Izdvojeno

Seidl: Formula 1 bi se trebala riješiti umjetnih pomagala za pretjecanje

Piše: Ante Vetma

Prije 2 godina, 7 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

McLarenov šef Andreas Seidl se nada da će Formula 1 kao sport jednog dana izbaciti pravila koja služe za niveliranje performansi i umjetna pomagala za pretjecanja.

Taj osvježavajući stav dolazi nedugo nakon forsiranja ideje čelnika F1 o obrnutom gridu i kvalifikacijskim utrkama i nakon potvrde da će se uvesti pravila o “aerodinamičkom hendikepu”. Naime, ekipe će ovisno o plasmanu na kraju godine dobiti ograničenje koliko će smjeti raditi na aerodinamičkom razvoju. Seidl nije oduševljen:

“Rekao bih da sam ja malo staromodan po tom pitanju. Recimo, ja ne volim DRS jer mi je u Formuli 1 uvijek bilo drago da svi imaju iste uvjete i na kraju pobjeđuje onaj vozač i ona ekipa koja je napravila najbolji posao.”

“To mi je uvijek bilo drago, za razliku od nekih drugih trkaćih serija u kojima sam bio. Ja još uvijek sanjam da ćemo s novim pravilnikom od 2022. pa nadalje biti jednog dana u poziciji da svi imaju ista pravila i da nemamo umjetna pomagala za pretjecanje. Jednostavno, dobra zabava kroz kompetitivnost ekipa i bolide koji se mogu pratiti na manjim razmacima.”

Unatoč tome, Seidl prepoznaje da bi uvođenje obrnutog grida možda išlo na ruku McLarenu:

“Naravno da bi ekipa poput McLarena bila za to jer bi nam to bila sjajna prilika za velike rezultate koje u normalnim utrkama trenutno ne možemo ostvariti. Međutim, shvaćam da ekipa poput Mercedesa ne želi ispustiti dominaciju i prepustiti se nasumičnim utrkama.”

U predviđanjima za 2020. godinu ne očekuje puno promjena:

“Iskreno, ne vjerujem da će se na vrhu nešto drastično mijenjati što se tiče odnosa snaga ekipa. S obzirom na stabilni tehnički pravilnik očekujem uglavnom sličnu situaciju među top tri ekipe i sredine poretka.”

“Po onom što smo vidjeli u Barceloni mogu reći da možemo očekivati vrlo jak Racing Point. Razvili su svoj bolid zajedno s Mercedesom i bit će vrlo jaki. Očekujemo vrlo neizvjesnu borbu u sredini poretka, kao i prošle godine.”

“Prve potrese bi mogli vidjeti 2022. ili 2023. jednom kad dođe novi pravilnik i ograničenje budžeta.”

Komentiraj

7 komentara

  1. Ferrari
    PhillSF Prikaži

    Recimo da se dijelom slažem u vezi DRS-a, ali ne ga ukinuti, jednostavno svima omogućiti korištenje istog u zonama, znači bez pravila od 1 sec.

    Moje mišljenje je da DRS sam po sebi nije “umjetan” ali način na koji se provodi je bull*hit. Pogotovo kad ga leader utrke dobije od benchmarka.



    7

    7
    • I koja je onda poanta DRS-a ako ga svi mogu koristiti na istom mjestu? Dođe na isto kao da ga i nema.

      I onako usput…riječ koju trebaš je backmarker (natjecatelj koji je među posljednjima), a ne benchmark (referentna točka za uspoređivanje).



      1

      1
  2. Fia je sama zakuhala stvar pocetkom 2000 ih kad je usporavala bolide sa uvođenjem gumama sa sarama i ostalim stvarima i otjerala inžinjere u prekomjeran razvoj aerodinamike i dovelo je do toga da je nemoguce pratit bolide a da ne izgubis pola downforca . Pa onda gase požar sa drs pred 10 godina pa smo dobili zaobilazenja po ravnini.. Pa im je jos 10 godina trebalo da skuze da nisu rjesili problem i napokon rezu aerodinamiku..Dakle kad se rijesi da se mogu bolidi pratit treba ostaviti drs u povijesti i zakljucat u ladicu.



    14

    1
  3. Susie Wolff
    Har Kl Donator Prikaži

    DRS mora ostati, sve dok se bolidi radikalno ne promijene.
    Na 90% staza bi Boga molili da nam da ili kišu ili neki veliki krš.
    Činjenica jeste da je utrkivanje uvijek bolje od samog čina preticanja, ali ne ako unaprijed znaš da će vozač preteći samo uz grešku onog vozača ispred.
    Vozači i timovi bi se vrlo brzo privikli na igru zvanu pole to win ;)



    7

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok 0, internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni