Oktanski koktel

Jules Bianchi: Prerano ugasla zvijezda

Piše: Ante Maras

Prije 2 godina, 6 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 6 minuta

Na današnji dan prije 5 godina nakon mjeseci borbe za život nas je napustio Jules Bianchi, jedan od najvećih mladih talenata u modernoj F1. Nekome tko ne prati F1 možda će smiješno zazvučati što ga nazivamo velikim talentom budući da je u nepune 2 sezone osvojio samo 2 boda, no to ni izbliza ne govori kakav je Jules bio talent i potencijal kojeg je smrt spriječila da zablista.

Jules Bianchi je rođen 1989. u Nici, u obitelji koja je imala iskustva u motorsportu, budući da mu je djed bio vozač GT utrka 60ih godina, a djedov brat Lucien Bianchi je bio pobjednik 24 sata Le Mansa i osvajač podija u F1. Bio je najbolji prijatelj Charlesu Leclercu te njegov kum, na neki način mu je pomagao tijekom njegove rane trkaće karijere.

U svijet motorsporta ulazi sa 3 godine, budući da je njegov otac bio vlasnik karting staze. Od samih početaka pokazuje neizmjeran talent, kojeg prepoznaje Nicolas Todt koji ga uzima pod svoje okrilje. 2007. prelazi u francusku Formulu Renault 2.0 koju odmah osvaja, a iste godine nastupa i na europskoj Formuli 3 koju osvaja 2009. godine, a momčadski kolege u to vrijeme su mu bili Valtteri Bottas i Esteban Gutierrez. Isto tako, 2009. godine na Jerezu testira Ferrarijev F1 bolid i odmah oduševljava, zbog čega postaje prvi član Ferrarijeve vozačke akademije. 2010. se prebacuje na GP2 u kojem je imao dosta impresivnih nastupa te 2010. i 2011. završava 3. u poretku, a 2011. u GP2 Asia prvenstvu završava na 2. mjestu. 2012. postaje test vozač Force Indije te nastupa na 9 slobodnih treninga, a godinu prije je istu funkciju vršio i u Ferrariju umjesto Badoera, Genea i Fisichelle.

Jules Bianchi u GP2 utrci na Silvestoneu 2011. godine, Chris Sinjakli

Konačno debitira u F1 2013. godine za Marussiu iako je prvotno za Marussiu trebao voziti Luis Razia, no zbog problema sa sponzorom ipak debitira Bianchi. Već u prvom nastupu, na VN Australije biva brži od momčadskog kolege Maxa Chiltona za preko 7 desetinki te utrku završava na 15. mjestu, uz pretjecanje Daniela Ricciarda i Valtterija Bottasa. Tijekom sezone je učvrstio vodeću poziciju u momčadi te je tijekom sezone dominantno porazio svog momčadskog kolegu, a njegov najbolji nastup je bio na VN Malezije kad je utrku završio na 13. mjestu, a i malo je falilo da uđe u Q2. I 2014. je vozio za Marussiu nastavljajući oduševljavati i privlačiti pažnju na sebe. Svakako vrhunac te sezone je 9. mjesto u Monaku na oduševljenje svih prisutnih. Te sezone je ponovo deklasirao Maxa Chiltona te ga je u 9 utrka što su obojica završili pobijedio 8 puta. Uoči VN Japana je izjavio da je spreman preći u Ferrari nakon Alonsovog odlaska ako to Ferrari želi. Nažalost, sudbina je htjela drugačije.

Jules Bianchi na FP1 u Singapuru 2014. godine, Morio

Na VN Japana, koja se te godine održala u iznimno nehumanim uvjetima uzrokovanim tajfunom Phanfone, u 43. krugu utrke gubi kontrolu nad svojim bolidom u zavoju Dunlop i zabija se u traktor koji je u tom trenutku iznosio Sauber Adriana Sutila. Od siline udarca je traktor kratko poskočio te je Sauber pao na tlo. Kako zbog vremenskih uvjeta nije mogao helikopterom biti prebačen u bolnicu, vozilom hitne pomoći pod pratnjom policije biva prebačen do najbliže bolnice u Yokkaichiu. Ubrzo je operiran te je stavljen na intezivnu njegu zbog teških ozljeda glave. Među prvima koji su ga obišli su bili vlasnik Marussije i šef momčadi Marussije, šef momčadi Ferrari Marco Mattiacci te Felipe Massa. Dan kasnije i njegova obitelj dolazi u bolnicu, a na zahtjev Ferrarija dolazi Alessandro Frati, neurokirurg sa sveučilišta Sapienza u Rimu, koji je utvrdio difuznu aksonalnu leziju.

FIAino izvješće koje je izašlo u listopadu 2014. navodi da je izgubio kontrolu pri brzini od 212 km/h te da je silina udarca bila 92G, no ta vrijednost je promijenjena u 254G u srpnju 2015. godine. Utvrđeno je da kašnjenje od 37 minuta do bolnice vozilom hitne pomoći u odnosu na helikopter nije imalo utjecaja na Julesovo stanje. FIA je odlučila da nitko nije kriv, nego da je nesreća bila splet nesretnih okolnosti na koje nitko nije mogao utjecati. Iako je utvrđeno da je sigurnosni sustav za brake-by-wire zakazao, Marussia je oslobođena odgovornosti za nesreću. Isto tako, odlučeno je da će se ubrzo uvesti i virtualni Safety Car kako bi se umanjila šansa za ovakvim nesrećama. Nadalje, FIA je odlučila da će uskoro krenuti s idejama za zatvoreni kokpit u cilju poboljšanja sigurnosti F1.

U međuvremenu, Jules Bianchi je stavljen u induciranu komu kako bi se mogao obaviti njegov transport iz Japana u bolnicu u Nici. Tijekom mjeseci i mjeseci stanje je i dalje bilo stabilno, ali kritično, sa sve manjim šansama za oporavak.

Nažalost, njegova borba za život je završila 17. srpnja 2015. te je nažalost postao prvi vozač F1 koji je poginuo od posljedica sudara na nekom Grand Prix vikendu od Ayrtona Senne 1994. godine. Njegov posljednji ispraćaj se odbio 21. srpnja na kojem su bili mnogi bivši i sadašnji vozači Formule 1 te članovi njegove obitelji. Naposljetku je kremiran te njegov pepeo se nalazi na monegaškom groblju.

Minuta šutnje je održana u njegovu čast uoči VN Mađarske 2015. godine, a svi su vozači imali poruke i parole na svojim trkaćim odijelima, kacigama ili bolidima u njegovu čast, a Sebastian Vettel je njemu posvetio pobjedu na navedenoj utrci. Isto tako, u njegovu čast je FIA odlučila umiroviti njegov broj 17.

Smrt i pogibija su vezane za Formulu 1 od samih početaka, ali nikad se niti jedan fan Formule 1 neće naviknuti na nju. Jednostavno, bolno je gledati kako neki naš omiljeni vozač, mlada nada ili bilo tko uključen u utrke. Pogotovo boli kad pogine mlad i talentiran vozač kao što je bio Jules, kojem tužna sudbina nije dala da u potpunosti raširi krila i počne se boriti za pobjede. No dok je Formule 1 i motorsporta, njegovo ime nikad neće biti zaboravljeno. Uostalom, za tragično poginule vozače F1 se kaže da su oni samo krug ispred nas. Ako sam u nešto siguran, onda se gore na nebu održava epski Grand Prix sa mladim Julesom, Ayrtonom Sennom, Jamesom Huntom, Jimom Clarkom, Nikijem Laudom i mnogim drugim veličinama Formule 1.

Komentiraj

6 komentara

  1. Ayrton Senna
    Lakinen Prikaži

    Pocivaj u miru sa Titanima legendo ?❤️



    4

    0
  2. RIP Jules
    Uvijek tuga i žal, kad se nešto ovako pročita :(
    Taman kad bi ovo čitao dan za danom….



    4

    0
  3. Fernando Alonso 14
    alonso05espana Prikaži

    Pripadnik sam mlađe generacije fanova F1 (rođen 1998) i Formulu pratim od 2005. Znao sam da su vozači prije ginuli, i to po par njih po sezoni u 60-ima, 70-ima, 80-ima…, ali nikad nisam ni pomišljao da bi mogao “svjedočit” smrti vozača u ovo moderno doba kad se razina sigurnosti digla na visoku razinu makar se oduvijek zna da je motorsport opasan. Na kraju evo Jules i prošle godine Hubert u Formuli 2.

    Velik talent koji nas je napustio prerano. Počivaj u miru Jules ?.



    2

    0
  4. Fernando Alonso 14
    Hyper markoni Prikaži

    RIP Jules always in our heart #jb17



    1

    0
  5. Michael Schumacher
    27Ferrari28 Donator Prikaži

    R.I.P. Jules, oduševljavao si me svojom voznjom i nadao sam se kako ces jednoga dana voziti crveni bolid no sudbina je htjela drugacije.
    Ps
    Nadam se da tamo gore ne vozis ovogodisnji crveni bolid.


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni