Nije izgledalo da bi nam Suzuka mogla donijeti utrku koja će riješiti puno toga po pitanju prvenstva, a dogodilo se upravo to – ponovno smo dobili borbu za naslov od nule.
Prije trkaćeg vikenda dogodilo se ono što se šuškalo dugo vremena – Lewis Hamilton odlučio je napustiti McLaren i prijeći u Mercedes na kraju godine. Mnogi su tada mislili da je Britanac donio potpuno krivu odluku…dalje neću pisati. McLaren je ubrzo objavio da će ga zamijeniti Sergio Perez, mladi Meksikanac koji se pokazao u Sauberu osvojivši tri postolja. Mnogi su se pitali što će onda biti sa Schumacherom, a Nijemac je sve razriješio u četvrtak kada je objavio da odlazi u konačnu mirovinu.
Krajnja borba u Q1 bilo je vrlo uzbudljiva, a za dlaku su se izvukli Vergne i Schumacher, dok je trinaesto prase ispao Bruno Senna s tri stotinke sporijim vremenom od Jeana Erica. Slična je situacija bila i u drugoj rundi, gdje Massa opet nije uspio proći u Q3. Nico Hulkenberg odradio je dvije stotinke bolje vrijeme od njega te prošao dalje. Massi su se još pridružili Di Resta, Schumacher, Maldonado, Rosberg, Ricciardo i Vergne. S druge strane, Vettel je veoma dobrim krugom najavio da ne namjerava pustiti pole position.
Tako je i bilo na kraju, Seb se jedini spustio ispod 1:31 te osvojio četvrti uzastopni pole position na Suzuki, čime je zadržao 100% učinak u kvalifikacijama (nastavit će ga i na 2013.). Timski kolega Webber mu je bio blizu, no ipak je falilo dvije i pol desetinke. Treći najbrži bio je Jenson Button, prošlogodišnji pobjednik utrke. Britanac je u Japanu uvijek bio motiviraniji dok je trajala veza između njega i Jessice Michibate, zgodne Japanke s kojom je bio u braku do 2015. godine.
Sebastian Vettel je na Suzuki osvojio 34. pole position, čime je na vječnoj listi prešao Clarka i Prosta, pa se tako pozicionirao na treće mjesto, iza Senne i Schumachera.
Suzuka se pridružila Spa Francorchampsu po pitanju najkaotičnijeg starta sezone. Sudarilo se čak šest vozača, prvo Raikkonen i Alonso, gdje je Španjolac izvukao deblji kraj te je morao odustati. Sljedeći sudar izazvao je Grosjean (sedmi put da izaziva incident u prvom krugu utrke te sezone) zabijanjem u Webbera, kojemu je oštetio prednje krilo te obojicu bacio na dno poretka. U svoj toj gužvi nije se dobro snašao Senna koji je pogodio Rosberga. Nijemac je morao odustati, dok je Bruno ipak nastavio utrku.
Nakon tri kruga sigurnosnog automobila, utrka je krenula dalje. Vettel je poveo, za njim Kobayashi te Button koji je u cijelom kaosu zaradio pet mjesta (startao je osmi zbog promjene mjenjača), a ništa lošije nije prošao ni Massa koji je bio odmah iza Jensona. Do prvih ulazaka u boks nije bilo puno akcije na stazi, ali mali show pružio je Perez probijanjem u poretku, a šlag na torti je bio prelazak Hamiltona u šikani s unutarnje strane. Izgledalo je odlično, bilo je to kao da Sergio želi pokazati da u McLarenu nisu pogriješili, pretičući pritom odlazećeg Hamiltona. Felipe Massa najbolje je prošao kroz seriju zaustavljanja u boksevima te se uspio probiti na drugo mjesto koje nije ispustio do kraja utrke, dok su Kobayashi i Button izgubili po jednu poziciju.
Perez je nakon bokseva ponovno pao iza Hamiltona i ponovno ga pokušava proći u šikani, no ovaj put ga Hamilton nadmudruje i tjera na grešku kojom se sam sebe izbacio iz utrke. Prvo je zasjao, pa se brzo i ugasio, dok u epizodi u McLarenu nije nikad zasjao.
Druga serija ulazaka u bokseve nije donijela promjene u vrhu poretka, no glavno pitanje bilo je može li Kobayashi zadržati Buttona. Na Japancu je zasigurno bio pritisak domaće utrke, ali i to da je Perez u sezoni osvojio čak tri postolja, a on niti jedno. Vettel je cijelo vrijeme bio najbrži te je sagradio oko 20 sekundi prednosti u drugom dijelu utrke. Kako se utrka bližila kraju, Button je bio sve bliže Kobayashiju i činilo se da je samo pitanje kruga kad će pasti prvi napad. Na zadovoljstvo domaćih navijača, to se nije dogodilo i slavlje je bilo ogromno.
Sebastian Vettel je tako osvojio treću pobjedu sezone (prvi pobjednik utrka za utrkom) uz grand chelem (pole position, pobjeda, najbrži krug i vodstvo u svakom krugu utrke). Bila mu je to 24. pobjeda karijere, čime je prestigao Piqueta i izjednačio se s velikim Fangiom. Drugi je završio Felipe Massa s najboljim rezultatom sezone i prvim postoljem nakon VN Koreje 2010. Treći Kobayashi je tako postao treći Japanac na postolju u povijesti F1. Bilo je to njegovo prvo postolje u karijeri i zadnje za Sauber.
Na postolju je publika vikala “Kamui Kamui”, a tribine su se gotovo srušile kad je prošao ciljem pola sekunde ispred Jensona Buttona. Bilo je to postolje prepuno osmijeha kakvo se ne viđa često.
Prvenstvo je ponovno bilo potpuno otvoreno i Alonsovo vodstvo spalo je na samo četiri boda. Red Bull je bio u boljoj formi pa tako i Vettel u boljoj poziciji. Iako je sve izgledalo kao da će osvajanje naslova biti lako, sve je prošlo potpuno drugačije. Preostalih pet utrka pružilo je fantastičnu akciju.
1. Vettel Red Bull-Renault 1h28:56.242 2. Massa Ferrari + 20.639 3. Kobayashi Sauber-Ferrari + 24.538 4. Button McLaren-Mercedes + 25.098 5. Hamilton McLaren-Mercedes + 46.490 6. Raikkonen Lotus-Renault + 50.424 7. Hulkenberg Force India-Mercedes + 51.159 8. Maldonado Williams-Renault + 52.364 9. Webber Red Bull-Renault + 54.675 10. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:06.919 11. Schumacher Mercedes + 1:07.769 12. Di Resta Force India-Mercedes + 1:23.400 13. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1:28.600 14. Senna Williams-Renault + 1:28.700 15. Grosjean Lotus-Renault + 1 krug 16. Kovalainen Caterham-Renault + 1 krug 17. Glock Marussia-Cosworth + 1 krug 18. Petrov Caterham-Renault + 1 krug 19. De la Rosa HRT-Cosworth + 1 krug Najbrži krug: Vettel, 1:35.774 Nisu završili: Pic Marussia-Cosworth 39 Karthikeyan HRT-Cosworth 34 Perez Sauber-Ferrari 19 Alonso Ferrari 1 Rosberg Mercedes 1 Stanje u prvenstvu nakon 15. utrke: 1. Alonso 194 1. Red Bull-Renault 325 2. Vettel 190 2. McLaren-Mercedes 283 3. Raikkonen 157 3. Ferrari 263 4. Hamilton 152 4. Lotus-Renault 239 5. Webber 135 5. Mercedes 136 6. Button 131 6. Sauber-Ferrari 115 7. Rosberg 93 7. Force India-Mercedes 81 8. Grosjean 82 8. Williams-Renault 58 9. Massa 69 9. Toro Rosso-Ferrari 15 10. Perez 65 11. Kobayashi 50 12. Di Resta 44 13. Schumacher 43 14. Hulkenberg 37 15. Maldonado 33 16. Senna 25 17. Vergne 8 18. Ricciardo 7
Nudite proizvod ili uslugu? Reklamirajte se na najposjećenijem specijaliziranom sportskom portalu u Hrvatskoj. Kontaktirajte nas na [email protected].
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Završila je pretposljednja utrka kalendara Formule 1 na ulicama Las Vegasa O samom događaju je napisano pregršt tekstova uz neviđenu pompu oko samog eventa pa ćemo se ovdje pokušati manje fokusirati na neke „cringe“ trenutke, a više na sami sportski događaj koji je sve u svemu donio zanimljivost i na samome vrhu Borba u vrhu se odvijala između Ferrarija i Red Bulla, točnije Verstappena i Leclerca, gdje se uz pomoć SC-a...
Nakon nekoliko prijašnjih analiza što momčadi tako i vozača došlo je vrijeme za podrobniju analizu najstarijeg od svih Nekima drag nekima mrzak, ali vjerojatno svima vozač koji plijeni pažnju svojim vožnjama (bome i karakterom) iz vikenda u vikend od ranih dvijetisućitih pa do Velike Nagrade Brazila prethodnog vikenda, a tko zna koliko još Stoga, uživajmo u ovakvim izvedbama dok traju kao i u ovakvim utrkama koje Interlagos...
Kroz prizmu taktike i odabira guma za završetak utrke u Meksiku sve se svelo na medium ili hard Što odabrati ovisi o postavkama bolida, pretpostavljenoj potrošnji guma i slično Svaka od ekipa ima simulacijski softver pomoću kojih provjerava ogromne količine podataka koje će na kraju dovesti do jedne konačne odluke Naravno, puno je parametara u igri, ali čini se da se u Ferrariju od hrpe podataka znaju pogubiti pa možemo izreći...
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Kimi i njegovi rijetki dobri startovi…
2
0