F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Staze i stazice

Ante Maras

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Pandemija koronavirusa poprilično je paralizirala svijet i podosta komplicirala život svih nas. Zbog koronavirusa zaustavljena su sva sportska natjecanja, pa tako i Formula 1 koja bi trebala konačno početi 5. srpnja na Spielbergu u Austriji. Zbog novonastale situacije mnoge utrke su otkazane, a neke od njih se neće održati ni u nekom drugom praznom terminu u nastavku sezone. Kako mnoge od njih neće biti održane, a da bi sezona izgledala koliko toliko reprezentativna, kao zamjena za neke od njih ulaze neke od staza koje su donedavno održavale utrke, a neke od njih nisu dugo održale utrku F1 ili je uopće nisu održale nikada. Neke od njih su legendarne i mnoge legendarne utrke su se održale na njima. Osim onih koje imaju najviše šansi za održavanje utrke F1, dotaknut ću se i nekih koje se ne spominju, ali su vrijedne spomena i pružile su dovoljno atraktivnih utrka zbog kojih ih fanovi F1 po dobrom pamte te koje zaslužuju svoje mjesto u kalendaru.

Hockenheimring (Njemačka)

Iako je prvotno ispala iz kalendara Formule 1 za 2020. godinu, neočekivana pandemija i otkazivanje određenih utrka kao što su Monaco i Zandvoort promovirale su ovu stazu kao neočekivanog kandidata za održavanje utrke Formule 1 i trenutno najizglednijeg jer staza je svima dobro poznata, ima dugu povijest utrka, a uz prošlogodišnje izdanje, nisu rijetkost zanimljive i uzbudljive utrke. Iako je za mnoge izgubila dio šarma nakon što su je skratili i maknuli dio koji ide kroz šumu, i dalje je to zanimljiva staza koja definitivno zaslužuje naći se u kalendaru Formule 1.

VN Njemačke
VN Njemačke 2019. na Hockenheimringu

Autodromo Enzo e Dino Ferrari Imola (Italija)

Još jedna legendarna staza koja je ugostila veliki broj utrka Formule 1, iako je prošlo čak 14 godina od posljednje održane utrke Formule 1 na toj stazi. Staza je pružila puno veselja i uzbuđenja(borba Schumachera i Alonsa 2005.), ali nažalost i jako puno tuge(crni vikend 1994. koji je odnio Sennin i Ratzenbergerov život). Inače spominjala se kao zamjena za utrku u Shangaiju, ali eksplozija pandemije koronavirusa, pogotovo u Italiji, spriječila je provedbu toga u djelo. Smatram svakako da se staza treba razmotriti kao jedan od kandidata, no unatoč nedavnoj modernizaciji još uvijek ostaje problem što je staza dosta uska i prije 14 godina kad su bolidi bili osjetno uži i manji, što je znalo pretvoriti utrku u procesiju, a nije teško zamisliti što bi bilo sa današnjim, puno većim bolidima.

Autodromo Internazionale del Mugello (Italija)

Još jedna legendarna talijanska staza koja pretendira da održi utrku F1 ove sezone i to na 1000. utrku Ferrarija u F1, a teško da postoji bolje mjesto za takvo što od “Ferrarijeve staze”. Iako nikad nije održala utrku F1, na njoj su se 2012. godine održala međusezonska testiranja te nekim starijim vozačima kao što su Vettel, Hamilton i Grosjean nije neka nepoznatica. Staza je poprilično brza te ima zavoje kakvi vozačima stvaraju gušt dok prolaze njima te bi zasigurno vozači s odobravanjem dočekali održavanje utrke na ovoj stazi. Iskreno bih više volio da se odabere ova staza ispred Imole ako se mora birati jer je iznimno brza, ima ponešto više mjesta za pretjecanje od Imole, iako ne pretjerano(bar po mome mišljenju), a i ta ideja da se tu održi 1000. utrka Ferrarija u F1 mi zvuči lijepo.

Autodromo Internacional do Algarve (Portugal)

Poznatija i pod imenom Portimao Circuit, relativno je nova staza u svijetu utrkivanja, budući da je izgradnja ove staze završena krajem 2008. godine. Iako je održala nekoliko F1 testiranja te je postojao obostrani interes između vlasnika staze i FIAe, zbog ekonomske krize ipak nije došlo do održavanje utrke na toj stazi. Nakon prelaska u državne ruke u rujnu 2013. godine, razvoj staze je procvao i staza je nedavno dobila Grade 1 licencu, što joj daje pravo da može održati utrku Formule 1. Svakako pozitivna stvar za stazu je i poprilično topla klima u Portugalu, zbog čega se potencijalna utrka na navedenoj stazi može održati i u kasnijem terminu ove sezone. Iako nema službene najave o početku pregovora oko održavanja utrke, upravo nedavno dobijanje Grade 1 licence potencira moguće održavanje utrke na Algarveu.

Portimao Circuit, Pascal Richier

Circuito do Estoril (Portugal)

Još jedna portugalska staza kao kandidat za održavanje utrke Formule 1 starijim fanovima je itekako poznata, budući da su se neki veliki trenuci motorsporta održali na ovoj stazi, kao što je 3. naslov Nikija Laude 1984. godine, debi Mike Hakkinena 1993. godine i Villeneuveovo pretjecanje Michaela Schumachera u zadnjem zavoju 1996. godine. Iako je nedavno dobila Grade 1 licencu, baš kao i već spomenuti Portimao, veće su šanse da će se utrka održati u Portimaou zbog lošijeg stanja staze u Estorilu u odnosu na stazu u Portimaou, a isto tako nisu baš utrke na ovoj stazi bile pretjerano zanimljive te na kraju dorade i modifikacije staze nisu pretjerano poboljšale stazu.

Circuito do Estoril, Joao Veiga

Moj osobni Top 3:

3. Sepang International Circuit (Malezija)

Jedna od rijetkih kreacija Hermanna Tilkea koju vole svi fanovi Formule 1, zbog fenomenalne kombinacije zavoja i ravnih dijelova staze, velike vlage i nepredvidivog vremena često je znala pružiti utrke koje su bile praznik za oči. Nažalost zbog prevelikih troškova i nedovoljne zainteresiranosti publike za F1 u Maleziji, od 2017. staza nije dio kalendara Formule 1, a čini se da će tako i ostati zbog već navedenih razloga, a i iz rukovodstva F1 nema pretjeranog interesa da se kalendar širi na jugoistok Azije. Šteta, jer je staza prerasla u moderni klasik Formule 1.

2. Istanbul Park (Turska)

Uz već spomenuti Sepang, najbolje i najslavnije “čedo” Hermanna Tilkea. O tome koliko je staza fenomenalna govori da je Bernie Ecclestone izjavio da je ovo najbolja trkača staza na svijetu, a četverostruki apex zavoj 8 je zasigurno najpoznatiji zavoj te staze. Nažalost, zbog nezainteresiranosti turske vlasti od 2011. godine se nije održala nijedna utrka F1, a niti jedna ozbiljna utrka se nije održala na ovoj stazi već 6 godina, zbog čega su potrebne određene investicije u modernizaciju staze, što je ipak preveliki minus za ovu stazu.

Istanbul Park, Homonihilis

1. Nurburgring (Njemačka)

Moj definitivni broj 1, bio i ostao, zbog čega mi je žao i pomalo sramotno za Formulu 1 da se od 2013. nije održala niti jedna utrka F1 na ovoj stazi. Od “debija” 1984. godine, Nurburgring u GP-Strecke obliku je bio “domaćin” mnogih sjajnih utrka, kao što je borba Alesija i Schumachera 1995. pa isto tako Schumachera i Hakkinena 1998. i 2000. godine, totalni kaos 1999. godine, još veći kaos 2007. godine i “ukazanje” Markusa Winkelhocka iste godine i tako dalje, a svojom konfiguracijom, visinskim razlikama i često nepredvidivim vremenskim uvjetima sam siguran da bi gledali velike utrke i u budućnosti. Iako će vjerojatno prednost imati Hockenheimring, ja se nadam da će F1 ponovno izmisliti neku Veliku Nagradu da se jedna utrka ove sezone održi na Nurburgringu jer to staza kao što je Nurburgring zaslužuje. Što se mene tiče, nek održe Veliku Nagradu Mediterana na Nurburgringu ako im fali ideja, bez obzira što Njemačka i Mediteran imaju veze kao sandale i planinarenje na Biokovu ili Dinari.

Nurburgring, VnGrijl

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Maras
Pulsmedia autor
54 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

8 komentara

  1. Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

    Nurburgring, Istanbul i Sepang = slinim lagano
    Svakako bi volio gledat 1000. utrku Ferrarija u Mugellu…
    Estoril i Imola me ne zanimaju a opet sigurno vise od Ricarda ili Socija recimo 😄



    5

    1
  2. Honda zekohonda Donator Prikaži

    koja je staza na naslovnoj fotografiji?


    0

    1
  3. Ako vn Europe može biti u Azerbajdžanu, zašto vn Mediterana ne bi bila u Njemačkoj. 😏



    6

    0
  4. Williams Nigel Prikaži

    ovako volio bi da se vozi na estorilu imoli i nugbugringu. volio bi vidjet u kalendaru i zandvort ali sumnjam .paul ricard je isto ispao za ovu sezonu. imat cemo jako malo utrka bolje da f1 se vozi onda u europi samo.


    0

    3
  5. Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

    Nurburgring je meni baš ono u užasnom sjećanju jer sam doslovno plakao kad je Raikkonen odustao u zadnjem krugu …
    I još pamtim Alonso-Massa 2007 odličan dvoboj i maestralna pobjeda grande Fernanda .



    1

    0
  6. Petronas robif Prikaži

    Nurburgring…..💘💘💘



    1

    0