F1 Retrovizor: Utrka s kojom je sve započelo

Oktanski koktel

Ante Maras

Prije 4 godina 4 min 7 komentara

Nadolazeća utrka u Silvetstoneu će obilježiti 70 godina nama najdražeg sporta koji je svoj život počeo upravo na tom istom Silverstoneu. Stoga se prisjetimo kako je sve počelo prije 70 godina i kako se sport do danas promijenio.

Spomenuta inauguracijska utrka Formule 1 održala se 13. svibnja 1950. godine. Iako ovo nije prva utrka Formule 1 (uvedena je 1947.), ova utrka se smatra prvom službenom utrkom prvenstva Formule 1 budući da je svjetsko prvenstvo Formule 1 službeno oformljeno 1950. godine i od tada neprekidno traje.

Konfiguracija Silverstonea na kojoj je održana prva prvenstvena utrka Formule 1, Jiri Žemlička

Za utrku su se službeno prijavila 22 vozača, a svakako najjača momčad je bila Alfa Romeo koja se pojavila s 4 Alfe Romeo 158 i tada najjačom postavom koju su činili Giuseppe “Nino” Farina, Luigi Fagioli, Juan Manuel Fangio i Alfin tvornički vozač Reg Parnell. Iako se Ferrari nije odlučio pojaviti na prvoj utrci, Alfe su imale konkurenciju u Maseratiju i njihovom vozaču Luisu Chironu, a i velik broj Maseratija je bilo u rukama privatnih momčadi Scuderia Ambrosiana, Scuderia Milano, Enrico Plate te Johna Frya koji je samostalno odlučio nastupiti. Isto tako, tadašnji veliki francuski konstruktor Talbot-Lago je poslao 4 tvornička bolida, a još jedan Talbot-Lago se nalazio u rukama belgijske momčadi Ecurie Belge. Britansku čast su branili 5 privatnih ERA i 2 privatne Alte.

Talbot-Lago T26C momčadi Ecurie Belge, Stahlkocher

Očekivano, prvi startni red su zauzele 4 Alfe Romeo, i to redoslijedom Farina, Fagioli, Fangio i Parnell, a u drugom startnom redu se iznenađujuće našao tajlandski princ Bira, a s njim u drugom startnom redu dva tvornička Talbot-Laga. Jedini koji nije nastupio u kvalifikacijama je bio Felice Bonetto iz Scuderije Milano.

Maserati 4CLT/48, Herranderssvensson

Na samoj utrci je prisustvovalo preko 200 000 ljudi, među njima i članovi britanske kraljevske obitelji. Na startu utrke je bilo 9 britanskih vozača, 4 francuska vozača, 2 talijanska te po jedan monegaški, argentinski, belgijski, irski i tajlandski vozač. Od samog starta utrke Alfe su bile neuhvatljive ostatku grida, a Cabantous iz Talbot-Laga je loše startao te je izgubio 4 pozicije na startu. Tijekom utrke su vozači Alfe Romeo izmjenjivali pozicije čisto da zabave publiku i da ju učine zanimljivom s obzirom na dominaciju Alfe Romeo u toj utrci. Savršen nastup Alfe Romeo malo kvari odustajanje Juan Manuela Fangia u 62. krugu utrke zbog puknuća crijeva za ulje. Na kraju je pobjednik 70 krugova dugačke prve utrke bio Nino Farina sa 2,6 sekundi prednosti nad momčadskim kolegom Fagiolijem, a treći Alfin vozač Parnell je završio utrku 3. s prilične 52 sekunde zaostatka za pobjednikom, iako je tijekom utrke naletio na zeca. Najbliži pratitelj vodećem trojcu u Alfama je Cabantous u Talbot-Lagu s čak dva kruga zaostatka, a i ostali vozači su imali sličan ili čak puno veći zaostatak naspram Alfi, a Joe Kelly nije na kraju klasificiran jer je odradio 57 od konačnih 70 krugova. Na toj utrci smo mogli vidjeti i par zamjena vozača u istom bolidu, tako je nakon 2. kruga Tony Rolt zamijenio Petera Walkera u ERAi, a Joea Frya Brian Shawe-Taylor nakon 45 krugova utrke. I Fagiolija je trebao tijekom utrke zamijeniti Gianbattista Guidotti, no do takve zamjene nije na kraju došlo.

Pobjednička Alfa Romeo 158, Herrandressvensson

Od prve utrke Formule 1 pa do posljednje upravo na Silverstoneu Formula 1 se drastično promijenila. Usporedite samo bolide s prve utrke i današnje bolide! Njihova jedina sličnost su 4 kotača i upravljanje volanom, a sve ostalo je drastično drukčije. Upravo na ta dva primjera možemo vidjeti koliko je Formula 1 tehnološki napredan sport koji je pionir tehnologije koja se prije ili kasnije pojavi i u današnjim automobilima, od aktivnih dijelova karoserije do korištenja karbonskih vlakana u izradi karoserije automobila. Formula 1 je imala lijepih trenutaka, ali nažalost i tužnih i kontroverznih trenutaka koje ipak uspjela prebroditi. Da, današnja Formula 1 nije mi po kompetitivnosti i zakulisnim igrama razlog zbog koje sam je počeo pratiti i ne sviđa mi se pretjerano, ali i dalje ću nestrpljivo čekati svaku nedjelju i gašenje semafora da 20 najboljih vozača svijeta u najnaprednijim bolidima na svijetu pojure prema prvom zavoju.


Odgovor

7 komentara

  1. Felipe Massa
    Braziliscanec Masa Prikaži

    Kakva je podloga staze onda bila?


    0
    0

    0
  2. 8COMPETIZIONE Prikaži

    Na jednoj utrci na kojoj je bio i Hitler kao gledatelj naravno(Nurburing) su sudjelovale tri marke vozila,kako je Hitler bio siguran u to da će jedna od te marke a to je bio Mercedes pobijediti i toliko mislio da će biti superioran i dominantan nije ni spremio zastavu,himnu zemlje iz koje je sudjelovala treća marka vozila a to je bila Alfa. Na toj utrci sudjelovala je Alfa,Mercedes i Autounion….Alfa je dominantno pobijedila i Hitler je napustio utrku na kraju jako jako ljut! Alfa je marka koja je izbacila vrhunske modele i ima veliku povijest!



    7
    6

    1
    • Kimi Raikkonen 7
      Kos Prikaži

      Je, slažem se Alfa stvarno ima povijest, pogotovo dizajna. Sjećam se kako sam ko klinac stalno gledao te kockaste Alfe po kvartu i zamišljao kako će mi to biti prvi auto. Ironija svega je da nikad nisam posjedovao ni jednog Talijana, samo Francuzi i evo sada jedna nova pridošlica Mazda cx 30?



      1
      1

      0
      • 8COMPETIZIONE Prikaži

        Ja krenuo na Giuliu….jbg Alfa mi je uvijek u mislima. Kako je rekao Henry Ford,kad god prođe jedna Alfa ja joj skidam šešir….ima jedan podatak o Alfi vjeruj mi jako malo ljudi zna za to,i reče čovjek ovako:Svaki ljubitelj njemačkih marki vozila bi se trebao nakloniti Alfi,jer postoji jedna lista aukcijske kuće Sothebys gdje su najvrijedniji modeli prodani na aukciji i veliki dio tih modela koji su izlicitirane velike svote novaca su nekoliko modela Alfi no ni jedan model BMW-a,Audija,VW itd. se nije našao na toj listi…eto malo informacija koja ide u prilog Alfama….(ne kažem da nisu imali i loših modela)! Zadnji modeli Mazde mi se stvarno sviđaju dobar odabir i jako lijep auto,napokon jer Japanci mi nisu po dizajnu(to je moje mišljenje i naravno stvar ukusa)nikad sjeli..ali Mazde predivne…



        1
        0

        1
  3. Kimi Raikkonen 7
    Pitstop Prikaži

    Ovakvu konfiguraciju staze bi danas trebalo voziti



    1
    1

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.