Formula 2

Švarcman s 11. mjesta do pobjede na glavnoj utrci u Mađarskoj!

Piše: Lovro Andraka

Prije 2 godina, 8 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Vodeći čovjek prvenstva Robert Švarcman postao je prvi višestruki pobjednik ovogodišnje sezone Formule 2 nakon pobjede na glavnoj utrci na Hungaroringu. Ferrarijev junior startao je s 11. mjesta, no zahvaljujući obrnutoj strategiji sa startom na tvrđim gumama stigao je u cilj s 15 sekundi prednosti ispred drugoplasiranog.

Ista strategija omogućila je još jednom Rusu sjajan plasman – Nikita Mazepin osvojio je svoj prvi podij u F2 nakon starta sa 16. mjesta. Treće mjesto pripalo je Švarcmanovom timskom kolegi Micku Schumacheru.

Četvrti je završio Luca Ghiotto, a peto i šesto mjesto pripalo je dvojici koja su također maksimalno iskoristila obrnutu strategiju, Felipeu Drugovichu i Jehanu Daruvali. Louis Deletraz završio je sedmi, a Callum Ilott završio je osmi te će sutra ponovo startati s pole positiona. Posljednji bodovi pripali su Danu Ticktumu i Guanyuu Zhouu.

Tijek utrke

Callum Ilott uspio je obraniti najbolju startnu poziciju na startu, dok je na drugo mjesto s četvrtog skočio Dan Ticktum. Ticktum je pokušao napad u drugom zavoju, no Ilott je izdržao napad. Mick Schumacher skočio je s petog na treće mjesto, Christian Lundgaard sa šestog na četvrto, a vodeći čovjek prvenstva Robert Švarcman s 11. na šesto, i to na tvrđim gumama. Luca Ghiotto pao je s drugog na peto mjesto, a trećeplasirani na startu Guanyu Zhou pao je sve do osmog mjesta.

Na početku drugog kruga dolazi do sudara Tridentovih vozača – Roy Nissany potpuno je promašio točku kočenja za prvi zavoj i udario u Marina Sata. Obojica su odustali, a na stazu je izašao safety car.

Utrka se nastavila u četvrtom krugu, no vozač safety cara Bernd Maylander nije dugo čekao na drugi izlazak na stazu. Ghiotto je prošao je Lundgaarda, ali Lundgaard u pokušaju vraćanja pozicije na pravcu nakon zavoja 3 udara u Ghiotta i sebi oštećuje prednje krilo te prednju lijevu gumu. Dodatni kaos nastao je u zavoju 5 – Lundgaardov timski kolega Armstrong skrenuo je kako bi izbjegao sporog Danca, na što nije stigao reagirati Artjom Markelov. Rus se zabio u Armstronga i završio u zaštitnoj ogradi, čime se nastavila noćna mora od povratničke sezone za veterana.

Ghiottov i Lundgaardov incident bio je pod istragom, činilo se da bi Talijan mogao dobiti kaznu zbog prekasnog zatvaranja, no suci su procijenili da nema potrebe za kaznama. Oba ART-a parkirala su u boks, Armstrong u 10. krugu, a Lundgaard krug kasnije zbog problema mjenjačem.

Utrka se nastavila u sedmom krugu, a već na kraju šestog, što je prema pravilima najranije moguće, u boks ulazi Dan Ticktum. Krug kasnije to pokriva vodeći Ilott, a dva kruga kasnije ulaze Ghiotto i Zhou.

Mick Schumacher čekao je na promjenu guma do 13. kruga i to se isplatilo – izašao je iz boksa ispred Ilotta, no Britanac je ekspresno prošao naprijed zahvaljujući zagrijanijim gumama. Ticktum se mučio s gumama i pao je iza Ghiotta, Zhoua, Deletraza te Piqueta u idućih nekoliko krugova.

Schumacher je ipak imao bolji tempo od Ilotta i u 18. krugu prolazi ispred Britanca s vanjske strane zavoja 1. U istom krugu u boks je po drugi put ušao Yuki Tsunoda, ovog puta na promjenu prednjeg krila nakon kontakta s Matsushitom u istom zavoju.

Robert Švarcman ušao je u boks na kraju 27 kruga. Na izlazu iz boksa snažno je zablokirao s oba prednja kotača i pao iza Luce Ghiotta na četvrto mjesto, no tempo na mekšim gumama ubrzo se pokazao prejakim za konkurenciju. Krajem 29. kruga prolazi Ghiotta, na početku 30. obilazi Ilotta, a u 31. krugu na startno-ciljnom pravcu prolazi timskog kolegu Schumachera.

Švarcman nije bio jedini koji je odabrao obrnutu strategiju i pogodio jackpot – stazom su letjeli Mazepin, Daruvala i Drugovich. Navedena trojica napravila su dar-mar u top 10 – Mazepin se nakon starta sa 16. mjesta probio sve do drugog nakon izravnog prolaska Ilotta, Ghiotta i Schumachera. Jehan Daruvala došao je s 15. startnog mjesta do šestog na kraju, a pobjednik prve sprint utrke u Austriji Felipe Drugovich probio se s 18. do petog nakon što je u zadnjem krugu prestigao Daruvalu.

Švarcman je stigao do cilja s prednošću od 15 sekundi i tako povećao prednost u ukupnom poretku. Sutrašnja sprint utrka kreće u 11:10!

# Vozač Zaostatak
1 21 Robert Švarcman
2 24 Nikita Mazepin 15.500
3 20 Mick Schumacher 23.000
4 25 Luca Ghiotto 32.700
5 15 Felipe Drugovich 36.200
6 8 Jehan Daruvala 40.100
7 11 Louis Deletraz 46.100
8 4 Callum Ilott 48.700
9 2 Dan Ticktum 49.600
10 3 Guanyu Zhou 52.100
11 17 Giuliano Alesi 1’01.700
12 14 Nobuharu Matsushita 1’21.300
13 9 Jack Aitken 1’31.700
14 12 Pedro Piquet 1’45.700
15 10 Guilherme Samaia 1 krug
16 7 Yuki Tsunoda 1 krug
17 1 Sean Gelael 1 krug
6 Christian Lundgaard odustao
5 Marcus Armstrong odustao
16 Artjom Markelov sudar
23 Marino Sato sudar
22 Roy Nissany sudar

Konačni poredak Formule 2 2020.

Komentiraj

8 komentara

  1. F1puls Portal
    Sarma Donator Prikaži

    Prošao Micka u 31. krugu i u 6 krugova do kraja napravio 25 sekundi prednosti… Odlična strategija i vožnja…



    5

    0
    • Meni je ovo smiješno sa gumama.
      I Mazepin je nakon izlaska iz boxa (negdje 7-8 krugova do kraja) imao skoro 20 sec zaostatka za Mickom.
      Do kraja trke ga je stigao, prestigao i ostavio 5-6 sekundi, LOL
      Svejedno, Švarcman je na sporijim gumama napravio dobar posao.



      2

      0
  2. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    Odlican vozac , jedva cekam da ga vidim u f1



    1

    0
  3. Švarcman?

    Znam da je praksa da se ruska imena prevode (Kvyat-Kvjat), ali prezirem diranje u imena i prezimena.

    Neka bude Robert Shwartzman i gotovo



    3

    7
  4. da, da… bit će rookie prvak ove sezone xD


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni