Ispred nas je početak nove sezone, i to na stazi VN Austrije koja je u proteklih par godina pružila nekoliko izvanrednih utrka.
Pri povratku u kalendar 1997. godine staza je dobila potpuno novi izgled i novo ime, zahvaljujući austrijskom vodećem telekomunikacijskom gigantu – A1. Od stare konfiguracije je zadržano nekoliko brzih zavoja, a ostatak je Hermann Tilke sklopio u naizgled jednostavnu stazu čiji se krug s modernim bolidima odradi za tek nešto više od jedne minute.
S obzirom na neizostavne financijske gubitke i uslijed zabrane reklamiranja duhanskih proizvoda A1 Ring je odustao od Formule 1 i tako je bilo sve dok upomoć nije pristigao Dietrich Mateschitz i njegov Red Bull. Oni su stazu značajno preuredili i pod imenom Red Bull Ring s Formulom 1 2014. potpisali sedmogodišnji ugovor.
Nico Rosberg je u Austriju došao kao vodeći čovjek prvenstva, i to s 22 boda više od Lewisa Hamiltona, a od prethodnih sedam utrka Mercedes je pobijedio u čak šest. Moć Mercedesovog motora dokazao je Felipe Massa koji je u Williamsu osvojio pole position, a do njega je bio tadašnji timski kolega Valtteri Bottas. Hamilton nije uspio postaviti vrijeme jer je u prvom pokušaju izišao van staze i vrijeme mu je izbrisano, a u drugom pokušaju se izvrtio na kočenju za drugi zavoj.
Ipak, u utrci su Mercedesovi vozači sve brzo riješili. Zaobišli su konkurentske bolide, a Williamse su prošli tijekom prvih zaustavljanja u boksu. Unatoč problemima s pregrijavanjem (koji će ih pratiti i idućih godina na ovoj stazi) – Rosberg i Hamilton su završili na prve dvije pozicije, ispred oba Williamsa. Sedam od deset bolida koji su osvojili bodove bili su pogonjeni Mercedesovim bolidom.
Iako je Lewis Hamilton osvojio pole position – već prije prvog zavoja utrke ga je prošao Nico Rosberg. Vodstvo je zadržao do kraja i u cilj ušao 3 sekunde ispred Hamiltona koji je zaradio i kaznu zbog prelaska bijele linije na izlasku iz boksa.
Iz ove godine pamtimo i sudar Kimija Raikkonena i Fernanda Alonsa u kojem se Ferrari ambiciozno popeo na McLaren-Hondu.
Mjesto na pobjedničkom postolju osvojio je i Felipe Massa nakon što je Ferrari izgubio poziciju zbog sporog zaustavljanja u boksu.
Nico Rosberg dočekao je VN Austrije 2016. kao vodeći čovjek prvenstva, i to s 24 boda ispred Hamiltona. Ipak, Hamilton je osvojio pole i pobjedu nakon slavnog duela i sudara u posljednjem krugu. Šeprtljava Rosbergova obrana koštala ga je polomljenog krila i pada na četvrtu poziciju, iza Verstappena i Raikkonena. To je bio drugi put u pet utrka da se dvojac sudara (prošli put su to majstorski odradili na VN Španjolske).
Na ovoj utrci smo vidjeli i bizarno pomicanje Pascala Wehrleina na startu. Naime, nakon što se krajem formacijskog kruga parkirao na krivo mjesto (jer je Massa krenuo iz pit-lanea) – Wehrlein je ležerno ubacio u rikverc i samo pola sekunde prije paljenja semafora pronašao poziciju s koje je trebao krenuti u utrku.
Vrijedi spomenuti i delaminaciju gume na Ferrariju Sebastiana Vettela dok je prolazio startno-ciljnim pravcem. Pirelli je pojasnio da je uzrok bio prljavština na stazi na koju je Vettel navodno ranije naišao.
2017. godina je napokon donijela malo borbe na samom vrhu poretka pa je tako u Austriji Ferrari izgledao kao vrijedan protivnik Mercedesu. U kvalifikacijama je Bottas osvojio pole sa samo 4 stotinke sekunde prednosti ispred Vettela i 2 desetinke ispred Hamiltona koji je onda dobio i kaznu 5 mjesta zbog promjene mjenjača.
Bottas je pobijedio s prednošću manjom od jedne sekunde ispred Vettela, a pobjedničko postolje nadopunio je Daniel Ricciardo koji se uspio obraniti od Hamiltona.
Ovu VN Austrije obilježila je prva domaća pobjeda za Red Bull na ovoj stazi, u rukama Maxa Verstappena, ali i katastrofa Mercedesa koji je imao prve dvije startne pozicije (Bottas ispred Hamiltona za 0.019s), da bi u utrci pokazao loš tempo, lošu taktiku i dva odustajanja. To je bio tek treći put da Mercedes ne završava utrku niti s jednim vozačem otkad su se vratili u sport 2010. godine (Australija 2011., Španjolska 2016.).
Vrijedi spomenuti da je te nedjelje zablistao i Haas. Romain Grosjean završio je na četvrtom mjestu, a odmah iza njega je bio Kevin Magnussen.
Posljednja utrka koju smo gledali na ovoj stazi jedan je od modernih klasika koji će se dugo pamtiti. Vrtoglava utrka za Maxa Verstappena započela je lošim startom i padom s druge na devetu poziciju, sve samo da bi se do kraja probio do samog vrha i u direktnoj borbi pretekao Charlesa Leclerca. Kontroverzno guranje Leclerca van staze dobilo je epilog u sudačkoj komori, ali bez promjene konačnog rezultata.
Treće mjesto na kraju je osvojio Bottas s manje od jedne sekunde prednosti ispred Vettela.
Ovo je bila prva pobjeda za bolid pogonjen Hondom još od 2006. godine i VN Mađarske s Jensonom Buttonom. Također, ovo je bila prva utrka 2019. u kojoj nije pobijedio Mercedes.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kakva clickbait naslovna slika ?
12
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Prst mi je automatski kliknuo na članak hahahaha ?
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Skoro sam kupio karte za Austriju
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ako se dobro sjecam, nakon pola Mase, Hamilton je rekao da merc ne treba da prodaje najnovije motore ostalima
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ako i nju ne otkažu…
0
0