F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Je li došlo vrijeme za Romaina Grosjeana?

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna
Romain Grosjean, Lotus

Romain Grosjean, Lotus

Romain Grosjean je rođen 17. travnja 1986 u Ženevi. Vozi pod francuskom zastavom iako ima i švicarsko državljanstvo. Na protekloj utrci, u Belgiji, osvojio je svoje 10 postolje u karijeri. Bio mu je ovo 8. put da se penje na najnižu stepenicu pobjedničkog postolja (zanimljivo, broj koji nosi na automobilu je također osam). Dodajmo još da je prošle sezone osvojio samo mizernih 8 bodova.
Trenutno ima 29 godina i u pravim je godinama kada bi trebao dosegnuti svoj vozački zenit. Ne može se više izvlačiti na mladost i raditi nepromišljene poteze i gluposti – kao što je to radio nekad i zbog čega je još uvijek često stigmatiziran. Danas je Romain drugačiji vozač, ali i čovjek. Vrijeme je za konačni iskorak iz prosječnosti.

“Ljudi me pitaju jesam li iznenađen Romainovim performansama ovdje u Belgiji. Naravno da nisam. Prije 2 godine, kada je imao mnogo bolji automobil u rukama, isporučivao nam je ovakve rezultate iz tjedna u tjedan,” rekao je nakon utrke glavni inženjer Lotusa, Alan Permane.

Zaista je bilo tako. Sjeća li se još netko druge polovice 2013.? Romain je u posljednjih 6 utrka imao tri treća mjesta, jedno četvrto i jedno drugo (na posljednjoj utrci sezone u Brazilu je odustao). Zaista, na Nurburgringu i Suzuki stavio je Vettela na velike muke. U tom periodu karijere, bio je jedini vozač koji je prerastao kapacitete svojeg bolida. S velikim bijegom top ljudi iz financijski osiromašenog Lotusa, Romain je dobio u ruke prilično mizeran bolid za 2014. godinu. U trenutku kada je njegova karijera trebala eksplodirati punom snagom, stavljena je na čekanje. U tom automobilu ni jedan vozač ne bi se uspio istaknuti. Dva 8. mjesta su jedina svijetla točka u prošlogodišnjoj sezoni.

“Kao vozač utrka generalno, svaki put kada startaš utrku ideja ti je da pobijediš. Znaš što imaš u rukama i znaš da je ponekad nemoguće iako daš 100% svojih mogućnosti, ali barem miran ideš kući jer si dao sve od sebe. To je ono što želim postići. Ponekad se dogodilo, kao prošle sezone, kada osvojiš bod ili dva i znaš da je to nevjerojatan rezultat, možda se to ne vidi na TV-u jer je prekriveno činjenicom da automobil nije dobar – ali svaki put kada sjednem u automobil pokušavam dati sve od sebe,” rekao je Romain nakon utrke u Belgiji.

Kad zapnete u tako lošem bolidu i nestanete s TV ekrana zakopani u prosječnost, jedino se možete natjecati sa svojim momčadskim kolegom. Pastor Maldonado ima svojih uzleta i padova kroz karijeru, ali i pobjedu na VN Španjolske prije tri godine. Prošle godine Grosjean ga je pobijedio u kvalifikacijama čak 15 puta. Ove godine, rezultat je 10:1 u korist Romaina. Ovo je nevjerojatan i sjajan rezultat, često neuobičajen u svijetu F1 koji je iznimno kompetitivan i izjednačen. To je dokaz da je Romain sjajan vozač koji je ozbiljno podcijenjen.

Nemojmo se zavaravati, ovogodišnji Lotus E23 je bolji bolid od prošlogodišnjeg E22, ali je i dalje to vrlo prosječan bolid. U stvari, najznačajnija promjena je promjena Renaultovog motora Mercedesovim. U Belgiji im je Mercedesov motor donio prednost ispred Renaultovih i Ferrarijevih motora, ali to nikako ne umanjuje Romainov rezultat.
Spa je oduvijek bilo mjesto koje je izdvajalo vrhunske vozače i Grosjean je još jednom pokazao svijetu za što je sposoban. Neki novinari, pogotovo britanski, raspisali su se o tome kako materijal za svjetskog prvaka sjedi u Lotusu i kotrlja se u prosječnosti.

https://www.youtube.com/watch?v=bJs8Z1cOAVQ

Što kaže Romain?

Ovo mu je bilo prvo postolje od Vn SAD-a 2013. godine. Unatoč startu s 9. pozicije zbog mijenjanja mjenjačke kutije i kazne, Grosjean je stigao treći na cilj iza dva Mercedesa. Ovaj sjajan rezultat podigao je Lotus na 5. mjesto u konstruktorskom poretku.

“Današnji rezultat je sjajan. Dobar je za ekipu i za mene, naravno. Rezultat u kvalifikacijama mi je stavio osmijeh na lice, ali utrka je bila nevjerojatna. Sve je došlo na svoje u ova 43 kruga. Vozio sam sa srcem i dao 100% tijekom cijele utrke. Imao sam neke sjajne napadačke manevre i pretjecanja, zaista sam pritiskao i nadao se da ću prestići Vettela. Naravno, zadesila ga je loša sreća i imao je problema s gumama na kraju. Stvarno smo se trudili da dođemo do postolja i bio sam veoma emocionalan tijekom zadnjeg kruga u utrci!”

Romain se popeo na 9. mjesto u poretku s 38 bodova, 12 ispred Verstappena koji je 10., ali i 13 manje od Ricciarda koji je 8.

Ono što je zanimljivo su Romainove izjave za medije koje je davao u 7. mjesecu. Još onda je tvrdio da Lotus nije zaboravio ostvarivati zapažene rezultate i da vjeruje da će imati neke sjajne utrke. Bio je potpuno u pravu.

“Mi nismo zaboravili postizati rezultate! Imamo i dalje neke sjajne ljude u ekipi – dakle naš DNA je još uvijek tu. Nažalost, nismo mogli poboljšavati bolid koliko smo htjeli. Startali smo u godinu prilično dobro, ulazili smo u Q3 skoro u svakoj utrci, ali sada se mučimo jer kasnimo s poboljšanjima. Force India je napravila velik korak na Silverstoneu i Toro Rosso u Austriji, tako da je sve teže za nas. Mislim da će staze koje dolaze biti više po našoj mjeri. Mislim da onda možemo ostvariti neki rezultat vrijedan pažnje. Peto mjesto u konstruktorskom prvenstvu mora biti realistično za nas – tamo pripadamo, vjerujem”, rekao je Romain u intervjuu za formula1.com 23.srpnja.

U medijima svakodnevno možemo čitati kako će Renault ponovno kupiti Lotus. Romain je startao F1 karijeru u ekipi kada se ona još zvala – Renault.

“Ha, to je zbilja zabavno. Renault je odigrao veliku ulogu u mojoj karijeri. Uzeli su me pod krilo 2005. kada sam bio dio Renaultovog programa razvoja mladih vozača. Onda su me gurnuli u F1 – gdje sam dobio otkaz, što nije bio dobar period mojih odnosa s Renaultom. Vratio sam se nazad, na kraju, i ostvario 9 postolja s Renaultovim motorom.”

Ukoliko Renault zaista kupi Lotus, glasine su da će glavni čovjek ekipe biti Cyril Abiteboul, a ispod njega Alain Prost. Ako Romain ostane vozač – bit će to čista francuska ekipa.

“Alain je najuspješniji francuski vozač do današnjih dana i zna voditi posao. Cyril je u F1 već poprilično dugo – prvo s Caterhamom i sada s Renaultom. Nemam pojma kako se odvijaju pregovori, ali ako ispadne tako, bilo bi to sjajno. Nadam se da ćemo čuti Marseljezu”.

Kako je prebrodio 2012.

Francuz je bio sudionik čak sedam sudara u prvim krugovima utrka tijekom 2012. Dobio je čak i kaznu za Vn Italije, nakon što je izazvao sudar u prvom krugu na VN Belgije. Priznao je da je trebao pomoć i da su mu rad sa psihologom, plus sati i sati razgovora s ocem mnogo pomogli. Kao što smo spomenuli, postao je regularni sudionik proslava na podiju krajem 2013. – očito se obratio pravim ljudima za pomoć.

“Želio sam se savjetovati sa svojim psihologom, trebao sam nečiju pomoć. Nisam razumio što se točno događa. To mi je zaista pomoglo. Zamislite to ovako – odjednom sam imao kutiju punu raspoloživih alata, a prije sam imao samo odvijač. Ovisno o situaciji i problemu koji je pred vama – imate na raspolaganju mnoge alate i trebate odabrati onaj pravi, prije sam imao samo jednoga i uvijek sam zeznuo stvar,” rekao je Romain za Autosport.

Grosjean je usvojio praksu razgovora sa psihologom i preko Skypea kada je na utrkama. Teme razgovora su često širokog spektra.

“Razgovaramo o svemu i svačemu. Ponekad o djetinjstvu, ponekad o startu utrka, ponekad o glasinama, problemima kod kuće, čak i o spavanju. Pričamo i kada dođemo do nečega što me blokira on me gurne u pravom smjeru da riješimo tu situaciju. Ovisi o vama da razumijete što je blokirano, što vas blokira i kako to riješiti.”

Grosjean vjeruje da dvije i pol godine nakon velikih problema s karijerom u 2012., razgovor sa psihologom mu je pomogao i napravio veliku razliku u karijeri. Napominje da je nakon ovih razgovora postao bolji otac i osoba u globalu.

“Ukoliko dođete na trkalište s problemom u glavi kojeg vučete od kuće, sjednete u auto i eksplodirate. Ali, ako je sve jasno i riješeno, tada u automobilu reagirate smirenije i pametnije. Pomoglo mi je u svemu. Bolji sam vozač, bolji otac, bolji suprug, nadam se i bolji čovjek.”

Romain je tu, u najboljim godinama, s neospornim talentom i prosječnim bolidom. Mjesto u top ekipi nije lako izboriti, pogotovo kada na to mjesto pucaju jednako talentirani i mlađi vozači. Polako se njegova situacija pretvara u pitanje “sad ili nikad”.

https://www.youtube.com/watch?v=WRrzSnxvWdY

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

8 komentara

  1. F1puls David Vidović novinar Prikaži

    Odličan tekst Luka! :D
    Grosjean je tip vozača koji treba punu podršku tima. Ah, kad se samo sjetim kraja 2013., pogotovo one Suzuke i COTA, od svih ostalih, jedino je on prijetio Red Bullu.


    0

    0
  2. Da najprije odgovorim na pitanje iz naslova. Ne, sada je na redu Pastor Maldonado. Ok, šalu na stranu. Romain Grosjean podsječa me na neki način na Riccarda Patrese-a. Na početku karijere brzi, nekoliko sudara, onda napadi vozača, pa sankcije (kod Patresea čak i sudski postupci), poslije ne baš briljantni bolidi i više manje zaboravljanje njihovih vozačkih kvaliteta a uprkos svemu ne popuštajuči radeći svoj posao. Kod Patrese-a nagrada je došla kasno kod Romaina nadam se da će doči prije. Naime Romain je odličan vozač. Njegova nesreća je bila u tome da je bio u sijeni povratnika Kimia Raikkonena a u stvari čovjek je bio super brz i još uvijek poprilično neiskusan. No ipak je u redu radio svoj posao. No koliko je vozač dobar vidi se tek tada kada ima u rukama loš bolid. I Grosjean ga je Boga mi 2014. imao. Onih 8 bodova čak su i više vrijedni nego postolja iz 2012. i 2013. godine. Ove godine stvar je nešto bolja ali niti slučajno briljantna ili na nivou onoga iz ’12 i 13′ godine. Dakle, Romain Grosjean zaslužuje dobar bolid (kao i neki drugi na gridu), u najboljim je godinama i rezultati bi bili odlični, jer čovjek je u tih nekoliko sezona prešao put od outsidera preko mlade nade, nosioca momčadi u teškim vremenima do možda čak i njezinog rješitelja. Ja osobno ne bi ga se branio da sam šef kakve momčadi.


    0

    0
  3. Grosjean – potpuno ista situacija kao s Hulkenbergom! S tim da je Grosjean prerano došao u F1, i to nikome druogme nego dvostrukom prvaku koji je bio favoriziran. A to je moralo u tom trenutku ostaviti posljedice.
    Pokazao je da može biti brz, samo je pitanje hoće li dočekati da Renault kupi Lotus i da stvari dovedu na nivo.


    0

    0
  4. Neznam, ja već dvije godine ponavljam da je on jedan od glavnih nada za budučnost, kada se pisalo o Ricu ili Botti, i odavno ga već trpam u Ferrari kao nastavak francuske loze – svima je poznat njegov početak i kalvarija u F1 dok se nije izborio za status, a 2013-te bar u drugoj polovici, definitivno je!
    Mnogi su puno više spominjali gore navedenu dvojicu i posebice Hulka, sad nemoguće je točno stupnjevati tko je bolji, svatko ima mana i vrlina, ali definitivno je (imo) Grozni pokazao više (i više zrelosti u odnosu s medijima), ali i više na stazi od hvaljenog Rica i Botte, kada uzmemo u obzir koje su aute vozili, nema pobjedu, ali nikada nije ni vozio drugi najbrži auto na gridu da je zgrabi..
    Po meni su Hulk i Romain za stepenicu više od Daniela i Valtteria – taman toliko koliko su stariji i iskusniji tj zreliji, a nemojmo zaboraviti da voze još uvijek lošije aute od druge dvojice, i stvarno im želim da dođu u dobar tim! :)
    grozni bi mogao profitirati s renaultom, ali to je veliko Možda i još koja godina uštimavanja, neznam ja bih ga još uvijek volio vidjeti u crvenom uz Seba za dvije godine, slične su osobnosti – u javnosti uglavnom suzdržani i odmjereni (bez puno: ja, ja i ja), a na pisti će uvijek dati sve od sebe i gristi koliko god mogu – mislim da bi bili savršen par!
    uostalom volio bih da neki novinar pita Kimija o Romainu, on ga zna vozio je s njim, a sigurno će reći što iskreno misli, to bi momku vjerojatno bio dobar podstrijeh, slično kako je Šumi rekao o Nici još dok su vozili zajedno, doduše sa malo riječi, ali je dosta rekao!
    Anyway :thumbs: Grozni!
    I odlična analiza Luka! baš me razveselila.., :thumbs:


    0

    0
  5. Dobar tekst.

    Grosjeanu se polako bliži, slažem se, “make it or break it” trenutak, treba dobiti vrhunski bolid oko sebe. Kad se dobri vozači godinama vuku kroz srednji red, dijelom ispadnu iz fokusa jer nisu među pobjednicima, dijelom jer se govori o novim, mladim, perspektivnim talentima koji im konkuriraju, itd itd. Ima puno perspektivnih vozača F1 kroz povijest koji su izblijedili, nažalost, motajući se većinu karijere kroz srednji red. Bilo bi šteta da se i Francuz pridruži njima.

    Sad mu je, slično Hülkenbergu (slažem se s onima koji su povukli paralelu), potreban bolid s kojim se može pobjeđivati ― da bismo vidjeli može li to kad ima okolnosti na svojoj strani. (Slutim da da, ali ― ima samo jedan način da saznamo. :P )


    0

    0
  6. Hvala ljudi.

    Nekako sam se i ja borio dugo vremena s njim u svojoj glavi – nisam bio na čisto s tim — smatram li ga pravim vozačem sposobnim za najveće domete ili ne.
    Nekako sam, na kraju, odlučio da ga smatram.

    Šteta što F1 nema više sjajnih ekipa i bolida koji su sposobni za najveće domete..

    Uvijek mi ostane u generaciji vozač/dva/tri za koje znam da bi bili sjajni, da bi bili šampioni, ali nikada ne dobiju priliku.
    Godine idu, zgrabi ili potoni…Uvijek je bilo tako i uvijek će biti – to je takav sport!

    Uvijek mi je žao kada netko ne dobije priliku – samo da se dokaže.
    Romain, eto, polako ide u tom smjeru.


    0

    0