Prije dvije godine napisao sam kolumnu povodom Alonsovog odlaska iz Formule 1 iz kuta jednog od njegovih dugogodišnjih i najzagriženijih obožavatelja. Iako Alonso ni tada nije isključivao mogućnost povratka, bio je to veliki oproštaj koji je vrlo lako mogao ispasti konačan.
Na moju iskrenu sreću, ispostavilo se da je ovo “zbogom” sa zadrškom zaista bilo samo doviđenja i iduće godine ponovo ćemo gledati Španjolca u bolidu Formule 1, po treći put s momčadi s kojom je ostvario najveće uspjehe u karijeri, Renaultom.
Prva stvar na koju bih se želio osvrnuti su brojne negativne reakcije na koje sam naletio po društvenim mrežama od dijela pratitelja Formule 1 na ovu objavu.
Tu ne mislim na klasične hejtere koji će jednostavno popljuvati vozača kojeg ne vole bez ikakvog argumenta, već na brojne ljude koji su mišljenja da Alonsu nije mjesto u F1 zbog njegovih godina i da je neki mladi vozač iz Renaultove akademije poput Guanyua Zhoua ili Christiana Lundgaarda ovime nepravedno zakinut.
Ne znam pripadam li manjini s obzirom na potpuno neslaganje s takvim stavom, ali za mene je to potpuno promašeno. Formula 1 bi trebala biti natjecanje u kojem sudjeluju najbolji vozači svijeta, bez obzira na godine. Da, Alonso krajem mjeseca puni 39 godina i stariji je 18 godina od Zhoua i 20 od Lundgaarda, ali velika je vjerojatnost da će on i u tim godinama pružiti bolje partije nego njih dvojica.
Naravno da mladi vozači zaslužuju priliku u F1 – iako konkretno navedena dvojica još uvijek imaju posla u dokazivanju svojih vještina – no to ne znači da svakog u poodmaklim tridesetima trebamo polako otpisivati samo zbog nadolazeće mladeži. Jedini kriterij trebala bi biti štoperica i ako netko pred četrdesetim godinama života još uvijek može pružati vrhunske performanse na njoj, ne vidim razlog zašto mu se ne bi pružilo mjesto.
Tom bi logikom i aktualni prvak Lewis Hamilton koji ne pokazuje znakove bilo kakvog pada sa svojih 35 godina već trebao pokupiti prnje i dati svoje mjesto nekom mlađem jer eto, koga briga što je jedan od najboljih vozača na svijetu, vrijeme je za nekog novog.
Filozofski dio na stranu, dovođenje Alonsa pametan je potez za Renault. Nakon odlaska Daniela Ricciarda u momčadi je ostao Esteban Ocon, 23-godišnjak s dvije pune sezone u F1 i godinom dana pauze od aktivnog utrkivanja. Dovođenje nekog potpuno neiskusnog iz Formule 2 za momčad u stanju kakvom je Renault svakako zvuči kao lošija opcija od dovođenja dvostrukog svjetskog prvaka s gotovo 20 godina iskustva u Formuli 1.
Osim za Renault, Alonsov povratak sjajna je vijest i za vlasnike sporta. Ovakvo veliko ime svatko bi želio na gridu, a s obzirom na mogući odlazak i Sebastiana Vettela i Kimija Raikkonena, ne škodi dodati jednog prvaka koji će i onima koji ga vole i onima koji ga ne vole zasigurno ponuditi šou na stazi, a ponekad i izvan nje.
Sudeći po rezultatima VN Austrije, sezona 2021. neće biti nimalo laka za Alonsa i Renault. Prošlog vikenda motali su se po rubu top 10 plasmana s Danielom Ricciardom, tako da i ako na nekim stazama ove godine budu nešto bolji, možemo očekivati eventualnu borbu s nekim od top midfieldera, gdje se u zasad neiskristaliziranom poretku nalaze McLaren, Ferrari i Racing Point.
Po izjavama je jasno da su i oni svjesni da će 2021. biti tek prijelazna godina i svojevrsna priprema za ono što nas čeka godinu kasnije.
Upravo je 2022. razlog zbog kojeg je Alonso pristao podijeliti sve svoje iskustvo s Renaultom i postati članom njihove momčadi već iduće godine. Očito je da želi sagraditi momčad oko sebe i biti uključen u nadolazeći projekt u nadi da će iz njega izaći nešto o čemu zasigurno još uvijek sanja, a to je taj treći naslov.
I sam je to izjavio u intervjuu za Formulu 1, ona je još uvijek u njegovu srcu i sigurno se dio njega slaže s navijačkim izjavama koje je spomenuo vezane uz njegove uspjehe u ostalim kategorijama poput WEC-a ili IMSA-e gdje je osvojio 24 sata Le Mansa i 24 sata Daytone – “čestitamo na tome, ali vrati se u F1”.
Očito je Alonso u Renaultu pronašao priliku za posljednji vlak koji bi ga mogao odvesti do nove titule F1 prvaka. Apsolutno ništa ne garantira da će Renault promjenom pravilnika doći do vrha – kažu da im novi pravilnik savršeno odgovara, ali takve su bile priče i uoči uvođenja hibridnih V6-ica 2014. – ali promjena pravila otvara priliku za nagli skok. Garancije nema, ali vrijedi pokušati.
Čak i ako do toga ne dođe i 2022. bude na istoj razini kao 2021., bit ćemo na dobitku. Fernando Alonso je jedan od najboljih vozača na svijetu i njegova prisutnost na stazi može donijeti samo zanimljivost. I bez pobjeda i podija siguran sam da će nam biti drago da je Fernando svoje zadnje godine na top razini proveo tamo gdje pripada te tamo gdje zaslužuje biti – u društvu najboljih.
Priča možda neće imati bajkovit kraj, ali siguran sam da će nas Alonso barem jednim individualnim čudom, neovisno o tome za koje mjesto, očarati i pokazati zašto je jedan od rijetkih za koje možemo reći da dva naslova ne zvuče dovoljno.
Možda Renault ni neće biti kraj priče – ako će Alonso zaista biti na top razini koju svi očekujemo, a Renault neće, možda će netko drugi poželjeti njegove usluge i dati mu oružje za napad na sami vrh. Kako god ova priča završila, svima bi nam na njezinom kraju trebalo biti drago da je dobila još pokoje poglavlje.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Grande!!!
11
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Neosporno najbolja i najljepša vijest ove sezone.
Ima samo jednu veliku manu – morat čemo čekati sada šest-sedam ili više mjeseci da ga vidimo u akciji…
17
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
U svakom slucaju je apsolutno pozitivno sta se Fernando vraca u F1.
Mozda oni koji ga nemogu nikako smisliti ce reci da se nije trebao vracati , ali to ce vjerojatno reci iz osobnih razloga. A cak i oni bi trebali priznati da je za sport pozitivno sta se Alonso vraca.
Nama je drago da je on na stazi u kojem god bolidu bio i za koje god se mjesto borio. Naravno , njemu je cilj 2022.
Ali , ponavljam , neka on nama kruzi stazom i 2021. Necemo se buniti ni malo :D
P.S.
Slazem se s autorom , da u F1 moraju biti najbolji vozaci svijeta. I ako je Alonso bolji od svih juniora koji postoje , neka onda Alonso i vozi bolid F1
14
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Tako je @AlkY
Alonso je postao brend u Formuli 1 & kakav god “paket” bio,
zaslužio je još te dvije godine u najbržem cirkusu, pa i još koju više !
Vamos Nando !
12
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Da Alonso nekome zauzima mjesto na gridu, može reći samo pileći mozak (bez uvrede).
Četvrtina aktivnog grida mu nije ni do koljena.
24
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Koje “cudo” je on kad izveo?
Informativno pitam.. ?
4
14
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Moraš u Vatikanu provjeriti – tamo se vodi evidencija …
7
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Tak sam i mislil. ?
2
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pa eto po nekim komentarima ovdje zatrovao Ferrari nekim toksinima i to na više godina. Ako to nije čudo šta je?
6
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
npr. cijela 2012 sezona
12
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Čudo je Imola 05′.. boli te još uvijek ta utrkica ,ha dodi ? pa preboli više čovječe ,Alonso je srušio Schumachera i amen
8
7
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Bernie je srušio Schumachera jer mu je padala gledanost. Ostalo su romantičarske gluposti.
12
10
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Wapi pretjeruješ malo. Bilo je tu svega, a za 2005 je Brawn sam priznao da uz gume ni bolid nije bio pogođen i da je bio prilično loš.
7
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ne pretjerujem. Kako je Bridgestone iznenada zaboravio kako se rade gume? I onda se iznenada sjetio u pola 2006, pa smo imali neku trku za prvaka 2006.
I onaj 2003. je za Brawnove kriterije bio prilično loš, pa su bili prvaci.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
….i još su napravili gume sa konusnim utorima, kako se guma trošila, imala je veću površinu….
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Mah nejdem u te price..
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Michelin je srušio Michaela i amen?
3
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/4381725.stm
Evo članka o tome
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Da, nazalost
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
@ivanh Bridgestone je osvojio sve Ferrarijeve naslove…
1
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ne znam hoce li to ovaj F1 portal prenijeti, ali Vettel je potvrdio da je pregovarao sa Renaultom hahah također je nahvalio Red Bull i Ljubicasti Mercedes.
4
7
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Čemu podcjenjivanje Vettela?
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Moram se ispucat do iduce utrke kad sam rekao da cu sutit. Salim se, ja samo prenosim vijest, a volio bi da Vettel ostane u F1, npr Red Bull, Alonso Renault, tamo gdje su nekad osvojili prvenstva. Također imam i svoju prognozu kako bi zavrsio momcadski duel Max-Vettel. Max pobjeđuje.
2
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Lovro svaka ti dala ali mislim da svi cekamo Vetmu da napise kolumnu :)
3
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Nebude ti on pisao kolumnu za proslavu Alonsovog povratka , bez brige :D
11
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
definitivno najljepša vijest koja se pojavila u svijetu formule 1. jedva čekam da ga vidim u akciji kako će izvlačiti maksimalnu energiju iz prosječnog bolida, kako je to radio sa svakim bolidom u koji je sjeo.
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Renaultu treba jako ime kako bi ostao u formuli1. A Alonso to definitivno je. Još nismo vidjeli koliko je dobar ovaj bolid. A Alonso sigurno može pomoći timu da ponovo počne pobjeđivati.
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ouch..koliko boli vidjet Ferrari u ovom kontekstu. Nažalost nije ni daleko od istine, e moj Binotto..
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Poštovani Lovro!
Svaka čast na odličnom članku!
Kao Fernandov veliki fan (možda i zagriženiji od Tebe ??), ova vijest me oborila s nogu – bolje ne može!
Razumijem pesimiste, dežurne kritičare Alonsovog povratka i one koji smatraju da F1 treba dati priliku mlađima. Slažem se da mlade treba progurati ALI…..očito ne shvaćamo da u F1 trenutno voze najbolji mogući vozači sa Superlicencom! Da nije tako, mnogi mlađi (trenutni vozači) ne bi imali što tražiti u F1(osim, nažalost, onih čiji su tate vlasnici momčadi ??)!
Kad bi postojali bolji, talentiraniji, sjajniji Superlicencirani vozači, pa momčadi bi se sigurno potrudile dovesti ih u F1što prije!
Što se dobne granice tiče, probajte si zamisliti današnji GP vikend bez svih vozača koji su ušli u tridesete godine života (Ham, Kimi, Daniel, Valteri, Seb)…….bi li nam F1 i dalje bila toliko zanimljiva? Tko bi “čitao lekcije” klincima? A još važnije – kako bi se momčadi gradile na neiskusnim vozačima?!
Zato……DOBRO NAM DOŠAO NATRAG FERNANDO i hvala Ti što nisi rekao zbogom F1!
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Odlično napisano…svaka čast…potpisao bih svaku riječ! :)
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
S Fernandom dolaze i sponzori,Ameri trljaju ruke.Još vjerujem da u njemu ima snage za napravit pomutnju među redovima
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
prije dva mjeseca:
https://www.planetf1.com/news/fernando-alonso-to-renault/
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
samo da nebude kanta kao mclaren i bit će show programa.
ono što je izvlačio iz ferarija je cilj
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Baš mi je drago da se vratio, on mi je bio najdraži vozač, najljepša vijest ovog mjeseca
0
0