Izdvojeno

Wolff odgovorio Binottu: Priča o tehničkim direktivama je potpuno sranje

Piše: Ante Vetma

Prije 2 godina, 59 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 1 minuta

Toto Wolff kaže da Mercedes ovu novu razinu nadmoći može djelomično zahvaliti i Ferrariju, ironično, s obzirom na to da ih je Ferrari prošle godine pritiskao do neviđenih granica pa je Mercedes morao pronaći odgovor.

Također, osvrnuo se na komentare Mattije Binotta koji kaže da je Ferrari izgubio nešto snage zbog tehničkih direktiva FIA-e:

“To je još jedno potpuno sranje od priče, te tehničke direktive.”

“Pravilnik je jasan po pitanju pogonskih jedinica. U Austinu smo dobili razjašnjenja što se smije, a što ne, i to je bilo važno. No, ništa nas nije iznenadilo jer su pravila ionako bila jasna.”

“Ironija leži u tome da su nas neki konkurenti pritisnuli toliko da smo morali pronaći sasvim nove nivoe.”

“I evo nas sad tu – mislim da smo postigli značajan skok u performansama s 2019. na 2020. godinu. Sve zato jer je to prošle godine bilo potrebno, a to mi se čini pomalo ironično.”

Mišljenje autoraIronično je također da se prošle godine na sve strane komentiralo kako je Ferrari sumnjiv zato jer izvlače dodatnu snagu iz pogonskih jedinica koje su, kako se pisalo, "dosegle svoj gornji limit razvoja" pa je njihova moć bila sumnjiva i teoretski neostvariva. Sjetimo se, nagađanja da je nekakav špijun prenio informacije o tome što radi Ferrari odlučno su odbacivana i teorija je glasila - toliko snage se ne može izvući iz ovog pravilnika jer smo dosegli gornji limit razvoja. No, ove godine nema više previše govora o tom "gornjem limitu razvoja" nego se radi o "inženjerskoj genijalnosti Mercedesa" i "pronalasku nekih novih nivoa".

Komentiraj

59 komentara

  1. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Sve je jasno oko pogonske jedinice kao i ovjesa pa je opet das nekin cudon legalan, toto bar muci dok varas
    Edit: Motor ove godine da nekomentiram pogotovo sad otkad tako ocigledno dimi kao prije ferrarijev
    Slazem se s misljenjem autora 100%



    32

    8
  2. Dan Gurney
    Crash Donator Prikaži

    Pravilnik je jasan po pitanju pogonskih jedinica

    Ovo je baš teško za povjerovati..
    Kad ih se stisne, onda ide tuzakanje i traženje seciranja tudjeg PUa a kad se odvoje onda je sve sranje osim njihove pogonske jedinice..



    33

    3
    • Toro Rosso
      25_321 Prikaži

      Tko zna sto je ilegalno kod njih, samo drugi nisu prokuzili, a FIA zmiri na inspekcijama. Mozda, ali neobicnio je kad nakon toliko sezona iste ere jedna ekipa i dalje ima ogromnu prednost.



      3

      0
  3. Charles Leclerc
    Vedo99 Prikaži

    Zamisli ovu bahatost i dvoličnost – glume tu neku skromnost cijelo vrijeme u Mercedesu, a kada im malo krene po krivu tj. kad druga ekipa napravi bolji posao, prvo krene cmizdrenje od Lewisa, svi živi varaju, suđenje nije korektno bla bla bla, a kad Mercedes napravi dobar posao onda su to “hvalite me usta moja”, englesko-njemacka kombinacija iz snova, najjaci smo u svemiru.

    Mercedes sagorijeva ulje od 2014.-16., a kada Ferrari to krene raditi u 2017. to… pa to se vise nesmije, ne ne ilegala. Kad pak to promjene, onda Ferrari nade performanse u drugom dijelu motora i onda krece instaliravanje senzora, a to sve se dogada dok Toto govori “treba nam neki izazov, trebamo drugu momcad da nas ugrozi”

    Mislim da je vrijeme da se Mercu pocnu instaliravat senzori jer 5/7 godina dominacije u hibridnoj eri je vec malo puno puno previse, ali sve je jasno kad se samo pogleda koje je marke saftey car. O DASu da ni ne pricam.



    32

    5
    • Nitko ne hvali genijalce iz Racing Pointa, tokom zime su razvili stvarno inovativan bolid i uspijela pronaći perfomanse. Stvarno kapa dolje



      11

      0
  4. Ovo mnogo lici na onu narodnu “rugala se serpa loncu”…



    6

    0
  5. Pođoh napisati komentar, ali bi bio identičan sa mišljenjem autora, tako da….
    Kakva licemjernost i kakav bullshit
    Čuj, morali smo pronaći neke sasvim nove nivoe.



    25

    3
    • Dan Gurney
      Crash Donator Prikaži

      Kako je reka Marko “Povjerenje se ne gradi tako da se cijela FIA i Pirelli vozaju u sluzbenim Mercedesima”



      21

      3
      • Niki Lauda
        wapi Donator Prikaži

        I LIberty kad su u Europi.



        12

        1
      • Lewis Hamilton
        smr201 Prikaži

        Vozali su se u službenim Mercedes 2010-2013 isto (a i puno prije toga) , pa onda nitko nije spominjao povjerenje ?



        5

        4
        • Al aj objasni to nekom ko gubi :)



          3

          12
        • Charles Leclerc
          F12000 Prikaži

          Mercedes je svoju prednost u odnosu na ostatak grida gradio puno prije 2014.



          12

          2
        • Niki Lauda
          wapi Donator Prikaži

          Meni su oduvijek ta sranja nesimpatična. Recimo RB ima dvije momčadi. Pa smo viđali micanje s puta. Pa Mercedes ima više od dva vozača, pa smo također viđali micanje s puta i izjave “ipak sam ja Mercedesov vozač”.

          Pa šefovi momčadi koji su u isto vrijeme menadžeri vozačima (kod sebe i drugih). Da mi je vidjeti te pregovore o produljenju ugovora. između Bottasovog menadžera i šefa momčadi. Ili ranije Briatore-Alonso u Renaultu….

          FIA koja prihvaća sponzorstva. SC mora biti neki auto. Bilo koji auto se sigurno natječe u nekoj od FIA kategorija, ali onda ga moraju kupiti po punoj cijeni i platiti nekome da ugradi što treba ugraditi i potruditi se ne reklamirati o kojem se tipu auta radi, a ne ovako. Dobiju aute džabe, a onda se LH malo zbuni kod ulaska u box po to onda nema veze, a ima veze i Kimi popije kaznu za manji prijestup.

          Na prvoj trci u Austriji je Mercedes manipulirao podacima i u prvom navratu namjerno prevario FIAu. Jesu li kažnjeni zbog toga? Nisu. Da li su trebali biti kažnjeni – naravno.

          A glede ranijeg perioda.
          U ranijem periodu, do dolaska Wolffa u Merc (dok je Norbert Haug vodio Mercedesov motosport),. Mercedes nije sponzorstvo koristio kao polugu utjecaja na FIAu. Kad su to počeli, došli su i rezultati, kao da je netko u vrhu korporacije odlučio da više nikad neće platiti 40% od 100 milijuna dolara kazne.

          Pa su našli tipa (pola Poljak, pola Rumunj) koji se prvo malo učio o F1 u Williamsu, a kad je bio spreman prešao je u Mercedes i doveo FIAu pod kontrolu.

          Wolfov mindset je mindset beskrupuloznog burzovnog mešetara koji doduše ne šmrče kokain i ne troši prostitutke. Izgleda da je nova uprava MBa počela malo kopati po njegovim poslovima i odnosima pa se malo unervozio u zadnje vrijeme.

          Ne bi me začudilo da frajer zaglavi robiju u nekom trenutku svog života. Ne nužno povezanp s F1, ali upecat će se negdje.



          20

          2
        • Tricolore Gorila
          NoBreaks Prikaži

          wapi
          Bravo, zaslužuješ pljesak

          Bila bi zgodna promjena da recimo kao neutralnog uzmu rimca kao sc, ali to se nikad neće dogoditi iako je sc u usporedbi sa Rimcem totalni spori treš. ali Rimac nije arijevac pa ta priča propada u startu



          8

          1
        • Michael Schumacher
          VRSV546 Prikaži

          Mercedes je dosa 2010 u f1 i odma je dobio planove za 2014, tako da ti tu prica medrzi vodu jer opce je poznato da su 2010 pocele slagat momcad za 2014 zato je jesu uzeli scumia da ih uputi u osnove i kasnike hamiltona da krene pohod



          1

          0
        • Niki Lauda
          wapi Donator Prikaži

          @VRSV
          Mercedes je u F1 odavno kao 40% vlasnik McLarena. To su prodali nakon što im je idiotluk McLarenovog menadžmenta izbio iz džepa 40 milijuna dolara i tada su 2010. kupili BrawnGP. Otprilike u isto vrijeme je potpuno nepoznati vozač utrka Torger Christian Wollf od nikuda došetao u Williams s torbom novaca i kupio udio u Williamsu kako bi sjeo za stol s velikim dečkima i nekaj se naučio o F1 kao biznisu. 2012 je dogurao do šefa Williamsa, ali je odmah iduće godine prešau u Merc. Taman na vrijeme za hibride. Ostalo je povijest.



          1

          0
  6. Kimi Raikkonen 7
    Kos Prikaži

    Hahaha znači Ferrari je zaslužan za Mercedesovu nikad u povijesti viđenu dominaciju. Ma bio Mercov motor legalan ili ne treba im dignut spomenik. Ako je njihov motor po tehničkim pravilima ( a ništa za sada ne pokazuje da nije tako ) znači da su se njihovi inžinjeri narugali svim drugim momčadima i pokazali da su ne za jednu nego dvije klase bolji. A ako im je motor ilegalan a FIA i ostale momčadi nisu nisu otkrile u čemu je štos opet treba čestitati njihovim inžinjerima kako su uspjeli konstruirati monstruma na steroidima.



    10

    4
    • Michael Schumacher
      VRSV546 Prikaži

      Na sto se god rbr i ferrari zalili na đercedes nike nista urodilo plodom felge das gume itd, ovo je postalo kao da u nogometu stavis pravilo da nedmis pucat desnon nogon da bi se messi vise istaka od ronalds, onda ronaldo pocme puno zabijat glavon i to zabranis, a nakon toga messi pocme zabijat rukama i to dozvolis ali samo ovu sezonu
      I sad je messi najbolji ikad ovi drugi su smotani



      18

      3
      • Kimi Raikkonen 7
        Kos Prikaži

        Čak se i mogu složiti s tobom da Mercedes ima jak lobi u FIA-i ali opet s druge strane je Ferrari momčad koja je sastavni dio DNK-a F1 i sa povijesno najjačim utjecajem u F1, di je sada nestala ta moć Ferraria ja neznam.



        8

        0
        • Sebastian Vettel
          The Best F1 Driver Prikaži

          Poečla je lagano nestajat kad otišli Domenecali i LdM, a potpuno je nestala kad je otišao Sergio…
          Jer ova ekipa Eklan, Camileri i Binotto izgledaju zbunjeno i smotano ko neki balavci, pa ih FIA na taj način i doživljava te im svako malo djeli čvrge po glavi…

          No dobro si to primjetio zbilja je fascinatno koliko je ova ekipa vođa Ferraria uspjela srozat ugled istog, jer kad je Ferrari politički u pitanju od kad nema Sergia više izgleda kao Marusia nego kao Ferrari, dok Mercedes djeluje kao Ferrari iz 2000 na steroidima…



          10

          0
  7. Mick Schumacher 47
    senna66 Donator Prikaži

    Iskreno sve sam više tužan oko cijele situacije u F1.
    Genijalnosti Mercedesa i dominaciji skidam kapu. Stvarno su odlična ekipa i sve.
    Ali drže F1 za jaja. Oni doslovno upravljaju sportom. Diktiraju pravila i tko god misli suprotno neka se zapita i izvrti sve događaje ove hibridne ere.
    Ferrarii imao najjači motor. Senzori, FIA-ini ljudi u garaži. Traži se i traži, dolazi do izjava u medije od same FIA-e da su varali, bez da su tu izjavu ikada pokrijepili dokazom. Nikada nije rečeno što je to imao Ferrari. Mijenjaju se pravilnici ne bi li taj nesretni motor na njihovo inzistiranje postao ilegalan?
    Jučer, puši se iz Mercedesa bijeli dim. Komentatori najvećeg F1 tv kanala kao da žele što prije da se prebaci kadar sa bijelog dima, ili poprate nekom šalom. O Ferrariju su zazivali FIA-u kada god su stigli, pred milijunima gledatelja.

    Svaka mala prijetnja Mercedesovoj dominaciji je ugušena. Ove godine su ih ugasili sa prošlogodišnjim bolidom, a vidim i da se dimi opet iz motora. Kao da im nije dovoljno više biti ispred njih 3-4 desetinke.
    Ova prevara je zamaskirana nesposobnošću Ferrarija i Red Bulla, te političkom moći Mercedesa koji drži F1 i medije za jaja. Doći će i dan kada konkurenti se uozbilje i budu prijetnja kroz cijelu sezonu, i već znam da će se mijenjati pravilnici, stavljati senzori itd itd.

    Imam osjećaj već duže vrijeme da gledam sport u kojem Mercedes vlada, i MORA vladati još neko vrijeme pod svaku cijenu.
    Ali ne, mi ćemo im tepati na genijalnosti i pomicanju novih granica.
    F1 mi se iskreno počinje gaditi.
    Pa kakvu to moraš imati ogromnu moć da svako pravilo izvijaš po svojoj volji, svaku prijetnju ugasiš pravilima, apsolutno ti je dozvoljeno bezobrazno dominirati koliko god želiš i da nitko od ekipa nije ništa zajednički pokušao vratiti nekakvu ravnopravnost u sportu. Koliko moćan moraš biti da ti nitko ne može ništa niti u jednom području.



    32

    2
    • Ross Brawn
      Tuzlaensis novinar Prikaži

      To ti je njemački mentalitet iz polovine prošlog stoljeća, isplivao na površinu u drugoj (srećom, manje radikalnoj) formi


      0

      0
  8. Narain Karthikeyan
    Narain Karthikeyan Prikaži

    Mene samo zanima zast ostale momcadi ne napustu F1 pa nek se Mercedes bori sam sa sobom jer se vidi iz aviona da oni i FIA muljaju



    23

    3
  9. Fernando Alonso
    Alen Šmit Prikaži

    Ja i dalje mislim da Mercedes najbolje čita pravila, setimo se DAS. Moga je biti implementiran lane ali nije bio legalan pa su se dogovarali sa FIA i pronašli tu recimo sivu zonu u pravilu. Ono što je Ferrari radio isto je unutar sive zone ali FIA je zabranila svima takve manipulacije, kao i za DAS.

    Nevolja je u tome što Mercedes radi nešto sumljivo, i unutar je sive zone ali njima se dopušta takav sistem a Ferrariju zabranjuje. Nije humano i sportski.



    17

    5
    • Kimi Raikkonen 7
      Kos Prikaži

      Pa evo DAS ti je jedan jako dobar primjer. Neću ulaziti u to jel on legalan ili nije ali ako je ilegalan onda ga treba zabraniti a ako je legalan dopustiti i pustiti ostale momčadi da ga razvijaju. A šta oni naprave dopuste ga ovu sezonu a drugu ga zabranjuju. Znači ostalim ekipama se ne isplati razvijati ga za zadnjih par utrka, dok će ga Mercedes koristiti tijekom cijele godine ( iako im realno netreba ) i skupljati podatke.



      12

      0
    • Sebastian Vettel
      The Best F1 Driver Prikaži

      Da Mercedes savršeno čita pravila…
      Od samog početka ih savršeno čita, pa je tako Mercedes još u samom startu “po pravilima” eto izlobirao da se gume mjenjaju usred sezone…helou ono što je mimo svih pravila…

      A onda su ubacili u višu brzinu i testirali aktualni bolid usred sezone “po pravilima” jel, jer ih je eto Pirelli zamolio da malo testiraju…

      Tolilo o Mercedesu i pravilima.
      Za ono za što bi se svaka druga ekipa izbacila iz aktualne sezone se njima još i plješće…



      11

      2
      • Kad su se to mijenjale gume u sred sezone?


        0

        2
        • Niki Lauda
          wapi Donator Prikaži

          2018. posebne malo tanje gume za 3 staze.



          2

          0
        • Susie Wolff
          Har Kl Donator Prikaži

          Nisu se mijenjale u sred sezone. Čak štoviše, odluka o mijenjanju je donesena odmah nakon prve utrke, gdje je Mercedes bio najbrži.


          0

          2
        • Sebastian Vettel
          The Best F1 Driver Prikaži

          2018 u sred sezone na nagovor Mercedesa i onda pod izlikom “sigurnosti…

          Ali i 2013 promjenjene u sred sezone kompletno za ostatak sezone,
          opet na nagovor Mercedesa pod izlikom “sigurnosti” a Mercedes je taj koji je njurgao po pitanju tih guma od starta sezone…



          2

          0
        • Susie Wolff
          Har Kl Donator Prikaži

          @The Best F1 Driver, nije teško provjeriti kad su objavili odluku da uvode tanje gume za tri vikenda.
          Datum objave ove odluke je 07.04.2018.
          Druga utrka sezone GP Kine je održana 08.04.2018.

          https://twitter.com/pirellisport/status/982608588735680514

          Ne znam jesi li troler ili neznalica, ali mi je jako interesantan tvoj pogled na situaciju, da Mercedes štima Vettelu 9 pobjeda u nizu, bez obzira što ovaj vozi za konkurenciju ;)



          1

          3
        • Niki Lauda
          wapi Donator Prikaži

          Odluka je donesena radi Mercovih problema na testiranju u Barceloni koja je bila jedna od tri staze….. U svakom slučaju pravila su promijenjena u toku igre. To se nije radilo 2005. kad je trebalo Ferrariju, isto s gumama.



          4

          0
        • Susie Wolff
          Har Kl Donator Prikaži

          1. U Barceloni nisu samo testirale ekipe, već i Pirelli.
          2. Nije samo Mercedes imao problem sa novom podlogom u Barceloni.
          3. U 3/21 utrka koje su se vozile sa tanjim gumama, rezultat je bio 2:1 za Mercedes. U ostalih 18/21 je bilo 9:5 za Mercedes. U preostale 4 je pobijedio RB. Ne vidim dobitni obrazac.
          4. Vettel je jedini imao priliku da na istoj stazi, u istom bolidu testira obje komponente guma i demantovao je sve te priče koje vi pričate.

          Ali naravno vi i dalje vrtite svoju priču ;)



          2

          3
        • Niki Lauda
          wapi Donator Prikaži

          Pirelli testira puno ranije jer ne može mijenjati gume između zimskih testova i sezone. Oni još u Abu Dhabiju moraju imati finalnu specifikaciju guma. Dakle, puno prekasno je za njihove testove i promjene specifikacije.
          To se jednostavno ne radi nakon Abu Dhabija.

          Nije bitno kako je to ispalo – to je potpuno irelevantno. Bitno je da su se gume mijenjale nakon što se Merc na to žalio i mijenjale su se prekasno unutar sezone s lažnim razlogom. Ostali su možda isto imali više ili manje problema, ali su mislili da su gume fiksirane i da nema koristi žaliti se nego srediti svoj bolid. Mercedes je znao da ne trebaju srediti bolid već će to Pirelli i FIA obaviti za njih. Pri tome, su neke momčadi koje su iz prve dobro skužile te gume bile oštećene jer su na 3 staze imale priliku ostvariti bolji rezultat.

          Ova FIA kao da je vodi Zdravko Mamič.



          5

          0
        • Ja ću po x-ti put ponoviti.
          Vettel je vozio na obje komponente i rekao je da bi Ferrari još gore prošao sa “nepromijenjenim” komponentama. I to je OK i uopšte nije sporno.
          Sporno je to što ne znamo je to kako bi se Mercedes proveo sa “nepromijenjenim” komponentama, kao i sama pozadina promjene.

          Dakle, što napisa čovjek

          Nije bitno kako je to ispalo – to je potpuno irelevantno. Bitno je da su se gume mijenjale nakon što se Merc na to žalio i mijenjale su se prekasno unutar sezone s lažnim razlogom. Ostali su možda isto imali više ili manje problema, ali su mislili da su gume fiksirane i da nema koristi žaliti se nego srediti svoj bolid. Mercedes je znao da ne trebaju srediti bolid već će to Pirelli i FIA obaviti za njih. Pri tome, su neke momčadi koje su iz prve dobro skužile te gume bile oštećene jer su na 3 staze imale priliku ostvariti bolji rezultat.

          Naravno, sad će ovo opet ispasti kako se ni iz čega kuju zavjere i štatijaznam…..



          2

          0
        • Susie Wolff
          Har Kl Donator Prikaži

          Pirelli je testirao i te tanje gume prije sezone, zajedno za onim debljim..
          I najavio ih je da će ih uvesti ako bude potrebe.
          Svi timovi su imali pristup i jednim i drugim podacima.

          Taj argument da se to jednostavno ne radi tako, bih uzeo kao validan.
          Nisam siguran, ali mislim da su organizatori mijenjali aslaftne podloge na tim stazama tokom zime.

          Kako god i da su ostavili one gume i priznali da su zeznuli stvar, priča se ne bi nimalo promijenila. Opet bi Pirelli bio nesposoban i opet bi pravio gume samo za Mercedes ;)
          Meni smeta kad se druge stvari podmeću. knpr. da je Mercedes to nešto već znao unaprijed. Za to nemamo nikakvih argumenata.


          0

          2
        • Susie Wolff
          Har Kl Donator Prikaži

          Sporno je to što ne znamo je to kako bi se Mercedes proveo sa “nepromijenjenim” komponentama, kao i sama pozadina promjene.

          Ovo i jeste problem.
          Znači iako mi ne znamo kako bi se Mercedes proveo, mi nešto što ne znamo uzimamo kao argument.
          Znači nije bitno, što je Pirelli bio u pravu što je promijenio ove gume (ovo su riječi Vettela), bitno je to što bi možda Ferrari imao prednost na starim gumama. Nigdje veze

          Ovo je Vettlova izjava prevedena by Lovro

          “Stoga mislim da je to [promjena komponenti, op.a.] bila ispravna odluka te da je naša krivica što nismo imali jednaku potrošnju i trajanje guma kao ostali.”


          0

          2
        • But Mercedes may also have a weakness over longer runs. Earlier in the week there were signs that the W09 was struggling to keep Pirelli’s softer compounds in one piece. A number of long runs on the soft tyres resulted in significant blistering on the rear tyres, which in turn manifested in high levels of degradation in performance. Ferrari did not appear to suffer the same amount of blistering, suggesting Mercedes could be vulnerable over a race distance in hot conditions.

          Jbga, ESPN je, ali ne mogu naći (što li ;) ) ništa od SKYa, BBCa ili Racefansa…

          U nastavku

          What’s more, Pirelli’s announcement on Thursday that it plans to bring the super-soft, soft and medium compounds to the Spanish Grand Prix in May, suggests the tyre supplier will not be afraid to go aggressive in its tyre choices this year.

          Ipak su se “uplašili”.

          Nadalje, Isola, već nekad u 2019.

          Going back to 2018 tyres could be bad for safety and racing

          Bilo je na glasanju i nije bilo većine, naravno. :chill:

          Nadalje, W09 i Hamilton bi se okitili titulama u 2018. i bez ove izmjene, ne sumnjam, ali da su se gume promijenile unutar (ne usred) sezone, jesu. A vala i ne moramo sitničariti. Sredina sezone je ljetna pauza, bez obzira što je do ljetne pauze 10 trka, a nakon ljetne pauze 7 trka, jel tako?

          Interesantno je takođe, kako se samo vidi 9 Vettelovih pobjeda u nizu na kraju 2013. (takođe nakon izmjene guma), a prešućuje se da je tim testom Benz napokon riješio hroničan problem sa gumama koje je imao long-runovima u trkama, zbog čega su generalno, nakon solidnih kvala, nerijetko padali u poretku. I to je bilo bitno za naredne godine. Vettelovih 9 pobjeda je, recimo to, nus-produkt svega toga (ionako bi osvojio titulu, ovako je samo napravio rekord u nizu pobjeda u jednoj sezoni).



          3

          0
        • Niki Lauda
          wapi Donator Prikaži

          Pirelli nije najavio tanje gume prije sezone jer onda ne bi trebao FIAin zaključak o ugroženoj sigurnosti da se uvedu u upotrebu.



          2

          0
        • Susie Wolff
          Har Kl Donator Prikaži

          Ne znam, možda i griješim, ne da mi se kopati po 2017. i 2018.
          Sigurno su testirali te tanje gume zajedno sa običnim 2017. i svi timovi su imali te podatke.
          Znači nije to nešto što je iznenada i što se nije dešavalo prije.


          0

          0
    • ….ja isto vrlo “razgovjetno” čitam svoj vlastiti rukopis (švrakopis- realno) , ali ostatak svekolike populacije ima poteškoća u dešifriranju mog “klinastog pisma”, pa se pitam jel bi se našlo kakvo dobro plaćeno mjesto u “meci” i za mene?…Ono tipa: šef odjela za korelaciju sa krovnom organizacijom (FIA-om) i službeni “pisar” tehničkog pravilnika u odboru iste te organizacije… ?
      … Evo- nebi ni tražio neku veliku lovu za to svega 5% od Totekove plaćice bi sasvim zadovoljilo moje apetite, pa ako neko zna nekog iz HDZ-a ko je u mečkinom odboru, da malo pogura stvari, za određeni “fi”, naravno?!? ?


      0

      0
  10. Popularno je biti na strani onih koji su u bilo kojem obliku protiv dominacije neke momcadi, u ovom slucaju Mercedesa.
    Toga radi takav i stav autora.
    F1 je biznis, no u prvom redu ipak sport, normalno je teziti savrsenstvu, to je onaj zdrav dio natjecanja.
    Netko je blizu savrsenog, netko tome tezi a neki idu jeftinim nacinom laktariti se.
    Da je FIA ista mogla prisiti Mercedesu vec bi to ucinili pa bi imali ravnopravniji grid, popularniji sport pa time i bolji biznis.
    Sve drugo su birtijske price i teznje.



    7

    19
  11. Ferrari
    Fangio Prikaži

    Uredu, sve je to OK, Ali cijelo vrijeme se pegla samo po Ferrariju. Ali ima tu jos “genijalaca” poput RB, McLarena pa vec godinama niste ne uspjevaju. Ferrari je bar drugi i pruza kakav takav otpor. I onda na kraju dobijemo pinki Mercedes. Strasno.



    5

    0
    • Ferrari
      Fangio Prikaži

      Eh da, u zadnje vrijeme je Wolf postao nešto oštar na jeziku što inace bas i nije. I to mozda nesto govori.



      7

      0
    • Lewis Hamilton
      smr201 Prikaži

      Kako ne uspijevaju? McL je strašno napredivao zadnje dvije godine i sad kad dogodine dobiju Mercedesov motor će biti još bolji vjerojatno. RP je kopirao MBov low rake koncept i možda je u tome ključ. Svi ostali guraju high rake, a možda je to greška u startu. Meni je to nejasno zašto godinama svi kopiraju RB po tom pitanju, a ne najjaču momčad.



      4

      2
  12. Toto ja se slažem u cijelosti sa tobom,sve si dobro rekao i nadam se da će to biti još jedan razlog da Binotta već jednom maknu sa čelne pozicije najjače i najtrofejnije ekipe F1,dominacija je uvijek bilo i biti će i svaka prestaje pa će tako prestati i ova mercedesova….bez obzira pljuvali mi ili podcijenjivali trenutačni Ferrari ništa a najmanje mercedes neće umanjiti moć i sve što Ferrari znači u F1…..drugo,to je dominacija engleza u F1 ne mercedesa!



    4

    1
  13. Tricolore Gorila
    NoBreaks Prikaži

    hehehe binotto, u mercedes sigurno nećeš jer te tamo smatraju za moždano deficitarnog kako vidimo. Ucjene sve manje prolaze i biti će sretan da dobije staro radno mjesto u ferrariju.



    8

    1
    • NoBreaks … znači binotto bi se treba vratit na misto šefa odjela motora , a to može i sa “moždanim deficitom” jer je puno lakše “bez mozga” slagat uspješan , konkurentan motor ( šta je MB i uradija ) nego vodit tim ? ne znam samo kako je “moždano deficitaran” uspija završit fakultet i magistrirat osim ako sve ovo nije obavija u mostaru . ne znam i kako ga trpe ovakvog deficitarnog u ferrariu još od 1995. tj 25 godina . iako je podatak da je započeo u odjelu motora sigurno je to laž , vjerovatnije je da je započeo kao čistač jer da je ovako “moždano deficitaran” nešto “prtlja” oko motora ne bi ferrari vlada od 2000- do 2004. MB je vjerovatno neviđena varalica u novijoj povijesti F 1 jer je sa ovakvim hendikepom izvara čak i browna ( radija u ferrariu za vrime rossa ) koji o njemu ( bar je tako pisalo na portalu ) ima savim dobro mišljenje …..



      6

      3
      • Sebastian Vettel 5
        Pastor Prikaži

        U Mostaru? Šta to ti imaš protiv Mostara, majke ti? I na šta aludiraš? Ako je na diplome koje se mogu kupiti, mašio si cijeli fudbal, što bi se reklo. U BiH toga ima, ali sigurno ne u Mostaru…



        2

        0
  14. sve od 2014. pa na ovamo i do daljneg može se objasnit sa 2 jednostavna “zakona”
    1. mercedes je uvik u pravu
    2. ako mercedes nije u pravu vridi pravilo br 1



    10

    1
  15. Michael Schumacher
    Valentin17 Prikaži

    Bravo Ante. :D



    2

    0
  16. Meni će biti zabavno , ako Ferrari slijedeće godine dođe sa prošlogodišnjim motorom malo pojačanim.
    Poznavajući FIA-u nisu proglasili ilegalni motor , a vjerovatno su rekli da se ne smije koristiti samo u 2020 godini pošto 2021 dolaze novi bolidi taji motor neće biti upotrebljiv, ali jbg pravila se mijenjaju.


    0

    0
  17. Charles Leclerc
    Leclerc1978 Prikaži

    Ova lakrdija od cirkusa koje se nekad zvalo f1, mora stati sto prije. Zasto? Zato jer i price na grani znaju da ove i sljedece godine merc i Ham moraju biti prvaci da postanu apsolutni broj 1 u povijesti. Ljudi moji, ovo je presmijesno ili prezalosno tko to ne vidi. MaFIA i Meca sklopili dogovor ajmo napraviti monstruma od bika a Ferkanu cemo odrezati jaja da bude slab kao sto je japanski bik pod haubom crvenog bika.
    Toto kupio dionice Astona, dali nacrte proslogodisnjeg merca Strollu i sta mislite tko ce dominirati f1 od 2022 godine? Pa Toto i njegova maFIA i “genijalnost” malog tima koji je uspio najbolje prouciti nova pravila. FUJ! Gadi mi se ovakva (namjestena) f1, kao sto mi se zgadila f1 za vrijeme Schumija i ferkana ali to je trajalo bar kratko u odnosu na ovu lakrdiju.



    5

    1
  18. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    Ovo vec postaje… Moram se tako izraziti, “svrsavanje po faci” svim rivalima. U smislu, “grebemo vas, ne vadimo, ne mozete nam nista!” ?

    Ova F1 je cista smijurija od sporta! Brawn, Todt i ekipa ukopase nesto sto se nekad zvalo F1! ?


    0

    1
  19. Formula 1
    tomz Prikaži

    Jedi govna Wolff.



    2

    0
  20. Pa uvijek tko je kršio pravila je bio dominantan. Jedno vrijeme Red Bull sad Mercedes sutra netko treći …


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni