Izdvojeno / Nostalgija

F1 Retrovizor: Lavovski prodor Il Leonea

Piše: Ante Maras

Prije 2 godina, 14 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

U pretkvalifikacijama u petak ujutro su ispali Larini, Alliot, Dalmas, Schneider, Tarquini, Moreno, Foitek, Suzuki i Raphanel, a u kvalifikacijama su im se još pridružili Arnoux, Grouillard, Danner i Weidler. Kvalifikacije su ponudile i neka iznenađenja. Prvo iznenađenje je pole position Riccarda Patresea u Williams-Renaultu, što je bio prvi i jedini pole position kojeg nije nijedan od vozača McLarena ostvario te sezone. No još veće iznenađenje je 3. mjesto na startu za Alexa Caffija u Dallari. S druge strane, Nigel Mansell je podbacio u kvalifikacijama te je startao s 12. mjesta, žaleći se na promet na koji je naletio. Inače, sezona za njega nije bila najbolja s obzirom na česte kvarove i odustajanja zbog nepouzdanog i revolucionarnog sekvencionalnog mjenjača iako je svaku utrku koju je završio dotad završio na podiju, a u prvoj utrci sezone u Brazilu i pobijediti.

Na startu utrke najveći dobitnik je bio upravo Mansell koji je uspio u prvom zavoju doći do 8. mjesta, dok je vodeći trojac zadržao svoje pozicije. Najveći gubitnik je bio Thierry Boutsen koji je pao na 6. mjesto nakon što su ga pretekli Prost i Berger. Ubrzo pada u poretku i Caffi budući da Dallara nije mogla držati tempo kao u kvalifikacijama i stvara vlakić iza sebe u kojem su bili Nannini, Boutsen, Mansell i Warwick. Ubrzo Mansell izbija na 5. mjesto nakon Nanninijevog odlaska u boks te munjevitog pretjecanja Boutsena i Caffija.

Brzim krugovima i sjajnim tempom sve više smanjuje zaostatak od 17 sekundi naspram vodećih. Uspijeva ih dostići te preteknuti Bergera na 4. mjestu nakon što je ovaj otišao u boks po nove gume. Sustiže Prosta i pretječe ga za 3. mjesto, a ubrzo pretiče i Patresea koji se mučio s radijatorom zbog čega odustaje iz utrke.

Mansell počinje sve više sustizati Sennu na 1. mjestu i te ga ubrzo i dostigne. Iako je očigledno bio brži, Mansell nije mogao preteknuti Sennu zbog same staze, a i Hondin V10 je bio iznimno snažan. Ali u 58. krugu napokon uspijeva proći Sennu. Naime, pri izlasku iz zavoja 3 nalijeću na backmarkera Steffana Johanssona u Onyxu, a Senna je malo oklijevao pri obilaženju zdesna, što je iskoristio Mansell i sa Sennine desne strane obojicu prolazi iskoristivši veliki okretni moment Ferrarijevog V12 motora. Do kraja utrke je odjurio Senni i pobijedio s gotovo 26 sekundi prednosti nad Sennom, a podij je popunio Thierry Boutsen u Williamsu.

Iako je za mnoge njegove fanove i općenito fanove F1 najbolji njegov nastup na VN Velike Britanije 1987. ili pole u kvalifikacijama za VN Velike Britanije 1990. godine, ova pobjeda svakako visoko kotira na ljestvici njegovih nastupa jer probiti se do pobjede nakon starta s 12. mjesta nije nimalo lako, a pogotovo na stazi kao što je Hungaroring. Ova pobjeda je svakako pokazatelj njegovog srčanog karaktera i jedan od razloga zašto je dobio nadimak Il Leone.

Komentiraj

14 komentara

  1. …meni je u sjećanju ostala priča koju ne mogu potvrditi danas jer je prošlo poprilično vremena a i tada sam imao nepunih 15g, no 92 u jeku dominacije se na jednoj utrci Patrese navodno požalio u momčadi da njegov bolid nije isti kao i Mansellov jer da je njegov zaostatak u kvalifikacijama i kasnije u utrci prevelik…tada su im navodno zamijenili bolide bez njihovog znanja i Mansell je opet u kvalifikacijama bio brži 1s ili tako nešto…uglavnom veliki zaostatak…to je bilo zadnji puta da se Patrese bunio protiv Mansella…s obzirom na gotovo 30g razmaka ne mogu se sjetiti da li sam to pročitao u nekoj tiskovini ili je bilo na tv-u ( mislim da sam čuo na tv ali nisam siguran) ali sam definitivno zapamtio kao nešto što me impresioniralo jer se i danas sjećam…vozač starog kova, srčan, iskren i na tv-u, s dvije velike loptice ispod khm, khm…znate već koje…pokušaj pretjecanja bergera u imoli, 360 okret po travi i hvatanje bolida te nastavak punim gasom kao da se ništa nije desilo…



    12

    0
    • Stefan Bellof
      pigmalion Prikaži

      Koliko se sjećam, to bi trebala biti Monza 1992. Ili pak 1991.!?
      Uz svu britančevu hrabrost, ludilo i srčanost, još jedan kao “razlog” zašto je Mansell bio toliko sposoban voziti “različite” bolide istim tempom je bio brutalan; navodno je Mansell toliko sâm sebe tjerao da si je na mjenaču raskrvario šaku, i bez frke i dalje vozio….. i kada je Patrese to vidio, više se nije bunio. Navodno je otpala ručka od mjenjača, ali il leone nije popuštao – tipičan Nigel Mansell.



      5

      0
    • Ili kada je pretekao Bergera na VN Meksika 1990, u Peraltadi s vanjske strane (!!), u predzadnjem krugu. :klanjam:
      https://www.youtube.com/watch?v=V2g1yrGputA

      “Mansell is the only driver whom, when he attacks, you see on both rear-view mirrors”, Ayrton Senna. :mrgreen:

      I meni je takođe, negdje u glavi, taj slučaj sa swapom bolida sa Patreseom.



      6

      0
      • Daniel Ricciardo
        _bataziv_0809 Prikaži

        Mislim da je taj swap bolida bio sa MSC. Bar je tako Briatore tvrdio na Beyond the grid.



        1

        0
        • Vidiš, moguće je i to.
          Uglavnom, definitivno je Patreseu dat “nečiji” bolid.
          Znam da je MS u Monacu 1994. na treningu sjeo u JJ-ov bolid i bio brži preko sekunde od JJa.
          A valjda je i Jos jedne prilike sjeo u MSov bolid, te se vrlo brzo, hladno izvrtio.


          0

          0
  2. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Opet sažeto / kratko, a tako dobro i pitko…… odličan podsjetnik i priča iz vremena kada sam bio klinjo. Senna je moj, ali Nigel je znao napraviti posao, baš kao ovdje u Hungaroringu 1989. :thumbs: :thumbs:

    Alex Caffi za svaku pohvalu…… :thumbs: :thumbs:



    3

    0
  3. Najbrži brk F1, u što god je sjeo tjerao kao da ga ukrao. Te mađarske se sjećam. Lauda i brko su razlog što imam simpatije prema crvenima. Brku sam zavolio u prvom nastupu za Franka. Pratio sam ga i u Americi, mislim da je jedini koji ima naslove jedan za drugim u F1 i u američkoj formuli i čak da je držao obje titule jedno vrijeme. Stara škola.



    3

    0
  4. Ne znam, možda zbog toga što tada bio klinac, formula mi je tada bila puno privlačnija nego danas. Sjećam se da nisam mogao dočekati utrke.
    Danas mi se puno toga ne sviđa u F1, od odgađanja radi obične kiše, razno raznih senzora, a ni vozači nisu što su nekad bili. Za mene su previše “mekani”, “tetkice”, ili kako hoćete.
    Ali opet možda je zbog mene, i mozda se sve to sviđa novijim generacijama.



    4

    0
  5. Tricolore Gorila
    NoBreaks Prikaži

    Po meni najbolji vozač sa totalno lošom karmom u sportu. Osim toga, prodao je vlastitu kuću ne bi li se mogao utrkivati. Trebao je biti barem 5x prvak .

    https://www.youtube.com/watch?v=uhllcq9YnJo

    najbolji save ikada samo je slika zrcalna



    3

    0
  6. Daniel Ricciardo
    _bataziv_0809 Prikaži

    Dobar tekst, ali oskudan kontekst, ne pise ni koja je sezona u pitanju.



    2

    1
    • Meni je baš to super.
      Samo u jednoj sezoni je u pretkvalifikacijama ispadalo 9 vozača, a u kvalifikacijama još 4.
      I samo u jednoj sezoni Ferrari je predstavio “revolucionarni” sekvencijalni mjenjač.
      Takođe, samo u jednoj sezoni Mansell je u Ferrariju pobijedio u Brazilu i Mađarskoj.
      Vozivši Ferrari sa brojem 27.
      :mrgreen:



      1

      0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Pogled u budućnost – 3. dio: Alpine, Williams i Sauber

Lociranje // Lovro Andraka

Posljednji dio serijala o juniorima donosi kratke biografije mladih vozača iz Alpinea, Williamsa i Saubera Pogled u budućnost – 1 dio: Mercedes i Red BullPogled u budućnost – 2 dio: Ferrari i McLaren Alpine Alpineova akademija pod raznim nazivima postoji još od 2002 godine, a radi se o istim promjenama naziva koje su pratile momčad iz Enstonea, što znači da su dosad djelovali kao Renaultova, Lotusova i zatim ponovo...

Pogled u budućnost – 2. dio: Ferrari i McLaren

Lociranje // Lovro Andraka

U prvom dijelu serijala mogli ste se upoznati s potencijalnim budućim zvijezdama Mercedesa i Red Bulla, a sada su na redu dvije najdugovječnije, a po mnogim kriterijima i najuspješnije momčadi - Ferrari i McLaren Ferrari Mladunci Propetog konjića uzgajaju se već gotovo 13 godina, a prvi član Ferrarijeve vozačke akademije bio je Jules Bianchi koji je predstavljen u prosincu 2009 godine Bianchi je stigao do F1 u sezoni 2013 s...

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Još kolumni