F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Alesijeva jedina pobjeda i Schumacherova obazrivost

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Prošlo je već mnogo vremena od kada je Jean Alesi osvojio prvu i jedinu pobjedu svoje gotovo proklete karijere. Francuz je imao zaista mnogo pehova kroz period u Formuli 1, odustajao bi iz vodstva (u vodstvu je bio čak 265 krugova), pa samo jedna pobjeda u karijeri govori premalo o tome koliko je bio dobar vozač.

Ovo nije priča o njegovoj karijeri, gdje se rodio, s kim je išao u školu ili koju je curu ganjao, već o jednom jako lijepo sportskom trenutku koji se dogodio u Kanadi. Bilo je to 11. lipnja 1995. godine i ništa nije sugeriralo na to da bi Ferrari mogao biti u borbi za pobjedu. Benetton i Williams bili su puno brži bolidi, pa stoga Alesijeve i Bergerove šanse nisu bile velike. Ipak, 11 krugova prije kraja sreća se ukazala Jeanu koji je tog dana slavio 31. rođendan. Francuz je zasigurno bio već i pomalo demotiviran pustim odustajanjima i manjkom sreće, a sad je imao sjajnu priliku za ugrabiti ono što je čekao jako dugo vremena.

No tu nije došao kraj njegovim mukama – do završetka je ostalo nešto manje od 50 kilometara, goriva je bilo malo, a bolid ga je nemalo puta znao izdati u završnim dijelovima utrke. Bilo je to zasigurno 11 stresnih krugova za Francuza. Ipak, nekako je uspio i slavlje povodom njegove prve pobjede bilo je veliko, bio je (očekivano) presretan i tu počinje priča koja me inspirirala da napišem ovaj članak.

Na zadnjem pravcu (današnjoj drugoj DRS zoni) njegov Ferrari ostaje bez goriva pa se ne uspijeva dovesti do bokseva kako bi dostojanstveno parkirao svoj bolid. Opet znakovito s obzirom da ga je bolid uvijek napuštao, pa ni nakon pobjede nije izdržao. Tada ga sustiže Schumacher, vozač koji je bio u vodstvu od starta do 57. kruga kada mu se bolid zaglavio u trećoj brzini pa je morao u boks na promjenu volana i restart koji je vratio bolid u život. No predugo je to trajalo, pa je Nijemac završio na petom mjestu, ostavši tako bez pobjede, ali ne i uviđajnosti.

Stao je pokraj Alesija te ga poveo do boksa, pritom vozeći sporo kako bi Alesi mogao slaviti svoju pobjedu s navijačima koji su ga vrlo glasno bodrili. Znao je Schumacher da su Tifosi jako voljeli Alesija, da mu je to prva pobjeda koju je tako dugo čekao i da bi sigurno htio proslaviti iz sveg srca. Strana je to Schumachera koju neki često zaborave, a ja se uvijek volim prisjetiti i toga kako se znao veseliti tuđim pobjedama unatoč tome što je bio gladan pobjeda kao malo tko. Biti uviđajan u porazu i lošoj situaciji (sigurna pobjeda koja mu je iskliznula iz ruku) samo pokazuje ljudsku veličinu.

Alesi nakon Kanade nikad više nije okusio pobjedu u F1, pa je kasnije u Benettonu stekao “status” luzera, iako je bio daleko od toga. U Benettonu nije išlo kako se očekivalo, ali pljeskanje Tifosija u Monzi 1997. kada je osvojio pole position dovoljno govori. Iako je vozio za mnogo momčadi, zauvijek je ostao obilježen kao Ferrarijev vozač i jedan od najomiljenijih talijanskih Francuza.

Nisam ovo nikako mogao/znao uglaviti u tekst da mi ne sruši formu članka, pa izvolite par zanimljivosti s VN Kanade 1995.

Kad se pogleda malo šira slika, ova je utrka bila puna nekakvih jubileja. Alesijeva pobjeda bila je 105. za Ferrari, što je tada bio novi rekord (sa 104. su bili izjednačeni s McLarenom) po broju pobjeda za neku momčad. Do dan danas, dakle više od 25 godina, Ferrari čvrsto drži vrh tog poretka s 238 pobjeda, 56 više od drugoplasiranog McLarena. Pole position je osvojio Schumacher u Benettonu, a koji je bio pogonjen Renaultovim motorom, što je bio 100. pole position za francuskog proizvođača motora. Eddie Irvine je na toj utrci završio treći te osvojio prvo postolje, njegov timski kolega u Jordanu, Rubens Barrichello, upotpunio je Alesijevo slavlje. Bilo je to prvo dvostruko postolje za malu irsku momčad.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: IBarac00.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1190 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

12 komentara

  1. Kimi Raikkonen zoka Prikaži

    “Stariji” vozaci su nekako bili uviđajniji, ovi danas se previse zale.. Sjecam se kad je Lh udario Kimija na izlazu iz boksa, ovaj mu je samo pokazao na semafor, a kad neko njega zakaci odma je to “sumnjiva taktika ferarija”



    17

    3
    • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

      Prejaka scena… Covjek stoji na crvenom, nikakav duel, start utrke, kaos pa da je neki sudar i onda dodje Kimi i lagano mu pokaze na semafor..



      6

      1
      • Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

        i te sezone LH44 i uzme titulu… strašno,a tu je zajebao Kimija,dakle,uništio mu Kanadu i realnu šansu za pobjedu,te kasnije u Belgiji kad je bezobrazno sijekao šikanu i nije vratio poziciju Raikkonenu koji je kasnije odustao. 2008. je sezona koja je zapravo vrlo sumnjiva,i u Monzi je bila neka situacija,ne sjećam se točno ali znam da je Hamilton te sezone baš pokazao da nikako nije fair play vozač



        8

        3
        • Honda zekohonda Donator Prikaži

          -u spa je vratio poziciju, ali je mafia odlučila kako to nije bilo dovoljno. kimi je odustao jer je izletio. je li hamitlon kriv i za kimijevo izlijetanje?
          – u monzi je vratio poziciju i bilo je dovoljno.
          – zabijanje u kimija u kanadi je vozačka greška, to nema veze s fair playom.



          5

          6
        • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

          Slazem se sa sucima da vracanje pozicije u Spa nije bilo dovoljno jer je bio “prelukav” da se tako izrazim.. Opet, moglo se to odmah odradit.. Za izljetanje je kriv Kimi, smatram da je Lewis tome malo kumovo jer je na ne fer nacin osta u borbi ali opet Kimi je trebo bit cool..



          2

          1
        • Jenson Button Lotus Prikaži

          Hmmmm Kimi nije bio dovoljno cool



          1

          1
        • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

          @Lotus

          Haha
          Oksimoron ali ne sumnjam da je bio rattled potezom Lewisa nakon propustanja koji je u toj poziciji bio iskljucivo zbog prekrsaja kojeg nije dovoljno anuliro..


          0

          0
        • David Croft Frantic Donator Prikaži

          Što bi reko drug Antonije: “Moron koji je oksidiro”



          1

          0
        • Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

          @zekohonda , ma čekaj malo, ono u Spa je samo primjer kako Hamilton voli “dirty racing” ali upakira nam onda to u rasnu borbu,kao ako bude kažnjen,to je zbog boje kože a ne zbog nesportskog stijecanja prednosti.
          Zar je Hamilton dobro postupio i u Brazilu kad je Albonu uništio utrku ? I bezobrazno se još potukao sa Gaslyem za drugo mjesto. Ma ne,on je licemjernik samo takav . Pa i onaj sudar u Valenciji 2012 sa Pastorom se dogodio samo zato jer Hami ne poštuje racing line i siječe šikanu kako bi došao do nepoštene prednosti koju kasnije ne misli vratiti.
          U Spa on nije anulirao stiječenu prednost. Kimi mu zatvorio vrata,i ti ne smiješ ići preko šikane.. zakočiš i ideš iza Kimija i ti si daleko van te borbe,a ne,on je na pol stotinke sekunde vratio Kimiju mjesto i odmah ga napao. Licemjerno i pokvareno



          6

          2
        • Ayrton Senna Beethoven87 Prikaži

          Lewis je jedan obicni gmaz. Doduse, brzi gmaz, nema se tu sta… ali kojem su se fino “poslozile zvijezde”.

          Dovoljno je pogledati na YT 2 videa:
          “Massa vs Hamilton 2011- crashes”
          i
          “Lewis Hamilton loses his cool”…

          Doduse, ja ga cijenim svejedno, jer, svi su oni gmazovi svoje vrste…



          3

          2
  2. alesi je stvarno bija talentiran ali i jedan od većih pehista F 1 . od 201 trke u 50 + ( oko 25 % ) je odustaja zbog teh problema + 2 odustajanja zbog nedostatka goriva . bez namjere da kompariram talente ( šta je zapravo i nemoguče ) ili da umanjujem uspješnost lewisa interesantan je faktor sriće kad bi uspoređiva JA i LH . oba su odvozila 13 sezona , LH je odusta 13 X zbog teh problema , JA 50 + tj lewis 1 , JA 3,8 odustajanja po sezoni zbog teh problema . drago mi je šta je marko spomenija i ovu “crticu” o postupku MS , vrlo korektnom ka da michael je zna da je ta pobjeda jedino slavlje koje će JA ostvariti u karijeri . 1 pobjeda , , 2 PP , 4 FL i 32 podija ( šta ga svrstava tek na 31. misto na tablici vozača F 1 ) …. po talentu JA je zaslužija više ali jbga . za njega je vridila ona narodna ” bolje s e rodit bez kura nego bez sriće jer ako si sritan i kur će ti narast” .



    11

    0
  3. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Hvala Marko na podsjetniku.
    Alesi je generalno jedan od omiljenijih vozača, čak i onima koji nisu ljubitelji Ferrarija.
    I šteta što su ga pehovi, ali i pogrešni “potezi” (ugovori), koštali više postolja, pobjeda a možda i titule (titula).
    ŠBBKBB da je prešao u Williams 1991.?
    Mala ispravka, MS je na poemutoj VN Kanade završio 5.



    3

    0