Izdvojeno

FIA odbacila Red Bullov protest, DAS je legalan

Piše: Lovro Andraka

Prije 2 godina, 37 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 1 minuta

Red Bullov protest uložen na Mercedesov DAS sustav nije prihvaćen – FIA je potvrdila da je sustav legalan.

Saslušanje kod sudaca preko video konferencije počelo je u 19:10, a službena odluka objavljena je iza ponoći. Red Bull su zastupali Paul Monaghan, Adrian Newey i Jonathan Wheatley, dok su Mercedes predstavljali James Allison, Ron Meadows, John Owen i Andrew Shovlin.

Suci su zaključili sljedeće:

“Suci zaključuju kako DAS sustav nije dio ovjesa niti se može smatrati da na nedozvoljen način namješta ovjes.”

“Suci stoga smatraju kako je DAS dozvoljen dio upravljačkog sustava i samim time zadovoljava relevantna pravila vezana uz ovjes i aerodinamički učinak.”

“Po mišljenju sudaca, DAS sustav je fizički i funkcionalno dio upravljačkog sustava.”

“Kao takav, koristi implicitne iznimke u određenim pravilima primjenjivim na upravljanje.”

Red Bull ima pravo žaliti se na ovu odluku. Mercedes će tako moći nastaviti koristiti DAS ove sezone, no od iduće godine sustav će biti zabranjen.

Komentiraj

37 komentara

  1. Ha !

    How conveniant .

    Da nam je bar na koju minutu uči u te umove…



    3

    9
  2. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Kakav cirkus i cista politika. Prije 2 godine, Ferrarijevi su retrovizori proglaseni ilegalnima. Danas, pomicanje volana pri brzinama od 300 km/h je legalno, a od Ferrarija ni traga ni glasa. Kako podrzavam novotarije poput DAS sistema, tako podrzavam i Red Bullov protest. Mozda se cini kontradiktorno, ali Red Bullov protest nam govori jednu bitnu stvar, a to je da FIA ponovno taji bitne informacije. Ima li tajni dogovor s Ferrarijem ikakve veze s njihovom pasivnoscu oko DAS sistema, to ocito necemo saznati. Kako je sada dato objasnjenje zasto je DAS sistem legalan tako bih volio cuti i u, ako bog da, ozujku sljedece godine, zasto je taj isti sustav ilegalan. Sto se tice tehnologije iza DAS sistema izrazito sam odusevljen, no isto tako i skeptican jer nam jos nije receno kako je taj sistem prosao sigurnosni test. Jos jednom, veliki minus za FIA-u.



    17

    8
      • i tu ti sve pise…da pomicaju PRVE KOTAČE…znaći ne diraju ovijes ili šta već…
        Alpnso King..na drugoj temi ti čovjek lijepo objasnio da FIA ove godine je imala zavezane ruke jer je pravilnik takav kakav je,a za drugu godinu su tu rupu zatvorili dodavsi nova pravila..
        end of story..



        9

        3
        • Tocno tako!
          A zabranjen je za 2021. vjerojatno zato sto se ne zeli ici u tom pravcu, jer ocigledno bi bilo iskopirano i implementirano od ostalih ekipa i tu prica prestaje. Ostaje samp cinjenica da je Mercedes ekipa koja najbolje radi, opet su pogodili po ko zna koji put…



          4

          2
        • Fernando Alonso
          Alonso king Prikaži

          Zao mi je, ali moj mozak ne shvaca zatvranje te rupe. Znaju oni puno vise od nas. Zabranili su DAS ne znajuci nosi li ikakvu prednost i zbog toga je odmah bilo sumnji. Uostalom, ako je F1 vrhunac tehnologije ne shvacam zasto onda DAS ne bi bio buducnost koja bi se primjenila i na drugim vrstama automobila. Mozda pretjerujem, ali ova situacija je itekako mutna.



          1

          0
    • Kakav sigurnosni test? Nadalje, volan se na svim bolidima moze pomicati pri 300 km/h

      U ozujku iduce godine nece biti legalan jer su dodali pravilo da se volan smije pomicati samo po jednoj osi.



      4

      1
      • Michael Schumacher
        VRSV546 Prikaži

        A onda mi objansi retrovizore ferrarieve u dan su ih proglasili ilegalnim i gotovo



        2

        9
        • Pa jer su bili ilegalni po trenutnom pravilniku.



          6

          3
        • Lance Stroll
          CaStroll Prikaži

          Bili su ilegalni za ferrari jer dvije utrke kasnije došo redbull i napravi iste foru al legalna.Crne strijele i limenke imaju dobre političare u firmi dok ovi talijančići oni su samo lagano netreba se živcirat.Neće se izborit za sebe pa ko ih j***.Vrati Arrivabenea i stavi Matu natrag u labos jer se tu jedino snalazi.



          3

          2
      • Pa nije F1 volan gljivica na PS4 kontroleru??? jbt što još fali samo da ide gore i dolje.
        Koje ruglo.


        0

        1
  3. Narain Karthikeyan
    Narain Karthikeyan Prikaži

    Kod Mercedesa je uvijek sve legalno



    17

    5
  4. Da je Ferrari stao uz Rb pa i ostali, zalba bi prosla, ali svatko za sebe, nece jos dugo F1 bit kakvu smo znali, mislim da ce puno velikih imena kroz 5 god napustit sport, stvorit ce se nova serija a formula umrijet!!



    3

    7
  5. Ayrton Senna
    LR7 Prikaži

    Tresla se brda..Kao iznenađeni smo odgovorom koji znamo još od testiranja..Mišljenja sam da je RB očekivao barem zeru informacija a kak je zapravo shema sklepana jer nebi oni čekali zabranu sljedeće god već promptno izbildali svoj,opet razumljivo! Kada čovjek 30 god prati taj sport shvaća na svakoj priči poput ove zašto je to veliki cirkus..A nama pratiteljima(rekao bih luđacima) što sve upijamo ostaje želja za kvalitetnim trkama.Wrooom…



    5

    0
  6. Dakle proglasili su sustav dijelom upravljackog mehanizma.

    I lijepo kazu da nigdje u pravilima nije navedeno da je okretanje lijevog kotaca linearno povezano s okretanjem desnog.



    3

    2
  7. Vjerojatno je istina to sta pisu , da Red Bull ima vec sada svoj DAS. I ovim prigovorom su samo htjeli osigurati da ce i njihov DAS biti legalan za ovu sezonu.
    Mozda su zbog toga i imali onakve izjave , da dugo nisu bili tako spremni.
    Jer su , izmedu ostalog , uspjeli spremiti DAS pa Merc nece imati barem tu prednost naspram njih.
    Samo je pitanje dali je to opce istina , i kada ce ga poceti koristiti. Jer , u najmanju ruku , moraju s tim proci barem 3 treninga prije nego li ga koriste na kvalama i utrci , ipak se to mora isprobati i istrenirati.



    4

    0
  8. Ajde, ovo je brzo riješeno i (nažalost) u skladu s mojim očekivanjima.



    2

    2
  9. Lance Stroll
    CaStroll Prikaži

    Naravno da je pa to su rekli još na testiranjima.Limenke bolje se koncentrirajte na svoj bolid.Samo gledaju kak da sjebu nekog pa to je sramota a sami nemogu sastavit krug bez izvrtanja.



    1

    4
  10. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Jutro,….. :chill:

    Je li to sezona “završava” nakon ove odluke? Je li sve jasnije nego ikad prije po pitanju pobjednika u ovoj okrnutoj sezoni? :facepalm:

    Plus, još je i više nego očito je …..Racing Point….. vrlo, vrlo “konkurentan”…… :facepalm:



    4

    0
  11. Ross Brawn
    Tuzlaensis novinar Prikaži

    Šok i vjeverica



    5

    0
  12. sve što donosi tehnološki napredak a ne ugrožava život….DOZVOLJENO !…pa ovo je tehnički sport a ne ispizdurina onih koji nemaju rješenje. nažalost, drugi trebaju nadarene a ne podobne inženjere, a nadarenost je prirodna pojava, a štreberizam beskorisna odluka.

    + za mercedes od mene iako ih ne ljubim



    7

    0
  13. Zanimljivo mi je kako Fia nije odgovorila na RB upit po pizanju Parc-Ferme-a niti dala bilo kakav odgovor po tom pitanju.
    A pravila su jasna po tom pitanju , a kažu da onoga trenutka kada bolid napusti garažu i krene u kvalifikacijski krug postavke tog bolida se bilježe i automatski se zaključavaju i nikakve promjene nisu dozvoljene osim dvije. Postavke diferencijala koju vozač sam podešava na volanu tijekom Gp vikenda i postavke nagiba prednjeg krila koja se radi u boksu i to je to.
    Sve ostale promjene nisu DOZVOLJENE i kraj priče.
    Horner je naglasio da žele pojašnjenje upravo po tom pitanju ako su pod parc-ferme pravilima promjene zabranjene uključujući TOE-in/TOE-out podešavanja kako je onda DAS može biti legalan.
    A odgovor na to pitanje ja ne vidim u službenom objašnjenju FIA isto kako ga nema po pitanju ferarijeve PJ.



    3

    2
    • Niki Lauda
      wapi Donator Prikaži

      imaš link malo gore pa pročitaj. Odgovorili su na sve, ali je tekst predugačak da ga novinari prenesu opširnije, a i pretehnički za opću populaciju….


      0

      0
      • Šta misliš da Rb odluči promijeniti Toe-in toe-out postavke danas u kvalama nakon što napuste garažu recimo promjene postavke za Q3. Dali bi bili kažnjeni za to a pravila jasno kažu da je to big NO NO.
        Dali bi im FIA zalijepila momačku kaznu za tako nešto ili bi rekla jebeš trenutna Parc-ferme pravila i dozvolila promjenu.


        0

        0
        • Niki Lauda
          wapi Donator Prikaži

          Bi, jer to ne rade pomicanjem volana (to je dozvoljeno) nego šarafljenjem.



          2

          1
        • Znači jedno mogu mijenjati do mile volje čak i u utrci dok drugi ne mogu ni u garaži.
          Pumpuj Lujo do mile volje. Imam sliku u glavi da kad utrka završi i lujo i bottas izađu iz bolida ruke im budu kao u Popaja. ???



          2

          0
        • Susie Wolff
          Har Kl Donator Prikaži

          Stvar je jako jednostavna.
          Sa volanom smiješ zakretati dva točka na bolidu. To se mora dozvoliti zbog upravljanja bolida.
          Govorimo o uglu zakretanja, a ne o TOE.
          Od sljedeće sezone je dodatno pojašnjeno da se točkovi moraju okretati u istom pravcu.


          0

          0
  14. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Jel ima netko tko je očekivao drugaciji ishod ovoga?



    3

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni