F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Vodič za novu sezonu Formule 2

Lovro Andraka

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Treću godinu zaredom Pulsmedia će pratiti događanja iz svijeta Formule 2 – nova sezona kreće ovog vikenda na istoj lokaciji kao i Formula 1, stoga ćemo vas u ovom članku upoznati sa svim bitnim informacijama vezanim uz istu.

Kalendar

S obzirom na to da je F2 popratna kategorija F1, ni ovdje još nije objavljen kompletan kalendar. Ono što zasad imamo je identično F1 kalendaru – osam trkaćih vikenda na šest europskih staza. Format vikenda F2 sastoji se od glavne i sprint utrke, stoga zasad imamo 16 potvrđenih utrka – originalni kalendar imao je 12 vikenda i 24 utrke.

Država Staza Datum
1 Austrija Red Bull Ring 3.-5. srpnja
2 Austrija Red Bull Ring 10.-12. srpnja
3 Mađarska Hungaroring 17.-19. srpnja
4 Velika Britanija Silverstone 31. srpnja – 2. kolovoza
5 Velika Britanija Silverstone 7.-9. kolovoza
6 Španjolska Barcelona-Catalunya 14.-16. kolovoza
7 Belgija Spa-Francorchamps 28.-30. kolovoza
8 Italija Monza 4.-6. rujna

Vozači i momčadi

Od ove sezone na gridu ćemo imati jednu momčad više jer se seriji pridružio Hitech GP. Dogodio se niz vozačkih promjena – samo su Guanyu Zhou, Jack Aitken i Mick Schumacher ostali u istoj momčadi, a njima možemo dodati i Artjoma Markelova koji je prošle sezone posljednja dva vikenda vozio za Arden koji se od ove sezone preimenovao u HWA.

Od značajnijih imena na gridu više nema prvaka Nycka de Vriesa koji prema pravilima ne može braniti naslov i sada se natječe za Mercedes u Formuli E, viceprvaka Nicholasa Latifija koji je jedini iz prošlosezonske generacije napredovao u F1 i vozit će za Williams te Sergija Sette Camare koji je lani bio četvrti u prvenstvu, a sada će voziti japansku Super Formulu.

Na gridu imamo sedam rookieja (R), odnosno debitanata, s time da vozači označeni sa zvjezdicom – Ticktum, Lundgaard i Sato – također voze prvu punu sezonu, ali su ranije debitirali u F2.

Momčad # Vozač O vozaču
DAMS 1 Sean Gelael Peta puna sezona u GP2/F2, nikad bolji od 15. u prvenstvu
2 Dan Ticktum* Dvostruki pobjednik F3 VN Makaa, test vozač Williamsa
UNI-Virtuosi Racing 3 Guanyu Zhou F2 debitant godine 2019., 5 podija, ukupno 7.
4 Callum Ilott Druga puna sezona u F2, 2 podija 2019.
ART Grand Prix 5 Marcus Armstrong (R) Viceprvak F3 2019.
6 Christian Lundgaard* Šesti u F3 2019., debitirao u F2 krajem sezone
Carlin 7 Yuki Tsunoda (R) Prvak Japanske F4 2018., četvrti u TRS-u 2020.
8 Jehan Daruvala (R) Ukupno treći u F3 2019.
Campos Racing 9 Jack Aitken Treća sezona, 2019. peti s 3 pobjede, rezervni vozač Williamsa
10 Guilherme Samaia (R) Prvak Brazilske F3 iz 2017.
Charouz Racing System 11 Louis Deletraz Četvrta sezona, test vozač Haasa
12 Pedro Piquet (R) 2019. peti u F3, sin Nelsona Piqueta
MP Motorsport 14 Nobuharu Matsushita Peta sezona u GP2/F2, 2019. šesti s 2 pobjede
15 Felipe Drugovich (R) Prvak Euroformule Open 2018.
BWT HWA Racelab 16 Artjom Markelov Veteran serije, ulazi u šestu punu sezonu
17 Giuliano Alesi Prošle godine 15., sin Jeana Alesija
Prema Racing 20 Mick Schumacher Prošle godine 12. s jednom pobjedom, Michaelov sin
21 Robert Švarcman (R) F3 prvak 2019.
Trident 22 Roy Nissany Test vozač Williamsa, vraća se nakon jednogodišnje pauze
23 Marino Sato* Prvak Euroformule Open 2019., odvozio 6 F2 utrka
Hitech Grand Prix 24 Nikita Mazepin Druga sezona, treći u Azijskom F3 prvenstvu 2019./20.
25 Luca Ghiotto Peta sezona, prošle godine ukupno 3. s 4 pobjede

Koga očekivati u borbi za naslov?

Ovdje prije svega treba spomenuti vozače koji su prošlu sezonu završili pri vrhu, Lucu Ghiotta i Jacka Aitkena. Ghiotto ima ogromno iskustvo u F2, prošle sezone su ispred njega bili samo de Vries i Latifi, a na jedinom predsezonskom testu održanom u Bahreinu upravo je on bio najbrži. Aitken nije bio u samom vrhu testiranja, no ranije je pokazao da ima brzine, nije mijenjao momčad i taj kontinuitet mogao bi ga odvesti do borbe za naslov.

Prošlogodišnji debitant sezone Guanyu Zhou trebao bi imati dodatan motiv za vrhunski plasman – mladi Kinez nalazi se na potencijalnom “pole positionu” za mjesto pored Estebana Ocona u Renaultu 2021., ali za ulazak u F1 ukupno mora biti minimalno četvrti kako bi zaradio bodove potrebne za superlicencu.

Iz tog aspekta mu je najveća konkurencija Christian Lundgaard – mladi Danac trenutno ima dovoljno bodova za superlicencu, no s obzirom na to da se za te bodove gledaju samo prethodne tri godine, zbog brisanja bodova iz 2017. će mu za 2021. trebati jednako dobar plasman kao i Zhouu. Njegov tempo nam je potpuna nepoznanica jer je zbog putničkih restrikcija propustio predsezonski test.

Ne smijemo zaboraviti Premin dvojac – Schumacher je imao razočaravajuću debitantsku sezonu, no tako je bilo i s F3 gdje je na kraju dominantno uzeo naslov u drugoj sezoni. Njemu za superlicencu treba najmanje šesto mjesto, a F1 momčadi bi zasigurno voljele da njegovo prezime stoji iznad njihove garaže. Bit će svakako zanimljivo vidjeti kako će se s njim nositi Robert Švarcman, aktualni F3 prvak, također Ferrarijev junior i debitant od kojeg se najviše očekuje.

Ako ćemo suditi po testiranjima, možda će nas netko od debitanata ugodno iznenaditi – Daruvala i Drugovich bili su manje od desetinke iza Ghiotta, a u top 5 je bio i Pedro Piquet.

18-inčne gume – faktor koji dodatno otežava predviđanja

Iskustvo s aktualnim F2 bolidom i dalje je vrlo bitno, no uvođenje 18-inčnih guma, što će se s obzirom na odgode u F1 dogoditi tek 2022., moglo bi smanjiti prednost iskusnijih vozača.

Vozači i momčadi su imali samo tri dana za isprobavanje novih guma, a riječ je o vrlo velikoj promjeni koja ne samo da će utjecati na cjelokupne postavke bolida, već je dovela do aerodinamičkih promjena – bolidi su sada otprilike 30 kg teži, stoga je na podnicu dodan produžetak za više downforcea, a motori će uz drukčije mapiranje imati 20 ks više.

Grid ispunjen iskusnim vozačima i talentiranim debitantima u kombinaciji s ovako velikim promjenama bolida zaista komplicira bilo kakva predviđanja, što je za sve gledatelje sjajno – to znači da nas čeka jedna nepredvidiva i uzbudljiva sezona Formule 2!

Raspored prvog vikenda u Austriji

Petak:

Slobodni trening – 12:55-13:40

Kvalifikacije – 17:00-17:30

Subota:

Glavna utrka – 16:45

Nedjelja:

Sprint utrka – 11:10

Sve utrke možete pratiti uživo preko F1 TV Pro usluge.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: IBarac00.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Lovro Andraka
Pulsmedia autor
617 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

2 komentara

  1. Michael Schumacher Kaiser Prikaži

    Čeka nas zanimljiva sezona, ovu godinu bi nekoliko vozača trebalo napraviti iskorak. Mislim da će ove sezone biti iznenađenja jer iskustvo iz prethodnih godina nije ni blizu značajno kao prije. Ne bih previše gledao predsezonska testiranja jer se ni prošle sezone nije dalo puno iščitati iz njih. Što je tiče mog favorita, ne očekujem puno od Micka, dosad u F4 i u F3 pa i prošle godine mu je trebalo dosta da se privikne na gume tako da nisam pretjerano optimističan. Moje predviđanje je da osvajaju Zhou ili Švarcman.



    2

    0