F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Ponovno proživljavanje sezone 2012: 11/20 – Novo staro ruho

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Nakon mješovitih vremenskih prilika na prošle dvije utrke, Hungaroring nas je podario pravim ljetnim vremenom. Takvo nešto dugo se priželjkivalo s obzirom da su forme momčadi mnogo varirale, toliko da bi se jedan vikend Lotus borio za postolje (ili čak pobjedu u Bahreinu), a onda ih u sljedećoj utrci nema nigdje. Tako smo dočekali i Hungaroring, zadnju postaju prije ljetne stanke.

Izuzev nešto kiše na drugom slobodnom treningu, vrijeme je bilo dobro i sve momčadi su odradile ono što su htjele. Kvalifikacije su pokazale nešto drugačiji odnos snaga u usporedbi sa zadnjih nekoliko utrka. Kako je to bilo pročitajte u nastavku.

Q1 je bio uobičajena pjesma, tri fenjeraša i onaj tko se ne snađe najbolje ispada s tom ekipom. Ovaj put je to bio Ricciardo u Toro Rossu, a malo je falilo da ispadne Kobayashi, no Japanac se na vrijeme izvukao i osigurao prolaz u sljedeću rundu. Q2 je već donio malo uzbuđenja, a bilo je zanimljivo vidjeti kako su se Mercedesovi vozači jako mučili te uvjerljivo ispali. Ustvari, Mađarska je bila svojevrsni početak pada forme za Mercedes koji se razvukao do kraja sezone. Iznenađujuće je bilo što je Webber ispao te bio tek 11. najbrži, dok se smatralo da će Vettel biti u borbi za pole position.

Za najbolju startnu poziciju nije bilo puno neizvjesnosti. Lewis Hamilton odvozio je dva najbrža vremena kvalifikacija, dok je ugodno iznenađenje bio Romain Grosjean koji je osvojio drugo mjesto, svoje najbolje do tada u F1. Treći je završio Vettel, a društvo će mu u drugom redu praviti Button koji opet puno zaostaje za svojim timskim kolegom. Za sutrašnju utrku glavno je pitanje bilo može li McLaren zadržati dobar tempo u utrci.

Formacijski krug prošao je normalno, no prilikom pozicioniranja bolida Schumacher je pogriješio te stao na 19. umjesto 17. mjesto, stoga se morao raditi još jedan formacijski krug. Schumi je zbog toga morao startati iz boksa. Početak utrke je nakon toga protekao vrlo mirno, Hamilton je zadržao svoju poziciju te sigurno poveo utrku. Vettel je pokušao preteći Grosjeana u prvom zavoju, no Francuz nije ostavljao mjesta te je Seb morao otići široko, čime je izgubio poziciju od Buttona te pao na četvrto mjesto. Najbolji start odradio je njegov timski kolega Webber koji je s 11. mjesta pristigao na 7.

Grosjean je nakon 15 krugova počeo skidati zaostatak za Hamiltonom, a kad se već približio, Lewis je otišao u boks u 19. krugu. Romain je krug poslije otišao u boks te se vratio na isto mjesto, no bilo je jasno da Lotus ide nešto brže. Stalno je Francuz sustizao jer je radio greške, prosipao ono što postigne te nikako nije uspio zaprijetiti Hamiltonu. Oko 30. kruga Kimiju Raikkonenu se vraća funkcionalnost KERS-a i Finac je počeo voziti sjajna vremena.

Nakon boksa kojeg je odradio u 46. krugu našao se kotač uz kotač s momčadskim kolegom Grosjeanom, a gdje se izvukao na drugu poziciju te počeo lov na Hamiltona. Za to vrijeme Button je izgubio puno vremena iza Senne, pa je nakon bokseva izašao iza oba Red Bulla, što je značilo da je izgubio tri pozicije u odnosu na početak utrke. Kimi Raikkonen uspio se približiti Lewisu, no nije bilo dovoljno za napad i preuzimanje vodstva. Bila je to već druga utrka u kojoj Finac dolazi nadomak pobjede, ali nikako da je ugrabi.

Lewis Hamilton slavio je na kraju svoju prvu pobjedu nakon Kanade, ali i prvu pobjedu u sezoni s pole positiona. Iako ih je osvojio tri do sada, ovo je tek prvi koji je realizirao. Drugo i treće mjesto su, kao i na Shakiru, osvojili Raikkonen i Grosjean, čime je Lotus preskočio Ferrari u poretku konstruktora. U poretku vozača Alonso je ostao na vrhu te povećao vodstvo u odnosu na Webbera na visokih 40 bodova.

     Vozač	   Momčad		      Vrijeme
 1.  Hamilton      McLaren-Mercedes           1h41:05.503
 2.  Raikkonen     Lotus-Renault              +     1.032
 3.  Grosjean      Lotus-Renault              +    10.518
 4.  Vettel        Red Bull-Renault           +    11.614
 5.  Alonso        Ferrari                    +    26.653
 6.  Button        McLaren-Mercedes           +    30.243
 7.  Senna         Williams-Renault           +    33.899
 8.  Webber        Red Bull-Renault           +    34.458
 9.  Massa         Ferrari                    +    38.300
10.  Rosberg       Mercedes                   +    51.200
11.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +    57.200
12.  Di Resta      Force India-Mercedes       +  1:02.800
13.  Maldonado     Williams-Renault           +    1:03.6
14.  Perez         Sauber-Ferrari             +    1:04.4
15.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +    1 krug
16.  Vergne        Toro Rosso-Ferrari         +    1 krug
17.  Kovalainen    Caterham-Renault           +    1 krug
18.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +   2 kruga
19.  Petrov        Caterham-Renault           +   2 kruga
20.  Pic           Marussia-Cosworth          +   2 kruga
21.  Glock         Marussia-Cosworth          +   3 kruga
22.  De la Rosa    HRT-Cosworth               +   3 kruga

Najbrži krug: Vettel, 1:24.136

Odustali:

Vozač	      Momčad			   U krugu
Karthikeyan   HRT-Cosworth                 63
Schumacher    Mercedes                     61

Poredak u svjetskom prvenstvu nakon 11. utrke

Vozači:                      Kontruktori:
 1.  Alonso       164        1.  Red Bull-Renault        246
 2.  Webber       124        2.  McLaren-Mercedes        193
 3.  Vettel       122        3.  Lotus-Renault           192
 4.  Hamilton     117        4.  Ferrari                 189
 5.  Raikkonen    116        5.  Mercedes                106
 6.  Rosberg       77        6.  Sauber-Ferrari           80
 7.  Grosjean      76        7.  Williams-Renault         53
 8.  Button        76        8.  Force India-Mercedes     46
 9.  Perez         47        9.  Toro Rosso-Ferrari        6
10.  Kobayashi     33
11.  Maldonado     29
12.  Schumacher    29
13.  Di Resta      27
14.  Massa         25
15.  Senna         24
16.  Hulkenberg    19
17.  Vergne         4
18.  Ricciardo      2

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1190 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

15 komentara

  1. Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

    Znate kako je Lotus bio moćan kad je Grosjean završavao na postolju tako često ( plus Valencia gdje je čak mogao ugroziti Alonsovu pobjedu ali je ipak bolid riknuo ) .
    A Raikkonen mi se čini da je olako shvatio tu sezonu,nije se dovoljno trudio jer da je,bio bi u igri za prvaka .



    5

    7
    • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži
      Reakcija "Pirelli" za smiješan komentar

      Kakav Kimi.. I taj jedan sto je uzeo je slucajan.. Steta talenta..



      5

      12
    • Kimi Raikkonen 7 Pitstop Prikaži

      Tako često, a bio na postolju 3 puta u sezoni. Na kraju sezone 96 bodova naspram 207 Kimijevih. Kimi treći na kraju, lotus 4, Grosjean 8. što je i realno za njega obzirom na bolid. Znači 3 bolida su bolja bila od Kimijevog što je realno 7. mjesto, a on završi 3. ispred Hamiltona, Buttona, Webera i Masse u boljim bolidima. Nekoliko utrka do kraja još je imao i šanse za naslov. Ne razumijem da ljudi mogu pisati ovakve nebuloze



      6

      3
      • Fernando Alonso Alonso king Prikaži

        Grosjean je bio vrlo interesantan lik u 2012. Prije svega, covjek je imao mozda i najtezi pocetak karijere od bilo kojeg vozaca. Jos 2009. dolazi u Renault na polovici sezone, a momcadski kolega je Fernando Alonso. Nakon slabih predstava (vise se nije ni ocekivalo) odlazi nazad u nize kategorije, 2011. osvaja drugi naslov u azijskoj formuli i prvenstvo u Grand Prix 2 kategoriji te dobiva svoju drugu priliku u Formuli 1. Momcadski kolega ovog puta je ni manje ni vise nego Kimi Raikkonen – bivsi prvak i ponajbolji vozac svog vremena. Gledajuci danasnjeg Grosjeana lako je reci kako je bio slab/los u usporedbi s kolegama, ali njegove performanse i nisu bile toliko lose, stovise rekao bih da je nazad u 2012. pokazivao znakove izrazito brzog, no nazalost neiskusnog i malo nepromisljenog vozaca. Bodovno stanje u usporedbi s Kimijem nije bilo lijepo, no dok je Kimi zavrsio svaku od 20 utrka, Romain je odustao s cak njih 8 te jednu propustio zbog zabrane nastupanja. Znaci, 96 bodova (od cega 3 postolja) u 11 utrka u svojoj prvoj pravoj sezoni se i ne cini tako lose. Naravno, dosta od tih odustajanja bilo je i njegovih gresaka zbog cega je dojam na Romaina Grosjeana u 2012. ostao nikakav – niti smrdi niti mirisi. Nekoliko godina nakon Grosjeana se povezivalo s mjestom u Ferrariju (navijacke zelje nakon Lotusa i odlicne 2016. s Haasom), no od svega dobili smo vozaca s kojim se “sprda” cijeli internet. Ne znam sto mu se dogodilo, no vrlo je izgledno da Romain polako odbrojava svoje dane u sportu. Ipak, kada ste skoro 10 godina u sportu poput Formule 1, mora da radite nesto dobro. Grosjean je bio velika nada, no ostat ce upamcen kao prosjecan vozac.



        5

        2
        • Ja bih rekao da je Lotus imao bolji bolid nego sto ljudi misle. Jer kada se dvojac Grosjean Kimi pridruzio drugim ekipa redovito godinama nakon te 2012 nisu pruzali vise takve partije. 2012 je Kimi bio u igri za naslov do 2,3 utrke prije kraja ako me pamcenje sluzi. U Ferrariju 2017,2018 je bio propuh u momcadi. Ni blizu Vettelu a 2012 s drugim bolidom je bio u igri za naslov. Alonso ga je isto opro pravo u istom bolidu. Ne vjerujem da je u par godina toliko potonuo. Lotus je bio odlican te godine. Vozaci su vozili ok ali nista specijalno . Da su imali vettela hama ili alonsa bili bi u igri za titule 100%



          2

          0
      • Te godine je Ferrari bio 4 bolid a Alonso ga je parkirao na ljestvici ispred Lotusa. Ferrari je na nekim utrkama drzao gace od lotusa s grosjeanom ili saubera. Nerijetko su bili u 4,5 pa i 6 startnom redu a o masi da ne pricam. Taj bolid da je imao bolje vozace te godine mogli su puno vise napraviti.



        2

        0
  2. nisam se baš proslavio ove sezone



    4

    5
  3. Mclaren raca Prikaži

    kad se sabere cijela sezona, Mclaren je trebao imati bar jedan naslov što se samog bolida tiče. Katastrofalan box i nesretne okolnosti, učinili su svoje. Box RB i sa McLarenom bi osvojili oba naslova



    8

    0
  4. Steta sto te 2012 godine Lotus nije imao ozbiljniju vozacku postavu. Vjerujem da su mogli u tom slucaju napraviti puno , puno vise.



    4

    0
  5. Lous nije dovoljno napredovao kroz sezonu


    0

    1
  6. Mclaren AlkY Donator Prikaži

    Pitanje autoru , kada ce nastavak serijala ?
    Pitao sam na forumu ali nema odgovora , pa da probam tu .
    Pretpostavljam da je “problem” privatne obaveze ali eto …


    0

    0