Stiže nam VN Austrije

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 4 godina 5 min 5 komentara

Ispred nas je početak nove sezone, i to na stazi VN Austrije koja je u proteklih par godina pružila nekoliko izvanrednih utrka.

Pozadina

Pri povratku u kalendar 1997. godine staza je dobila potpuno novi izgled i novo ime, zahvaljujući austrijskom vodećem telekomunikacijskom gigantu – A1. Od stare konfiguracije je zadržano nekoliko brzih zavoja, a ostatak je Hermann Tilke sklopio u naizgled jednostavnu stazu čiji se krug s modernim bolidima odradi za tek nešto više od jedne minute.

S obzirom na neizostavne financijske gubitke i uslijed zabrane reklamiranja duhanskih proizvoda A1 Ring je odustao od Formule 1 i tako je bilo sve dok upomoć nije pristigao Dietrich Mateschitz i njegov Red Bull. Oni su stazu značajno preuredili i pod imenom Red Bull Ring s Formulom 1 2014. potpisali sedmogodišnji ugovor.

2014. – Felipeov pole

Nico Rosberg je u Austriju došao kao vodeći čovjek prvenstva, i to s 22 boda više od Lewisa Hamiltona, a od prethodnih sedam utrka Mercedes je pobijedio u čak šest. Moć Mercedesovog motora dokazao je Felipe Massa koji je u Williamsu osvojio pole position, a do njega je bio tadašnji timski kolega Valtteri Bottas. Hamilton nije uspio postaviti vrijeme jer je u prvom pokušaju izišao van staze i vrijeme mu je izbrisano, a u drugom pokušaju se izvrtio na kočenju za drugi zavoj.

Ipak, u utrci su Mercedesovi vozači sve brzo riješili. Zaobišli su konkurentske bolide, a Williamse su prošli tijekom prvih zaustavljanja u boksu. Unatoč problemima s pregrijavanjem (koji će ih pratiti i idućih godina na ovoj stazi) – Rosberg i Hamilton su završili na prve dvije pozicije, ispred oba Williamsa. Sedam od deset bolida koji su osvojili bodove bili su pogonjeni Mercedesovim bolidom.

2015. – Rosberg u stilu

Iako je Lewis Hamilton osvojio pole position – već prije prvog zavoja utrke ga je prošao Nico Rosberg. Vodstvo je zadržao do kraja i u cilj ušao 3 sekunde ispred Hamiltona koji je zaradio i kaznu zbog prelaska bijele linije na izlasku iz boksa.

Iz ove godine pamtimo i sudar Kimija Raikkonena i Fernanda Alonsa u kojem se Ferrari ambiciozno popeo na McLaren-Hondu.

Mjesto na pobjedničkom postolju osvojio je i Felipe Massa nakon što je Ferrari izgubio poziciju zbog sporog zaustavljanja u boksu.

2016. – Šeprtljavo agresivni Rosberg

Nico Rosberg dočekao je VN Austrije 2016. kao vodeći čovjek prvenstva, i to s 24 boda ispred Hamiltona. Ipak, Hamilton je osvojio pole i pobjedu nakon slavnog duela i sudara u posljednjem krugu. Šeprtljava Rosbergova obrana koštala ga je polomljenog krila i pada na četvrtu poziciju, iza Verstappena i Raikkonena. To je bio drugi put u pet utrka da se dvojac sudara (prošli put su to majstorski odradili na VN Španjolske).

Na ovoj utrci smo vidjeli i bizarno pomicanje Pascala Wehrleina na startu. Naime, nakon što se krajem formacijskog kruga parkirao na krivo mjesto (jer je Massa krenuo iz pit-lanea) – Wehrlein je ležerno ubacio u rikverc i samo pola sekunde prije paljenja semafora pronašao poziciju s koje je trebao krenuti u utrku.

Vrijedi spomenuti i delaminaciju gume na Ferrariju Sebastiana Vettela dok je prolazio startno-ciljnim pravcem. Pirelli je pojasnio da je uzrok bio prljavština na stazi na koju je Vettel navodno ranije naišao.

2017. – Mercedes vs Ferrari

2017. godina je napokon donijela malo borbe na samom vrhu poretka pa je tako u Austriji Ferrari izgledao kao vrijedan protivnik Mercedesu. U kvalifikacijama je Bottas osvojio pole sa samo 4 stotinke sekunde prednosti ispred Vettela i 2 desetinke ispred Hamiltona koji je onda dobio i kaznu 5 mjesta zbog promjene mjenjača.

Bottas je pobijedio s prednošću manjom od jedne sekunde ispred Vettela, a pobjedničko postolje nadopunio je Daniel Ricciardo koji se uspio obraniti od Hamiltona.

2018. – Dvostruki DNF Mercedesa

Ovu VN Austrije obilježila je prva domaća pobjeda za Red Bull na ovoj stazi, u rukama Maxa Verstappena, ali i katastrofa Mercedesa koji je imao prve dvije startne pozicije (Bottas ispred Hamiltona za 0.019s), da bi u utrci pokazao loš tempo, lošu taktiku i dva odustajanja. To je bio tek treći put da Mercedes ne završava utrku niti s jednim vozačem otkad su se vratili u sport 2010. godine (Australija 2011., Španjolska 2016.).

Vrijedi spomenuti da je te nedjelje zablistao i Haas. Romain Grosjean završio je na četvrtom mjestu, a odmah iza njega je bio Kevin Magnussen.

2019. – Moderni klasik

Posljednja utrka koju smo gledali na ovoj stazi jedan je od modernih klasika koji će se dugo pamtiti. Vrtoglava utrka za Maxa Verstappena započela je lošim startom i padom s druge na devetu poziciju, sve samo da bi se do kraja probio do samog vrha i u direktnoj borbi pretekao Charlesa Leclerca. Kontroverzno guranje Leclerca van staze dobilo je epilog u sudačkoj komori, ali bez promjene konačnog rezultata.

Treće mjesto na kraju je osvojio Bottas s manje od jedne sekunde prednosti ispred Vettela.

Ovo je bila prva pobjeda za bolid pogonjen Hondom još od 2006. godine i VN Mađarske s Jensonom Buttonom. Također, ovo je bila prva utrka 2019. u kojoj nije pobijedio Mercedes.


Odgovor

5 komentara

  1. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Kakva clickbait naslovna slika ?



    12
    12

    0
  2. Kimi Raikkonen
    zoka Prikaži

    Ako se dobro sjecam, nakon pola Mase, Hamilton je rekao da merc ne treba da prodaje najnovije motore ostalima



    5
    5

    0
  3. Williams
    Webmaster Donator Prikaži

    Ako i nju ne otkažu…


    0
    0

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.