Iako je kroz sezonu pokazao i dokazao svoju superiornost na svim stazama kalendara, potvrda onoga što smo svi i nagađali da će se dogoditi, definitivno je došla u pretposljednjoj utrci sezone, na Velikoj Nagradi Italije.
Riječanin Frane Erjavac pobjedom u Monzi i matematički je osigurao naslov u elitnoj Diviziji Esports F1 simRacing Hrvatska prvenstva te je tako, sa sada nedostižnih 44 boda prednosti utrku prije kraja sezone, postao prvi hrvatski pobjednik simulacijskih vožnji Formule 1.
Drugi je na cilj u Monzi stigao Stefano Pandža (Ferrari), dok je svoje prvo postolje u F1 sRHR-u trećim mjestom osigurao Mauro Ćaleta (Haas).
Sama je utrka još jednom mnogim vozačima zadala glavobolje jer je bila kišna, no kvalifikacije su prošle po suhom vremenu.
KVALIFIKACIJE
Na stazi na kojoj se 80% kruga vozi punim gasom, Erjavac je još jednom uzeo najbolju startnu poziciju sa vremenom 1:19.085, a unutar pola sekunde od njega smjestili su se dva Ferrarija, oni Daria Fotaka i Stefana Pandže na drugom, odnosno trećem mjestu.
Znajući da je za utrku prognozirana kiša, neki su vozači izmjenili svoje standardne postavke bolida za Monzu te u kvalifikacijama riskirali malo lošije rezultate kako bi u utrci imali što stabilniji bolid.
Čitav se grid smjestio unutar 3 sekunde od najbržeg, sa napomenom da je Dario Balent (Williams) zaradio 5 mjesta kazne od pozicije koju ostvario na kvalifikacijama, dok je Alen Protić iz Red Bulla bio diskvalificiran.
Rezultati kvalifikacija za VN Italije – PS4 Divizija 1:
Vozač | Momčad | Smjesa gume | Vrijeme | |
---|---|---|---|---|
1 | Frane Erjavac | Racing Point | (S) | 1:19.085 |
2 | Dario Fotak | Ferrari | (S) | + 0.173 |
3 | Stefano Pandža | Ferrari | (S) | + 0.306 |
4 | Mauro Ćaleta | Haas | (S) | + 0.725 |
5 | Mihovil Bubnjar | McLaren | (S) | + 1.007 |
6 | Emanuel Đuranec | Toro Rosso | (S) | + 1.028 |
7 | Dejan Fabris | Renault | (S) | + 1.042 |
8 | Ivan Drk | Williams | (S) | + 1.109 |
9 | Mihael Jurinec | Haas | (S) | + 1.162 |
10 | Marin Trbušić | Alfa Romeo | (S) | + 1.256 |
11 | Dario Balent | Williams | (S) | + 1.301 |
12 | Tomislav Pleić | McLaren | (S) | + 1.331 |
13 | Vedran Vincetić | Red Bull | (S) | + 1.380 |
14 | Darijo Mrgudić | Mercedes | (S) | + 1.735 |
15 | Andrej Obranović | Racing Point | (S) | + 2.067 |
16 | Alen Dragan | Renault | (S) | + 2.709 |
17 | Alen Protić | Red Bull | – | DSQ |
18 | Vito Brkić | Toro Rosso | – | No Time |
UTRKA
Kao što je i ranije rečeno, utrka je krenula, vožena i završena po kiši. Na pravom se potopu trebalo snaći i završiti vikend, a što je mnogima, na iznenađenje, i pošlo za rukom. To dokazuje koliko su vozači iza malih ekrana vješti u svojim virtualnim kokpitima i spremni na sve izazove pred koje su izloženi.
Na startu najveći pomak rade Vedran Vincetić (Red Bull) i Andrej Obranović (Racing Point) koji svoje početne pozicije obojica popravljaju za čak 5 mjesta, a na vrhu Pandža prelazi Erjavca te tako prvi krug utrke završava poretkom Pandža – Erjavac – Ćaleta, sa Fotakom na uvjetnom prvom mjestu. Treba i napomenuti da apsolutno svi vozači po iznimno teškim uvjetima na stazi, uspješno završavaju početni krug, što dokazuje njihovu sabranost.
Fotak (Ferrari) koji je startao drugi, kao i na prošloj utrci u Belgiji, ima problema sa svojom konekcijom te njegov bolid preuzima računalo pa tako od početnog jump starta i prvog mjesta, polako pada u poretku.
U 3. krugu imamo i prvog odustalog na Monzi. Alen Protić u Red Bullu nakon velikih problema završava u zidu i okončava svoj nastup na ovogodišnjoj Velikoj Nagradi Italije.
Odličnih prvih par krugova ima i Vito Brkić (Toro Rosso) koji sa zadnje pozicije u 4. krugu dolazi na 10. mjesto, a što znači da je napradovao za čak 8 mjesta.
U 6. krugu dolazi do incidenta na stazi u kojem sudjeluju Vincetić i Obranović. Na Vincetića prilikom povratka na stazu zbog kratkotrajnog izlijetanja nalijeće nadolazeći Obranović, gubi kontrolu nad bolidom te se okreće na stazi, ispušta svoju u tom trenutku fenomenalnu 6. poziciju i pada na 13. mjesto.
U 8. krugu odustaje i drugi vozač u utrci, Dejan Fabris, koji nije izdržao teške uvjete na stazi, gubi kontrolu nad vozilom i Renault zabija u zid te tako prelazi iz kokpita na tribine i do kraja utrke uživa u raspletu teške utrke njegovih kolega.
U tim je trenucima na čelu poredak i dalje Pandža – Erjavac – Ćaleta, a sjajno 4. i 5. mjesto zauzimaju Marin Trbušić (Alfa Romeo) i Vincetić. Brkić je u tim trenucima već na 7. mjestu, a što je bio napredak od čak 11 mjesta u odnosu na njegovu startnu poziciju.
Prva zaustavljanja u bokseve na promjenu guma kreću u 14. krugu.
Pandža na čelu mijenja prvi, a odmah za njim to rade i svi ostali. Svi naravno opet stavljaju wet gume te je nakon runde bokseva na vrhu poretka ostao dvojac Pandža – Erjavac, no na 3. se mjesto ugurao fenomenalni Mihovil Bubnjar (McLaren) koji je odlučio ne skretati u boks i čitavu utrku odvesti na jednom setu. Bubnjar je u tim trenucima 3,5 sekunde ispred Ćalete na 4. mjestu, no Ćaleta ima svježe gume, dok su Bubnjarove stare čak 17 krugova.
Do kraja se utrka odvija u relativno mirnom tonu iako je staza u Monzi bila sve samo ne mirna. Jedina dva otvorena pitanja su bila tko će pobijediti i da li će Bubnjar uspijeti zadržati 3. poziciju?
U zadnjem smo krugu utrke dobili odgovor na oba pitanja, ali ne onako kako bi se očekivalo.
Pandža, baš kako je to i Erjavac odradio u Kanadi, par zavoja prije kraja urke gubi kontrolu nad bolidom i okreće se na stazi pri tom oštetivši svoj bolid. Erjavac koji je bio samo 5 sekundi iza njega bez problema iskorištava i uzima poklon, a Pandža se srećom uspijeva konsolidirati i nastavlja utrku na 2. mjestu, a pomaže mu i ogromna prednost nad Bubnjarom na 3. mjestu.
Tako Frane Erjavac pobjeđuje još jednu utrku, ukupno četvrtu od 9 u sezoni, te ovom definitivno potvrđuje status najboljeg u premijernoj sezoni F1 sRHR-a. Stefano Pandža je na kraju za Erjavcem zaostao 6 sekundi i nakon prošlotjedne pobjede zauzeo 2. mjesto u Monzi.
Odgovor na drugo otvoreno pitanje, dvoboj Bubnjar – Ćaleta, dolazi tek prilikom prolaska dvojca kroz cilj utrke. Bubnjar, iako fenomenalnom vožnjom na 27 krugova starim wet gumama prolazi kroz cilj kao 3., gubi tu poziciju od Ćalete zbog većeg broja kaznenih sekundi koje je sakupio kroz utrku. Mauro Ćaleta time uzima prvo postolje u F1 sRHR-u i dokazuje svoju spretnost na virtualnim stazama Formule 1.
Erjavac je odvezao i najbrži krug utrke: kišnih 1:31.360.
Konstruktorska borba još uvijek nije razriješena, ali će Ferrariju u Brazilu nedostajati samo par bodova kako bi osigurao prvu momčadsku titulu F1 sRHR-a.
Konačni poredak VN Italije – PS4 Divizija 1:
Vozač | Momčad | Vrijeme | |
---|---|---|---|
1 | Frane Erjavac | Racing Point | 42:31.906 |
2 | Stefano Pandža | Ferrari | + 6.140 |
3 | Mauro Ćaleta | Haas | + 36.093 |
4 | Mihovil Bubnjar | McLaren | + 40.103 |
5 | Marin Trbušić | Alfa Romeo | + 53.116 |
6 | Emanuel Đuranec | Toro Rosso | + 53.879 |
7 | Vito Brkić | Toro Rosso | + 1:07.580 |
8 | Dario Balent | Williams | + 1:27.730 |
9 | Dario Fotak | Ferrari | + 1:31.476 |
10 | Vedran Vincetić | Red Bull | + 1:35.401 |
11 | Andrej Obranović | Racing Point | + 1 krug |
12 | Alen Dragan | Renault | + 1 krug |
13 | Mihael Jurinec | Haas | + 1 krug |
14 | Darijo Mrgudić | Mercedes | + 2 kruga |
15 | Tomislav Pleić | McLaren | + 3 kruga |
16 | Ivan Drk | Williams | DNF |
17 | Dejan Fabris | Renault | DNF |
18 | Alen Protić | Red Bull | DNF |
Kao i uvijek, snimku uzbudljive utrke pogledajte na YouTube kanalu:
Iako je prvenstvo i u PS4 Diviziji 2 na utrci za Veliku Nagradu Italije moglo biti riješeno, ipak su za drugoplasiranog Zvonimira Kalasa ostale još matematičke šanse.
Na Monzi je u subotu u D2 slavio upravo Zvonimir Kalas (Williams), ispred Maria Fraske (Renault) te Maria Žaje (Red Bull).
Z. Kalas je ovom pobjedom osigurao još minimalne šanse za ukupnu pobjedu na kraju, budući da prvoplasirani Bruno Radić ima prednost od čak 24 boda i bit će potrebno čudo za nekakav preokret u Interlagosu.
No, zato znamo prvog osvajača PS4 Divizije 3.
U nedjelju je svojom 3. pobjedom u sezoni stvar okončao Arian Mladenić iz Racing Pointa te tako sebi osigurao titulu prvog pobjednika F1 sRHR Divizije 3.
Mladenić utrku prije kraja ima 26 nedstižnih bodova prednosti (više 1. mjesta u slučaju izjednačenog broja bodova) ispred Marina Radića (Toro Rosso) koji je utrku u Italiji završio na 2. mjestu. Svoje je prvo postolje osvojio Matia Režić u McLarenu zauzevši 3. mjesto.
U D3 je također riješen i konstruktorski naslov gdje je momčad Racing Pointa uvjerljivo osvojila titulu najboljeg.
Na utrci PC Divizije 1, koja je u subotu vožena na Monzi, još je jednom uvjerljivo i bez problema slavio Igor Filipić (Red Bull), ispred Matije Škuljaka (Williams) i Manojla Boškovića (Ferrari) te tako dokazao da mu među PC vozačima nema konkurencije.
Sve gore navedene utrke pogledajte na YouTube kanalu Esports F1 sRHR-a:
https://www.youtube.com/channel/UCeQhJfm536MmNHgOd22OcXw
U petak se vozi posljednja utrka premijerne sezone F1 sRHR-a na Interlagosu za Veliku Nagradu Brazila.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...
Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...
Budi prvi koji će napisati komentar!