Oktanski koktel

Vettel i Ferrari: Toksična veza

Piše: Ante Maras

Prije 2 godina, 23 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 7 minuta

Nedavna vijest o “sporazumnom” raskidu suradnje Ferrarija i Vettela zbog kojeg Vettel odlazi iz Ferrarija na kraju sezone je mnoge iznenadila, pa čak i mene, iako se to moglo očekivati obzirom na prošlogodišnje Vettelove perfomanse i dolazak nove zvijezde Formule 1, Charlesa Leclerca, koji je mnoge oduševio te na taj način najavio borbu za naslov u narednim godinama. Naravno, pod uvjetom da sve štima u Ferrariju, od same čistačice pa sve do šefa momčadi te na kraju i bolida. No dosadašnje iskustvo i postupci rukovodećih ljudi u Ferrariju mi sugeriraju da od toga teško da će se Leclerc ozbiljno približiti borbi za naslov, a ovaj medijski istup Sebastiana Vettela u kojem on navodi da ga je Binotto nazvao i rekao da ništa neće biti od produženja ugovora dodatno naglašava cirkus koji se događa u Ferrariju i da ničega sporazumnog nije bilo u Binottovom postupku. No kako se naizgled idiličan odnos Sebastiana Vettela i Ferrarija koji je puno obećavao pretvorio u fijasko koji je malo toga donio?

Stručnost rukovodećeg kadra

Maurizio Arrivabene kao šef momčadi je imao neke neobične izjave kao što je “da njegovi vozači nisu batleri” u trenutku kad su Vettel i sam Ferrari bili u borbi za naslov 2018. godine, što je zazvučalo poprilično nevješto, a i njegov pomalo zatvoren pristup momčadi i svemu nisu baš ulijevali neko povjerenje i budili su sumnju, no momčad je bila u uzlaznoj putanji i znalo se koliko toliko tko što radi. Ali nažalost, početkom 2019. ga Ferrari smjenjuje i imenuje Mattiu Binotta za šefa momčadi. Nakon više od godinu dana, dojma sam, baš kao i mnogi, da je za Binotta Maurizio Arrivabene utjelovljenje Rossa Brawna, Jeana Todta i Rona Dennisa u jednoj osobi jer način kako Binotto vodi momčad je sramotan i tužan. Pesimistične izjave, očigledno nepostojanje autoriteta, pa sad ovaj “lijepi” način raskida suradnje s vozačem, koji je još i četverostruki svjetski prvak dovoljno govore kakav je Binotto antitalent za vođenje momčadi. Kao tehnički direktor se pokazao izvrsnim, no vođenje momčadi definitivno nije za njega.

Sljedeći veliki krivac je šef strategije Inaki Rueda i cijeli strateški odjel. Koliko je puta svojim bizarnim i katastrofalnim taktičkim odlukama upropastio potencijalno dobar plasman momčadi u utrci i natjerao mnoge fanove Ferrarija da ga “časte” raznim epitetima je apsolutno nevjerojatno. U redu, tko radi taj i griješi, ali nažalost toliko su se puta događale takve greške da je Ferrari postao simbol za šlamperaj. Kad Mercedes ili Red Bull naprave neku takvu grešku, o tome se priča dugo, ali kad Ferrari to napravi, to svima dođe kao ništa novo. Dovoljno o tome govori činjenica da je Vettel na VN Njemačke prošle godine vozeći naređivao ljudima u pitwall što da rade, a sam pitwall uz sve senzore grafikone i ljude u Maranellu koji isto tako prate te grafikone ne mogu donijeti kvalitetnu stratešku odluku.

Sebastian Vettel

I on sam snosi opipljiv dio odgovornosti, budući da je u ključnim trenucima znao gubiti koncentraciju, a i prošlogodišnji poraz od momčadskog kolege Charlesa Leclerca je jednostavno nedopustiv za četverostrukog svjetskog prvaka. Ali nije sve tu kako se čini na prvi pogled. U trenutku kad mu nije išlo najbolje i kad se očekuje da momčad stane uz njega i pomogne mu prebroditi krizu, momčad ga je bacila u medijsku vatru iz koje se nije najbolje izvukao. Isto tako, te njegove vozačke greške su podosta bile plod i guranja mogućnosti bolida preko njegovih granica, što zbog limita bolida, što zbog prevelike želje za pobjedom i osvajanjem naslova u Ferrariju, baš kao što je to postigao njegov idol Michael Schumacher. Nije mu na ruku išao i već spomenuti strateški tim Ferrarija svojim amaterskim i bizarnim odlukama zbog čega je bolji plasman na nekim utrkama izostao, a i morao je koji put govoriti što da u pitwallu naprave, a to nije nimalo dobro za koncentraciju tijekom utrke.

Bolid

Prve dvije Vettelove godine u Ferrariju su bile na neki način razvojne, a i Mercedes je bio miljama ispred svih pa one nisu baš mjerodavne, ali 2017. i 2018. je Ferrari imao potencijalno dobre bolide i ti bolidi su bili prva ozbiljna prijetnja Mercedesu i njegovoj dominaciji. Tih godina je izgledalo da će Ferrari srušiti Mercedes i da će donijeti u Maranello prve naslove još od 2007. i 2008. ali nažalost – ništa od toga. Utrci za naslov prvaka su presudile loše nadogradnje te nepouzdanost nekih jeftinih dijelova bolida. Kad se napokon očekivalo da će Ferrari srušiti Mercedes prošle sezone, došao je hladni tuš. Bolid je funkcionirao samo na brzim stazama kao što su Spa i Monza, a na većini staza je bio daleko od vodećih, a i momčadi je trebalo jako puno da uopće shvati kako on uopće funkcionira, a i te nadogradnje u nastavku sezone su kratko trajale, iako su imale pozitivnog efekta na performanse i rezultat. Nažalost, i ove sezone bolid nije savršen i teško da Ferrari može očekivati neki bolji rezultat, a i sami Binotto i vozači ne vjeruju pretjerano u bolid, zbog čega slijedi još jedna teška sezona za sve fanove Ferrarija.

Smrt Sergija Marchionnea

Sergio Marchionne je upisan zlatnim slovima u povijest talijanske i svjetske autoindustrije te je mnogim pametnim potezima spasio talijansku autoindustriju i mnoga radna mjesta. Isto tako je bio uspješan i u vođenju Ferrarija te je momčad izgledala poprilično ozbiljno. Nažalost, njegova iznenadna smrt uslijed komplikacija s operacijom, Ferrari više nije bio ista momčad te su se počele događati sve češće razne greške i loši rezultati, a to traje i danas.

Kultura

Iako ne toliko jak uzrok ovoj situaciji, značajan je utjecaj ovog faktora. Kad sam prošle godine bio na Velikoj Nagradi Italije, ostao sam zapanjen koliko Talijanima znači Ferrari i koliko su slavili Leclercovu pobjedu. Posebno mi je u sjećanju ostala scena u kojoj mala djevojčica plaće od sreće što je Ferrari pobjedio, dok ju isto oduševljena starija sestra smiruje. Tad mi je bilo jasno da su u Italiji 3 najvažnije stvari Sveto Trojstvo, BDM i Ferrari, dok za vrijeme utrke Ferrari izbija na prvo mjesto po pitanju važnosti. Kad voziš za Ferrari, ti doslovno voziš za Italiju i na svojim leđima nosiš vjeru i nadu 60 milijuna ljudi. To je veliki blagoslov, ali i jednako veliko i prokletstvo. Problem nastaje kada Ferrari nije na vrhu te se traži krivac, ali zanimljivo je da gotovo nikad krivac nije krivac Ferrari i čelni ljudi u Ferrariju, jer je to svetogrđe, nego kiša, suci, Hamilton ili nešto deseto. Najčešći dežurni krivci su vozači Ferrarija, jer oni voze taj bolid, zar ne? Prost, Mansell i Alonso su isto morali nositi tu krivicu, a sad ju nosi i Vettel.

I sad, što očekivati do kraja sezone, obzirom na ovakav epilog? Ja iskreno očekujem agresivnijeg i opuštenijeg Vettela nego ikad prije, jer vozi samo za sebe i iskreno ga više ne zanima kakav će Ferrari biti i što će u Italiji reći za njega. Jasno je kao dan da Ferrari neće jednako tretirati Vettela i Leclerca te da će Ferrari kreirati taktiku da Leclerc maksimalno profitira, a da Vettel profitira ako stigne. Ali obzirom na taktičku “genijalnost” Inakija Ruede i ostatka pitwalla, ne bih se iznenadio da taktikom pokušaju pomoći Leclercu i ostaviti Vettelu mrvice, ali onda Leclerc zbog te taktičke zamisli izvisi, a Vettel dobrano profitira. Mnogima će najzanimljivija biti borba Verstappena i Red Bulla protiv Hamiltona i Mercedesa, ali vjerujte mi, show koji će nam Ferrari prirediti će biti jednako zanimljiv, ako ne i zanimljiviji. Stoga, budite spremni na sve i svašta kad se u Austriji ugase svjetla na startu i David Croft reče “It’s lights out and away we go!”

Komentiraj

23 komentara

  1. Sebastian Vettel
    kuruza Prikaži

    Da se okupimo mi tu sa pulsmedije, mislim da bi bolje vodili ferkan.
    Tekst je apsolutno na mjestu.



    24

    4
  2. Svaki put kad povuku neku taktičku odluku koja meni u tom trenutku nije baš shvatljiva… ili češće kad ne donesu nikakvu odluku – mislim si da vjerojatno znaju više nego ja pred jednim-dva ekrana… i sve čekam da se neki njihov master-plan pokaže pri kraju utrke ili stinta – i tako mi utrka završi… u iščekivanju.
    Sjećam se MS svojevremeno i ferrarijevih taktičkih odluka… jao kako mi je vadio živce… sve mislim nema šanse da ovu dobije al na kraju se sve kockice poslože i tek onda shvatiš zašto i kako.



    18

    0
  3. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži
    x1

    Vettel je radio sigurno glupe greske za 4rostrukog prvaka, ali je dava sve od sebe i da je ima malo bolji bolid kao sto pise nebi isa tolko cesto priko limita, ali da binotio njega obavjesti mobitelom da je suradnja gotova je prejadno i nadan se da ce i on dobit otkaz ali preko preko whatsapp gifa



    29

    0
    • preko whatsapp gifa

      Odlično rečeno, upravo tako, ha, ha!

      A slažem se i s ostalim dijelom komentara – treba opet ponoviti da je cilj Ferrarija bio pobijediti Mercedes, a ne “marljivo skupljati bodove”, a pogotovo ne gledati gdje se nalazi momčadski kolega. Ustvari, Seb je imao 2-3 “ozbiljne” greške od kojih mu najviše “zamjeram” onu u Hockenheimu, ali, opet moram napomenuti, u drugoj polovici te sezone je Mercedes toliko odletio s nadogradnjama da ga s Ferrarijem ne bi uhvatio ni Chuck Norris…



      13

      0
      • Sebastian Vettel
        The Best F1 Driver Prikaži

        Hockenheim je debelo više geška vodstva Ferraria nego Vettela…

        Držali su ga nekih 10-15 krugova iza Kimia nakon boksa na friškim gumama, koje je potpuno uništio dok su oni standardno mudrovalio tome tko od njih muda javit Kimiu da mora propustit Seba…
        Binotto je naravno bio na zahodu i nije mogao donjet odluku…

        Da bi na kraju sam Kimi pitao da koji im je, te treba li on propustit Seba i ako treba zašto mu to ne kažu…
        a onda su skupili hrabrosti i rekli , pa ako ti misliš da to bi bilo ok onda je to ok…



        5

        0
  4. Ovaj osvrt je nepotpun bez Rusije 2019. Na toj utrci je Vettel prekršio dogovor da vrati poziciju. Takve samoinicijativne odluke je mogao imati protiv Webbera u Red Bullu (npr. Malezija 2013), ali u situaciji kad se bori za status broja 1 nije si smio dozvoliti doći u nemilost cijele ekipe. Mislim da su oni spinovi najmanji problem u cijeloj priči. Red Bull mu je napuhao ego, a u Ferrariu to ne prolazi, pogotovo kad nisi brži od dvojice vozača.



    8

    10
    • Mick Schumacher
      Ante Maras novinar Prikaži

      Definitivno to stoji što si rekao za Rusiju 2019. godine, ali tražiti od vozača da uspori i propusti momčadskog kolegu dok mu za vratom puše konkurent, a taj vozač je poprilično daleko od toga momčadskog kolege je potpuno suludo i riskantno. Isto tako, Vettel je tražio da se Leclerc sam približi, a ne da on mora usporavati, jer se u suprotnom kompromitira potencijalno dobar rezultat momčadi. A vezano za taj ego kojeg spominješ, nema vozača u F1 koji nema ego koji para oblake.



      15

      2
      • Ne kažem ja da je Ferrari imao savršeni plan. Plan im je bio super razrađen do prvog zavoja, a nakon toga su očekivanja bila naivna. Nebitno, ali svi su vidjeli kako Vettel prkosi ekipi kako bi sebi pomogao, to je jasno iz radio poruka. Ja da sam šef ekipe koji mora polagati račune krovnoj tvrtci, koja ima milijunski budžet i zaposlenika ljudi koji naporno rade da bolid bude čim konkurentniji – ja bi istog trena pomislio da moramo zamjeniti tog zaposlenika koji vozi bolid.



        3

        8
    • F1puls
      ivanh Prikaži

      Namjerno udaranje u Leclerca u Brazilu bilo je presudno za njegovu budućnost u Ferkanu……



      2

      20
    • Charles Leclerc
      F12000 Prikaži

      Ja sam isto uvjeren da je Rusija 2019. bila “breaking point” za Vettela i Ferrari.



      1

      4
  5. Mick Schumacher 47
    senna66 Donator Prikaži

    Arrivabene i Vettel su ulijevali nadu. Tada je momčad imala neke bolesti koje ima i danas, ali su izgledali daleko ozbiljnije od ovog Binotta Tada je bilo nešto pozitive, sada se i prije prve utrke maše bijelim zastavama.

    Ne znam što je njima bilo da nakon 2019. idu na zimu nastaviti idiotizam od one filozofije i da se sada sjete u zadnji tren sklepati novi bolid. Pa jbt koliko su oni filozofija promijenili. Rade bolid onako kako oni misle, a ne kako vozač želi. Dakle cijela momčad studira taj bolid čitavu godinu, i onda je Vettel krampus u cijeloj priči i dobije nogu. Vettel je zapravo u cijeloj priči veći idiot od Binotta ako je zaista imao namjeru produžiti ugovor sa ovakvim Ferrarijem.

    A mislim, tipično za Ferrari, samo te uvijek iznova iznenadi. Binotta se pod hitno moraju riješiti.



    17

    1
  6. Zagovarao sam smjenu Arrivabenea, pa i da se Binottu da šansa, ali sad kontam koliki je to zajeb bio. Arrivabene je imao svojih mana, ali Binotto na poziciji šefa momčadi je vjerojatno promašaj desetljeća u Ferrariju. Ali dobro, Vettela su se skoro riješili, taj uteg ako su ga tako smatrali neće vrlo brzo imati, tako da brzo će doći na vidjelo šta Binotto s Leclercom kao glavnim vozačem momčadi. Moja neka predviđanja su da će iduća sezona opet biti sezona traženja mlade ekipe, a do 2022. nisam siguran da će svi akteri preživjet tu sezonu traženja…



    8

    0
  7. Petronas
    robif Prikaži

    Jedan čovjek ne čini momčad,pa tako ni Binotto a ni Vettel (iako je Vettel davao sve od sebe,pa i izgorio)A ovo je samo klasični mediteranski šarm na a djelu (lako čemo)…kažu da se bolje rodit bez kite nego ,bez sreće…a ovi u Ferrariju su samo bez muda….



    1

    0
  8. Dan Gurney
    Crash Donator Prikaži

    Dobar osvrt ali i meni fali malo Rusije u svemu..
    Dolazak Leclerca je automatski zapoceo zavrsetak price Vettela u Ferrariju, bilo je samo pitanje vremena..
    Ove sezone se nadam da ce Vettel na nisanu imat samo momcadskog kolegu, Lewis je predaleko..



    4

    0
  9. u ciloj ovoj “šaradi” mislim da je seb najmanje krivac . kad vozač postavi sebi imperativ osvajanja titule ( bar jedne ) da se makar donekle “približi” svome uzoru koji je uzdiga ferrari iz “trnja do zvijezda” , a ima poprilično otežica na svom zacrtanom putu onda….jbga . mišljenja sam da za vrime trajanja trke svaki vozač , naročito top vozači trebaju samo razmišljat o trci , direktnim konkurentima i “”procesuirat” ( na pravi način ) šta preciznije “podatke” sa pita vezane uz taktiku , strategiju recimo formiranu posli FP . je li to seb ima ? kako piše ante rueda se pokaza ka amater u komparaciji sa kolegama iz merca i RB . misli li itko da je lako vodit “bitku(e)” na stazi i “vodit” taktiku umisto nesposobne ekipe ( na čelu sa ruedom) na pitu ? kad je potrebna max koncentracija na događanja na stazi seb je na osnovu onoga šta vidi oko sebe ( bez svih senzora , grafova kojim ljudi na pitu raspolažu) donosija neke odluke . uz mercedes koji u svaku sezonu ulazi “120%” spreman po pitanju “mehanike” i organizacije sa LH koji nije mora brinuti brige koje je seb mora greške nijemca su bile očekivane … to je sad očito . Braziliscanec Masa kako je RB napuha sebov ego šta u ferrariu ne prolazi naročito ako nisi brži od kolege šta po meni nikako ne drži vodu . mislim da nikakav ego seba nije u pitanju ( šta se dalo zaklučit po njegovim izjavama ) , on je osta isti veliki radnik samo za razliku od RB di je ima harmoničnu sredinu recimo znalaca u ferrariu je ima kaotičnu atmosferu di se često nije znalo ko pije , a ko plaća . ne znam je li CL brži od seba no kod tog “zaklučka” možda treba uzet u obzir sebovo iskustvo , zacrtani cilj , želju , očekivanja tifoza i trud da se u “čudnim” okolnostima izvuče maksimum . CL je ima puno lakši zadatak … rookie u timu je treba samo “udrit po gasu” pa ako prođe ( ka šta je prošlo) sve 5 , a ako ne jbga … rookie , sljedeći put će bit bolje . CL je samo treba pokazat makar i slolidnim vožnjama da je on budućnost ferraria , očekivanja tima , tifoza sigurno nisu bila na nivou onoga šta se očekivalo od seba . a sve to je stavljalo dodatni pritisak na seba . uz naravno povremena ( česta? ) “kukanja , svađanja” CL preko TR na za mene čudan način je CL “istiskiva” seba , ustoličava sebe ka No 1 . možete mi se smijat ali mišljenja sam da domenicali bija najbolji “šef” feraria od 2007. omalovažavan da ali i nekako najkonkretniji . ni maurizio ni mattia mu nisu bili ni blizu . mislim da su oba bez autoriteta … maurizio je to pokaza u monzi u “slučaju kimi” , a mattia lani kad nije CL “stavija na svoje misto” , dozvolija mu ono šta rookiu ne bi trebalo bit dozvoljeno bez obzira na talent . mislim da je u organiziranoj ekipi sa sebom lako ( ne računam eru sa webberom kad je bija mlađi , “prčevitiji” ) šta je dokaza u zadnoj sezoni RB kad je nekoliko puta pokaza kooperativnost i bez pogovora na zahtjev pita propušta ricciarda . di je onda bija eaj ego koji spominje Braziliscanec Masa ? kod mauricia sam cijenija skromnost u izjavama ali ruku na srce mislim da nije ima znanja . jedan je briatore zar ne kad se govori o znanju iako bez iskustva … falvio je iznimka koja potvrđuje pravilo . mattia ima znanja , iskustva ( potvrdija ross brawn svojom izjavom o binottu ) ali pitanje je ima li mattia čvrstoću , integritet ( šta je u ferrariu teško imat , postić ) i ono najvažnije … osobine lidera kojeg se sluša ? to ne možemo znat ali ako to nema za kur mu znanje , iskustvo bez “čvrste ruke” . u ferrariu su se događale “čudne” stvari i prije , nekima se opraštalo , trpilo ih se ( npr massi u eri alonsa ) neki su naprasno odlazili . nikad mi neče bit jasan odlazak MS koji je posli 5 uzastopnih titula ima lošu 2005. zbog guma i izgubljenu titulu 2006. zbog japanskog odustajanja ( motor ) , a onda odlazak bez vidljivog razloga ?!?!? sad seb na čudan način dobije “nogu” … interesantan “pristup” vozačima koji su osvojili 11 titula . je li MS “žrtvovan” zbog kimija , seb zbog CL ? CL je talent , ne znam koliko velik jer tu ima i vozača (mladih) sa takođe velikim talentom npr ocon koji je u FI bija jako dobar , norris koji je pokaza u McL od kakvog materijala je napravljen . albon mi se čini ka “dark hors” koji bi moga iznenadit mnoge , možda i samog maxa , russella bi volija vidit u konkurentnom bolidu da vidimo šta zaista može , max se već dokaza . CL je talentiran ali milim da nije bogom dan i to u tolikoj mjeri da se zbog njega “žrtvovalo” dokazano top vozača koji se jednostavno “slomija” pred problemima kaotičnog ferraria koji mu nije da skoro nikakvu podršku ako realno sagledamo sebovih 5 sezona . a neće mu dati ni ove “okrnjene” . već sam prije više miseci usporedija alonsa i seba tj “zakočenost” obojice posli titula koje su osvojili u osvajanju još bar jedne . kažu da revolucija jede svoju dicu … ferrari valjda jede svoje vozače i to od MS na ovamo . zbog toga sam se pita i danas se pitam koliko je dobar potez prelazak carlosa u ferrari ? jbga , lipo će bit u eventualnoj biografiji napisat kako su navedeni bili vozači ferraria ali dolazak u taj tim je kako mi ovde kažemo “kašeta brokava” za razliku od dolaska u npr RB , mercedes . i timovi “izneređeni” na ovaj ili onaj način ( npr McL , FI/RP , svojevremeno i williams ) se kroz nekoliko sezona “srede” no na papiru najdugovječniji , najiskusniji baš nikako . tim je sinergija koja svo vrime nedostaje ferrariu ( podsjećaju me na barcu koja ima financije , kupuje i kako sada stvari stoje propada ) i uz talent i radnu etiku seba bi pisma bila virujem puno drugačija da je timu pronač “klona” brawna ili tadta , da ih vodi npr wolf ili horner . čini mi se da je seb kolateralna žrtva kaosa koji ferrariem vlada jer način na koji je “otpušte” bar meni ukazuje da možda u timu 4 X prvaka nisu baš poštovali , podržali , uradili baš sve da uspije u zacrtanom . e da , moguće da bi puno toga bilo drugačije da marchionne ka jedan od rijetkih pozitivnih nije preminuo … možda tada ni rueda ne bi “krojia uspješne” strategije ferrariu nego nekom drugom ….



    10

    0
  10. Niki Lauda
    wapi Donator Prikaži

    Stoga, budite spremni na sve i svašta kad se u Austriji ugase svjetla na startu i David Croft reče “It’s lights out and away we go!

    Meni bi herc bio na dvjesto kad bi Blažičko arlauknuo “Iiiiiiiiii gase se crvena svjetla i počinje xx. sezona formule 1!”

    Ovo je najbolje napisan član o Vettelu i Ferrariju koji sam pročitao u zadnje 3 sezone. Slažem se od riječi do riječi.



    5

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni