Izdvojeno

Stiže nam VN Austrije

Piše: Ante Vetma

Prije 2 godina, 5 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

Ispred nas je početak nove sezone, i to na stazi VN Austrije koja je u proteklih par godina pružila nekoliko izvanrednih utrka.

Pozadina

Pri povratku u kalendar 1997. godine staza je dobila potpuno novi izgled i novo ime, zahvaljujući austrijskom vodećem telekomunikacijskom gigantu – A1. Od stare konfiguracije je zadržano nekoliko brzih zavoja, a ostatak je Hermann Tilke sklopio u naizgled jednostavnu stazu čiji se krug s modernim bolidima odradi za tek nešto više od jedne minute.

S obzirom na neizostavne financijske gubitke i uslijed zabrane reklamiranja duhanskih proizvoda A1 Ring je odustao od Formule 1 i tako je bilo sve dok upomoć nije pristigao Dietrich Mateschitz i njegov Red Bull. Oni su stazu značajno preuredili i pod imenom Red Bull Ring s Formulom 1 2014. potpisali sedmogodišnji ugovor.

2014. – Felipeov pole

Nico Rosberg je u Austriju došao kao vodeći čovjek prvenstva, i to s 22 boda više od Lewisa Hamiltona, a od prethodnih sedam utrka Mercedes je pobijedio u čak šest. Moć Mercedesovog motora dokazao je Felipe Massa koji je u Williamsu osvojio pole position, a do njega je bio tadašnji timski kolega Valtteri Bottas. Hamilton nije uspio postaviti vrijeme jer je u prvom pokušaju izišao van staze i vrijeme mu je izbrisano, a u drugom pokušaju se izvrtio na kočenju za drugi zavoj.

Ipak, u utrci su Mercedesovi vozači sve brzo riješili. Zaobišli su konkurentske bolide, a Williamse su prošli tijekom prvih zaustavljanja u boksu. Unatoč problemima s pregrijavanjem (koji će ih pratiti i idućih godina na ovoj stazi) – Rosberg i Hamilton su završili na prve dvije pozicije, ispred oba Williamsa. Sedam od deset bolida koji su osvojili bodove bili su pogonjeni Mercedesovim bolidom.

2015. – Rosberg u stilu

Iako je Lewis Hamilton osvojio pole position – već prije prvog zavoja utrke ga je prošao Nico Rosberg. Vodstvo je zadržao do kraja i u cilj ušao 3 sekunde ispred Hamiltona koji je zaradio i kaznu zbog prelaska bijele linije na izlasku iz boksa.

Iz ove godine pamtimo i sudar Kimija Raikkonena i Fernanda Alonsa u kojem se Ferrari ambiciozno popeo na McLaren-Hondu.

Mjesto na pobjedničkom postolju osvojio je i Felipe Massa nakon što je Ferrari izgubio poziciju zbog sporog zaustavljanja u boksu.

2016. – Šeprtljavo agresivni Rosberg

Nico Rosberg dočekao je VN Austrije 2016. kao vodeći čovjek prvenstva, i to s 24 boda ispred Hamiltona. Ipak, Hamilton je osvojio pole i pobjedu nakon slavnog duela i sudara u posljednjem krugu. Šeprtljava Rosbergova obrana koštala ga je polomljenog krila i pada na četvrtu poziciju, iza Verstappena i Raikkonena. To je bio drugi put u pet utrka da se dvojac sudara (prošli put su to majstorski odradili na VN Španjolske).

Na ovoj utrci smo vidjeli i bizarno pomicanje Pascala Wehrleina na startu. Naime, nakon što se krajem formacijskog kruga parkirao na krivo mjesto (jer je Massa krenuo iz pit-lanea) – Wehrlein je ležerno ubacio u rikverc i samo pola sekunde prije paljenja semafora pronašao poziciju s koje je trebao krenuti u utrku.

Vrijedi spomenuti i delaminaciju gume na Ferrariju Sebastiana Vettela dok je prolazio startno-ciljnim pravcem. Pirelli je pojasnio da je uzrok bio prljavština na stazi na koju je Vettel navodno ranije naišao.

2017. – Mercedes vs Ferrari

2017. godina je napokon donijela malo borbe na samom vrhu poretka pa je tako u Austriji Ferrari izgledao kao vrijedan protivnik Mercedesu. U kvalifikacijama je Bottas osvojio pole sa samo 4 stotinke sekunde prednosti ispred Vettela i 2 desetinke ispred Hamiltona koji je onda dobio i kaznu 5 mjesta zbog promjene mjenjača.

Bottas je pobijedio s prednošću manjom od jedne sekunde ispred Vettela, a pobjedničko postolje nadopunio je Daniel Ricciardo koji se uspio obraniti od Hamiltona.

2018. – Dvostruki DNF Mercedesa

Ovu VN Austrije obilježila je prva domaća pobjeda za Red Bull na ovoj stazi, u rukama Maxa Verstappena, ali i katastrofa Mercedesa koji je imao prve dvije startne pozicije (Bottas ispred Hamiltona za 0.019s), da bi u utrci pokazao loš tempo, lošu taktiku i dva odustajanja. To je bio tek treći put da Mercedes ne završava utrku niti s jednim vozačem otkad su se vratili u sport 2010. godine (Australija 2011., Španjolska 2016.).

Vrijedi spomenuti da je te nedjelje zablistao i Haas. Romain Grosjean završio je na četvrtom mjestu, a odmah iza njega je bio Kevin Magnussen.

2019. – Moderni klasik

Posljednja utrka koju smo gledali na ovoj stazi jedan je od modernih klasika koji će se dugo pamtiti. Vrtoglava utrka za Maxa Verstappena započela je lošim startom i padom s druge na devetu poziciju, sve samo da bi se do kraja probio do samog vrha i u direktnoj borbi pretekao Charlesa Leclerca. Kontroverzno guranje Leclerca van staze dobilo je epilog u sudačkoj komori, ali bez promjene konačnog rezultata.

Treće mjesto na kraju je osvojio Bottas s manje od jedne sekunde prednosti ispred Vettela.

Ovo je bila prva pobjeda za bolid pogonjen Hondom još od 2006. godine i VN Mađarske s Jensonom Buttonom. Također, ovo je bila prva utrka 2019. u kojoj nije pobijedio Mercedes.

Komentiraj

5 komentara

  1. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Kakva clickbait naslovna slika ?



    12

    0
  2. Kimi Raikkonen
    zoka Prikaži

    Ako se dobro sjecam, nakon pola Mase, Hamilton je rekao da merc ne treba da prodaje najnovije motore ostalima



    5

    0
  3. Ako i nju ne otkažu…


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni