F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

FIA odbacila Red Bullov protest, DAS je legalan

Lovro Andraka

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Red Bullov protest uložen na Mercedesov DAS sustav nije prihvaćen – FIA je potvrdila da je sustav legalan.

Saslušanje kod sudaca preko video konferencije počelo je u 19:10, a službena odluka objavljena je iza ponoći. Red Bull su zastupali Paul Monaghan, Adrian Newey i Jonathan Wheatley, dok su Mercedes predstavljali James Allison, Ron Meadows, John Owen i Andrew Shovlin.

Suci su zaključili sljedeće:

“Suci zaključuju kako DAS sustav nije dio ovjesa niti se može smatrati da na nedozvoljen način namješta ovjes.”

“Suci stoga smatraju kako je DAS dozvoljen dio upravljačkog sustava i samim time zadovoljava relevantna pravila vezana uz ovjes i aerodinamički učinak.”

“Po mišljenju sudaca, DAS sustav je fizički i funkcionalno dio upravljačkog sustava.”

“Kao takav, koristi implicitne iznimke u određenim pravilima primjenjivim na upravljanje.”

Red Bull ima pravo žaliti se na ovu odluku. Mercedes će tako moći nastaviti koristiti DAS ove sezone, no od iduće godine sustav će biti zabranjen.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Lovro Andraka
Pulsmedia autor
691 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

37 komentara

  1. Ha !

    How conveniant .

    Da nam je bar na koju minutu uči u te umove…



    3

    9
  2. Fernando Alonso Alonso king Prikaži

    Kakav cirkus i cista politika. Prije 2 godine, Ferrarijevi su retrovizori proglaseni ilegalnima. Danas, pomicanje volana pri brzinama od 300 km/h je legalno, a od Ferrarija ni traga ni glasa. Kako podrzavam novotarije poput DAS sistema, tako podrzavam i Red Bullov protest. Mozda se cini kontradiktorno, ali Red Bullov protest nam govori jednu bitnu stvar, a to je da FIA ponovno taji bitne informacije. Ima li tajni dogovor s Ferrarijem ikakve veze s njihovom pasivnoscu oko DAS sistema, to ocito necemo saznati. Kako je sada dato objasnjenje zasto je DAS sistem legalan tako bih volio cuti i u, ako bog da, ozujku sljedece godine, zasto je taj isti sustav ilegalan. Sto se tice tehnologije iza DAS sistema izrazito sam odusevljen, no isto tako i skeptican jer nam jos nije receno kako je taj sistem prosao sigurnosni test. Jos jednom, veliki minus za FIA-u.



    17

    8
  3. Narain Karthikeyan Narain Karthikeyan Prikaži

    Kod Mercedesa je uvijek sve legalno



    17

    5
  4. Bar Kico Donator Prikaži

    Da je Ferrari stao uz Rb pa i ostali, zalba bi prosla, ali svatko za sebe, nece jos dugo F1 bit kakvu smo znali, mislim da ce puno velikih imena kroz 5 god napustit sport, stvorit ce se nova serija a formula umrijet!!



    3

    7
  5. Ayrton Senna LR7 Prikaži

    Tresla se brda..Kao iznenađeni smo odgovorom koji znamo još od testiranja..Mišljenja sam da je RB očekivao barem zeru informacija a kak je zapravo shema sklepana jer nebi oni čekali zabranu sljedeće god već promptno izbildali svoj,opet razumljivo! Kada čovjek 30 god prati taj sport shvaća na svakoj priči poput ove zašto je to veliki cirkus..A nama pratiteljima(rekao bih luđacima) što sve upijamo ostaje želja za kvalitetnim trkama.Wrooom…



    5

    0
  6. lukarak Donator Prikaži

    Dakle proglasili su sustav dijelom upravljackog mehanizma.

    I lijepo kazu da nigdje u pravilima nije navedeno da je okretanje lijevog kotaca linearno povezano s okretanjem desnog.



    3

    2
  7. Mclaren AlkY Donator Prikaži

    Vjerojatno je istina to sta pisu , da Red Bull ima vec sada svoj DAS. I ovim prigovorom su samo htjeli osigurati da ce i njihov DAS biti legalan za ovu sezonu.
    Mozda su zbog toga i imali onakve izjave , da dugo nisu bili tako spremni.
    Jer su , izmedu ostalog , uspjeli spremiti DAS pa Merc nece imati barem tu prednost naspram njih.
    Samo je pitanje dali je to opce istina , i kada ce ga poceti koristiti. Jer , u najmanju ruku , moraju s tim proci barem 3 treninga prije nego li ga koriste na kvalama i utrci , ipak se to mora isprobati i istrenirati.



    4

    0
  8. Honda zekohonda Donator Prikaži

    Ajde, ovo je brzo riješeno i (nažalost) u skladu s mojim očekivanjima.



    2

    2
  9. Naravno da je pa to su rekli još na testiranjima.Limenke bolje se koncentrirajte na svoj bolid.Samo gledaju kak da sjebu nekog pa to je sramota a sami nemogu sastavit krug bez izvrtanja.



    1

    4
  10. Stefan Bellof pigmalion Prikaži

    Jutro,….. :chill:

    Je li to sezona “završava” nakon ove odluke? Je li sve jasnije nego ikad prije po pitanju pobjednika u ovoj okrnutoj sezoni? :facepalm:

    Plus, još je i više nego očito je …..Racing Point….. vrlo, vrlo “konkurentan”…… :facepalm:



    4

    0
  11. sve što donosi tehnološki napredak a ne ugrožava život….DOZVOLJENO !…pa ovo je tehnički sport a ne ispizdurina onih koji nemaju rješenje. nažalost, drugi trebaju nadarene a ne podobne inženjere, a nadarenost je prirodna pojava, a štreberizam beskorisna odluka.

    + za mercedes od mene iako ih ne ljubim



    7

    0
  12. Ferrari blejky Donator Prikaži

    Zanimljivo mi je kako Fia nije odgovorila na RB upit po pizanju Parc-Ferme-a niti dala bilo kakav odgovor po tom pitanju.
    A pravila su jasna po tom pitanju , a kažu da onoga trenutka kada bolid napusti garažu i krene u kvalifikacijski krug postavke tog bolida se bilježe i automatski se zaključavaju i nikakve promjene nisu dozvoljene osim dvije. Postavke diferencijala koju vozač sam podešava na volanu tijekom Gp vikenda i postavke nagiba prednjeg krila koja se radi u boksu i to je to.
    Sve ostale promjene nisu DOZVOLJENE i kraj priče.
    Horner je naglasio da žele pojašnjenje upravo po tom pitanju ako su pod parc-ferme pravilima promjene zabranjene uključujući TOE-in/TOE-out podešavanja kako je onda DAS može biti legalan.
    A odgovor na to pitanje ja ne vidim u službenom objašnjenju FIA isto kako ga nema po pitanju ferarijeve PJ.



    3

    2
    • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

      imaš link malo gore pa pročitaj. Odgovorili su na sve, ali je tekst predugačak da ga novinari prenesu opširnije, a i pretehnički za opću populaciju….


      0

      0
      • Ferrari blejky Donator Prikaži

        Šta misliš da Rb odluči promijeniti Toe-in toe-out postavke danas u kvalama nakon što napuste garažu recimo promjene postavke za Q3. Dali bi bili kažnjeni za to a pravila jasno kažu da je to big NO NO.
        Dali bi im FIA zalijepila momačku kaznu za tako nešto ili bi rekla jebeš trenutna Parc-ferme pravila i dozvolila promjenu.


        0

        0
        • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

          Bi, jer to ne rade pomicanjem volana (to je dozvoljeno) nego šarafljenjem.



          2

          1
        • Ferrari blejky Donator Prikaži

          Znači jedno mogu mijenjati do mile volje čak i u utrci dok drugi ne mogu ni u garaži.
          Pumpuj Lujo do mile volje. Imam sliku u glavi da kad utrka završi i lujo i bottas izađu iz bolida ruke im budu kao u Popaja. 🤪🤪🤪



          2

          0
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Stvar je jako jednostavna.
          Sa volanom smiješ zakretati dva točka na bolidu. To se mora dozvoliti zbog upravljanja bolida.
          Govorimo o uglu zakretanja, a ne o TOE.
          Od sljedeće sezone je dodatno pojašnjeno da se točkovi moraju okretati u istom pravcu.


          0

          0
  13. Fernando Alonso junior Prikaži

    Jel ima netko tko je očekivao drugaciji ishod ovoga?



    3

    0