F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Može li itko barem ublažiti Mercedesovu dominaciju?

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna
Lewis Hamilton, Mercedes -  VN Rusije

Lewis Hamilton, Mercedes – VN Rusije

Iako je ispred nas potpuno nova sezona u kojoj nitko ne može jamčiti kako će izgledati odnos snaga momčadi, teško je riješiti se dojma da će i ove godine Mercedes prošetati do dvostrukog naslova. Međutim, ne može se reći da su besmislene teorije koje prognoziraju nešto malo drukčiji ishod. Ali, idemo po redu. Drastična promjena pravila i nove pogonske jedinice bile su glavni oslonac dominacije njemačke momčadi u prošloj sezoni. Dovoljno je prisjetiti se 16 pobjeda od ukupno 19 utrka ili čak 18 pole positiona (jednog im je uzeo Felipe Massa u Austriji) da dobijemo približnu ideju koliko je jak Mercedes. Za usporedbu, Red Bull je u svojoj najdominantnijoj sezoni 2013. godine došao do 13 pobjeda u 19 utrka. Da bi pronašli nešto slično moramo se vratiti do 2004. i 2002. godine kada je Ferrari zabilježio skor 15/18, odnosno 15/17. Nešto starije gledateljstvo sjetit će se najveće dominacije svih vremena – McLaren Honde 1988. godine. Oni su od 16 utrka uspjeli izgubiti samo u Italiji, što je suludih 93% pobjeda.

Zanimljivo je u tom kontekstu pogledati kako su se te momčadi nosile u godini nakon navedenih dominacija. Kronološki gledano, McLaren Honda je 1989. godine omogućila naslov Alainu Prostu, a drugo mjesto Ayrtonu Senni. Ipak, dominacija nije bila tako izražena, obzirom da su uzeli 10 pobjeda u 16 utrka. Ferrari je 2003. bio nešto slabiji, 8 pobjeda u 16 utrka. No, naslov je opet odnio Michael Schumacher. 2005. godina je zanimljiva anomalija, obzirom da je tehnički pravilnik promijenjen da bi se zaustavio petogodišnji Schumacherov niz. To je rezultiralo katastrofalnom sezonom za momčad iz Maranella i samo jednom pobjedom, onom neslavnom na polupraznom gridu u Indianapolisu.

Svaku od ovih sezona treba, naravno, promatrati i u kontekstu izmjena pravilnika. U tom segmentu 2005. godina je imala najočitije rezultate. Vraćajući se iz retrospektive u sadašnjost – u 2015. godini nas definitivno ne čeka ništa slično. Vođeni tom logikom i učeni statističkim podacima iz povijesti – Mercedes bi nam i drugu godinu uzastopce trebao dati svjetskog prvaka. Ali, hoće li to biti jednako uvjerljivo kao prošle godine, i tko se eventualno može pobrinuti da ne bude?

Jedina nada u ovom trenutku živi u teoriji da je Mercedes komponente svoje pogonske jedinice razvio već u prvoj sezoni praktički do savršenstva, te da se samim time prostor za njihov napredak smanjuje. Blage korekcije u tom bi slučaju rezultirale neznatnim poboljšanjem bolida. Da bi ova teorija funkcionirala u praksi potrebno je pretpostaviti i to da je neka od konkurentskih ekipa uspješno dijagnosticirala i riješila nekakav svoj ključni problem. Tada je ispred nas zanimljiv ishod i drastično smanjivanje prednosti Srebrnih strijela.

Sebastian Vettel, Ferrari - Jerez

Sebastian Vettel, Ferrari – Jerez

Sudeći po informacijama nakon obavljenih prvih testiranja, Ferrari je napokon napravio odličan posao. Optimizam po pitanju crvenih treba uzeti s dozom rezerve jer nikom nije stran scenarij po kojem neposredno prije sezone vlada optimizam da bi se sve ispuhalo već na kvalifikacijama u Melbourneu. Ono što je ovaj put znakovito jest prije svega izjava Kimija Raikkonena, koji je, sjećamo se, prošle sezone imao strašnih problema s držanjem tempa Fernanda Alonsa u vidno neposlušnom Ferrariju. Kimi je odmah nakon Jereza komentirao da je sada ponašanje bolida neka potpuno drukčija priča. Od njihovih protivnika vrijedi spomenuti izjave Daniela Ricciarda i Felipea Masse koji su priznali da Ferrari sada definitivno treba uzeti u obzir.

Ako to ne bude Ferrari, nade možemo osloniti na već provjerenog igrača – Red Bull. Unatoč Neweyevim tvrdnjama da ove sezone neće biti u igri za naslov, iskustvo nas uči da momčad iz Milton Keynesa nikako ne treba zanemariti ako tražimo nekog tko bi zadao glavobolje Mercedesu. Uostalom, prošle godine je upravo tu ulogu u tri navrata igrao Daniel Ricciardo.

Spomenuo sam već da je prošle sezone jedan pole position umakao Mercedesu, a odnio im ga je Felipe Massa u Williamsu. Veliko je pitanje hoće li se Williams, koji je prošle godine stalno koketirao dobrim rezultatima, napokon odvažiti i udariti na najviše pozicije. Potencijal je sigurno tu, a napokon bi se trebalo nešto pitati i Valtterija Bottasa čiji menadžer, Mika Hakkinen, uporno tvrdi da je riječ o vozaču koji će jednog dana biti svjetski prvak.

Posljednji u nizu su novi stari partneri – McLaren Honda. O njima u ovom trenutku malo tko zna što nam točno spremaju. Dok iz strukture momčadi dolaze informacije o revolucionarno uskom parkiranju pogonske jedinice i agresivnom pristupu prema kojem ciljaju direktno na performanse, a ne na izdržljivost; istovremeno do medija dopiru i izjave kako će „vjerojatno doći do cilja u Australiji“. Koliko god da to zvuči neozbiljno, treba još malo pričekati i vidjeti gdje se oni točno uklapaju u cijelu ovu priču.

Kao i svake godine, Australija će ponuditi odgovore na ova i brojna druga pitanja. Bilo kako bilo, uzbuđenje raste, spekulacije su sve brojnije, novi testovi čekaju nas već za dva dana, a do kulminacije i prvih zvukova i slika bolida u Melbourneu ostala su još samo tri tjedna!

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3336 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

12 komentara

  1. teško teško jako teško… ostali mislim da su tu negdje…


    0

    0
  2. Kimi Raikkonen 7 Ciki-F1 Prikaži

    Malo da ispitam kako funkcionira komentiranje.

    Mislim da će Merc pobjeđivati u početku sezone ( ne baš dominirati ko 2014) te da će (kako sad izgleda) kako sezona bude odmicala 2-3 tima ga uhvatiti (ponajviše se nadam Ferrari), a ova druga dva bi mogla biti RB i Williams. Navijači Mcl. , Alonsa i Battona žele i nadaju se kako će u taj mali krug ući i MclH, ja mislim da neće, možda ima se približe dokraja sezone, ali sve je moguće.


    0

    0
    • Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

      Kod McLarena bi više problem mogla biti Honda, nego šasija. No, vidjet ćemo što kaže Australija. Sjetimo se samo Red Bulla prošle godine, svi su im se smijali na testiranjima, a onda su namazali gotovo cijeli grid (izuzev Mercedesa, naravno).
      Još 15 dana do Australije :)


      0

      0
      • Kimi Raikkonen 7 Ciki-F1 Prikaži

        Ma to i ja mislim, ali eto da ne uvrijedim neke ljubitelje Honde.
        Bio sam malo tužan viditi onako “potučen” RB na testiranjima (i to ne njihovom krivicom) ali sam se slatko smijao kad su počeli zatvarati gubice.
        Možda i Mcl napravi sličnu stvar ali sam nekako mišljenja da je RB više švabski nastrojen mentalitetom (red, rad i disciplina), Mcl ne vidim na taj način, ali bit ću presretan ako mi začepe gubicu kao nekima RB lani. neka bude što više konkurentnih timova.


        0

        0
      • Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

        To svakako, ne treba nam još jedna 2014.


        0

        0
  3. F1puls David Vidović novinar Prikaži

    Mislim da se treba čuvati Williamsa. Potpuno su presložili PU konponente ‘ispod haube’, prošle sezone su se najviše mučili sa balansom zadnjeg kraja bolida, a upravo su taj balans i dobili novim rasporedom, nešto boljom kontrolom vazduha ispod spojlera i oko izduva, pri čemu nisu komplikovali. Totalno su promjenuli, odnosno popravili omjer između brzina, tako da trakcija i ubrzavanje neće biti problem kao prošle sezone. Očekivano su dobili dosta slabiji motor od Mercedesa, ali taj je motor vjerujem i dalje za dobrih 20-30KS jači od konkurencije (drugim riječim izbalansirano od Mercedesa, ne previše da miješaju prste u njihov posao, a ne premalo da ih na pravcu tuče Sauber ili Toro Rosso). Što se prednjeg kraja bolida tiče zadržali su koncept sličan prošlogodišnjem, vjerovatno zbog velikih i neophodnih izmjena na drugom kraju bolida, pa je sve ostalo više-manje isto osim manjih bočnih usisnika, oko kojih ima mnogo prostora za zrak koji je lijepo ‘ukroćen’.

    Eto, to je moj mali, brzi pogled na situaciju što se tiče FW37. Poprilično sam neiskusan kada su u pitanju ovakve stvari, pa je ovo neki moj maksimum, pričekajte još par godina za detaljnije analize. :P :D


    0

    0
  4. Mclaren raca Prikaži

    Možda će nekome biti čudno, ali ja očekujem da će McLaren doći do pobjede, pa makar u zadnjoj utrci. Očekujem i 4-5 postolja, barem. Kad “zli duhovi” napuste Hondin motor i kad kotačić koji luta sjedne na svoje mjesto, bit ćemo opet respektabilni.


    0

    0
  5. Sebastian Vettel mzf1 Prikaži

    Triba biti realan i ne očekivati da će netko tući Mercedes ali za početak bija bi zadovoljan da se smanji zaostatak po krugu na koju desetinku tako da ostali bar imaju šansu dobiti ih. Nije meni tako strašno što su dobili sve utrke osim one tri, najgore je u 2014. bilo mi je to što su oba Mercedesa mogli kreniti iz boksa i boriti se za pobjedu.


    0

    0
  6. Mislim da nikakve realne pretnje za Mercedes nema. Borba oko drugog mesta be trebala biti spektakularna sa Red Bullom, Ferrarijem i Williamsom. Dalje vidim McLaren Hodnu koja ce se inicijalno boriti sa srednjim redom (Lotus, Force India) te se kroz sezonu prikljuciti gornjem trojcu. Pri kraju mislim da ce biti Sauber i Toro Rosso.
    Nekako najveci pomak ocekujem od Lotusa i Ferrarija. Naravno da bi bilo najbolje da se svi bore za prvo mesto, ali tako to ne ide. Eto, to je neko moj vidjenje sezone 2015, koja bi po mom misljenju trebala biti spektakularna.


    0

    0
    • Spektakularna može jedino biti ako se gleda borba za drugo mjesto, treba biti realan Mercedes će opet dominirati i našamarati ostale, čak mislim da će za početak sezone biti Williams druga momčad, no vidjet ćemo sve na kraju zadnjeg dana testiranja, te pogotovo u Australiji.


      0

      0