Izdvojeno

Binotto i Vettel s dva različita pogleda na današnju VN 70. obljetnice

Piše: Ante Vetma

Prije 2 godina, 73 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Iza Sebastiana Vettela je još jedan GP vikend za zaborav. Nakon što se dobro lansirao sa startne pozicije, već je u prvom zavoju izvrtio bolid i pao na začelje poretka. U nastavku je uslijedila partija slična onoj prije tjedan dana – vožnja iza kolone bolida u kojoj se jako teško dovodio do pozicije za napad.

Međutim, za razliku od prije tjedan dana, danas je bio oštriji na team-radio prema svojoj ekipi i poručio im da su ga poslali u promet, a na jutrošnjem sastanku je dogovor bio da se to izbjegava pod svaku cijenu.

“Razgovarali smo o tome jutros i zaključili da nema smisla zvati me u boks ako znamo da ću se vratiti u promet. To je točno ono što smo na kraju napravili. Također, skinuli smo tvrđe gume nakon 10 krugova. To nije imalo nikakvog smisla.”

– Sebastian Vettel

Taj kratak srednji stint na tvrđim gumama je bio takav jer mu se u retrovizorima pojavio timski kolega:

“Definitivno nije bilo dobro poslijepodne. Ne znam što se dogodilo u prvom zavoju, izgubio sam grip i izvrtio se. Brzo sam se vratio, ali je nakon toga strategija bila pomalo neuredna. Nismo imali hrabrosti pustiti Charlesa da me pretekne iako je on bio na drukčijoj strategiji.”

– Sebastian Vettel

Mattia Binotto ne vjeruje da je problem bio u strategiji nego u izvrtanju u prvom krugu:

“Pozvali smo Seba na prvo zaustavljanje malo ranije i završio je iza Kimija, ali smo znali da će se brzo oporaviti na stazi i dozvolili smo Charlesu Leclercu da nastavi svoj oporavak. Sve u svemu, mislim da je to bio ispravan potez.”

– Mattia Binotto

“Mislim da taj naš odabir nije naškodio Sebu. Odmah je vratio poziciju koju je izgubio od Kimija. Ne bi uspio s overcutom Kvyata jer su imali isti tempo, a nakon što smo undercutali Sainza – završio je na 12. poziciji i tamo bi svejedno završio.”

– Mattia Binotto

“Njegova utrka je kompromitirana na početku i mislim da je to uzrok, više nego strategija.”

– Mattia Binotto

Javljanje trkaćeg inženjera na timski radio nakon utrke ovaj put je prošlo bez ikakvog odgovora od strane Vettela.

Komentiraj

73 komentara

  1. Ferrari – destroying and humiliating the best drivers more than a decade…



    37

    12
  2. “Njegova utrka je kompromitirana na početku i mislim da je to uzrok, više nego strategija.”

    – MATTIA BINOTTO

    Ako si napravio greškicu na startu, ko te hebe – možemo ti onda shebati strategiju po ko zna koji put.



    45

    6
  3. Prilično je dosadno bez jakog Ferrarija… vidjet ćemo šta će 2022. donijeti :)



    18

    3
  4. Fernando Alonso 14
    Lukica Prikaži

    Podsjeća me na period kad je Alonso bio pred kraj suradnje s Ferrarijem.



    29

    1
    • Fernando Alonso
      tomidix Prikaži

      Navijam za Alonsa… ali ovo mi se čini bolnije… Prema Vettelu nemam nikakvih osjećaja, no ovo mi se čini puno puno gorim slučajem.. Možda i zato što Alonso vraća otrovne strelice dok ih je Vettel trpio… sve dok nije dobio nogom u guzicu… Svakako drago mi je da ne šuti.. Nije vozač nikad veći od Ferrarija ali ovo je previše..



      39

      1
      • Meni je previše da se on svako malo vrti na stazi sam od sebe. Ja mislim da je ovo stiglo do točke u kojoj mu treba reći da ide doma odmoriti i spremiti se za iduću sezonu. Naravno isplatiti mu svaki novčić kao da je vozio i napraviti veliku predstavu za njega u Monzi i Muggelu. Nula bodova može osvojiti i netko drugi.

        Mjesto trebaju popuniti ili Hulk ili Kimi. Ako Kimi onda Sauber može voziti i Kubica.

        Zapravo bi jako volio Kimijev oproštajni nastup na Spa. ali u crvenom kombinezonui s očito ne tako groznim autom pod dupetom. Ako je mogao 2009 pobijediti, možda može i 2020.

        Eto. Fantaziram.



        25

        12
    • Meni se isto cini da je Alonsov rastanak bio puno blazi, a koliko se sjecam određeni ljudi iz Ferrarija su izjavili da su ok s njim i da se cak Alonsa pokusalo zadrzat ali on je odlucio otici.



      14

      9
  5. Neznase ko je gori tim ili Seb.



    5

    8
    • Užas???
      Nakon što se izvrtio na startu, imao je dobru i pristojnu utrku, dobar ritam i odličan bio s gumama, naravno sve dok mu nisu shebali startegiju, uzeo bi li-la P8, bez obzira na grešku nakon starta.

      Pretjeruješ kao i uvijek…



      22

      10
      • Kljucna rijec je ovo “nakon” sto se izvrtio, a start utrke i prvi krug nisu dio utrke? Nakon sto se izvrtio po X put bio je solidan, nakon sto si upropastio utrku bio je solidan, nakon….. nastavite niz



        10

        12
        • a) ferrari radi bolide koji se kose za njegovim stilom vožnje (koliko je spinova imao u Red Bullu ?)
          b) ferrari ga stavlja u najveće gužve
          c) strategija Ferrarija je trash od kada je došao u Ferrari.

          Meni se čini da lik vozi kao po jajima i da tu gubi 1.5 sek po krugu. Čim se zaboravi i krene voziti i ulaziti u zavoje kako bi htio odmah je na rubu da ode zadnji kraj. ato mu se to događalo često u 1 vs 1 borbi kada je fokusiran na protivnika i onda zaboravi da nije u Red Bullu.



          14

          4
        • Dobro sad mi odgovori kakav to 4x prvak ne moze prilagoditi svoj stil voznje? Ja samo cujem opravdanja i opravdanja. Ukakio je on puno utrka 2017 i 2018 kad je bolid bio sasvim ok, a pola sezone najbolji na gridu.



          9

          8
    • Vozi on par godina loše (bez obzira na bolid,imao je i jako bolji bolid pa je griješio),drugo Vettel je gotov u F1,motivacije nema,i kamo god ide nema više u njemu ta želja ni ta vatra za pobijediti..polako je došao njegov kraj….i da mi je znati sa kojim bolidom ako sad ne ide u mercedes bi mogao osvojiti prvenstvo?Laganini ali sigurno se polako gasi.



      2

      4
      • Pa je, imao je bolide Ferrarija koji 2017 i 2018 bili u najmanju ruku al pari Mercedesu a kasali su u motorima. Te dvije godine vjerujem da je Ferrarijev bolid bio najstabilniji jer najsporije staze su pobjedivali, dok tamo gdje se trazila snqga motora tu nisu imali sanse. No i u takvim uvjetima je bilo pirueta. Ne toliko ali je bilo. Sjecam se da se 2018 izvrtio u monzi ,japanu i ako se nevaram u fransuskoj. Neopravdam Ferrari jer su ocjani zadnje 2 godine no Vettel je stvano puno utrka ukakio sam. Ova sad situacijq me ne cudi. Uvijek sam tvrdio da vozac koji odlazi nema iste uvjete, istu potporu ekipe a mozda cak ni isti bolid.



        8

        1
        • Sebastian Vettel
          The Best F1 Driver Prikaži

          Ferrari ima povjest jako puno krajnje čudnih spinova od početka turbo ere i nisu baš vezani isključivo za Vettela…
          Sjeti se samo Kanade i krajnje neočekivanih čudnih spinova na najsporijem dijelu na stazi…
          https://www.youtube.com/watch?v=jullopIImqs

          Inače Vettelov Ferrari je bio jako jako čudan cijeli vikend, krajnje neobično da Vettel čak i nije bio toliko silno sporiji od ostalih.
          No ako se pogleda ulaske i izlaske iz zavoja, neobično je da ih prolazi sa potpuno drugačijom putanjom (jako široko) u odnosu na sve ostale oko njega na stazi i da se jasno vidi da gubi jako puno čak i u odnosu na Alfe a kamo li ostale…



          2

          2
  6. Ovdje bi bilo zanimljivo cut misljenje autora, ako ne tako barem u komentaru.



    3

    8
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      I jedni i drugi su pogriješili, ovaj spinom na startu, a Ferrari klasično sve nakon toga.

      Indikativno je da nisu imali kohones da narede da propusti Lec nego ga makli sa staze pozivanjem u boks, iako je Vet odgovorio se osjeća dobro na tim gumama.

      Očekujem još vatrometa do kraja sezone, neće ovo tek tako proći, bar se nadam. :D



      37

      2
      • Kimi Raikkonen 7
        Kos Prikaži

        E vidiš ja bi umjesto tog vatrometa kojeg će zasigurno biti rađe vidio da MB i SV sjednu za stol i raščiste neke stvari. Znači da odrade ovo malo vremena najbolje što mogu i iskoriste svaku priliku ili da jednostavno raskrste već za sljedeću utrku, jer ovo šta se dešava u Ferrariu je jednostavno nedopustivu za takvu ekipu. Makar očekivati od Ferrarievom pittwalla odlične taktike i od Seba da ne griješi svaku utrku i pol je ravno fantaziranju.



        14

        1
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          E vidiš ja bi umjesto tog vatrometa kojeg će zasigurno biti rađe vidio da MB i SV sjednu za stol i raščiste neke stvari

          Vrijeme za sjest za stol je bilo kad se dogovarao odlazak iz ekipe. Kad je MB odlučio to obaviti preko telefona, po meni je završila bilo kakva šansa za romantični razlaz.



          23

          0
        • Kimi Raikkonen 7
          Kos Prikaži

          Ako je već toliko toksična situacija onda je najbolje i Ferrariu a pogotovo Vettlu da se odmah rastanu. Jer mislim da je ova situacija za Vettla jako frustrirajuća i razočaravajuća dok bi se suzdržao od komentiranja Ferrarievih poteza jel bi me mogao banirati. Mislim kakve su to izjave MB. Ok Vettel si sam kriv za današnji jako loš rezultat al to ne znači da ga još i pitwall mora pokopati sa svojim lošim taktikama. Ja se toplo nadam da će za Vettlom izletiti još par “faca” iz Ferrari.



          6

          1
      • Jasno je da MB nema jaja i treba također letit.



        5

        3
  7. Ljubav je pukla odavno, i nije nista cudno da u “brakorazvodnoj parnici” padaju teske reci, a oni kao da se takmice ko ce gore da se ponasa, tim prema Fetelu, ili Fetel prema timu…



    8

    2
    • Ali vettel je šutio 5 godina. Trpio je Ferrari i njihove taktike dulje nego ferrari spinove



      25

      1
      • Pa nije baš da je šutio…. Uvijek je imao neke komentare na odluke… A vrlo često i na poteze “kolega” na stazi… Ali najbolje za sve je da uzme godišnji odmor ili da mu ga tim da jer ovo njegovo prenemaganje više nema smisla…



        5

        21
        • Prenemaganje ??? PRVI PUTA je rekao timu da su napravili krivo i da je sve na njima. Prvi puta. Navijač sam Ferrarija, ali bi mi bilo draže da je Vettel slao u majčine organe od 2015. od stratega, do razvoja bolida.



          16

          1
  8. Lando Norris
    Zola Prikaži

    Zasto ja uopce citam bilo sta sta je vezano za Ferrari



    8

    10
  9. Mika Hakkinen
    stoka Prikaži

    Ekipa pliz link utrke ako ima neko za gledat ne za skidat, nisam moga gledat bia na krstenju. Hvala



    1

    0
  10. Ferrari
    dAr1o77 Prikaži

    Iskreno ja neznam kako je 4 prvenstva osvojio, a ovakve greske radit i to skoro svaku trku nesto mu se dogodi.
    Mozemo rec da je bolid los i spor ali kako onda mali ima 3 desetinke ispred njega i daleko u trci je ispred njega.
    Jedva cekam da ode iz Ferraria iako mi je jako drag i zelio sam da bude prvak sa Ferrariem
    ali ovo je postalo katastrasno vise. Tuga i zalost sa njegove strane ili mozda on minira team.



    10

    6
    • Kimi Raikkonen 7
      Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

      Najiskrenije mislim da ga malo sabotiraju iz razloga da čarlija, svoju budučnost podignu rejting tako što pobjeđuje 4xprvaka. A i malo mu se bilda ego.
      I sam Seb je rekao da nemaju isti bolid.



      11

      1
    • Lando Norris
      Zola Prikaži

      Joj kako ga serete to je strasno. Sta kako je osvojio 4 prvenstva. Imao je dobar bolid i vozio je dobro. Sad vise nema bolid i ne vozi dobro. Jednostavno je. Super mi je kako svi seru po njemu a kad je dobivao i osvajao prvenstva je ok. Nitko od nas ne zna niti ce znati koji je razlog sto se ovo desava. Mozda ga sabotirsju mozda ne. Vama inace u zivotima ide sve uvjek savrseno?



      10

      2
    • dAr1o77 … mislim da seb minira tim . on je npr kriv šta je prošle sedmice ima problema sa intercoolerom na FP ,ove sedmice sa curenjem ulja ( FP 2 ) . šta je zbog lošeg plasmana u Q ima pravo odabrat gume na kojima će startat i odabra tvrde . pirelli je predvidija tim gumama 23 , max je odvozija 25 , a seb 10 krugova ?!?!? a onda mu naprave ono za šta su se dogovorili da ne treba radit .. ne zvat vozača u box na izmjenu ako će posli upast u promet . a sebu su baš to uradili , zvali ga u krivo vrime i upa je u promet . za CL su “priredili” razboritu taktiku , a s obzirom na konkurentnost bolida , a za seba potpuno van pameti … 10 krugova na tvrdim i upadanje u promet !?!? a kad pišeš o greški na startu … tvrde gume se najsporije griju , imaju najmanje gripa i kad su zagrijane i desilo se . desilo se to i maxu ( a nisu bile tvrde gume ) lani ili preklani kad je na startu posli nekoliko šikana iša branit poziciju . nedovoljno zagrijane mislim “crvene” i jednostavno je prokliza . lewis Vs albon u austriji … albon na softu , LH na hardu , pokuša se obranit od albona no zbog manjka gripa ( iako su mu gume bile dobro zagrijane za razliku od sebovih na startu ) je malko prokliza i desija se kontakt . a kako je osvojia 4 titule ? pa pogledaj npr brazil 2012. na startu se izvrtija , završija na P 22 i po mokroj stazi uspija završit na P 6 . e ali tadašnji RB nije bija današnji ferrari , mislim na konkurentnost i zato je seb uspija osvojit 3. uzastopnu titulu . za borbu trebaš imat konkurentno “oružje” ili odličnu taktiku . u RB su bili mudri u izboru strategije, taktike i zato je max pobjedija , ferrariev bolid nekonkurentan no taktika , strategija najbolja moguća u ovim okolnostima ali samo za CL sa jednim zaustavljanjem , a seb ? ni taktike ni strategije za njega , a bolid da ne spominjem . ko ga jbe zar ne ? kad mu je kolega bija kimi pisalo se kako je taktika “krojena” za seba inače je kimi moga bolje , više , a sad kad se sve “kroji” za CL niko ne spominje /komparira to samo se omalovažava seba … posli trke jučer su se na sky – u dotakli seba , button se čudija kazavši kako mu nije jasno jer seb nije zaboravija vozit . ako se ostvari prelazak seba u RP , a ovi nastave ovom uzlaznom putanjom možda nam se “otvore” oči pa neke stvar shvatimo kako , zašto se ovo događa sebu naročito od kada je CL potpisa za ferrari . sve me DONEKLE podsjeća na sebovu zadnju sezonu kad je ricciardo doša u RB … sebovi problemi na FP , trkama ….



      11

      1
      • Lando Norris
        Zola Prikaži

        Znaci ako ovo nije obrazloženje onda stvarno. Svaka cast na trudu i tipkanju



        7

        0
      • Nigel Mansell
        drv Prikaži

        Mislim da sam negdje čuo da je CL insistirao na jednom zaustavljanju, nasuprot timu i njihovim “strategijama”. Vettel ih je ovaj put poslušao i završio je kako je završio… Na jednoj od prethodnih utrka je Vettel imao bolju strategiju i progurao ju je, pa je i bolje prošao.

        Izgleda da ove godine treba čuti što planiraju stratezi u Ferrariju i onda napraviti suprotno…



        2

        0
        • Nigel Mansell
          drv Prikaži

          Samo objašnjenje – pod prethodnim utrkama sam mislio na Hungaroring. Tamo su nakon intermedija u Ferrariju htjeli preći na softove. CL je poslušao i završio loše. Vettel je odbio i na svoju ruku zahtjevao medium gume, što se pokazalo puno boljim izborom.



          2

          0
      • F1puls Portal
        Testarossa Prikaži

        Avalon ja bih kao primjer dodao i Ricciardove probleme kada je objavio da odlazi. Konkretno on je profitirao iz takve situacije kada je Seb odlazio, a potom i patio iz istih razloga kao i Seb.



        4

        0
      • , a seb ? ni taktike ni strategije za njega , a bolid da ne spominjem . ko ga jbe zar ne ?
        – Tako je… ko ga jbe. Treba da ide iz ekipe i vozdra. Ferrari se ne može pohvalit taktikom to je istina, ali i ovaj je izgriješio šta god je mogao.



        1

        1
  11. Blažičko i svi ovi koji komentiraju ili prenose utrku mislim da to jako loše i neprofesionalno rade…zaboravio sam tko je (a radi se o 70. obljetnici utrke F1)rekao kako je u prvoj utrci pobijedila Alfa i to sa četiri bolida i s obzirom na loš rezultat ove sezone i jučerašnje vožnje je naglasio “a pogledajte gdje je danas Alfa,na zadnjim mjestima”,dakle,ovo NIJE Alfa,to nije Alfin bolid,nije Alfin motor…itd



    5

    4
  12. Seb sad zna kako je bilo Webberu.



    6

    7
  13. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    Zaista se taj bolid gotovo u svakoj krivini pri dodavanju gasa zanosi. Ne znam sta je, ali evo 3 sezone Vettelu bijezi zadnji kraj bolida. Sad je li do njega ili bolida… Nista mi nije jasno



    7

    0
  14. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Prikaži

    Tako je i u vezi/braku. Kad odnos postane previše toksičan i nema više zdrave komunikacije (a ispucane su sve opcije od razgovora, mirenja, bračnih savjetnika) onda je razlaz najbolje rješenje.
    Jedino mi Pelatti nisu jasni jer već 10+ godina seru o nekim korelacijama sa zračnim tunelom i onda im u stvarnosti podatci nisu odgovarajući. Pa sunce ti je..m šta se kroz tolike godine tunel ne može kalibrirat ili su aerodinamičari mutavi i nisu sposobni pročitat brojeve.
    Odgovornost u ovoj vezi je 60:40 za Pellatti. Jednostavno aero dio je sranje. Da naprave motor 50ks jači old ostalih opet bi popušili jer nije ovo 402 street race niti doba Enza da se ismijava aerodinamika što je Red bull dokazao i pokazao kroz nekoliko godina. Seb je isto radio previše neforsiranih grešaka i to je recept za ovo šta se dogodilo, a toga bi još moglo bit do kraja sezone. Vozač njegovog kalibra si ne bi smio dopustiti sekundo zaostatka za momčadskim kolegom jer ovaj uredno skuplja bodove i vozi odlično dok se on jednostavno ne može sastat sa bolidom. Frustracije su vidljive sa obje strane i jadno je to gledat. Mišljenja sam da je Sebu ipak gore jer snovi su mu srušeni u nepovrat.



    3

    1
  15. Dal se to meni samo čini ili je Binotto extremno hladan prema Sebu?! ??. Ako je, onda je to jako žalosno. Ispada: “Ko te šiša! Odvozi do kraja sezone i ciao”…….Užas! ??



    5

    0
    • Monisha Kaltenborn
      monkeyseat Prikaži

      Hladan je on non stop. Ja mu nisam čuo pošteno uzbuđenje u glasu ni nakon pobjeda.
      Emocije 0 bodova. Super lik da ga se zatvori u jedan odjeljak tvornice i radi nešto pametno i šta mu ide od ruke jer ova uloga mu je promašena. Zlatna malina za performans,



      4

      0
  16. Sebastian Vettel
    The Best F1 Driver Prikaži

    Kakva dva pogleda…
    Radi se o dvije različite stvari i obije su apsolutno točne…

    Da Vettel je zasrao u prvom krugu i naravno da je s tim što je pao na zadnje mjesto realno uništio utrku, tu Binotto govori istinu i nema tu ništa sporno.
    No isto tako je apsolutno točno da je Vettelova strategija u utrci bila blago rečeno katastrofalna, teško da je uopće moguće smislit gluplju strategiju od te i činjenica je da ista nije imala baš nikakvog smisla i tu je Vettel potpuno u pravu.

    To što se jedan i drugi rade sijepi i žmire na očite propuste sa svoje strane je drugi par cipela…
    No to činjenično nije dobro niti za jednog, no Ferrari realno ima i veći problem jer kontinuirano već više od desetljeća žmire na to da im je taktika u utrkama blago rečeno očajno loša, a uredno ovakve gluposti pometu pod tepih i očekuju da će eto nestat same od sebe ako šute o tome…



    2

    0
  17. Samo nek više ide iz ekipe. Nije Ferrari bajka sa aspekta strategije, ali i on je sam uništio mnoge trke. Imao je solidan bolid za ovo vremena i mogao je preokrenuti stvari, a ne zabijat se u Hamiltona nakon brake testa :D i gubit živce



    1

    4

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Dueli timskih kolega 2022. – pregled kvalifikacija i utrka

Lociranje // Lovro Andraka

Usporedba rezultata timskih kolega često se u raspravama spominje kao "najčišći" mogući oblik komparacije između dvojice vozače Formule 1, stoga ovaj članak donosi pregled unutarmomčadskih duela iz nedavno okončane sezone Pregled je fokusiran na rezultate kvalifikacija i utrka, a vozačima je u duelima dodijeljen poen samo za sesije koje je i njihov timski kolega uspio dovršiti, odnosno, izuzete su kvalifikacije i utrke u kojima...

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Još kolumni