F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Kako se FIA ruga svome sportu s70e03

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Scena 1: Alexander Albon i Red Bull

Alexander Albon je ni kriv ni dužan mogao biti diskvalificiran s jučerašnje utrke. Naime, dok je ekipa pripremala bolid na startnom poretku, mehaničari su fenove umjesto u bolid usmjerili prema stazi kako bi osušili poziciju s koje Albon kreće u utrku, te mu tako dali mrvicu više gripa. Jo Bauer, tehnički delegat, je eto slučajno tada prešetavao među bolidima i primijetio što radi ekipa Red Bulla. Postoji video zapis gdje ih upozorava i fizički odmiče mehaničara koji radi izričito zabranjen proces sušenja startne pozicije.

“Osim vožnje po stazi – natjecateljima nije dozvoljeno da pokušaju promijeniti grip bilo kojeg dijela trkaće površine.”

– pravilo 22.3. sportskog pravilnika

Video dokaz postoji, tehnički delegat koji je prijavio slučaj sucima je ne samo vidio što rade nego ih odmicao da prestanu sušiti startnu poziciju. Rezultat istrage? Ništa, odlučeno je da nisu radili to što su radili. Objašnjenje ne postoji. Potpisali Gerd Ennser, Loic Bacquelaine, Derek Warwick, Lajos Herczeg. Logično je zaključiti – pa sad će svi to raditi na idućoj kišnoj utrci, zar ne? Ne. Ključna pogreška u toj logici je uopće to što mislite da u ovom sportu vrijede bilo kakvi presedani i konzistentnost u odlukama. Idući put će možda biti kazne, a možda i ne.

Ocjena gluposti (izražena u klaunovim nosićima):

Scena 2: Haas

Kevin Magnussen i Romain Grosjean su jučer u formacijskom krugu ekipi poručili da se staza suši i da full wet i intermedij gume koje su imali na svojim bolidima nisu dobre za te uvjete. Ekipa je reagirala i obojicu pozvala u boks po novi set guma za suho. Odlična strateška odluka isplatila se vrlo brzo kad su svi ostali počeli gubiti tempo i s dva ili tri kruga kašnjenja odlučili napraviti isto.

No, suci su nakon utrke objavili da su Haasovi vozači pod istragom, a ta istraga je rezultirala kaznom od 10 sekundi za jednog i za drugog. Zašto? Zato jer su navodno prekršili pravilo 27.1. koje kaže da vozač mora bolid voziti sam i bez pomagala. Pomislit ćete da su u Haasu imali ugrađen traction control ili možda neko drugo pomagalo zbog kojeg bi kazna bila opravdana, ali ne. Suci su ih kaznili upravo zbog te komunikacije s trkaćim inženjerima tijekom formacijskog kruga. Točno ste pročitali, kaznili su ih jer su vozači javili da uvjeti nisu za intermedij/full wet nego za gume za suho, a to se smatra kao “vozačko pomagalo” i “nesamostalna vožnja”. Gdje to piše? Pa u tehničkoj direktivi izdanoj 2017. godine. Postoji li link do tog pravila? Ne postoji, tehnička direktiva nije javan dokument i mi ne možemo doći do nje.

Ocjena gluposti (izražena u klaunovim nosićima):

Scena 3: Valtteri Bottas

Treći slučaj je onaj očiglednog preranog starta Valtterija Bottasa. Dok se novinari Sky Sports televizije i Michael Masi trgaju pokušavajući objasniti zašto Bottas nije dobio kaznu, nitko ih se nije sjetio pitati zašto Bottas nije uopće bio pod istragom. Jednako kao što objašnjavaju zašto nije on dobio kaznu mogu tako objašnjavati zašto nije David Coulthard dobio kaznu. Ni jedan ni drugi nisu bili pod istragom, pa nije jasno o kojem se incidentu priča i tko je odlučio da kazne nema.

Ako nema istrage, logično je da nema ni incidenta, a ako nema incidenta – što onda točno danas tako hektično objašnjavate? Čini se da ipak ima nečeg, ali iz nekog razloga nismo ni u jednom trenutku dobili grafiku “under investigation”. Dobro, bilo je puno akcije na stazi i možeš očekivati da će to objaviti u 15. krugu, ili 20. ili 30. Međutim, ne. Dobro, možda nije bilo objave, ali sigurno je istraga pokrenuta, pobogu, pa netko je od sudaca morao pogledati što se dogodilo ako smo svi to primijetili u trenutku kad se dogodilo! Logičan zaključak sigurno možete pronaći na FIA-inoj službenoj stranici gdje su svi dokumenti s ovog trkaćeg vikenda? Ne možete. Ni jedan dokument po kojem bi se vidjelo da je bilo tko od sudaca uopće pogledao taj slučaj.

Ocjena gluposti (izražena u klaunovim nosićima):

Suci – kraljevi klaunova

Svaki put kad pomislite da je ekipa za koju navijate donijela lošu stratešku odluku, da su pogriješili u procjeni ili da je vozač pogriješio na stazi – sjetite se da su oni natjecatelji i rade pod neviđenim pritiskom. FIA je organizator i suci sjede u udobnim foteljama, te imaju pristup svemu što zatraže. Bez obzira na to – prezentiraju se kao kronično nekompetentni i miljama daleko od tehnološke perfekcije koju ovaj sport prezentira. Šarlatanluk je postao standard, a po svakom trkaćem vikendu možete pronaći nekoliko naočigled pogrešnih odluka (pitajte Ricciarda ako ne vjerujete meni na riječ) koje samo doprinose padu ugleda ovog nekad respektabilnog sporta.

I treća županijska nogometna liga iz Čečenije ima nekakvu konzistentnost i odgovornost prema onome što rade, prema sportu kojeg predstavljaju. Formula 1 sa FIA-om i njezinim sucima nema. Bilo da ste osoba koja gleda utrku prvi put u životu ili da manijakalno pratite sva događanja već 30 godina – iza svakog incidenta imate identične šanse da pogodite ishod sudačke istrage, ako istrage uopće i bude. Gledamo sport u kojem pravila postoje, ali nisu dobro napisana, nejasno su provedena, a uopće u obzir dolaze samo ponekad, u različitim mjerama, i ovisno o tome tko sudi i kakav dan ima taj sudac. Warwick i ekipa će otići iz Mađarske, u Britaniji će možda biti Pirro, možda netko treći, ali se ništa neće promijeniti jer će i dalje svi igrati igru u kojoj nitko zapravo ne zna pravila, ma koliko se trudili prikazati da znaju.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: Vlado.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3256 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

57 komentara

  1. Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

    Iskreno, ne znam šta mi je veći blam.. Ovo sa Albumom ili ovo sa Haasom..
    Jadni su suci.. Čak jadniji od stratega Ferrarija..



    32

    1
  2. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Mislim da ova situacija za Haas ipak zaslužuje čistih 5 crvenih nosića



    39

    1
    • Sebastian Vettel VettelFerrari Prikaži

      Sve situacije zaslužuju 5 nosića



      17

      0
    • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

      Nije pomaganje vozaču kada mu u toku kruga za svaki dio staze javljaš koja podešavanja da postavi, a pomaganje vozaču je kada se ekipa u boksu složi sa vozačem da treba promijeniti gume. Samo zato što je ovo drugo urađeno u formacijskom krugu… Slažem se. Odavno gluplju kaznu nisam vidio. Za ovo se obavezno trebaju žaliti. Nesmije ostati na ovome. Pa imaju dokaze da pobiju ovu kaznu. Imaju dostupne razgovore sa obojicom vozača.



      21

      0
  3. Daniel Ricciardo 3 tomidix Prikaži

    Ja samo ne razumijem zašto Renault nije odmah uložio protest na odluku sa S70E02, pretjecanje Strolla nad #3 izvan staze.. Čisto kao suza..

    Ispada da u nedostatku zanimljivosti na vrhu, F1 pokušava učiniti prvenstvo što zanimljivijim na sve druge načine..

    Lakrdija! I bojim se da nema dovoljno crvenih nosića za količinu FIA gluposti..



    27

    0
  4. Ayrton Senna LR7 Prikaži

    Admin mi obrisao komentar o Vetelu i strategijama i ništa mi ne objašnjeno?! A mi ovdje o pravilima igre i o nekakvim klaunovim nosevima..Ili se očito uspoređivanje Gerrarija i hajduka kroz kontekst ‘kolektivne spr…ine’ ne smije spominjat jel su to eto-INSTITUCIJE i dalje..Pametnom dosta..



    3

    18
  5. Ferrari Korisnik Prikaži

    ne znate vi HAKS (Hrvatski Auto i Karting Savez) i poništavanje brdske utrke u Dubrovniku prošle sezone…. samo naglasak da je poništena prije cca dva tjedna ili malo više, znači utrka iz sezone 2019. poništena na sredini 2020.



    18

    0
  6. Charles Leclerc 16 senna66 Donator Prikaži

    Timovi reagiraju tek onda kada njih oštete, svako gleda neku svoju korist, a zapravo si tako rade štetu jer samo je pitanje kada će sve ovo eskalirati. Svi zajednički moraju pritisnuti FIA-u. Do tada neće biti promjena, a s obzirom da F1 dovoljno tone zbog dominacije, nije baš za očekivati da se nekome ovaj cirkus gleda, pogotovo ne novim fanovima. Mi žešći fanovi također imamo sve manje živaca.
    Do 2022. očekujem velike promjene u F1 na bolje. Nema više isprika i ovakve stvari ne želim više vidjeti. Ne donese li taj reset nešto bolje ja sa F1 više nemam ništa. Ovo graniči sa ludošću, a najluđi su oni koji si to već x godina dopuštaju.

    Primjer idiotizma momčadi. Samo Renault ulaže žalbe za RP. McLaren i kompanija ne misle da su ugroženi? Pa vjerojatno da će se FIA uozbiljiti ako ih se više žali.
    Gdje logika prestaje tu F1 počinje.



    18

    2
  7. Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

    Scena 1. je velika glupost i slažem se sa autorom da bi ovo moglo otvoriti seriju presedana i naravno opet novu direktivu, kojoj će se potvrditi ono što je bilo već potvrđeno već postojećim pravilnikom.
    Ovdje je možda veća krivica ostalih timova, što nisu uputili žalbu na ovu odluku sudija. Imaju pravo na to, ako ništa natjerat će sudije da pojasne svoje odluke.

    Scena 2. Izgleda kao velika glupost, ali s obzirom da niti ja, a niti autor nemamo uvid u ovo pravilo da bi znali koja tačno komunikacija je zabranjena, a koja ne, ne možemo tvrditi da je ovo greška sudija. Čak štoviše, s obzirom da nije bilo nikakve žalbe ekipe Haas na ovu odluku, pretpostavljam da je kazna donesena u skladu sa pravilinikom.
    Opet ću reći, neznanje ne može biti argument.

    Scena 3. Sve čisto. Jump start se ne evidentira video dokazom, nego se oglasi signal od transpodera. Signal od transpodera ima lag od 0.2 sec zbog nekih drugih stvari koje nisu sada bitne. Bitno je da je za sve vrijedi isto pravilo i da je lag za sve isti.
    Nemoj preći bijelu liniju prije nego se ugase crvena svjetla i start je regularan.
    Istrage nije bilo, jer se nije ni trebalo biti. Da se neko od ekipa žalio, sudije bi otvorile istragu i odbacile žalbu.



    4

    22
    • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Scena 2 – znači, pravilnik je tajan i to je ok?



      14

      2
    • Scena 1 2 3 su obična lakrdija. Šta bagra učini od jednog prelijepog sporta.



      7

      4
    • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

      Nemoj preći bijelu liniju prije nego se ugase crvena svjetla i start je regularan

      Ne mora ni stat ako krene ranije dok god ne predje bijelu liniju prije no se ugase crvene lampe



      6

      2
      • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

        Nemam sad vremena da baš provjeravam, tako da ne znam. Logično bi bilo da mora stati. Znam da ukoliko kreneš unutar 0.2 sec. kao što je Bottas već jednom uradio nećeš dobiti kaznu. Ali opet ako je napisano striktno da se jump start detektuje preko transpordera, možda i ne mora stati.
        Ukoliko pređeš bijelu liniju i aktiviraš senzor, onda stao ili ne dobijaš kaznu.



        2

        5
    • Sebastian Vettel The Best F1 Driver Prikaži

      Scena 3 je lakrdija…

      Jer pravilo potpuno jasno kaže:

      “36.13
      Either of the penalties under Articles 38.3 c) or d) will be imposed on any driver who is judged to have: a) Moved before the start signal is given, such judgement being made by an FIA approved and supplied transponder fitted to each car, or; b) Positioned his car on the starting grid in such a way that the transponder is unable to detect the moment at which the car first moved from its grid position after the start signal is given.”

      Dakle jasno ko dobar dan da nije dozvoljeno micanje bolida prije no što se ugase svijetla, a to ako si ga pomaknuo unutar crta pa transpoder nije registrirao micanje opet nije dozvoljeno, jer je to kažnjivo po točci b. jer se smatra varanjem transpodera barem ja na taj način čitam ovo pravilo.

      I nigdi u tom pravilu ne piše baš ništa o tome kako se dozvoljeno micat napred-nazad unutar crta…
      Sve u svemu smiješno da je to eto dozvoljeno, a komunikacija između vozača i boksa eto nije…



      7

      2
  8. Nedosljedno, ali nije nelogično. Poprilično je logično da FIA ide na ruku momčadima koje ju drže za jaja (prije svega Mercedesu).



    9

    6
  9. Michael Schumacher VRSV546 Prikaži

    A tek su 3 trke za nama jedino cega se sjecamo od utrkivanja je landov scenario 7, a sve ostalo je suci rp20 das i motori od mercedesa, i sto fia radi? Kazni has za glupost pusti drugom za susenje staze….
    Sto vise vrime odlazi sve vise krivim sam ferrari jer jedini on ima moc ovom doc kraju a nemrdajj malim prstom, da je scumi i njegova ekipa ode i da se ovo događa nebi sve ovako tiho prolazilo…
    Ferrari wake up!!!



    5

    2
  10. Lando Norris Zola Prikaži

    Ante odlican clanak ja bi dao svim situacijama najveći klaunski nosic. Pogotovo za botasa. Tvoja moc zapazanja mi je bila genijalna kad si viknuo da je botas prerano krenuo. Znaci ako si ti iz studija uspio vidjeti kako ovi klaunovi to nisu.. Ok stao je covjek pa je tu sam sebe kaznio. Ali barem da je bio pod istragom.. Nista. Na sljedecoj utrci ce neki mehanicar prdnut u garazi pa ce bit kazni..



    16

    1
  11. Narain Karthikeyan Narain Karthikeyan Prikaži

    Nist drugo nego maFIA



    8

    1
  12. Fernando Alonso Brane FA14 Prikaži

    Potpuno se slazem…ovo jucer je bila demonstracija jednog kaosa, gubljenja, nedosljednosti, podilaženja etc., na najjače…nesto kao u nasem Pravosuđu: zakoni postoje, ali se primjenjuju po potrebi, tj.kad i kako glavnima paše (Merc u ovom slučaju)..i vise je nego ocito tko upravlja FIA-om i F1…nazalost svih nas fanova :sad:



    10

    3
  13. Brawn Gp F1 Zagorec Prikaži

    FIA je uspjela postati nebuloznija i od vlade RH🤭🤭
    Izrazi ocjena (klaunovski nosići) u potpunosti odgovaraju činjeničnom stanju😂😂



    9

    0
  14. Renault jenson Prikaži

    Znači potez nije bio legalan, ali šta sad, nema veze, jednom se dogodilo neće više. Stvarno ih ne razumijem.



    9

    0
  15. Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

    Idući put će možda biti kazne, a možda i ne.

    Zavisi ko će biti u pitanju. Neki neće ni biti pod istragom (neće se igrati detektiva). Neke druge će “istraživati” samo da bi smislili glupo opravdanje zašto ih neće kazniti. Dok će nekog trećeg kazniti u rekordnom roku (jedva će dočekat…).



    7

    1
  16. Alfa Romeo limitmaker1 Donator Prikaži

    …nameće se pitanje kako da to samo merc upije iskoristiti u svoju korist glede više manje svega što bi im imalo naštetilo ili ugrozilo ih u osvajanju svih ovih naslova i već izvjesnom lewisovom osvajanju svega što se osvojiti da?…ja sam se već okrenuo nekim povijesnim činjenicama koje se redovito vežu ( ne nužno u sportovima) uz njemački narod a to je da će oni zapravo pobijediti sami sebe i ubiti ovaj sport, jednostavno ne vidim da itko (iz ovog ili onog razloga) može (hoće ili smije) napraviti išta po tom pitanju osim čekati da merc postane veći od sebe i ubije svaki smisao i draž natjecanja…to mi zapravo ostaje jedina nada što se tiče F1 i njenog opstanka…nažalost…



    5

    1
  17. Ferrari GRID.N01 Prikaži

    Ja se baš ne slažem sa time da su suci smiješni, ali da su “presude” užasne, to je istina.
    Ja razlog ovakvih odluka vidim u tome što zapravo imamo previše pravila i previše su komplicirana, usmjerena su na krivi način i ne doprinose atraktivnosti, već onemogućuju prosječnom glaedatelju da razumije sport i uživa, a sucima zagorčava život.
    Po meni, situacija sa sušenje staze bi trebala biti slobodna, onaj tko je sretan i sretan, koji se prisjetio, iskoristio je trenutak. Isto vrijedi i za akciju Haasa.
    Glupost su mi i tehnička pravila. Evo recimo o motoru. Zašto ne kažu, mora biti turbo, mora biti 1.6 litara, i možeš potrošiti XXX kg goriva po utrci. Kako će tko to izvesti, kojom tehnologijom, hoće li tri ili deset krugova trošiti 30% više goriva da bi sustigao Verstapena u predzadnje krugu, koga briga!
    Samo neka bude show, a ne, pazi lijevu gumu, pazi gas itd.
    Amen.



    3

    6
  18. Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

    Haasu je totalno nepravedno dodijeljena kazna.
    Šteta za Magnusena,toliko se veselio P9… i oni mu to uzmu bez normalnog i logičnog objašnjenja.



    4

    0
  19. Ante, odlicna recenzija rada sudaca …na žalost F1 sve više opravdava naziv Veliki cirkus …ovo je sve više markentiški šou a sve manje sport.
    Zbog ovakvog pravilnika u koji godinama trpaju pravila za svaku odluku u trci ti treba savjet tima pravnika i to u sportu gdje odlucuju hiljaditi dijelovi sekunde.
    Pod hitno moraju uvesti stalnu ekipu sudaca koji ce imati isti kriterij i pravilnik konzistentno primjenjivati a sam pravilnik ocistiti od gluposti ..za mene je sjajan potez ekipe Hasa i suludo ih je kazniti zbog toga.



    1

    0
  20. neki spominju previše pravila ali mislim da problem nije u tome . pravila je puno jer timovi traže “rupe” koje im omogućavaju da ista recimo zaobiđu , a FIA da te “rupe začepi” novim pravilima . problem je u selektivnom primjenjivanju tih pravila tj vride kako za koga . pravila ne bi trebala bit “rastezljiva” već striktna za sve i svakoga . da se ovo sa VB desilo u atletici ( trkače discipline) vjerovatno bi bija DNF . OK u F 1 nije tako drastično ali da se niti ne uzme u razmatranje iako ovakav start VB nije prvi . i oba su bila legalna . možda i jesu , senzori su točniji i “brži” od oka ali onda treba dat neko tumačenje makar i fake ( šta je postalo moderno ) jer svi fanovi i ionako ne bi imali uvid u točnost pa bi možda to zadovoljilo . jbga , treba se pomirit sa činjenicom da su pravo ( pravila F 1 ) jedna , a pravda ( suci F 1 ) druga stvar . u praksi bi trebali bit u simbiozi ali uvik ima favoriziranih i oni koji to nisu … nažalost . ovde su od 4 scene bar 3 nakaradne tj svima nama očite , a ona s VB e tu smo u sferi špekulacije jer postoje senzori nama “nevidljivi” , a suci se mogu pozvat na njih pa ne možemo znat istinu .
    u okviru ovog sa pravilima tomidix piše kako se renault treba žalit jer je LS izveja preticanje van staze no možda je za to treba bit upozoren i vratit poziciju ? a onda opet ako se vratimo u nedavnu prošlost zar nije jedna od tada “glavnih faca” whiting na slično ( isto ? ) preticanje maxa od strane VB izjavija da je VB dan “bonus” i da je to uradija ponovno bija bi kažnjen ? za razliku od VB za slične stvari u istij trci alonso i ocon su kažnjeni . a da se pravilnika drže ka “pijan plota” do ovakvih stvari bi dolazilo ( jer ništa nije savršeno ) ali puno rjeđe . čak ni recimo status vozača nije bitan tj može bit “veteran” okićen titulama ili relativni početnik ka ocon . kad pišem o statusu , “odlikovanjima” ( titulama ) pada mi na pamet kazna sebu koji na kišnoj stazi nije INSTANT usporija na signale zastavama to me po apsurdnosti podsjeća na ovu kaznu haasu zbog komunikacije koja je izgleda za suce bila okarakterizirana “vozačkim pomagalom ” i “nesamostalnom vožnjom” kako navodi ante . pa da ovo nije sudački teatar apsurda ? je li onda “vozačko pomagalo” bija i razgovor LH sa pitom o izmjeni guma ? je li “nesamostalna vožnja” i svaki poziv vozača u box na izmjenu guma jer on jadan ne zna u kakvom su mu stanju gume pa je tada normalno da mu se pomogne . ako sam misli da je napravljena greška ka šta su mislili haasovci i tražili izmjenu onda je to nesamostalna vožnja !?!?? ali kako kad su to SAMI , bez pomoći pita zatražili ?
    igleda da je ime vozača katkad važno ali je izgleda važnija za koji tim vozi . sve ovo da nije tragično po F 1 bilo bi komično i zato GO FIA GO , GO JUDGES , GO !!



    3

    0
  21. Pirelli Hypersoft resiver11 Prikaži

    posto sam relativno nov na ovoj str. tj malo aktivnije pratim ovu str tek sa sada vidio ovaj clanak. razumijem da autori imaju svoje misljenje i stav o nekim situacijama,ali mislim da nije bas profesionalno da autor pise o nekim situacijama i kada se ispostavi da nije imao pravno uopce se ne korigira. koliko god bilo glupo pravilo ovdje je napisano da suci nisu imali pravo dok zapravo u situaciji 2 i 3 apsolutno jesu imali pravo…



    1

    0
    • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      2. Može link do tehničke direktive po kojoj je Haas kažnjen?
      3. Suci nisu istražili ovaj slučaj, kako su onda mogli biti u pravu?


      0

      0
      • Pirelli Hypersoft resiver11 Prikaži

        2. “There was a TD (technical directive) that came out I think in 2017 clarifying what communication the team can make to the drivers on the formation lap, which relates to Article 27.1 of the sporting regs, which is that the driver must drive the car alone and unaided,” Masi said. “And the essence of that summons is that both drivers were called in by their engineers to change tires on the formation lap, which is not permitted within that TD which was issued at the time.

        27) DRIVING
        27.1 The driver must drive the car alone and unaided.
        27.2 Drivers must observe the provisions of the Code relating to driving behaviour on circuits at all
        times.
        27.3 Drivers must make every reasonable effort to use the track at all times and may not
        deliberately leave the track without a justifiable reason.
        Drivers will be judged to have left the track if no part of the car remains in contact with it and,
        for the avoidance of doubt, any white lines defining the track edges are considered to be part
        of the track but the kerbs are not.
        Should a car leave the track the driver may re‐join, however, this may only be done when it is
        safe to do so and without gaining any lasting advantage. At the absolute discretion of the race
        director a driver may be given the opportunity to give back the whole of any advantage he
        gained by leaving the track.
        27.4 At no time may a car be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be
        deemed potentially dangerous to other drivers or any other person.

        https://www.fia.com/sites/default/files/2019_sporting_regulations_-_2019-03-12.pdf

        za 3. budem nasao….sada moram sa sinom na rucak kod obitelji….



        1

        0
        • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          There was a TD (technical directive) that came out I think in 2017 clarifying what communication the team can make to the drivers on the formation lap, which relates to Article 27.1 of the sporting regs, which is that the driver must drive the car alone and unaided

          Znam da postoji, ali ja pitam da mi je pokažeš, da pročitam pravilo. Linkao si mi sportski pravilnik, ali Haasovi vozači nisu kažnjeni po tom pravilu nego po tehničkoj direktivi. U članku kažem da je smiješno to što su TD privatne jer gledatelji onda ne znaju što se smije, a što ne. Zato i pitam link do te tehničke direktive izdane 2017.


          0

          0
      • Pirelli Hypersoft resiver11 Prikaži

        @ante vetma

        3.
        36.13  Either of the penalties under Articles 38.3c) or d) will be imposed on any driver who is judged  to have :   

        a)  Moved before the start signal is given, such judgement being made by an FIA approved  and supplied transponder fitted to each car, or ; 

          b)  Positioned his car on the starting grid in such a way that the transponder is unable to  detect the moment at which the car first moved from its grid position after the start  signal is given. 

        https://www.fia.com/sites/default/files/2019_sporting_regulations_-_2019-03-12.pdf

        nadam se da sam dobro odgovorio na obje tocke…


        0

        0
        • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Ne razumijemo se. Tko je odlučio da nije prekršeno to pravilo 36.13?


          0

          0
        • Pirelli Hypersoft resiver11 Prikaži

          @ante vetma

          ocito kako pise u 36.13 a) such judgement being made by an FIA approved and supplied transponder fitted to each car

          znaci ako ja dobro shvacam-senzor registrira da li je doslo do pomaka koji nije u granicama dozvoljenog jer kako su rekli na sky-u uvijek postoje mali pomaci bolida koji si dogadaju kod pripreme za start utrke i ako bi swe bas svaki mali pomak registrirao puno bolida bi bilo kaznjeno za jump start…
          zadovoljni odgovorima? nadam se da sam sve pravilno napisao za obje tocke


          0

          0
        • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Imalo bi smisla da prošle godine nismo imali presedan u Japanu koji svjedoči upravo suprotno od toga što si napisao. Jedan jump start je bio pod istragom i onda je zaključeno da transponder nije registrirao pomak, odnosno da je registrirao pomak “unutar granica tolerancije”. Na temelju čega je tada bilo pod istragom ako transponder nije registrirao pomak? Možemo ovako do preksutra, u tome i jest poanta teksta – nema konzistentnosti i nakon svakog slučaja svi možemo samo nagađati što će suci odlučiti i hoće li uopće pogledati neki slučaj.

          Apsurdno je da je baš svaka glupost “pod istragom”, a jump start koji se lako mogao uočiti uopće nije pod istragom. Pored zdravih očiju nam tvrde da se ništa nije dogodilo. Ali je problem što jest, i onda bar budite dovoljno konzistentni da se stavi pod istragu i onda dosudi da je sve ok zbog tog i tog pravila.



          1

          0
        • Pirelli Hypersoft resiver11 Prikaži

          @ante vetma

          pa slazem se,ali svejedno da li pisalo da je pod istragom ili nije ocito senzor nije zabiljezio pomak tako da ne vidim veliki problem u tome….mozda mali porpust,ali ne neki problem….cudno jmi je da netko kao vi napravite takav propust i napisete da su suci klauni zbog haas situacije gdje ocito nemate pravo,a ipak se bavite time poslom i odradujete odlican posao na areni….ugl veselim se vidjeti vas danas i naravno odlicnoj utrci



          1

          0
        • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          cudno jmi je da netko kao vi napravite takav propust i napisete da su suci klauni zbog haas situacije gdje ocito nemate pravo

          Ne shvaćam ovo. U Haas situaciji su vozači kažnjeni na temelju uputstva koje nije dostupno javnosti. To je u redu?

          Da u nogometu suci ponište gol i kažu da je poništen zbog uputstva koje su dobili 2017. i do kojeg javnost ne može nikako doći bi li također bilo sve u redu?



          1

          0
        • Pirelli Hypersoft resiver11 Prikaži

          kako javnost ne moze doci? pa massi je objasnio o cemu se radi…naveo je clanak o kojem se radi…..problem je sto je f1 malo kompliciranije od nogometa i postoji jako puno pravila….kao sto se ocito moze vidjeti u pravilniku i mislim da je normalno nekom prosjecnom fanu da ne zna sva ta pravila-kao mozda ni komentatori…ali isto tako mislim da ako se vec nesto krivo napise i kaze da se onda i korigira…sada ostaje ovaj clanak napisan kako je ,a ocito je,ponavljam,da su suci napravili sve korektno..tako da ne vidim nista sporno onda u odluci sto se tice haasa haas kao ni bottasa…i ovo ne spada u “osobni stav” jer postoji samo pitanje da li je odluka u vezi haasa ispravna i po pravilima ili nije…a ocito je . osobni stav bi bio da li je to pravilo ima smisla ili ne…


          0

          0
        • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Točno, postoji jako puno pravila u F1, ali na internetu ima zaista jako puno prostora i ta pravila se mogu objaviti tako da znamo što se smije, a što ne.

          i ovo ne spada u “osobni stav” jer postoji samo pitanje da li je odluka u vezi haasa ispravna i po pravilima ili nije

          Ne, postoji također pitanje gdje je ta tehnička direktiva koja kaže da se to ne smije. To pitanje sam postavio prije dvije poruke, ali još nisam dobio link na nju. Točka 2 u tekstu ističe upravo taj apsurd da gledamo sport za kojeg ne znamo pravila. Ako imaš tu tehničku direktivu da je mogu pročitati, onda ću rado priznati da sam bio u krivu.


          0

          0
        • Pirelli Hypersoft resiver11 Prikaži

          @ante vetma

          mislim da sam stavio link vec,ali evo ga ponovo….ocito se nalaze tu sva pravila na temelju kojih su donesene odluke

          https://www.fia.com/sites/default/files/2019_sporting_regulations_-_2019-03-12.pdf


          0

          0
        • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Ne pitam link do pravilnika nego do direktive. Kako si sam napisao gore:

          There was a TD (technical directive) that came out I think in 2017 clarifying what communication the team can make to the drivers on the formation lap


          0

          0
        • Pirelli Hypersoft resiver11 Prikaži

          @ante vetma

          ocito se nesto ne razumijemo najbolje..dakle massi je rekao da se radi o ovom pravilu. da sada ne prevodim sto to znaci jer svi znamo…..

          Article 27.1 of the sporting regs, which is that the driver must drive the car alone and unaided,” Masi said. “And the essence of that summons is that both drivers were called in by their engineers to change tires on the formation lap, which is not permitted within that TD which was issued at the time.

          “In essential terms, the only communication that can be made with the driver during the formation lap, from the pit wall to the driver, is for safety matters. If it’s an issue of imminent safety then that communication can take place.”


          0

          0
        • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Sukus točke 2 je ovo:

          …kaznili su ih jer su vozači javili da uvjeti nisu za intermedij/full wet nego za gume za suho, a to se smatra kao “vozačko pomagalo” i “nesamostalna vožnja”. Gdje to piše? Pa u tehničkoj direktivi izdanoj 2017. godine. Postoji li link do tog pravila? Ne postoji, tehnička direktiva nije javan dokument i mi ne možemo doći do nje.

          Ako kažeš da sam u krivu, onda te molim da mi daš link do te tehničke direktive. Ne do sportskog pravilnika nego do tehničke direktive na koju se referirao Michael Masi.


          0

          0
    • Pirelli Hypersoft resiver11 Prikaži

      @ ante vetma

      ocito se je massi pozvao na pravilo koje postoji iako mi to ne mozemo vidjeti ili naci na netui dalje ne znaci da ne postoji to pravilo. posto je haas prihvatio kaznu i nije ulozio zalbu,bar ne znam da je,ocito je da takvo pravilo postoji i timovi to znaju jer koliko se sjecam daniil je javio da bi promjenio gume i nije dobio odgovor iz boxa kao sto se i lewis zalio nesto za motor pa mu iz boxa nisu javili da je zapravo sve ok( tim je objasnio da bas zbog tog pravila lewisu nije nista javljeno) ….. dakle mislim da je jasno da takvo pravilo postoji bez obzira da li ga mi nasli na netu ili ne….i prije su postojala pravila pa ih nismo vidjeli jer nije posojao internet


      0

      0