FIA-e i Ferraria u kontroli PU. Ono što je spomenuto u njihovom dogovoru od prošle godine.



    11

    1
  11. Charles Leclerc
    F12000 Prikaži

    Napokon da FIA ide s promjenama pravila u pravom smjeru.
    Tko prati Formulu 1 više desetljeća znat će da je ovo uvijek bila standardna praksa ne bi li se natjecanje zadržalo kompetitivno i dinamično. Ovo puhanje u jedra Mercedesu od 2014. po pitanju pravila je presedan, ako ništa onda po dužini trajanja.



    16

    4
  12. Sebastian Vettel
    mzf1 Prikaži

    Zakasnili dobrih 5 godina s tom odlukom i donose je sad kad i nece imati efekta jer su Mercedesi sekundu brzi od ostalih.



    12

    1
  13. Pa nije baš pripametna odluka.
    Bila mi je draža ona Bernijeva, kada je dosadna utrka pa da upali prskalice da smoči stazu ??



    13

    2
  14. Pirelli Intermedium
    crofessional Donator Prikaži

    Iz kojeg razloga svi pretpostavljamo da je ovo (ako do toga dođe) na štetu Mercedesa?
    Moguć je sasvim kontra efekt, s obzirom da se ovi Benzu ne čine nešto zabrinuti…



    4

    2
    • moja pretpostavka baziram na rezultatima iz kvala.
      merc tu ima ogromnu prednost, dok u utrci manju.
      rp i williams također bolje stoje u kvalama nego u utrci.
      btw., svako mijenjanje pravila unutar sezone mi je krajnje neozbiljno (da ne kažem neku goru riječ).



      14

      1
  15. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Prikaži

    Uvedeno radi poboljšanja utrkivanja – zabranjeno radi poboljšanja utrkivanja. JLZ (jebe lud zbunjenog)
    Neki ljudi bar imaju dijagnozu i ispriku za idiotarije. Za FIA-u čisto sumnjam.



    4

    1
  16. Aj malo razmislite kako to moze smanjit pretjecanja ? kada se neko brani je u maksimalnom modu i kada nekoga napada je isto u maksimalnom, znaci opet ce biti u istom modu ;)



    13

    1
    • Lako. Prvi ima mod koji mu omogucuje vece brzine na ravnom (veca snaga na visokim rpm) dok drugi ima mod koji mu omogucuje bolje izlaske iz zavoje (veca snaga na nizim rpm). Ne znaju medjuaobno kakav tko ima mod motora.
      Ali kako je @monkeyseat rekao

      Uvedeno radi poboljšanja utrkivanja – zabranjeno radi poboljšanja utrkivanja



      5

      3
  17. Mattia Binotto
    Limpskinz Prikaži

    Ne moze nam niko nista
    Jaci smo od sudbine
    Mogu samo da nas mrze
    Oni sto nas ne vole



    3

    6
  18. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    Razlicita misljenja… Ali po mom, dobra odluka FIAe. Ako ne za ovu sezonu, koja je i onako degradirana, za sledece sigurno.



    4

    2
  19. FIA se namjerila na merc jer je Ham crnac… ne vidim drugo objašnjenje.



    10

    3
  20. Dobra odluka. Mrzim te promjene i petljanje po volanu. Volan bi trebao biti minimalizam i vozač bi trebao biti samo vozač, a ne astronaut ili pilot F-16. Stavite 1 mod i peri. Odvini koliko možeš, a da motor ne crkne do kraja trke.



    7

    1
  21. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Prikaži

    Sad sam se sjetio scene iz filma Das boot (1:12)

    https://www.youtube.com/watch?v=HUInWKK8ROc

    Ovaj put nas neće uloviti. Ovaj put ne!


    0

    0
  22. Lando Norris
    Zola Prikaži

    Meni je ovo teska pizdarija



    1

    3
  23. Eto prilike da Ferrari malo obriše prašinu sa svog veta i stavi ga na stol.



    2

    2
  24. Alfa Romeo
    Tito Prikaži

    Ne mogu vjerovat da se ide protiv Mercedesa …… valjda prvi put a da drugim momcadima to nece toliko stetiti bar se nadam …. nije lose izjednacit ce se neke stvari …… cak moguce i da ce se poredak promijeniti na startu mada sumnjam …. sad ce se pokazat tko moze uzet jaci mod ili ti ga koji motor je izdrzljiviji ……. moglo bi biti zanimljivo sad nek jos otvore dotok goriva i to je to



    2

    0
  25. Bolje da im daju Tornado traktore,one zelene,naštampaju brojeve i da voze,nego da mijenjaju i rade gluposti iz pravilnika


    0

    3
  26. Čini se da se FIA još malo pogubila u silnoj zelji za promjenama, pod pritiskom timova, navijaca, korone, sponzora, pada gledanosti, organizatora…nastavite niz…

    Ja bih krenuo ispocetka – za svaku sezonu izabrao fiksne suce koji su isti na svim utrkama ipa bi mozda manje gledali nebulozne situacije.

    Zabranio bih mijenjaje pravila usred sezone.

    Vise od svega, volio bih transparentonost i nekim slucajevima ( dogovor FIA-Ferrari 2019).



    5

    1
  27. Da baš opravdano, svi su protiv njega i Mercedesa već godinama.
    Sad u znak prosvjeda vozi utrke klečeći u bolidu.



    1

    4

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Dueli timskih kolega 2022. – pregled kvalifikacija i utrka

Lociranje // Lovro Andraka

Usporedba rezultata timskih kolega često se u raspravama spominje kao "najčišći" mogući oblik komparacije između dvojice vozače Formule 1, stoga ovaj članak donosi pregled unutarmomčadskih duela iz nedavno okončane sezone Pregled je fokusiran na rezultate kvalifikacija i utrka, a vozačima je u duelima dodijeljen poen samo za sesije koje je i njihov timski kolega uspio dovršiti, odnosno, izuzete su kvalifikacije i utrke u kojima...

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Još kolumni