F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Osvrt na tržište vozača

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Formula 1
Proteklih su dana oči svijeta bile usmjerene na tržište nogometaša, u kojem su se iz sata u sat vrtjeli milijunski transferi. No, još jedno tržište ne spava – ono F1 vozača.

Kada ekipa Renaulta napokon donese konačnu odluku o tome preuzima li ekipu Lotusa, te kada nova ekipa Haasa odluči objaviti vozačku postavu znat ćemo, više-manje, sve što nas očekuje dogodine. No, nemojte se zavaravati – F1 tržnica ima još mnogo toga za ponuditi.

Prije samo nekoliko tjedana, kada je Kimi Raikkonen obnovio ugovor s Ferrarijem za 2016., činilo se da će F1 tržište potpuno utihnuti. Istina je da neće doći do tektonskih promjena u postavama, kao što bi to bilo u slučaju da je Kimi odlučio objesiti volan o klin, ali zanimljivosti neće nedostajati.

Dolazak Haasa znači 2 nova bolida na gridu, dakle dva poprilično atraktivna vozača kojima, zapravo, nije potreban sponzorski novac kao dodatak životopisu. Za dodatak, preuzimanje ekipe Lotusa od strane Renaulta znači više dinamike u Enstoneu, koja će s novim menadžmentom imati bistrije ideje o napredovanju.

Koje ekipe imaju sigurne vozačke postave?

Osim Ferrarija, neke ekipe su dale do znanja da se karte neće miješati. Mercedes i Sauber zadržat će iste vozače i u 2016. Rosberg je stavio potpis na ugovor koji je okarakteriziran kao “višegodišnje produženje vjernosti”, dok je Lewis, nakon prilično duge trakavice, potpisao ugovor u svibnju koji ga je lansirao na 1. mjesto po zaradi sportaša u Britaniji.

Sauber je nakon sudskih borbi sa Giedom van der Gardeom odlučio ostaviti Ericssona i Nasra za još jednu sezonu.
Red Bull i Toro Rosso nisu jasno potvrdili da ne mijenjaju vozačku postavu, ali to je prilično jasna stvar.
Ricciardo iz Red Bulla povezivan je s transferom u Ferrari, ali Kimi je riješio svaku dvojbu. Red Bull trenutno ima problema s pronalaskom dobavljača motora i sa strpljenjem vlasnika. Vozačke komplikacije im svakako nisu potrebne pa su se osigurali na vrijeme.

Verstappen-Sainz je kombinacija koja se dopala svima, iako je odluka da se mladim i neiskusnim dečkima da rana šansa jako kritizirana prije početka sezone. Nema razloga da se mijenja dečke koji uče i napreduju na svakoj utrci. Problem bi mogao nastati 2017. – izgleda da je Ferrari jako “zagrizao” za Maxa.

Sigurna je i postava Williamsa. Bottas sada nema kamo nakon što je Raikkonen ostao u Ferrariju.

Ekspanzija grida

Haasov dolazak znači 2 nova mjesta na gridu koji će od 2016. imati 22 automobila. Imena koja su u posljednje vrijeme najviše spominju su: Esteban Gutierrez, Jean-Eric Vergne i Kevin Magnussen. Gotovo sigurno ćemo jednog od njih vidjeti u bolidu nove ekipe. Od iskusnih imena tu su bili Nico Hulkenberg i Jenson Button.
Nico Hulkenberg mogao je , opet, promijeniti momčad i zaobilaznim putem tražiti priliku u Ferrariju. Haas koristi Ferrarijev zračni tunel, motore i ukoliko se Nico dokaže – mogao bi ispuniti svoj san da vozi za crvenu ekipu. Ova teorija je pala u vodu nakon što je Nico potpisao novi ugovor sa Force Indijom.

Guiterrez i Vergne imaju prednost zbog toga što su pod ugovorom s Ferrarijem i bilo bi logično da netko od njih dobije priliku. Guiterrez dolazi s jakom financijskom podrškom iz Meksika. Haas je rekao da mu ne trebaju sponzorski vozači, ali nije na odmet napuniti račun na banci.

Gunther Steiner, šef momčadi je rekao: “Mislim da sponzorirani vozači nisu isti kao oni koji kupe (pay driveri) mjesto u momčadi. Neki ljudi imaju sponzore jer su dobri u poslu koji obavljaju i sponzori ih prate. Da li je on onda “pay driver” ili ne? Mislim da tu treba napraviri razliku. Perez donosi sponzore Force Indiji, ali on nije “pay driver”, on zaslužuje mjesto u tom bolidu. Da li negdje vani postoji netko tko ima iste vozačke kvalitete, ali nema sponzora? Vjerojatno da.
Dakle, koga bi preferirali ako imate dva podjednako dobra vozača, ali jedan od njih ima sponzora uz sebe. Mislim da je “pay driver” netko tko je slab i plaća svoj ulazak. Ne trebamo takve vozače, ali ako netko dođe sa sponzorom – dobrodošao je.”

Američki vozač je velika želja vlasnika ekipe i tu je isplivalo ime Alexandera Rossija. U novinama se spominje i ime Maxa Chiltona, Pastora Maldonada pa čak i mladih lavova iz Mclarena (Vandoorne i Magnussen).

Hulkkenberg je postao sigurna opcija za Force Indiju sljedeće sezone. Odjednom je nestabilno postalo mjesto Pereza. Nakon VN Belgije, pojavile su se glasine o zamjeni mjesta s Pastorom Maldonadom. Veneculeanski novci dobro bi došli ekipi iz Indije. Ukoliko Perez ode u Lotus, Force Indija možda da priliku mladom Pascalu Wahrleinu. Momak ima podršku Mercedesa koji bi rado vidio svojeg talentiranog vozača kako skuplja iskustvo. Možda su spremni i financijski podržati ekipu kojoj ionako isporučuju motore.

Lotus ( ili Renault) će zadržati Grosjeana, ali umjesto Maldonada bi rado vidjeli već spomenutog Pereza. I jedan i drugi vozač donose dosta novaca sa sobom tako da su, što se tiče tog segmenta, poprilično podjednaki.
Spomenimo samo da Hornera iz Red Bulla brine eventualno Renaultovo preuzimanje Lotusa jer ne želi izgubiti povlašten položaj koji sada uživa njegova ekipa – kada su u pitanju Renaultovi motori.

McLarenove muke

Danac Magnussen je u procesu intenzivnog traženja posla. Sasvim je izvjesno da priliku u McLarenu neće dobiti tako skoro pa je zato pokucao na Haasova vrata. Haas zna da je Danac mlad, zanimljiv, talentiran i ima iskustvo sezone provedene u McLarenu. Situaciju u McLarenu komplicira Jenson Button. On ima ugovor koji se može produžiti za sljedeću sezonu. Problem je u tome što taj ugovor vjerojatno ima klauzulu koja automatski podiže njegovu plaću. McLaren mora razmisliti isplati li se plaćati dva tako skupa vozača ako nema rezultata. Iskustvo je neupitno, ali novci su važan faktor. Buttonovo ime povezivano je sa Haasom, Williamsom, odlaskom u druge serije (WEC) pa čak i sa mjestom voditelja Top Geara.

“Mislim da ni ja ni Fernando trenutno ne razmišljamo o budućnosti. Razmišljamo samo kako popraviti stvari. Pogrešno je razmišljati tako daleko. Morate razmišljati o sadašnjosti i popravljati stvari, moramo ostati čvrsto na zemlji. Znamo da će sljedeća godina biti bolja, a ona poslije nje još bolja, ali nitko ne zna koliko bolja. Važno je nastaviti raditi i fokusirati se na aktualne stvari. Ako moram otići u mirovinu na kraju ove sezone neka tako bude. Osjećam da mogu dati mnogo toga i ne mogu zamisliti život bez motorsporta i bez F1.”
Jasan je i nedvosmislen Jenson Button.

Stoffel Vandoorne, aktualni prvak GP2 serije pod McLarenovim ugovorom također čeka svoju priliku. Max Verstappen je dobio priliku u F1 direktno nakon utrkivanja u F3, tako da je Stoffelov ulazak u F1 nužnost. McLaren ga možda smjesti u Haas ili čak u Marussiju/Manor. Dodajmo još i to da je Alonso viđen u prostorijama Red Bulla i time potpalio glasine o odlasku. Alonso ima siguran, trogodišnji ugovor, ali očito i nedostatak vjere i strpljenja za ovaj projekt.
Manor, dakle, uz sigurnog Willa Stevensa ima nekoliko opcija. Merhi, gotovo sigurno, odlazi, a na red čekaju Vandoorne, Fabio Leimer i Ferrarijev mladac – Raffaele Marciello.

Uglavnom, očekuje nas uzbudljiv nastavak sezone, kako na stazi tako i van nje.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

5 komentara

  1. Prešli ste gp1.hr davnih dana. Samo tako nastavite, bravo!


    0

    0
    • Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

      Definitivno, ovaj portal je sada dva koraka ispred Gp1, koji je do prošle godine, kada je još bilo staro vodstvo na njemu, bio odličan. Redizajn je zakucao čavao u njihov lijes.
      Ja ne mogu ljudima okolo iskazati riječima koliko uživam na ovom portalu. Ogromno i kvalitetno osvježenje.


      0

      0
  2. Luka, dobar članak za čitanje, samo tako dalje. Teoretskih kombinacija ima više nego što praksa nudi slobodnih mjesta. Vidjet čemo konačni rezultat. Htio bih samo dodati da mi se sviđa izjava Gunthera Steinera.


    0

    0
  3. F1puls David Vidović novinar Prikaži

    Odlična analiza Luka, ovo sam dugo čekao. :D


    0

    0
  4. Wahrlein sigurno neće u Force Indiju, sam Toto Wolff je rekao da je ta opcija propala. Puno izglednija je opcija da bi mogao završiti u Manoru koji bi na taj način mogao dobiti jeftinije motore.
    Grosjean nije siguran u Lotusu/Renaultu jer je pitanje što će biti s tom momčadi, prema Joe Sawardu čak je sad bliža opcija da će Renault odustati od F1, a to vjerojatno znači i propast Lotusa (ukoliko hitno ne nađe kupca). Stoga se Grosjeana čak povezuje s Haasom.
    Taj scenarij bi značio kraj (konačno) za Maldonada, ali možda čak i za Magnussena jer dvije sezone bez F1 i više nije zanimljiv momčadima.


    0

    0