Za Monzu kažu da je hram brzine, ali ja bih uz to dodao i navijački hram. Nevjerojatna je atmosfera koju navijači naprave na VN Italije, nešto što je riječima teško opisati. Monza je jedna od najboljih staza u kalendaru i vrlo omiljena, a na njoj se vozi od samih početaka sporta.
Stanje u sezoni je sljedeće – Alonso je izgubio velik dio bodovne prednosti zbog sudara kojeg je u Belgiji prouzrokovao Grosjean. On neće nastupiti na ovoj utrci zbog zabrane i mijenjat će ga Jerome d’Ambrosio. Belgijac se nije baš proslavio i to će mu biti zadnja utrka u Formuli 1. Prije toga odvozio je sezonu 2011. u Virginu.
Vrijeme tijekom cijelog vikenda bilo je sjajno i sve je bilo spremno za ispitivanje krajnjih mogućnosti bolida. Monza je uvijek bila teška za bolide – velik napor za motor i kočnice rezultirali su gotovo uvijek odustajanjima zbog tehničkih problema, a toga nije manjkalo ni na slobodnim treninzima. Na prvom slobodnom treningu najbrži je bio Schumacher, dok je Lewis na preostala dva demonstrirao formu McLarena koja je bila u uzlaznoj putanji.
Prva runda kvalifikacija donijela je prvo ispadanje Hulkenberga zbog kojeg ipak nije kriv. Dogodio se problem na njegovoj Force Indiji i Nijemac je bio primoran parkirati bolid već nakon prvog zavoja. Q2 pokazao je slabosti Red Bulla na brzim stazama, pa je tako Vettel jedva prošao u zadnju rundu, dok je Webber ispao te osvojio 11. mjesto.
Treća je pak runda bila mnogo zanimljivija, a glavni začin bio je Ferrari. Vjerovalo se da će upravo momčad iz Maranella biti glavni suparnik McLarenu u borbi za najbolju startnu poziciju, pa iako nije bilo daleko od toga, završilo je drugačije od očekivanog. Hamilton je odmah postavio najbolje vrijeme, Button je bio samo desetinku sporiji, dok su u Ferrariju išli na strategiju da jedan vozač radi zavjetrinu za momčadskog kolegu. Massa je bio prvi na redu za dobivanje zavjetrine te je postavio treće najbolje vrijeme. Došlo je vrijeme za vratiti uslugu, Massa je bio spreman na to, no Alonsovi problemi s bolidom (zadnja osovina) doveli su ga na zadnje mjesto. Odličan u kvalifikacijama bio je Paul Di Resta s plasmanom karijere (4. mjesto), no zbog kazne od 5 mjesta startat će deveti.
Start utrke protekao je odlično za Ferrarijeve navijače, uzbuđenje je bilo veliko zbog neostvarenog potencijala u kvalifikacijama. Prvo je Massa pretekao Buttona na samom startu, a onda je i napao Lewisa na sljedećem pravcu gdje je ipak ostao malo prekratak za napad. Schumacher je zadržao četvrtu poziciju, kao i Vettel svoju. Fernando Alonso brzo je napredovao kroz poredak te je do prvih zaustavljana u boksu bio iza Vettela. Krug prije nego je Massa otišao po nove gume, prestigao ga je Button.
U 26. krugu Alonso je pokušao napasti Vettela na istom pravcu na kojem je on njega prošao prošle godine. Ipak, Španjolac nije bio dovoljno uspješan te je izletio na košnju trave. Par krugova kasnije uspio je preteći te nastavio svoj pohod. Za to vrijeme Lewis Hamilton poprilično sigurno je držao vodstvo utrke, a najveće iznenađenje bio je Sergio Perez koji je malo po malo napredovao te kasnije uz sjajnu strategiju došao do velikog rezultata.
13 krugova prije kraja Alonso prolazi kraj Masse te preuzima drugo mjesto (Button je odustao u 32. krugu zbog kvara na pumpi goriva) koje je Brazilac do tada držao. Planove je obojici Ferrarijevih vozača pomrsio Sergio Perez, pretekavši prvo Massu pa onda u 46. krugu Alonsa. Bio je Meksikanac brži i od Hamiltona, no nije mu preostalo dovoljno krugova da ulovi Lewisa. U 47. krugu ostali smo bez Vettela kojemu je otišao alternator (isti problem kao i na VN Europe), dok se Webber izvrtio u 51. te nakon toga odustao. To je bila prva utrka nakon VN Koreje 2010. da je Red Bull ostao bez bodova. Zanimljivo, i tada su oba vozača odustala na isti način, Vettel zbog tehničkog kvara i Webber zbog izvrtanja.
Atmosfera na postolju bila je izvrsna, Fernando je u jednom trenutku uzeo kameru te pozdravljao navijače. Tifosi su bili ushićeni, atmosfera je bila vruća, više nego usijani asfalt na stazi. Prvenstvo se tako opet “vratilo” na stanje nakon VN Mađarske gdje je Alonso imao 40 (sada 39) bodova prednosti nad drugoplasiranim.
1. Hamilton McLaren-Mercedes 1h19:41.221 2. Perez Sauber-Ferrari + 4.356 3. Alonso Ferrari + 20.594 4. Massa Ferrari + 29.667 5. Raikkonen Lotus-Renault + 30.881 6. Schumacher Mercedes + 31.259 7. Rosberg Mercedes + 33.550 8. Di Resta Force India-Mercedes + 41.057 9. Kobayashi Sauber-Ferrari + 43.898 10. Senna Williams-Renault + 48.144 11. Maldonado Williams-Renault + 48.682 12. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 50.316 13. d'Ambrosio Lotus-Renault + 1m15.861 14. Kovalainen Caterham-Renault + 1 krug 15. Petrov Caterham-Renault + 1 krug 16. Pic Marussia-Cosworth + 1 krug 17. Glock Marussia-Cosworth + 1 krug 18. De la Rosa HRT-Cosworth + 1 krug 19. Karthikeyan HRT-Cosworth + 1 krug 20. Webber Red Bull-Renault + 2 kruga 21. Hulkenberg Force India-Mercedes + 3 kruga 22. Vettel Red Bull-Renault + 6 krugova Najbrži krug: Rosberg, 1:27.239 Nisu završili: Button McLaren-Mercedes 32 Vergne Toro Rosso-Ferrari 8
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
McLaren je te sezone pobjeđivao kad bi htio.. Strašno koliko je Hamilton sezona proveo u top top top bolidu.. Zapravo sve ?
Kad razmisliš, jedan MS bi imao titula koliko i odvoženih sezona da je imao Hamiltonovu sreću .
18
10
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
top top top bolidu ?!!! Ti ili si u to doba slabo pratio F1 ili si namjerno izostavio sve činjenice.
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Zamisli da je imao par godina Alonsa, Vettela i Hamiltona za konkurente, a ne Villneuvea i Hilla.
2
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Hamilton, Perez, Alonso.. svi su bili žrtve Grosjenovog pohoda u Spa, a vec na sljedecoj utrcu sva 3 na postolju.
10
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Gdje je ova pamet Ferrarija u kvalifikacijama bila 2018.? Nije ispalo dobro zbog problema, al ideja je dobra.
Ne, oni dadu Kimiju tow u zadnjem pokušaju. :facepalm:
7
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Alonso nije imao problema sa DRS-on nego oslanjanjem. ?
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Krivo sam našao, evo sad sam pronašao da je problem bila torziona osovina.
Hvala na komentaru.
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
taj problem u q3 me košto 400 kuna.
i perez – kobayashi duel isto u kvalama. $(
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ajmo slijedeća utrka da se još jednom nasladim Hamiltonovu odustajanju u trenutku kad je vjerojatno trebao pobijediti utrku Singapore 2012 naravno
A mnogi kažu da je upravo toga dana Hamilton odlučio napustiti McLaren Mercedes i prijeći u najdominantniju momčad svih vremena :/ tako da,gorko slatko odustajanje :/
3
4