F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Što predstavlja nova procedura starta?

David Vidović

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

GP BAHRAIN F1/2015

Na startu današnje VN Belgije provest će se novo pravilo koje je FIA objavila prije nekoliko mjeseci, a koje je vezano za količinu informacija koje inženjeri smiju proslijediti vozaču prije starta utrke. Prema novim pravilima, momčadima nije dozvoljeno da pripremaju bolid tijekom instalacijskog kruga da bi vozačima omogućili najbolji mogući start, od sada će sve biti svedeno na vozača i njihove sposobnosti i procjene.

Kako prosječno gledatelju Formule 1 detalji ovog pravila nisu potpuno jasni, tehnički direktor Ferrarija James Allison se potrudio da detalje nove procedure objasni što jednostavnije.

“Ne mogu vam objasniti cijelu proceduru, jer je poduga, stoga ću pokušati biti što kraći. Kada vozač pokrene bolid na startu, kada krene iz stojećeg položaja, postoji određena količina prianjanja gume na stazu, i želite ići što bliže toj količini prianjanja, ne preko nje, ali ne ni ispod, jer onda ne koristite sve performanse koje su vam dostupne. Ako je vozač zbilja genijalac, možda ima prste koji će približno odrediti koliko treba povući kvačilo da bi napravio savršen start, ali to je jako teško jer se sve događa brzo. Savršen start je onaj kada vozač pusti kvačilo i motor proizvede savršen okretni momenat, tako da ne izvrti kotače, ali ne proizvede manji okretni momenat od onog što prianjanje staze dozvoljava. Naš posao [inženjera] je da tijekom vikenda pokušamo odrediti koliko je prianjanje staze i da podesimo kvačila tako da kada vozač pokrene bolid, kvačilo se zatvori i pruži savršen okretni momenat i proizvede najbolji mogući start. To je jedino moguće ako vozač podešava kvačila u bolidu, preko podešavanja na volanu. Do sada je vozač pokretao bolid pomoću dva kvačila, jedno kvačilo stisne do kraja i održava kvačilo potpuno otvorenim, a drugo stisne napola, zatim mi [inženjeri] podesimo kvačilo tako da je ovo drugo, koje je vozač stisnuo do pola bude savršeno podešeno da proizvede najbolji mogući start, kada se svjetla ugase, vozač pusti prvo kvačilo, a drugo koje je napola otvoreno polako pušta. Sve što se promijenilo je nama više nije dozvoljeno da savjetujemo vozača ili da pravimo bilo kakve izmjene i podešavanja kvačila prije starta utrke. Vozač mora sam donijet odluku, ako on misli da je kvačilo suviše otvoreno, ili da ga treba treba još pritisnuti, to je njegova odluka, i mi ne možemo ništa uraditi po tom pitanju. Možemo stajati u garaži, gledati telemetriju i hvatati se za glave jer vozač radi nešto pogrešno, ali nemamo nikakve dozvole da ga spriječimo.”

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

David Vidović
Pulsmedia autor
320 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

1 komentar

  1. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Da vidimo ko će najbolje “potrefiti”. :-D


    0

    0