F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Statistika vozača i momčadi uoči Vn Italije 2015.

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Monza

Ova stara, zahrđala ograda, predstavlja Monzu u jednom drugom svjetlu, onom 50-ih i 60-ih, kada su njom jurili Fangio, Ascari, Moss, Farina, Hill, Clark, Surtees i ostale legende Formule 1. Danas je, kao i većina ostalih staza u kalendaru, skraćena te zahtjevnija za vožnju. Stari, “ovalni” dio, izbačen je iz uporabe 1961. godine. Tada je pobjedu odnio Phil Hill, svoju drugu uzastopnu na Monzi i zadnju u karijeri. Vn Italije je, uz Vn Velike Britanije, jedina koja se u kalendaru nalazi od početka održavanja Formule 1, a samo jednom nije voženo na Monzi, i to 1980. radi preuređenja staze. Tada je utrka održana na Imoli, koja je poslije bila ugostitelj Vn San Marina.

Što se tiče same staze, ona je najbrža u kalendaru te se svake godine na njoj postižu najveće brzine. Tu je, 2005. godine, Juan Pablo Montoya postavio brzinski rekord koji do danas nije srušen, a to je najveća postignuta maksimalna brzina u Formuli 1, 372 km/h. Zavoja je 11 (7 desnih i četiri lijeva) te četiri duga pravca gdje se postižu brzine veće od 300 km/h. Opterećenje kočnica je vrlo veliko, kao i motora, jer se 74% kruga drži pun gas. Asfalt nije suviše abrazivan, stoga trošenje guma nije veliko.

Od vozača, u Monzi je uvjerljivo najuspješniji Michael Schumacher s 5 pobjeda, dok je rekorder po broju pole positiona Ayrton Senna, također 5. Ferrari je s 18 pobjeda najbolja momčad, a prate ga McLaren i Williams. Kod aktualnih vozača, najuspješniji je Sebastian Vettel s tri pobjede i tri pole positiona.

Vozači: P – pobjeda, PP – pole position, PT – postolje, FL – najbrži krug

Lewis Hamilton: P – 2   PP – 3   PT – 3   FL – 3
U zadnja tri izdanja Vn Italije je osvojio velika postignuća. Pobjedu i pole 2012. i 2014. te najbrži krugovi 2013. i 2014. Do tada Lewisu nikako nije polazilo za rukom zabilježiti dobre rezultate na Monzi. Do 2012., najbolji rezultat mu je bilo drugo mjesto iz debitantske sezone. Pole je osvojio još 2009., kada je u zadnjem krugu, nakon vodstva kroz cijelu utrku, izgubio kontrolu nad bolidom te ga razbio, čime je njegov nastup završio.

Nico Rosberg: PT – 1   FL – 1
Nico Rosberg do prošle godine nikad nije zabilježio značajniji rezultat na Vn Italije. Najbrži krug je odvozio 2012., a prvo postolje prošle godine, kada je i vodio u početnom dijelu utrke. Vodstvo je izgubio nakon izlijetanja u prvom zavoju, gdje je izgubio dragocjeno vrijeme.

Felipe Massa: PT – 2
Brazilac je prošle godine došao do svog drugog postolja na Vn Italije te prvog za Williams otkako je došao u njega. Drugo postolje je osvojio 2010. za Ferrari, kada je također završio na drugom mjestu.

Sebastian Vettel: P – 3   PP – 3   PT – 3
Najuspješniji aktualni vozač na ovoj stazi, prvu je pobjedu u svojoj karijeri odnio upravo na ovoj stazi, 2008. u Toro Rossu. Tada je postao najmlađi osvajač pole positiona i najmlađi pobjednik, te taj rekord još uvijek drži. Sve je pobjede ostvario s pole positiona, 2011. i 2013. Prvu s Red Bullom pamtimo pa sjajnom pretjecanju nad Alonsom u Curva Grande zavoju, kada je pri brzini većoj od 300 km/h izašao s dva kotača na travu i obišao glavnog konkurenta za naslov.

Kimi Raikkonen: PP – 1   PT – 3   FL – 3
Monza je jedna od onih staza na kojoj Kimi Raikkonen nikad nije uspio ostvariti pobjedu, unatoč pole positonu iz 2006., dvama trećim i jednim drugim mjestom, te tri najbrža kruga. Prošle je godine osvojio 9. mjesto.

Jenson Button: PT – 4
U 15 nastupa, koliko je zabilježio na Vn Italije, Jenson Button osvojio je četiri postolja, i to s tri različite momčadi. Prvo je osvojio 2004. godine s BAR Hondom kada je završio na trećem mjestu, da bi od 2009. do 2011. stalno završavao na drugom mjestu. Prve godine u Brawn GP-u te ostala dva za McLaren.

Fernando Alonso: P – 2   PP – 2   PT – 6   FL – 2
Jedan od najboljih vozača svih vremena imao je mnogo uspjeha na Monzi. 2007. i 2010. je startao s pole positiona, pobijedio te odvozio najbrži krug. Prvo postolje je osvojio 2005. u Renaultu, kada je osvojio drugo mjesto. 2011. i 2012. je osvojio treće mjesto, dok je 2013. malo falilo za pobjedu, s obzirom da su se na Red Bullu Sebastiana Vettela počeli nizati kvarovi.

Momčadi:

Mercedes: P – 3   PP – 3   PT – 5   FL – 4
Njemačka momčad je do 1955. godine ostvarila po dvije pobjede i pole positiona na ovoj stazi, dok su u novom dobu osvojeni pobjeda i pole 2014., te tri najbrža kruga (2012. – 2014.).

Red Bull: P – 2   PP – 2   PT – 3
Zbog iznimno jakih aerodinamičkih svojstava bolida i nešto slabijeg motora od konkurencije, Red Bull nikada nije bio izraziti favorit pred Vn Italije. Ipak, 2011. i 2013. Sebastian Vettel je stigao do pobjeda i pole positiona, s obzirom da se bolid pokazao vrlo dobrim i relativno brz na pravcima. Prošle godine, Ricciardo je osvojio 5., a Vettel 6.

Williams: P – 6   PP – 7   PT – 20   FL – 8
Britanska momčad je kroz 80-e i 90-e godine zabilježila sjajne rezultate. Prvi pobjednik za Williams je bio Nelson Piquet 1986., a uspjeh je ponovio i godinu poslije. Mansell je za svoju pobjedu morao dočekati 1991., dok je Damon Hill 1993. i 1994. zabilježio dvije uvjerljive pobjede. Zadnju pobjedu je odnio Juan Pablo Montoya prije 14 godina.

Ferrari: P – 18   PP – 19   PT – 64   FL – 19
Ferrari je na Monzi ostvario nevjerojatan uspjeh, ono što nijednoj momčadi nije pošlo za rukom na nekoj stazi. U 64. izdanja Vn Italije na Monzi, Ferrari je ostvario isto toliko postolja. Najuspješniji za crvene je bio Schumacher s 5 pobjeda i tri pole positiona, dok su se u dvostruke pobjednike upisali Ascari, Phil Hill i Barrichello. Zadnju pobjedu i pole je osvojio Fernando Alonso 2010., a zadnje postolje je bilo 2013., koje je također osvojio Španjolac.

McLaren: P – 10   PP – 11   PT – 25   FL – 11
Druga najuspješnija momčad na ovoj stazi, zadnji put je stajala na postolju prije tri godine, kada je Lewis Hamilton slavio s pole positiona. Prvu pobjedu u hramu brzine McLaren je dočekao 1968., kada je ciljem prvi prošao Denny Hulme. Do sljedeće pobjede je prošlo čak 16 godina, kada je slavio Niki Lauda u premoćnom McLaren TAG Porscheu. Najuspješniji za McLaren na ovoj stazi su bili Alain Prost i Ayrton Senna, svaki po dvije pobjede.

Force India: Najbolji plasman: četvrto mjesto,  FL – 1
Vn Italije 2009. bila je najbolja za indijsku momčad, čiji je Adrian Sutil tada osvojio četvrto mjesto i odvozio najbrži krug. Također, najbolje kvalifikacijsko mjesto je osvojeno tada, za koje je zaslužan također Sutil, a startao je pored Hamiltona, koji je osvojio pole position.

Toro Rosso: P – 1   PP – 1   PT – 1
Nevjerojatnom vožnjom na Vn Italije 2008., Sebastian Vettel je bivšem Minardiju osigurao pole position i pobjedu, što je za malu momčad izgledalo kao osvajanje naslova. Ostalih rezultata i nije bilo mnogo, a valjda izdvojiti 7. mjesto Ricciarda iz 2013. godine.

Lotus: Najbolji rezultat: 5. mjesto
Momčad iz Enstona nikad nije bila urnebesno dobra na Monzi, a solidno 5. mjesto je 2012. godine osvojio Kimi Raikkonen. Prošle godine nisu osvojili bodove.

Sauber: PT – 4
Prvo postolje je osvojio Frentzen prije točno 20 godina, kada je završio na trećem mjestu, dok je najbolji plasman švicarske ekipe ostvario Sergio Perez. 2012. godine je osvojio drugo mjesto, nakon sjajnog proboja u zadnjih 10-ak krugova.

 

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1193 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

3 komentara

  1. Odlična i zanimljiva statistika – i odlična naslovna slika!


    0

    0
  2. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    Trebalo je i pobrojati sva ova postolja, ima toga stvarno puno.
    Jedna od zanimljivijih do sada. Sviđa mi se uvod u članak.


    0

    0