Dobro nam došao natrag, Fernando!

Lociranje

Lovro Andraka

Prije 4 godina 5 min 34 komentara

Prije dvije godine napisao sam kolumnu povodom Alonsovog odlaska iz Formule 1 iz kuta jednog od njegovih dugogodišnjih i najzagriženijih obožavatelja. Iako Alonso ni tada nije isključivao mogućnost povratka, bio je to veliki oproštaj koji je vrlo lako mogao ispasti konačan.

Na moju iskrenu sreću, ispostavilo se da je ovo “zbogom” sa zadrškom zaista bilo samo doviđenja i iduće godine ponovo ćemo gledati Španjolca u bolidu Formule 1, po treći put s momčadi s kojom je ostvario najveće uspjehe u karijeri, Renaultom.

Zašto je Alonsov povratak isključivo dobra stvar?

Prva stvar na koju bih se želio osvrnuti su brojne negativne reakcije na koje sam naletio po društvenim mrežama od dijela pratitelja Formule 1 na ovu objavu.

Tu ne mislim na klasične hejtere koji će jednostavno popljuvati vozača kojeg ne vole bez ikakvog argumenta, već na brojne ljude koji su mišljenja da Alonsu nije mjesto u F1 zbog njegovih godina i da je neki mladi vozač iz Renaultove akademije poput Guanyua Zhoua ili Christiana Lundgaarda ovime nepravedno zakinut.

Ne znam pripadam li manjini s obzirom na potpuno neslaganje s takvim stavom, ali za mene je to potpuno promašeno. Formula 1 bi trebala biti natjecanje u kojem sudjeluju najbolji vozači svijeta, bez obzira na godine. Da, Alonso krajem mjeseca puni 39 godina i stariji je 18 godina od Zhoua i 20 od Lundgaarda, ali velika je vjerojatnost da će on i u tim godinama pružiti bolje partije nego njih dvojica.

Naravno da mladi vozači zaslužuju priliku u F1 – iako konkretno navedena dvojica još uvijek imaju posla u dokazivanju svojih vještina – no to ne znači da svakog u poodmaklim tridesetima trebamo polako otpisivati samo zbog nadolazeće mladeži. Jedini kriterij trebala bi biti štoperica i ako netko pred četrdesetim godinama života još uvijek može pružati vrhunske performanse na njoj, ne vidim razlog zašto mu se ne bi pružilo mjesto.

Tom bi logikom i aktualni prvak Lewis Hamilton koji ne pokazuje znakove bilo kakvog pada sa svojih 35 godina već trebao pokupiti prnje i dati svoje mjesto nekom mlađem jer eto, koga briga što je jedan od najboljih vozača na svijetu, vrijeme je za nekog novog.

Filozofski dio na stranu, dovođenje Alonsa pametan je potez za Renault. Nakon odlaska Daniela Ricciarda u momčadi je ostao Esteban Ocon, 23-godišnjak s dvije pune sezone u F1 i godinom dana pauze od aktivnog utrkivanja. Dovođenje nekog potpuno neiskusnog iz Formule 2 za momčad u stanju kakvom je Renault svakako zvuči kao lošija opcija od dovođenja dvostrukog svjetskog prvaka s gotovo 20 godina iskustva u Formuli 1.

Osim za Renault, Alonsov povratak sjajna je vijest i za vlasnike sporta. Ovakvo veliko ime svatko bi želio na gridu, a s obzirom na mogući odlazak i Sebastiana Vettela i Kimija Raikkonena, ne škodi dodati jednog prvaka koji će i onima koji ga vole i onima koji ga ne vole zasigurno ponuditi šou na stazi, a ponekad i izvan nje.

Što očekivati po pitanju rezultata?

Sudeći po rezultatima VN Austrije, sezona 2021. neće biti nimalo laka za Alonsa i Renault. Prošlog vikenda motali su se po rubu top 10 plasmana s Danielom Ricciardom, tako da i ako na nekim stazama ove godine budu nešto bolji, možemo očekivati eventualnu borbu s nekim od top midfieldera, gdje se u zasad neiskristaliziranom poretku nalaze McLaren, Ferrari i Racing Point.

Po izjavama je jasno da su i oni svjesni da će 2021. biti tek prijelazna godina i svojevrsna priprema za ono što nas čeka godinu kasnije.

Upravo je 2022. razlog zbog kojeg je Alonso pristao podijeliti sve svoje iskustvo s Renaultom i postati članom njihove momčadi već iduće godine. Očito je da želi sagraditi momčad oko sebe i biti uključen u nadolazeći projekt u nadi da će iz njega izaći nešto o čemu zasigurno još uvijek sanja, a to je taj treći naslov.

I sam je to izjavio u intervjuu za Formulu 1, ona je još uvijek u njegovu srcu i sigurno se dio njega slaže s navijačkim izjavama koje je spomenuo vezane uz njegove uspjehe u ostalim kategorijama poput WEC-a ili IMSA-e gdje je osvojio 24 sata Le Mansa i 24 sata Daytone – “čestitamo na tome, ali vrati se u F1”.

Očito je Alonso u Renaultu pronašao priliku za posljednji vlak koji bi ga mogao odvesti do nove titule F1 prvaka. Apsolutno ništa ne garantira da će Renault promjenom pravilnika doći do vrha – kažu da im novi pravilnik savršeno odgovara, ali takve su bile priče i uoči uvođenja hibridnih V6-ica 2014. – ali promjena pravila otvara priliku za nagli skok. Garancije nema, ali vrijedi pokušati.

Čak i ako do toga ne dođe i 2022. bude na istoj razini kao 2021., bit ćemo na dobitku. Fernando Alonso je jedan od najboljih vozača na svijetu i njegova prisutnost na stazi može donijeti samo zanimljivost. I bez pobjeda i podija siguran sam da će nam biti drago da je Fernando svoje zadnje godine na top razini proveo tamo gdje pripada te tamo gdje zaslužuje biti – u društvu najboljih.

Priča možda neće imati bajkovit kraj, ali siguran sam da će nas Alonso barem jednim individualnim čudom, neovisno o tome za koje mjesto, očarati i pokazati zašto je jedan od rijetkih za koje možemo reći da dva naslova ne zvuče dovoljno.

Možda Renault ni neće biti kraj priče – ako će Alonso zaista biti na top razini koju svi očekujemo, a Renault neće, možda će netko drugi poželjeti njegove usluge i dati mu oružje za napad na sami vrh. Kako god ova priča završila, svima bi nam na njezinom kraju trebalo biti drago da je dobila još pokoje poglavlje.


Odgovor

34 komentara

  1. Rover
    zjurina Prikaži

    Neosporno najbolja i najljepša vijest ove sezone.

    Ima samo jednu veliku manu – morat čemo čekati sada šest-sedam ili više mjeseci da ga vidimo u akciji…



    17
    16

    1
  2. Mclaren
    AlkY Donator Prikaži

    U svakom slucaju je apsolutno pozitivno sta se Fernando vraca u F1.
    Mozda oni koji ga nemogu nikako smisliti ce reci da se nije trebao vracati , ali to ce vjerojatno reci iz osobnih razloga. A cak i oni bi trebali priznati da je za sport pozitivno sta se Alonso vraca.
    Nama je drago da je on na stazi u kojem god bolidu bio i za koje god se mjesto borio. Naravno , njemu je cilj 2022.
    Ali , ponavljam , neka on nama kruzi stazom i 2021. Necemo se buniti ni malo :D

    P.S.
    Slazem se s autorom , da u F1 moraju biti najbolji vozaci svijeta. I ako je Alonso bolji od svih juniora koji postoje , neka onda Alonso i vozi bolid F1



    14
    14

    0
    • Rover
      zjurina Prikaži

      Tako je @AlkY

      Alonso je postao brend u Formuli 1 & kakav god “paket” bio,
      zaslužio je još te dvije godine u najbržem cirkusu, pa i još koju više !

      Vamos Nando !



      12
      12

      0
  3. Renault
    zd1400rt Prikaži

    Da Alonso nekome zauzima mjesto na gridu, može reći samo pileći mozak (bez uvrede).
    Četvrtina aktivnog grida mu nije ni do koljena.



    24
    24

    0
  4. Dodi napalm Prikaži

    Koje “cudo” je on kad izveo?
    Informativno pitam.. ?



    4
    -10

    14
  5. Fia
    Realista Prikaži

    Ne znam hoce li to ovaj F1 portal prenijeti, ali Vettel je potvrdio da je pregovarao sa Renaultom hahah također je nahvalio Red Bull i Ljubicasti Mercedes.



    4
    -3

    7
  6. Daniel Ricciardo
    _bataziv_0809 Prikaži

    Lovro svaka ti dala ali mislim da svi cekamo Vetmu da napise kolumnu :)



    3
    1

    2
  7. Williams
    DoDo13 Prikaži

    definitivno najljepša vijest koja se pojavila u svijetu formule 1. jedva čekam da ga vidim u akciji kako će izvlačiti maksimalnu energiju iz prosječnog bolida, kako je to radio sa svakim bolidom u koji je sjeo.



    3
    2

    1
  8. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Renaultu treba jako ime kako bi ostao u formuli1. A Alonso to definitivno je. Još nismo vidjeli koliko je dobar ovaj bolid. A Alonso sigurno može pomoći timu da ponovo počne pobjeđivati.



    4
    3

    1
  9. Ferrari
    vekinator Prikaži

    možemo očekivati eventualnu borbu s nekim od top midfieldera, gdje se u zasad neiskristaliziranom poretku nalaze McLaren, Ferrari i Racing Point.

    Ouch..koliko boli vidjet Ferrari u ovom kontekstu. Nažalost nije ni daleko od istine, e moj Binotto..



    2
    2

    0
  10. Brawn Gp
    F1 Zagorec Prikaži

    Poštovani Lovro!
    Svaka čast na odličnom članku!
    Kao Fernandov veliki fan (možda i zagriženiji od Tebe ??), ova vijest me oborila s nogu – bolje ne može!
    Razumijem pesimiste, dežurne kritičare Alonsovog povratka i one koji smatraju da F1 treba dati priliku mlađima. Slažem se da mlade treba progurati ALI…..očito ne shvaćamo da u F1 trenutno voze najbolji mogući vozači sa Superlicencom! Da nije tako, mnogi mlađi (trenutni vozači) ne bi imali što tražiti u F1(osim, nažalost, onih čiji su tate vlasnici momčadi ??)!
    Kad bi postojali bolji, talentiraniji, sjajniji Superlicencirani vozači, pa momčadi bi se sigurno potrudile dovesti ih u F1što prije!
    Što se dobne granice tiče, probajte si zamisliti današnji GP vikend bez svih vozača koji su ušli u tridesete godine života (Ham, Kimi, Daniel, Valteri, Seb)…….bi li nam F1 i dalje bila toliko zanimljiva? Tko bi “čitao lekcije” klincima? A još važnije – kako bi se momčadi gradile na neiskusnim vozačima?!
    Zato……DOBRO NAM DOŠAO NATRAG FERNANDO i hvala Ti što nisi rekao zbogom F1!



    3
    3

    0
  11. Fernando Alonso
    Brane FA14 Prikaži

    Odlično napisano…svaka čast…potpisao bih svaku riječ! :)



    1
    1

    0
  12. Mercedes
    Serviser Donator Prikaži

    S Fernandom dolaze i sponzori,Ameri trljaju ruke.Još vjerujem da u njemu ima snage za napravit pomutnju među redovima


    0
    0

    0
  13. Blue Flag
    dFixxx3r Prikaži

    samo da nebude kanta kao mclaren i bit će show programa.
    ono što je izvlačio iz ferarija je cilj


    0
    0

    0
  14. Fernando Alonso 14
    Hyper markoni Prikaži

    Baš mi je drago da se vratio, on mi je bio najdraži vozač, najljepša vijest ovog mjeseca


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.