Izdvojeno

Binotto: Ferrari je izgubio nešto performansi zbog tehničkih direktiva, ali tu nismo sami

Piše: Ante Vetma

Prije 2 godina, 22 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Ferrarijev šef Mattia Binotto napokon je priznao da pad performansi njegove ekipe dolazi barem dijelom kao posljedica tehničkih direktiva i razjašnjavanja tehničkog pravilnika u kasnijem stadiju prošle godine.

Međutim, Binotto kaže da su i određeni konkurenti pogođeni istim pojašnjenjima:

“Mislim da je pravilnik jako težak i kompleksan. Mislim da postoje određene sekcije pravilnika koje još uvijek nisu sasvim jasne i potrebna su pojašnjenja.”

“To je proces koji traje i to nije ništa novo, postojalo je oduvijek i postojat će. Od prošle godine smo dobili jako puno tehničkih direktiva koje su razjasnile određene sekcije pravilnika.”

“Mi smo se morali prilagoditi, ali tu nismo sami. Gledajući isporuku snage ove sezone rekao bih da se većina drugih proizvođača trebala također prilagoditi.”

“Mi kao Ferrari smo se morali prilagoditi, i jednostavno – izgubili smo nešto performansi. Očigledno, sad je situacija čišća u tim dijelovima pravilnika i nadam se da će se ista praksa nastaviti i u budućnosti, ako bude potrebno.”

Binotto kaže da će planirane nadogradnje morati pričekati:

“Razvoj motora je proces koji traje neprekidno od 2012. kad smo vjerojatno počeli razvijati ove motore. To je sad već jako puno vremena. Razvijamo ih i za ovu sezonu, ali nećemo ih uvesti tijekom ove sezone jer smo imali jako dugačak period sa zatvorenim vratima tvornice. To za neke druge proizvođače nije vrijedilo, usput da spomenem.”

“No, moramo se razvijati koliko god možemo prije početka iduće sezone, to je cijela poanta. S druge strane, postoje još neke stvari koje se moraju razjasniti i nadamo se da će to biti odrađeno kako bismo svi na isti način shvaćali pravilnik.”

Komentiraj

22 komentara

  1. Ayrton Senna
    LR7 Prikaži

    Nije njesra nego se pas pokakijo..



    7

    1
  2. Ferrari
    PhillSF Prikaži

    Da nismo sami tu je i haas i alfa, svi koji imaju Ferrarieve motore :D :/



    25

    2
  3. Binotto ja ti već dugo vremena ne vjerujem…



    7

    0
    • Ayrton Senna
      Lakinen Prikaži

      Ni majka mu rodjena ne vjeruje vise u razvoj i nadogradnje ? A nas Ferrarijeve fanove jos malo u crkveni kalendar sa crvenim da obiljeze kao dan Scuderijinih velikimucenika hahaha



      10

      1
  4. Lando Norris
    Zola Prikaži

    Joj poteru ajde prestani srat vise. Nitko vam nije kriv nego vi sami



    7

    0
  5. Binotto – je li to onaj što je izjavio nakon cota-e kako uopće nisu ni pročitali td? Ili više puta kako je niža brzina na pravcima posljedica drugačijeg koncepta s više downforce-a?
    -Da, baš taj. :chill:



    14

    5
  6. Sergio Perez
    Ibarac00 Donator Prikaži

    Nadam se čistom vikendu Ferrarija u Mađarakoj da saznamo koliko je zapravo ta njihova šasija loša u odnosu RB, Merc.



    10

    1
  7. Sebastian Vettel 5
    Pastor Prikaži

    Za one koji kažu da su varali, prije uvođenja tih tehničkih direktiva, to nije bilo varanje. Kao i za sve ostale stvari koje postaju tek nelegalne kad se promjeni pravilnik. Kao recimo u doba kad je Red Bull bio najbolji, i imali ona savitljiva krilca. Svima je jasno da se nebi trebala savijati, i da time donose prednost. Ali su uredno prolazila FiA-ine testove savitljivosti. Tako da nisu bila nelegalna. Ista stvar za sve ostalo. Kada se promijeni pravilnik, ubaci se novi senzor, postroži se test savitljivosti. Neće sa njima mjeriti ono što je bilo, nego ono što će biti. Tada timovi naprave korekcije da prođu i te nove testove, senzore, odnosno da budu legalni po novim pravilima. Tako da dosta priče o nelegalnosti.



    33

    4
    • Pirelli Hypersoft
      Einspritz7 Prikaži

      Očito nisi baš pratio što se događalo oko toga , jasno da su varali ! Ferrari je uhvaćen s prstima u pekmezu , pa se nagodio s FIA-om da ne bude kažnjen , a zauzvrat će maknit sporne stvari i to je to .



      3

      21
      • Sebastian Vettel 5
        Pastor Prikaži

        :rofl: joj kako me nasmijavaju ovakvi likovi.
        Ti si možda pratio, ali nisi ništa skonto, očigledno…
        FiA nije mogla dokazati nelegalnost, a do nagodbe je došlo da se nebi otkrivalo Ferrarijevo intelektualno vlasništvo. Uvođenje novih tehničkih direktiva ne znači da je nešto prije te tehničke direktive bilo nelegalno, nego nije bilo obuhvaćeno pravilnikom. Tek poslije te direktive nešto postaje nelegalno. A ako je to nelegalno bilo korišteno i poslije direktive, onda bi bilo i kažnjeno. Ja koliko znam (a i cijeli svijet to zna) Ferrari nije ni za šta kažnjen. Toliko o tome.



        16

        1
        • To je tocno, ali ipak mislim da se nije radilo o nejasnim direktivama, vec je Ferrari iskoristio mogucnost da “sakrije” nelegalno tehnicko rjesenje koje je bilo nemoguce dokazati bez dodatnih senzora koji su naknadno ugradjeni. Cini mi se da je zato Ferrari izgubio dio snage nakon ugradnje senzora. Isto tako mislim da Alfa i Haas nisu koristili (tj. nisu mogli koristiti) tu mogucnost jer se tu radi obicno o skrivenim opcijama softwarea.



          1

          2
        • Nigel Mansell
          The Simpsons Prikaži

          @Pastor
          Uopće ne znamo o čemu se radi, zar ne?
          Inrelektualno vlasništvo?… molim link koji piše o tome, promaklo mi je.


          0

          4
        • Pirelli Hypersoft
          Einspritz7 Prikaži

          Sve što si napisao u komentarima svodi se na sljedeće : ako u pravilniku izričito ne piše da je nelegalno , onda je legalno . I mogu se složiti s time . Međutim , ne znam odakle ti to da se radi o tome , kada ne znaš uopće (kao i mi svi) detalje i o čemu se tu točno radi .
          FIA je u svom priopćenju jasno rekla da im je dokazivanje nelegalnosti previše komplicirano , tj. da zahtjeva znatne resurse i vremenski bi predugo trajalo . Znači , ne radi se o tome da se nema šta dokazati ili da se ne može dokazati , nego bi zahtijevalo poprilično novaca , ljudstva (vjerojatno bi bilo potrebno i uvođenje novih tehnologija) i uz to bi predugo trajalo. FIA se očito ne želi baktati s time zbog jednog jedinog slučaja , a zbog pravne procedure ne mogu kazniti Ferrari dok nije sve u potpunosti utvrđeno . Pa su zato ponudili nagodbu . A šta misliš da bi Ferrari pristao na nagodbu da je 100% čist ?!!!
          Ovo je situacija kao recimo neka firma u kojoj netko krade , analizom financija utvrđeno da ne štima proračun , novac negdje “curi” . Svi znaju da netko krade(vara) ali ne mogu dokazati o kome se radi (na kojem mjestu)



          2

          2
  8. Honda
    plavi Prikaži

    Eto.. sto reci… ferrari nije top momcad sa postivanjem pravilnika..
    cini se da je njihov motor slabiji od Honde jer ne vjerujem u ovakvu razliku inace..
    A pitanje je i gdje je mercedes bez novog pomagala.. jesu li oni to koristili u Austriji?



    2

    13
    • Sebastian Vettel 5
      Pastor Prikaži

      A kako će poštivati pravilo koje nije ni postojalo? :facepalm:

      Druga stvar je što sada nisu imali vremena da naprave bolji motor po novim, ovogodišnjim pravilima. Ali prošle godine je sve bilo po pravilima, inače bi bili kažnjeni…



      11

      4
  9. Tricolore Gorila
    NoBreaks Prikaži

    zvuči uobičajeno, zvuči kao cuíca



    2

    3
  10. Ne vidim razloge za uporna opravdavanja, prošle godine je tvrdio drukčije. Sada opet druga priča. Neka se opravda rezultatima na stazi, znaju šta je problem i šta treba popraviti, a ne da stalno izmišlja neke nove priče.



    1

    1
  11. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Prikaži

    Jednostavno ga ne mogu više slušat. Jednoličan ton i niti jednom nije pokazao neku strast u glasu kao što se to može čut kod recimo Tota ili Steinera, Čak i Vasseur koji je na glasu kao grumpy persona ima emocije u glasu i zna bit jebeno zabavan.
    Lik je bljutav kao pizza bez ikakvih sastojaka.



    8

    1
  12. ..uz Ferrari, gubitak ima i Honda…Renault mi se čini minimalni napredak u odnosu na lani…a merc…čini mi se da su što se tiče top speeda isti…možda je do bolida ali i kod njih je motor slabiji ali nego lani…vidjelo se u austriji da i uz drs teže stižu bolide srednjeg ‘staleža’ u odnosu na lani…



    9

    1
  13. Sebastian Vettel
    sf16-h Prikaži

    Čini se da će biti ovo najlošija godina Ferrarija još od 2016., mislim da im je motor trenutno nažalost najslabilji. Za nepovjerovat… Još žalosnije je što ostaje isti auto i za sljedeću sezonu, Mercedes će potući sve. Ali bar ćemo sljedeće sezone vidjet koliko Mercedesu znači DAS.
    Žao mi je što Vettel odlazi iz Ferrarija pošto mu je to momčad snova i što može ostat bez mjesta na gridu, ali ako nađe mjesto negdje drugdje mislim da mu može biti samo bolje.



    8

    0
  14. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    Merc i honda nisu znali naoravit bolji motor pa su previse kukali i sta ce onda fia udri po ferrariju pa da opet gledamo sezonu sa 1 dominantnim timom … nije varanje ak nije dokazano, ako nije dokazano zasto je maknuto hmm



    3

    5
  15. Sergio Perez
    Ibarac00 Donator Prikaži

    Izjaviti da se većina trebala prilagoditi stoji, ok.

    Ali u prve dvije utrke, odnosno prva utrka po čistom paceu u utrci Ferrari je bio 5. momčad, McL i RP su prošle godine zaostajaki za Ferrarijem po 30-40 sec na utrci. To nije samo motor, nego kompletan bolid je očaj u usporedbi za prošlogodišnjim.
    Od 2017 bolid kompletan je u padu, ne znam jesu li prebacili 700 ljudi samo na odjel motora, a dva tipa su sastavljali šasiju.



    5

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni