Tehnički direktor FIA-e Charlie Whiting je uvjeren da su zaštićeni kokpiti bliska budućnost i da će se svakako uvesti nakon detaljnih ispitivanja. Smrt Justina Wilsona ponovno je pokrenula debatu i ubrzala čelne ljude u djelovanju i konačnoj odluci.
Od smrti Henryja Surteesa 2009. godine u utrci F2, tjedan prije nego je Felipe Massa zadobio teške ozljede na VN Mađarske, FIA je krenula tražiti neku vrstu zaštite za glavu u kokpitu. Prvobitni dizajni zatvorenih kokpita, po uzoru na borbene zrakoplove su, nakon testiranja, odbačeni. Postoji velika mogućnost da vozač nakon incidenta ostane zarobljen u svojem kokpitu. “Roll bar” dizajn je također odbačen zbog smanjene vidljivosti vozača. Do kraja mjeseca FIA će sagledati još 2 ponuđena dizajna.
Whiting je u razgovoru za Autosport ponudio svoje mišljenje.
“Radimo na tom projektu već nekoliko godina i došli smo do nekoliko solucija koje treba testirati, neke su uspješnije od drugih. Imali smo ideju o kokpitima pa uzoru na borbene zrakoplove, ali minusi ovog dizajna su veći od pluseva. Isprobali smo i ružan “roll bar” dizajn, ali vidljivost nije bila dobra. Tako da je veoma teško izmisliti nešto što će savršeno pristajati i koristiti svrsi. Iamo još 2 solucije na stolu, prva je od Mercedesa. Ne pokriva vozača, i dalje možete izvući vozača iz vozila – što je, svakako, najvažnija stvar. Ima povišenje iznad vozačeve glave i sa bočne strane, ali i jedno centralno uporište.”
Čini se da FIA nema jasno rješenje u ovom trenutku i da će se možda morati vratiti na crtaći stol ukoliko ove posljednje dvije ideje ne zadovolje kriterije.
“Uložili smo mnogo raspoloživog vremena, truda i resursa u ovaj projekt, koji nije bio jednostavan, ustvari bio je krvavo težak. Jasno je jedino to, da ćemo jednog dana doći do rješenja. Jednog dana postojati će nešto što će smanjiti rizik od ozljeda i smrti. Da li će to biti dobra zaštita za vozačevu glavu od objekata koji dolaze prema njemu, kao što je to zatvoreni kokpit zrakoplovnog tipa; sumnjam, ali će mu ponuditi neku razinu zaštite. Moramo reagirati, moramo nešto napraviti, iako to možda nije 100%-tna zaštita vozača u svim okolnostima.”
Uglavnom, svima je jasno, pa i FIA-i da tradicija ne smije biti argument protiv sigurnosti.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Najbolje da vozači voze iz box na daljinsko upravljanje. Svatko tko sjeda u bolid ili pilot u avion svjesni su da uzimaju rizik i nikakvi oklop ih neće spasiti od nezgode.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tačno.
I šta ako neko, nedaj Bože, pogine i sa tom zaštitom?
Šta onda????
F1 je rizičan “sport”. Bio i ostao. Samo što su ti rizici smanjeni jedno 500x od 1950-ih.
Zato su najplaćeniji vozači F1 bolje plaćeni od najplaćenijih fudbalera ili NBA košarkaša i sl.
Jer ljudi, u neku ruku, stavljaju glavu u torbu kad sjednu u bolid.
A F1 je za mene uvijek bila “otvoren kokpit + otvoreni točkovi”.
Tačka.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tak je Frantic
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tak je Frantic
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jel` to vas dvojica mene zaye8avate ili šta već? :-D :-D
Ili Marros to radi raci? :-D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
gp1 ”Whiting: Zatvoreni kokpiti nisu rješenje”
f1puls ” ”Charlie Whiting: “Zaštićeni kokpiti su nužnost””
– je li mogu dobit link za vaš tekst? (isto pitanje postavljeno i na drugom portalu)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim da je u ovome stvar – Charlie kaže da je NEKI OBLIK zaštićenih kokpita nužnost – kao što sam ja i napisao, ali vidiš da i sam kaže da: “Imali smo ideju o kokpitima pa uzoru na borbene zrakoplove, ali minusi ovog dizajna su veći od pluseva”
Ali ne misli da je “jet fighter” dizajn dobar – to valjda misli GP1 u svom naslovu.
Izvor ti saljem u inbox tu
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hoću reći da “Zaštićeni” i “zatvoreni” nisu ista stvar.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
zahvaljujem na odgovoru, i dalje čekam link.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
link poslan, sve ok.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Frantic, kak bi rekli Queenovci “Friends will be friends!”
0
0