F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

F1 Retrovizor: Utrka s kojom je sve započelo

Ante Maras

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Nadolazeća utrka u Silvetstoneu će obilježiti 70 godina nama najdražeg sporta koji je svoj život počeo upravo na tom istom Silverstoneu. Stoga se prisjetimo kako je sve počelo prije 70 godina i kako se sport do danas promijenio.

Spomenuta inauguracijska utrka Formule 1 održala se 13. svibnja 1950. godine. Iako ovo nije prva utrka Formule 1 (uvedena je 1947.), ova utrka se smatra prvom službenom utrkom prvenstva Formule 1 budući da je svjetsko prvenstvo Formule 1 službeno oformljeno 1950. godine i od tada neprekidno traje.

Konfiguracija Silverstonea na kojoj je održana prva prvenstvena utrka Formule 1, Jiri Žemlička

Za utrku su se službeno prijavila 22 vozača, a svakako najjača momčad je bila Alfa Romeo koja se pojavila s 4 Alfe Romeo 158 i tada najjačom postavom koju su činili Giuseppe “Nino” Farina, Luigi Fagioli, Juan Manuel Fangio i Alfin tvornički vozač Reg Parnell. Iako se Ferrari nije odlučio pojaviti na prvoj utrci, Alfe su imale konkurenciju u Maseratiju i njihovom vozaču Luisu Chironu, a i velik broj Maseratija je bilo u rukama privatnih momčadi Scuderia Ambrosiana, Scuderia Milano, Enrico Plate te Johna Frya koji je samostalno odlučio nastupiti. Isto tako, tadašnji veliki francuski konstruktor Talbot-Lago je poslao 4 tvornička bolida, a još jedan Talbot-Lago se nalazio u rukama belgijske momčadi Ecurie Belge. Britansku čast su branili 5 privatnih ERA i 2 privatne Alte.

Talbot-Lago T26C momčadi Ecurie Belge, Stahlkocher

Očekivano, prvi startni red su zauzele 4 Alfe Romeo, i to redoslijedom Farina, Fagioli, Fangio i Parnell, a u drugom startnom redu se iznenađujuće našao tajlandski princ Bira, a s njim u drugom startnom redu dva tvornička Talbot-Laga. Jedini koji nije nastupio u kvalifikacijama je bio Felice Bonetto iz Scuderije Milano.

Maserati 4CLT/48, Herranderssvensson

Na samoj utrci je prisustvovalo preko 200 000 ljudi, među njima i članovi britanske kraljevske obitelji. Na startu utrke je bilo 9 britanskih vozača, 4 francuska vozača, 2 talijanska te po jedan monegaški, argentinski, belgijski, irski i tajlandski vozač. Od samog starta utrke Alfe su bile neuhvatljive ostatku grida, a Cabantous iz Talbot-Laga je loše startao te je izgubio 4 pozicije na startu. Tijekom utrke su vozači Alfe Romeo izmjenjivali pozicije čisto da zabave publiku i da ju učine zanimljivom s obzirom na dominaciju Alfe Romeo u toj utrci. Savršen nastup Alfe Romeo malo kvari odustajanje Juan Manuela Fangia u 62. krugu utrke zbog puknuća crijeva za ulje. Na kraju je pobjednik 70 krugova dugačke prve utrke bio Nino Farina sa 2,6 sekundi prednosti nad momčadskim kolegom Fagiolijem, a treći Alfin vozač Parnell je završio utrku 3. s prilične 52 sekunde zaostatka za pobjednikom, iako je tijekom utrke naletio na zeca. Najbliži pratitelj vodećem trojcu u Alfama je Cabantous u Talbot-Lagu s čak dva kruga zaostatka, a i ostali vozači su imali sličan ili čak puno veći zaostatak naspram Alfi, a Joe Kelly nije na kraju klasificiran jer je odradio 57 od konačnih 70 krugova. Na toj utrci smo mogli vidjeti i par zamjena vozača u istom bolidu, tako je nakon 2. kruga Tony Rolt zamijenio Petera Walkera u ERAi, a Joea Frya Brian Shawe-Taylor nakon 45 krugova utrke. I Fagiolija je trebao tijekom utrke zamijeniti Gianbattista Guidotti, no do takve zamjene nije na kraju došlo.

Pobjednička Alfa Romeo 158, Herrandressvensson

Od prve utrke Formule 1 pa do posljednje upravo na Silverstoneu Formula 1 se drastično promijenila. Usporedite samo bolide s prve utrke i današnje bolide! Njihova jedina sličnost su 4 kotača i upravljanje volanom, a sve ostalo je drastično drukčije. Upravo na ta dva primjera možemo vidjeti koliko je Formula 1 tehnološki napredan sport koji je pionir tehnologije koja se prije ili kasnije pojavi i u današnjim automobilima, od aktivnih dijelova karoserije do korištenja karbonskih vlakana u izradi karoserije automobila. Formula 1 je imala lijepih trenutaka, ali nažalost i tužnih i kontroverznih trenutaka koje ipak uspjela prebroditi. Da, današnja Formula 1 nije mi po kompetitivnosti i zakulisnim igrama razlog zbog koje sam je počeo pratiti i ne sviđa mi se pretjerano, ali i dalje ću nestrpljivo čekati svaku nedjelju i gašenje semafora da 20 najboljih vozača svijeta u najnaprednijim bolidima na svijetu pojure prema prvom zavoju.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Maras
Pulsmedia autor
54 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

7 komentara

  1. Kakva je podloga staze onda bila?


    0

    0
  2. Na jednoj utrci na kojoj je bio i Hitler kao gledatelj naravno(Nurburing) su sudjelovale tri marke vozila,kako je Hitler bio siguran u to da će jedna od te marke a to je bio Mercedes pobijediti i toliko mislio da će biti superioran i dominantan nije ni spremio zastavu,himnu zemlje iz koje je sudjelovala treća marka vozila a to je bila Alfa. Na toj utrci sudjelovala je Alfa,Mercedes i Autounion….Alfa je dominantno pobijedila i Hitler je napustio utrku na kraju jako jako ljut! Alfa je marka koja je izbacila vrhunske modele i ima veliku povijest!



    6

    1
    • Je, slažem se Alfa stvarno ima povijest, pogotovo dizajna. Sjećam se kako sam ko klinac stalno gledao te kockaste Alfe po kvartu i zamišljao kako će mi to biti prvi auto. Ironija svega je da nikad nisam posjedovao ni jednog Talijana, samo Francuzi i evo sada jedna nova pridošlica Mazda cx 30😅



      1

      0
      • Ja krenuo na Giuliu….jbg Alfa mi je uvijek u mislima. Kako je rekao Henry Ford,kad god prođe jedna Alfa ja joj skidam šešir….ima jedan podatak o Alfi vjeruj mi jako malo ljudi zna za to,i reče čovjek ovako:Svaki ljubitelj njemačkih marki vozila bi se trebao nakloniti Alfi,jer postoji jedna lista aukcijske kuće Sothebys gdje su najvrijedniji modeli prodani na aukciji i veliki dio tih modela koji su izlicitirane velike svote novaca su nekoliko modela Alfi no ni jedan model BMW-a,Audija,VW itd. se nije našao na toj listi…eto malo informacija koja ide u prilog Alfama….(ne kažem da nisu imali i loših modela)! Zadnji modeli Mazde mi se stvarno sviđaju dobar odabir i jako lijep auto,napokon jer Japanci mi nisu po dizajnu(to je moje mišljenje i naravno stvar ukusa)nikad sjeli..ali Mazde predivne…



        1

        1
  3. Kimi Raikkonen 7 Pitstop Prikaži

    Ovakvu konfiguraciju staze bi danas trebalo voziti



    1

    0