Ponovno proživljavanje sezone 2012: 12/20 – Kamikaza broj 2

Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Marko Rakić

Prije 4 godina 5 min 13 komentara

Nakon izdašnih pet tjedan odmora (i mojih 5 dana odmora zbog neodgodivih obaveza) sezona se vraća na jedno prekrasno mjesto – Spa Francorchamps u Belgiji. Pisao sam članak o posebnosti te staze i o mom poimanju svega toga, pa pročitajte da se sada ne ponavljam i ne krećem u neke “pjesničke” pohode. U smislu odmora za oči prilažem nekoliko fotografija.

Schumacher u Eau Rougeu
Šumoviti dio staze

Vraćanje na aktualno stanje nam govori – Alonso prvi s čak 40 bodova prednosti u odnosu na drugoplasiranog Webbera, 42 u odnosu na Vettela. McLaren u uzlaznoj putanji, Ferrari pada, dok je Red Bull stalno tu negdje. Ova staza potpuno je drugačija od većine u kalendaru, vrlo je brza, ali i pruža mnogo zavoja te puno zabave.

Prva dva slobodna obilježila je kiša i kiša, a zanimljiv je podatak da je najbrži na drugom slobodnom treningu bio Charles Pic, vozač Marussije. Bio je to jedini put u povijesti te momčadi da se nalazi na vrhu poretka, kao i za Charlesa Pica. Treći trening održao se po suhom vremenu i bio je dobra priprema za 12. kvalifikacije sezone.

Obilna kiša na 1. i 2. slobodnom treningu

Nico Rosberg nije se vratio u najboljoj formi – ispao je već u prvoj kvalifikacijskoj rundi te je imao kaznu zbog promjene mjenjača, pa će tako startati s tek 22. pozicije. S njim u paketu otišli su vozači Caterhama, Marussije i Hispanije. Druga runda kvalifikacija pokazala je velike razlike u brzini među momčadskim kolegama, konkretno između Ferrarijevih i Williamsovih vozača. Dok su Massa i Senna zagledali u stražnjice svojih sunarodnjakinja (a Brazilke su po tome poznate i time ponose), momčadski kolege su im očito dotjerivali formu i izvukli iz bolida sve što se moglo. Da malo skrenem s teme, koliko god se sprdali s Maldonadom, čovjek je 2012. po pitanju brzine odradio vrlo dobar posao. Da je bilo malo više “glave”, moglo se skupiti još nekoliko postolja. Po mom viđenju tadašnji Williams nije bio ništa lošiji bolid od Saubera.

Kako bilo, u Q2 su ispali Vettel (za šest stotinki u odnosu na desetog najbržeg), Hulkenberg, Schumacher, Massa, Vergne, Ricciardo i Senna (na kraju dvije sekunde sporiji od Maldonada). Treća runda kao da je već bila Buttonova s obzirom da je u Q2 postavio pravo nevrijeme te bio brži od drugoplasiranog Raikkonena 8 desetinki. Britanac je tako u oba pokušaja bio najbrži te osvojio pole position, prvi u sezoni, a ispostavit će se i zadnji u karijeri. Iznenađenje su priredili Kobayashi i Maldonado kvalificiravši se na drugo i treće mjesto. Venecuelanac će na kraju startati šesti zbog kazne od tri mjesta (zasmetao Hulkenbergu u boksu), dok će Webber zbog promjene mjenjača krenuti s 12. umjesto sedme pozicije.

Buttonov posljednji pole position karijere.

Urnebesni start utrke zasluga je Romaina Grosjeana – Francuz je gurao Hamiltona prema zidu, došlo je do kontakta te su njih dvojica skupili Alonsa i Pereza. Sudar je izgledao užasno, no svi vozači prošli su bez ozljeda i to je bila najvažnija stvar. Grosjean je na kraju dobio lijepu kaznu – zabrana nastupa na sljedećoj utrci i 50 tisuća eura. Osim toga, njegov prijatelj “po krvi”, Maldonado, startao je prerano, probio se na drugu poziciju, no zakačio ga je Perez te se izvrtio i pao na začelje. U svom tom kaosu nevjerojatno dobro se snašao Schumacher koji je došao do 5. mjesta, a startao je 13.

Utrka je ustvari bila veoma sadržajna s mnogo borbe na stazi, ali pitanje pobjednika praktički je bilo riješeno već u prvih par krugova. Button je imao sjajan tempo, uvijek se mogao odvojiti nekoliko sekundi i njegova pobjeda u Belgiji bila je druga u sezoni nakon slavlja u Australiji. Prema naprijed su se dobro probijali Massa i Vettel. Brazilac je startao tek četrnaesti, no dobrom taktikom i vožnjom dogurao je svoj Ferrari do petog mjesta. Za Vettela je utrka u Belgiji bila veoma važna jer je do kraja prvenstva ostalo 9 utrka, a imao je zaostatak za Alonsom velikih 40 bodova. Nijemac je iskoristio sve što se moglo i s desetom mjesta pristigao na drugo, uzevši 18 bodova, čime je Alonsova prednost pala na 24.

Dvoboj Vettela i Schumachera

Najzanimljiviji sukob na stazi pružili su nam Raikkonen i Schumacher koji su se pretjecali nekoliko krugova, a na kraju je Finac prošao dalje te nastavio svoj put ka trećem mjestu, što mu je bilo šesto postolje sezone. Najbolji nastup sezone i karijere zabilježio je Nico Hulkenberg završivši na četvrtom mjestu, samo dvije sekunde iza Raikkonena. Postolje koje su sačinjavali Button, Vettel i Raikkonen bilo je prvo i posljednje u tom sastavu, dok su se Button i Vettel zajedno na postolju našli čak 20 puta.

 1.  Button        McLaren-Mercedes           1h29:08.530
 2.  Vettel        Red Bull-Renault           +    13.624
 3.  Raikkonen     Lotus-Renault              +    25.334
 4.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +    27.843
 5.  Massa         Ferrari                    +    29.845
 6.  Webber        Red Bull-Renault           +    31.244
 7.  Schumacher    Mercedes                   +    53.374
 8.  Vergne        Toro Rosso-Ferrari         +    58.865
 9.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +  1:02.982
10.  Di Resta      Force India-Mercedes       +  1:03.783
11.  Rosberg       Mercedes                   +  1:05.111
12.  Senna         Williams-Renault           +  1:11.529
13.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +  1:56.119
14.  Petrov        Caterham-Renault           +    1 krug
15.  Glock         Marussia-Cosworth          +    1 krug
16.  Pic           Marussia-Cosworth          +    1 krug
17.  Kovalainen    Caterham-Renault           +    1 krug
18.  De la Rosa    HRT-Cosworth               +    1 krug

Najbrži krug: Senna, 1:52.822

Nisu završili:

Vozač         Ekipa                     Krug
Karthikeyan   HRT                         30
Maldonado     Williams-Renault             5
Perez         Sauber-Ferrari               1
Alonso        Ferrari                      1
Hamilton      McLaren-Mercedes             1
Grosjean      Lotus-Renault                1

Stanje u prvenstvu nakon 12 utrka:

 1.  Alonso       164        1.  Red Bull-Renault        272
 2.  Vettel       140        2.  McLaren-Mercedes        218
 3.  Webber       132        3.  Lotus-Renault           207
 4.  Raikkonen    131        4.  Ferrari                 199
 5.  Hamilton     117        5.  Mercedes                112
 6.  Button       101        6.  Sauber-Ferrari           80
 7.  Rosberg       77        7.  Force India-Mercedes     59
 8.  Grosjean      76        8.  Williams-Renault         53
 9.  Perez         47        9.  Toro Rosso-Ferrari       12
10.  Schumacher    35
11.  Massa         35
12.  Kobayashi     33
13.  Hulkenberg    31
14.  Maldonado     29
15.  Di Resta      28
16.  Senna         24
17.  Vergne         8
18.  Ricciardo      4

Odgovor

13 komentara

  1. Fernando Alonso
    Brane FA14 Prikaži

    F***ing Grozni je zbog ovog urnebesa, koštao Fernanda titule, te sezone :facepalm: sjećam se da sam mu psovao sve po spisku te nedjelje



    9
    6

    3
  2. Nelson Piquet
    Grah0 Donator Prikaži

    Niko se ne sjeća Hamiltonovog tweetanja telemetrije? ?



    7
    7

    0
    • Dan Gurney
      Crash Donator Prikaži

      Ja bas jucer opet malo naletio na to.. Hamilton just being Hamilton kad ga netko dobije :)



      5
      4

      1
      • Mercedes
        Har Kl Donator Prikaži

        Hamiltonov postupak je bio u razini djeteta, baš kao i tvoj komentar ;)
        Kad malo dublje pogledaš šta je on pokazao sa tom telemetrijom, doći ćeš do zaključka da je Hamilton takav, samo kad izgubi na “tricky” način.
        Kako god nakon ovog skandala, Hamilton je poprilično ostavio iza sebe Button-a iako to, zbog dva mehanička kvara dok je bio u vodstvu utrke, tablica ne pokazuje.



        1
        -5

        6
        • Dan Gurney
          Crash Donator Prikaži

          Har Kl to the rescue.
          Ja cu uvijek bit djetinjast, napuni sad za 2 mjeseca 40 ili 60 ?
          Tricky.. Da da ? Uvijek je nesto trece kad Lewis almighty ne dobije..
          On je jednostavno moro svima pokazat zasto je on izgubio pa makar na kratko.. Ako to nije djetinjasto ne znam sta je.. ?
          Lewis just being Lewis



          10
          8

          2
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Dobra ti je druga rečenica :thumbs: :rofl:

          Precjenjuješ Lewisove sposobnosti.
          Izgubio je on više od te dvije utrke na koje se ti referišeš. Tako da ta rečenica koja počinje sa uvijek, kao ni one iza nje, ne odgovaraju stvarnom stanju ;)



          1
          -5

          6
        • Dan Gurney
          Crash Donator Prikaži

          Yeap.. Uvijek je bio pogresan, slazem se ?
          A gle, bio je malo butthurt i jednostavno je takav da je mora, barem na kratko, pokazat svima zasto se tako osjeca i zasto je izgubio i uopce ne sumnjam da je bio svjestan da je pogresno takve podatke tweetat..



          3
          1

          2
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          E sad se slažemo ;)
          Ne opravdavam ja njegove postupke. Otkriti telemetriju protivnicima, da bi dokazao šta je već dokazao, je poprilično blesava ideja u svakom slučaju.
          Ne voli on gubiti to je sigurno. Poprilično sam siguran, da čak i kad ga neko pobijedi bez ikakvih trikova, da u njemu sve gori :) Ali tada uredno i sportski prizna poraz, bez obzira što ga to “jede”.

          Međutim kad ga neko pobijedi, uz pomoć nekih trikova, onda postane poprilično pogan. Najgore je (IMO) što je jako osvetoljubiv i jednostavno to mora vratiti.



          3
          1

          2
  3. Ferrari
    Boris_CRO Prikaži

    Mnogo sam puta u zadnjem desetljeću psovao majke i cijelu rodbinu i budućih 10 pokoljenja… Ovo što je napravila francuska spodoba me napravila Zdravkom Mamićem na 30 minuta.



    6
    4

    2
  4. Mclaren
    AlkY Donator Prikaži

    Napokon stanka gotova :D



    2
    1

    1

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.