Formula 2

Ilott pobjednik prve F2 utrke, dvojica debitanata na podiju!

Piše: Lovro Andraka

Prije 2 godina, 8 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Ferrarijev junior Callum Ilott stigao je do svoje prve pobjede u Formuli 2 na glavnoj utrci na austrijskom Red Bull Ringu nakon starta s trećeg mjesta. Njegov momčadski kolega Guanyu Zhou vodio je utrku nakon starta s pole positiona, no tehnički problemi bacili su ga na začelje.

Marcus Armstrong briljirao je u debiju u F2 – stigao je do drugog mjesta nakon starta s 13. pozicije, a podij je upotpunio još jedan debitant, aktualni F3 prvak Robert Švarcman.

Ilott je sjajno krenuo u utrku – s treće startne pozicije lansirao se u vodstvo u prvom zavoju ispred Zhouovog žutog UNI-Virtuosija i senzacionalnog debitanta iz kvalifikacija Felipea Drugovicha.

U ostatku kruga uživali smo u borbi timskih kolega koja je završila Zhouovim povratkom u vodstvo pretjecanjem s vanjske strane zavoja 7, a iza njih se Mick Schumacher uspio probiti ispred Drugovicha nakon jednako uzbudljive borbe.

Jedini incident dogodio se u zavoju 3 gdje su se sudarili Carlinovi vozači. Yuki Tsunoda udario je i izvrtio Jehana Daruvalu, sebi oštetivši prednje krilo i zaradivši kaznu od 5 sekundi, a Daruvalu bacivši na začelje poretka. Najveći dobitnik na startu bio je desetoplasirani Giuliano Alesi koji je zaradio čak osam pozicija.

Prvi planirani posjet boksu imao je Marcus Armstrong već u osmom krugu i to se u konačnici Novozelanđaninu uvelike isplatilo – imao je sjajan tempo na tvrdim gumama i preskočio većinu vozača kroz boks.

Prvi od vodećih u boksu bio je prvoplasirani Zhou u 17. krugu, a krug kasnije ušao je i Ilott. Kasniji ulazak se pokazao boljom opcijom jer je Britanac izašao ispred, a undercut je još jednom upalio u idućem krugu kada ih je obojicu preskočio Mick Schumacher.

Zhou je ipak imao bolji tempo i u dva kruga prestiže Ilotta i Schumachera, no u 26. krugu bolid je usporio i bacio dotad vrlo izglednog pobjednika na samo začelje. Kinez se vratio do boksa i nastavio utrku, no nije uspio dalje od 17. mjesta.

Slična stvar dogodila se Artjomu Markelovu krug kasnije, no HWA-ov vozač nije uspio stići do boksa i na stazu je morao izaći sigurnosni automobil.

Utrka je nastavljena u 31. krugu, a bez potencijalne borbe za pobjedu ostali smo kada je u sedmom zavoju Schumacher izletio u šljunak i pao s druge na 13. poziciju.

Ilott je mirno priveo utrku kraju bez bilo kakvih prijetnji, dok se iza njega vodila velika borba debitanata. Senzacionalni Armstrong morao se grčevito braniti s najstarijim gumama na gridu protiv Švarcmana, Lundgaarda i Ticktuma, no uspio je zadržati poziciju i osigurati podij u debiju.

Šesto mjesto pripalo je Giulianu Alesiju kojem je obrnuta strategija sa startom na tvrdim gumama donijela 12 pozicija napretka. Sedmi je bio Louis Deletraz, a osmo mjesto i pole position za sprint utrku osvojio je Felipe Drugovich. Osvajače bodova zaključili su Nobuharu Matsushita i Roy Nissany.

Sprint utrka vozi se sutra od 11:10.

Vozač Momčad Zaostatak
1 Callum Ilott UNI-Virtuosi
2 Marcus Armstrong ART Grand Prix 8.800s
3 Robert Švarcman Prema Racing 9.200s
4 Christian Lundgaard ART Grand Prix 10.800s
5 Dan Ticktum DAMS 11.200s
6 Giuliano Alesi BWT HWA RACELAB 12.800s
7 Louis Deletraz Charouz Racing System 16.200s
8 Felipe Drugovich MP Motorsport 17.000s
9 Nobuharu Matsushita MP Motorsport 17.400s
10 Roy Nissany Trident 19.500s
11 Mick Schumacher Prema Racing 20.000s
12 Jehan Daruvala Carlin 22.000s
13 Pedro Piquet Charouz Racing System 24.900s
14 Nikita Mazepin Hitech Grand Prix 25.800s
15 Jack Aitken Campos Racing 30.100s
16 Guilherme Samaia Campos Racing 53.900s
17 Guanyu Zhou UNI-Virtuosi 1 krug
18 Yuki Tsunoda Carlin 1 krug
Artjom Markelov BWT HWA RACELAB kvar
Sean Gelael DAMS kvar
Marino Sato Trident kvar
Luca Ghiotto Hitech Grand Prix nije startao

Komentiraj

8 komentara

  1. Jeli se ovaj fakat preziva Švarcman ili je ovo neka zajebancija?



    1

    0
    • Mislim da se preziva Shwartzman. Iz Rusije je. Prezime mi zvuči germanski, možda je njemačkog podrijetla.

      U hrvatskom jeziku se strana imena i prezimena pišu u izvornom obliku tako da bi prema tome Švarcman bilo neispravno, a Shwartzman ispravno.
      Neka se autor članka ne uvrijedi ako sam ugnjavio sa gramatikom :rofl:



      1

      1
      • F1puls Portal
        Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Ispravno je Švarcman.

        Osobna imena iz jezika koji se ne služe latinicom pišu se prema uobičajenome izgovoru u hrvatskom.



        6

        0
        • To je istina, ali zašto ne pišemo “Gvanju Žo”, “Nobuharu Macušita” i “Juki Cunoda”?



          9

          0
        • Niki Lauda
          wapi Donator Prikaži

          Zato jer smo zaglupljeni od engleskog s kojim smo okruženi, a kaj je najgore i sami vozači pristaju na masakriranje svojeg imena od strane lijenih i bahatih engleskih novinara…. Na primjer nije Čarls Leklerk nego Šarl Lekler…. Također po hrvatskom pravopisu se imena kraljeva prevode, ali u novije vrijeme to radimo samo s imenom pape….



          2

          0
        • F1puls Portal
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Druga siva kutija na linku:
          http://pravopis.hr/pravilo/pisanje-imena/47/



          4

          1
      • Fernando Alonso
        Lovro Andraka urednik Prikaži

        Autor je samo čekao da netko prigovori za ovo :mrgreen:

        Piše se Švarcman upravo zato jer je Rus. Izvorno se njegovo ime piše Ро́берт Шва́рцман, što je u našem prijevodu Robert Švarcman. Englezi to prevode drukčije pa prezime kod njih bude Shwartzman.

        Mislim da su oba oblika prihvatljiva prema pravopisu (pretpostavljam da se barem prednost daje ovom našem), ali ja uvijek preferiram ovaj naš prijevod (ne pišem Kvyat, nego Kvjat), pogotovo zbog engleskog masakra zbog kojeg Artjom postane Artem, Fjodor Fedor itd.



        12

        0
      • Ante, Lovro, nisam znao za to pravilo. Čovjek uči dok je živ :) .
        Ovaj engleski “masakr” koji je Lovro spomenuo me dodatno zbunio. Dosad sam mislio da se Markelov stvarno zove Artem :facepalm: .



        2

        0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni