Izdvojeno

Corriere della Sera: Novi Spygate u najavi?

Piše: Ante Maras

Prije 2 godina, 30 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Prema tvrdnjama Corriere della Sera, uzrok Ferrarijevih poteškoća i loših rezultata je špijunska priča iz prošle godine, koja je uzrokovala slabije perfomanse Ferrarijeve pogonske jedinice.

Naime, nakon povratka sa ljetne stanke Ferrarijev SF90 je odjednom postao iznimno konkurentan te je ostvario pobjede na Spa, Monzi i u Singapuru, zbog čega su mnogi počeli preispitati legalnost Ferrarijevog bolida. Ubrzo nakon toga FIA počinje istragu.

FIA je počela prikupljati podatke te ih obrađivati, no prema tvrdnjama Corriere della Sera, podatci koje je FIA koristila u istrazi su bili toliko precizni da postoji sumnja da je podatke proslijedio netko tko zna do detalja svaki dio bolida, točnije osoba koja radi u Ferrariju.

Iako istraga na kraju nije dokazala nikakve ilegalne aktivnosti, upravo zbog tih podataka Ferrari i FIA sklapaju kontroverzan dogovor u kojem nisu do detalja objavljeni svi rezultati istrage, zbog čega ovogodišnji Ferrarijevi rezultati pate.

Prema tvrdnjama u članku, FIA zna da mnoge momčadi rade preko svojih limita, i to na takav način da Ferrarijev PU ispada jedini legalan naspram ostalih PU.

Isto tako, Corriere della Sera tvrdi da Racing Point gotovo pa i ne može kopirati bolid tako dobro samo na temelju slika, nego da bi im trebali detaljni podaci koje su u vlasništvu Mercedesa. Zbog toga postoji mogućnost i bojazan da u 2022. gledamo u potpunosti iste bolide McLarena, Williamsa i Racing Pointa/Aston Martina, što bi dodatno ugrozilo već odavno poljuljan kredibilitet Formule 1.

Komentiraj

30 komentara

  1. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    Uzarena talijanska prgava krv



    8

    17
  2. Bojim se da ovi tresu brda.



    5

    2
  3. Kimi Raikkonen 7
    Kos Prikaži

    “Prema tvrdnjama u članku, FIA zna da mnoge momčadi rade preko svojih limita, i to na takav način da Ferrarijev PU ispada jedini legalan naspram ostalih PU.”

    Haha pa stvarno, ovi u Ferrariu su takvi naivci pa to je strašno. Ja mislim da ljudi koji vode Ferrari jednostavno nisu svjesni kakvom institucijom upravljaju jer da jesu nebi si dopustili da utjecaj Ferraria na FIA-u i F1 općenito bude na razini jedne Marussie. Jer da je to Ferrari od prije 20 godina FIA nebi ni pokrenula istragu jer svi varaju ( osim današnjeg Ferraria očito) , samo je pitanje ko bolje vara. To je takav sport, uvijek bio i biti će. Jer ako je Mercedes napravio takav bolid, koji je na zadnjoj utrci ( koja je među kraćima ) nakon 1. kruga napravi 3 sekunde prednosti, bez nekakvih manipulacija ili nazovimo to tako sivih zona u razvoju bolida e onda lipi moji Renault, RB, Ferrari, McLaren odite u neku drugu kategoriju.



    18

    6
    • Ma dobro te tri sek nisu realan prikaz jer je bottas zasmeto drugima kad su startali… Ali zalosno je da je meca sek po krugu brza u race paceu od ostalih… Ne znam kako je moguce da je svim ekipama ponestalo strucnjaka da razviju bolid… Nije ih valjda Mercedes sve pokupio?



      15

      0
    • Lewis Hamilton 44
      NRteamLH44 Prikaži

      Jer ako je Mercedes napravio takav bolid, koji je na zadnjoj utrci ( koja je među kraćima ) nakon 1. kruga napravi 3 sekunde prednosti, bez nekakvih manipulacija

      Prvo Hamilton je imao najbolji start od vecine vodecih,drugo Hamilton jako dobro vozi na vlaznoj stazi,trece covjek iza njega je bio Lance Stroll…. otuda 3s prednosti u prvom krugu,a ne manipulacijama u sivoj zoni.

      Tacno se na ovom komentaru i onom od prije neki dan gdje lik kaze da je Bottas imao direktivu da ne prestize Maxa,vidi omjer inteligencije koja posjecuje sajt. Na totalne gluposti i netacne cinjenice odobravanja su dobrano u plusu.



      9

      12
  4. Volio bih da Talijani plasiraju čim više ovakvih članaka i time naprave pritisak na Mercedes i FIA-u.

    Mercedes je daleko dublje u sivoj zoni i zanimljivo kako je Ferrari uvijek na tapeti.
    Sve od onog famoznog testiranja guma Mercedesa 2013te, pa do danas Ferrari šuti i nikad nije prozvao Mercedes.
    Dok Renaut (protest na Racing Point) i Red Bull (protest na DAS, motor ferrarija) se puno bolje bore za svoje interese.

    Zašto je to tako? Da li je vodstvo Ferarrija bez muda, neda im se…



    31

    2
    • bar talijanski novinari, kad neće sam ferrari… možda i pišu oni svašta al ih jebede što ne znaju niti jedan svjetski jezik



      10

      0
    • Ayrton Senna
      MCLfan Prikaži

      A ako je netko na tapeti onda je to mclaren, sad nije jer nije na mjestu gdje bi trebao biti, kad je bio na vrhu stalno je bilo nešto protiv, dok je Hamilton vozio za mclaren, imao je više kazni u jednoj sezoni nego šta je imao svih godina što je vozio za mercedes



      1

      2
  5. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Izgleda mi ferrari pretih ovu sezonu a da nespremaju nesto ovako, jer izgleda mi da mercedes ima sve potrebne informacije da bude ispred i te sad se sluze ferrarijevom zabranjenom tehnologijom i to je glavni razlog ovolike prednosti a ne das, jer mercedesovi motori onako dime a ferrari muci, ja mislim da samo skupljaju sve sto im treba…



    8

    5
    • Sve mi se cini da bi mogao bit u pravu… Samo koliko su trenutno u banani jel uopce moguce da napisu smisle protest??



      6

      2
      • Michael Schumacher
        VRSV546 Prikaži

        Uz dobre dokaze netriba bit pametan, a mi kao laici vidimo neke stvari a kolko tek oni znaju onda….
        400 mil eura im je buđet i imaju vremena jedva bolja od williamsa koji je sta 100-tinjsk miliona,
        Al opet ako su nesposobni u ferrariu nisu u rbr, pa nisu jedini dobri isli u mercedes a ostali veslo sisali



        5

        1
  6. Narain Karthikeyan
    Narain Karthikeyan Prikaži

    Ferrari pobjedi par utrka odmah bolid nije legalan. Mercedes pobjedi 90% utrka sve legalno.



    33

    7
    • I pogotovo je glupa ta teza nakon ljetne stanke. Ferrari je vodio u bahreinu do odustajanja Leclerca i zavrsio prvi u kanadi pa nakon glupe kazne zavrsava 2. Motor je vrc tada bio jak, no nakon ljetne stanke su uslijedile staze na kojima se ocekivao jak ferrari. A singapur je dan danas enigma vjerovatno i Ferrariju samom. Pobjedit tamo a da vodeci covjek utrke u odredenim fazama bude sporiji nego neki na zacelju je zbilja cudno u najmanju ruku. No tu defijitivno motor nije igrao ulogu. Tako da te price nakon ljetne stanke ne drze vodu.



      22

      5
      • Nije glupa teza, dapače. Spa i Monza ok. Sve ostalo sumnjivo. Raspravljali smo o ovome već, ne moramo se ponavljati.



        5

        16
        • je glupa je jer low drag bolidu su koje staze trebale odgovoarati? Ja se sjecam da kuknjava na Ferrarijev motor krenula prije ljetne stanke i kako su prebrzi na ravnom. poklopilo se nakon ljetne stanke dve staze koj su im bile medu stazama koje takvom tipu bolida i motora najbolje odogovara. Onome tko ima s cime, nije problem shvatiti napisano.



          7

          2
        • Čitaj s razumijevanjem. Na tvoje pitanje sam već dao odgovor i opet se vrtimo u krug.
          Slažem se sa zadnjom rečenicom.



          3

          6
        • ja se samo osvrcem na to da je Ferrai imao jak motor od samog pocetka godine a ne od ljetne stanke. Dali je legalan ili ne u to ne ulazim.



          5

          0
      • Max Verstappen 1
        Multi 21 Prikaži

        Dost dobar komentar.
        U Singapuru su vjerojatno u pitanju bile gume i kako ih pripremiš. Ferrari je cijelu sezonu imao jak motor, ma praktički od početka 2018. U principu je to taj motor…



        4

        0
      • Ferrari
        dAr1o77 Prikaži

        Sumnjivo je bilo zato sta nisu uveli novi PU a odjednom su brzi za poludit.
        Da su uveli novi PU dobili kazene za nove motore i do kraja vozili vjerovatno nebi niko nista rekao
        ali postoji prica da su informacije dosle od nekog iz samog Ferraria..
        Kako bi drukcije oni znali da Ferrari gura vise goriva od dopustenog i propustanje ulja kroz intercoolere.
        Ja vjerujem da je netko izasao iz Ferraira sa podatcima/dokazima.



        1

        0
    • Pascal Wehrlein 94
      Wehrlein94 Prikaži

      @Karthikeyan.. i to ne samo da Mercedes pobjedi nego pobjedi uvjerljivo uz ” odvratno loše gume na Hamijevom bolidu” te problemima sa motorom,kočnicama , rasizmom na stazi i ostalo , i nikome ništa nije sumnjivo :D



      15

      6
  7. Formula1
    f1zd Prikaži

    Jadan onaj ko njih špijunira :chill:



    9

    4
  8. Bio bi presretan da ovo dođe do suda, ali čisto sumnjam prvo u istinitost priče, a drugo u tu mogućnost.



    6

    8
  9. Nigel Mansell
    The Simpsons Prikaži

    Odavno nisam čuo gore pravdanje!
    Ja sam čuo od jetrve koja je inače malo punačkija i koja radi u Maranelu da je njena zaova svome ujčeviću pisala na viber da ova (moja debela jetrva) koristi neku kremu ili neku vodicu i da od nje bolje sagorjeva masnoće.
    U firmi su je svi mjesecima zezali da kad ova dobije vjetrove, sve se dimi iza nje.
    FIA je nekako došla do tih viber prepiski i izvukla krive zaključke.
    Sve je to jedan veliki nesporazum.



    6

    3
  10. Toro Rosso
    25_321 Prikaži

    Ne, FIA je zakljucila da varaju i proucila kako bi se to sve moglo napraviti na tom motoru.

    A ovi placu ko Ameri kad su im hakirali DNC. Nije problem ilegala koja je razotkrivena nego je problem sto ih je netko “zao” otcinkario.



    4

    6
  11. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Jel ovo neki talijanski The Sun? Puno nelogičnosti o kontradikcije ima u članku. Motor i bolid su opisani u detalje , a fia na temelju tih “preciznih” podataka pokreće istragu u kojoj nije došla do saznanja iako je prisilila ferrrari na dogovor. I vrhunac je kada optužuju druge za varanje.



    4

    4
  12. “Iako istraga na kraju nije dokazala nikakve ilegalne aktivnosti, upravo zbog tih podataka Ferrari i FIA sklapaju kontroverzan dogovor u kojem nisu do detalja objavljeni svi rezultati istrage, zbog čega ovogodišnji Ferrarijevi rezultati pate.”

    Meni ovo logike nema ni malo. Ako nisu nasli nista bilo bi logicno da rezultati ne trepe i da je motor kao i prosle godine. Ako nisu nasli nista kako je onda motor oslabio? Tu ne znas tko koga je..! S jedne strane Fia govorida nije nasla nista , a s druge strane Ferrari to uklanja i ne koristi. Znaci meni je logicno da su nasli nesto i da to nesto nije bilo po ps u jer zaboga miloga pa tko bi to maknuo nesto sto nitko nije nasao da je van pravila. Znaci ipak je bilo nesto van pravila dok Ferrari suti i vozi na ovom motoru i to je meni jedini logican zakljucak. Lani sam jos mislio da su zbog pocenja aerodinamickog potiska izgubili nesto brzine ( ipak su krajem sezone bili al pari RBu i blizu njih . No sad kada vidim da su negdje peta momcad po brzini a motor truba sam uvjeren da su muljali. Ja prvi ne bih maknuo nesto sa motora ako znam da je to nesto ok. Ne kuzim kakvo je tu intelektualno vlastlnistco Ferrarija u pitanju i zasto to nitko ne smije znati. Ako su varali reci , varali su i amen. Ako su koristili rupu u pravilima reci to. Od promjene direktive ne smiju raditi to i to i to su radili. Intelektualno vlasnistvo bi bilo nesto sto su patentirali a da je to legalno , a ne zele da drugi znaju o cemu je rijec. Ovako ispadamo svi ko ovce koji nabadamo nesto a na kraju krivimo Mercedes. Mercedes ima monopol u F1 to stoji, i mnoge odluke su im isle na ruku . No ljudi moji Mercedes nije kriv sto je Ferrari od izazivaca u 2018 spao na 5 momcad na gridu u 2020.



    6

    2

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni