Bok! F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. Stoga, kako bismo mogli preživjeti, molimo da za ovu stranicu onemogućite AdBlock. Hvala :)

Maleni u F1, veliki u motorsportu

Ante Maras

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Formula 1 je vrhunac motorsporta, destinacija u kojoj svi mladi vozači žele nastupiti i ostaviti veliki trag. Nažalost, samo nekima to uspije, a mnogo njih ostanu zaboravljeni. Međutim, postoji i veliki broj vozača koji su ostavili neizbrisiv trag u motorsportu iako su imali ne baš značajnu ulogu u F1. Svoje su ime velikom slovima u knjige motorsporta ispisali uspjesima u drugim granama motorsporta, kao što su utrke izdržljivosti, DTM i IndyCar. Danas ćemo se prisjetiti onih koji su pokazali da se može ući u legendu motorsporta unatoč slabijem uspjehu u Formuli 1.

10. Gabriele Tarquini

Unatoč solidnom broju nastupa u F1, od 78 pokušaja kvalificiranja i pretkvalificiranja, u tome je uspio samo 38 puta te je uspio osvojiti samo 1 jedini bod. Uglavnom je nastupao za fenjeraše kao što su Coloni, AGS i Osella, zbog čega nije ostvario uspjeha u F1. Ali svoje ime je izgradio(i još ga gradi) u prvenstvima turističkih automobila te u tim kategorijama stoji rame uz rame sa velikanima kao što su Alain Menu i Yvan Muller. Tijekom bogate karijere koja i dan danas traje postao je prvakom BTCCa, ETCCa, a 2009. postao je sa 47 godina i 266 dana najstariji prvak serije WTCC, a da mu godine nisu problem dokazao je 2018. kad je postao prvakom WTCR(World Touring Car Cup). I dan danas je aktivan u utrkama turističkih automobila i ne namjerava stati.

Gabriele Tarquini, Morio

9. Alexander Wurz

Iako start karijere u F1 je obećavao puno, nažalost nije ostvario više od 3 podija u F1 karijeri, iako je nastupao za Benetton, McLaren i Williams. Njegov najveći problem su bile fizičke proporcije, budući da sa svojih 186 cm je poprilično stršio u odnosu na ostatak grida, a i forma mu povremeno nije bila najbolja. S druge strane, taj mu “hendikep” nije puno smetao u utrkama izdržljivosti, budući da je u dva navrata pobjedio na legendarnoj 24 sata Le Mansa te ostvario solidan broj pobjeda u utrkama izdržljivosti. Nakon umirovljenja 2015. postao je biznismen i aktivan je po pitanju sigurnosti na utrkama, a od 2014. godine je predsjednik GPDA(Grand Prix Drivers Association), organizacije koja se bavi poboljšanjima sigurnosti i prava vozača u F1.

Alexander Wurz, Jane Belinda Smith

8. Allan McNish

U Formuli 1 samo jedan od prolaznika, u utrkama izdržljivosti jedan od najvećih modernog doba. Njegova karijera u F1 je bila slaba, budući da je jedinu sezonu u svojoj karijeri odradio za Toyotu kojoj je to bila prva sezona u sportu uopće te u toj sezoni nije osvojio ni boda. Ali njegova karijera u utrkama izdržljivosti je potpuna suprotnost. Uz Kristensena, najodgovorniji za Audijevu dominaciju u utrkama izdržljivosti koja je trajala preko 15 godina. U tom je razdoblju triput ostvario pobjedu na 24 sata Le Mansa, 3 puta je postao prvak američke Le Mans serije, a 2013. je postao prvakom WECa. Trenutno obavlja dužnost šefa Audijeve Formula E momčadi.

Allan McNish, Morio

7. Bernd Schneider

Za mnoge sinonim za DTM, karijera u F1 mu je bila za zaborav. Od 34 pokušaja, što u Zakspeedu, što u Arrowsu, samo se 9 puta uspio kvalificirati za utrku, a od toga je samo 3 utrke uspio završiti. Ali zato je svoju vrhunsku reputaciju stekao u DTMu, kojeg je osvajao čak 5 puta, a i još nekoliko puta je završavao u Top 3 u poretku, to sve za upravljačem Mercedesa, koji je vezano za gotovo cijelu njegovu karijeru. Isto tako, 1997. postaje prvakom svjetskog FIA GT prvenstva, ponovno za upravljačem Mercedesa, a 1995. postaje prvakom ITC, neuspjele evolucije DTMa. Trenutno radi kao ambasador Mercedes-Benza.

Bernd Schneider, ger1axg

6. Nicola Larini

Iako mu karijera nije bila bajna, može pohvaliti da je ipak uspio ostvariti podij, i to 2. mjesto za Ferrari, iako je taj podij osvojen na tragičnoj VN San Marina 1994. na kojoj su poginuli Roland Ratzenberger i Ayrton Senna. Ostatak F1 karijere nije vrijedan spomena. U touring car prvenstvima stvari su ipak drugačije. Za upravljačem Alfe Romeo je ostvario mnogo uspjeha, pogotovo u DTMu kad je za volanom Alfe Romeo 155 V6 Ti postao prvakom tog njemačkog natjecanja koje je tada bilo na vrhuncu. Isto za upravljačem Alfe Romeo 155 postaje prvakom talijanskog touring car prvenstva 1992. a tijekom karijere je za Alfu Romeo i kasnije za Chevrolet ostvario velik broj pobjeda u touring car prvenstvima.

Nicola Larini za upravljačem Alfe Romeo 155 na Donnigton Parku 1994. godine, Martin Lee

5. Alessandro Zanardi

Zasigurno najveći borac od svih na listi i čovjek velike životne priče. U Formuli 1 se nije pretjerano proslavio, unatoč nastupima za Lotus, Williams, Jordan i Minardi, te je uspio osvojiti samo 1 bod. No uspio je postati dvostruki CART prvak 1997. i 1998. godine. No ono zbog čega će njegovo ime ostati vječno zapisano je teška nesreća na Lausitzringu kad je jedva preživio i nakon koje su mu morali amputirati obje noge(desnu do natkoljenice, a lijevu do vrha bedra). No nije se predao i uspio se vratiti utrkama, ponajviše touring car prvenstvima u kojima je obzirom na hendikep ostvario ponešto pobjeda i podija. Kasnije je postao i velikan paraolimpijskog sporta. U utrkama paracikala je na Olimpijskim igrama u Londonu i Riu osvojio 4 zlatne medalje i 2 srebrne te je uspio postati svjetskim prvakom čak 9 puta u raznim disciplinama paracikliranja i ostvariti mnoge Top 3 završetke na kraju natjecanja.

Alessandro Zanardi na Laguni Seci 1998. godine, Lptacek

4. Andre Lotterer

Trenutno jedan od najboljih vozača utrka izdržljivosti jedini nastup u F1 je ostvario na Velikoj Nagradi Belgije 2014. godine unatoč testiranju za Jaguar 2002. godine. Iako je impresionirao mnoge unatoč dobi od čak 34 godine, zbog neslaganja s Caterhamom oko nastupa na slobodnom treningu na VN Italije odustaje od F1 i vraća se utrkama izdržljivosti u kojima je iznimno uspješan. U utrkama izdržljivosti ostvario je 3 pobjede na 24 sata Le Mansa i još ponešto top 3 plasmana na navedenoj utrci. Uz to, WEC prvakom postaje 2012. i još 3 puta postaje viceprvakom te serije. U Japanu se izgradio kao jedan od najboljih stranaca u povijesti japanskog motorsporta osvajavši titule i pobjede u japanskoj Formuli Nippon i japanskom GT prvenstvu. Trenutno nastupa za Porsche u Formuli E

Andre Lotterer, David Merrett

3. Emanuele Pirro

Mnogima najpoznatiji po kontroverznoj odluci da kazni Sebastiana Vettela na VN Kanade prošle godine, ipak je on osoba koja je ostavila puno veći trag u motorsportu nego što mnogi misle. Iako u Formuli 1 tijekom 3 sezone je ostvario samo 3 boda i to za Benetton i Scuderiu Italiu, njegov trag u utrkama izdržljivosti je puno veći. Tijekom svoje karijere, čak je 5 puta bio ukupni pobjednik utrke 24 sata Le Mansa, a ostvario je i jednu pobjedu u klasi i još ponešto podija. Isto tako, 2 puta je bio prvak američkog Le Mans prvenstva. Uspješan je bio i u touring car prvenstvima. U talijanskom touring car prvenstvu je dvaput bio prvak, a u njemačkom Super Tourenwagen Cupu je prvakom postao 1996. godine. Sve u svemu, jako uspješna karijera ovog Talijana koji će ipak ostati upamćeniji po već spomenutom incidentu.

Emanuele Pirro na VN Belgije 1989. godine, madagascarica

2. Derek Bell

Jedan od najvećih vozača utrka izdržljivosti, krajem 60ih i početkom 70ih se okušao i u Formuli 1 za Ferrari, McLaren, Surtees i Tecno, ali bez pretjeranog uspjeha. S druge strane, njegova karijera u utrkama izdržljivosti je bila perfektna i prepuna pobjeda i naslova. U karijeri koja je trajala od 1970. pa sve do 1996. je ostvario 5 pobjeda na Le Mansu, a prvakom WSC prvenstva je postao 2 puta. Valja napomenuti i 3 pobjede na 24 sata Daytone i 2 pobjede u klasi na Bathurst 1000. Nakon prekida profesionalne karijere postao je Bentleyev ambasador, a i vlasnik je Bentley Naples autokuće u Naplesu, na Floridi.

Derek Bell, Eric HOUDAS

1. Hans-Joachim Stuck

Kad vam je otac Hans Stuck, jedan od najboljih vozača utrka predratnog razdoblja uz Tazia Nuvolarija, Rudolpha Caracciolu i Bernda Rosemeyera, teško je upasti u njegove cipele i opravdati njegovo prezime. Međutim “Striezel” je itekako dobro opravdao svoje prezime i nasljeđe i postao jedan od najboljih all round vozača svih vremena. 2 puta je bio ukupni pobjednik utrke 24 sata Le Mansa i 1 pobjednik u svojoj klasi, a još je dodatnih 6 puta je osvojio podij na 24 sata Le Mansa. Isto tako je postao prvakom WSC prvenstva 1985. s Porscheom. I u njemačkom DTMu je bio uspješan te je 1990. postao prvakom tog natjecanja. Pa i F1 karijera nije bila loša, budući da je 2 puta s Brabhamom došao do podija, no do većih uspjeha u F1 ga je sprječila upravo raznovrsnost, a i to što je visok čak 194 cm mu svakako nije bilo od pomoći. No svoju reputaciju je stekao trima pobjedama i vrhunskim nastupima na 24 sata Nurburgringa, slavnoj i opasnoj stazi koja opravdava nadimak “Zeleni pakao”.

Hans-Joachim Stuck, Raimond Spekking

Vrijedno spomenuti: Anthony Davidson(bivši vozač Minardija i Super Agurija, prvak WEC prvenstva 2014. i tri podija na 24 sata Le Mansa), Kamui Kobayashi(bivši vozač Toyote, Caterhama i Saubera s kojim je osvojio 1 podij, 2 pobjede na 24 sata Daytone i 3 druga mjesta na 24 sata Le Mansa), Kazuki Nakajima(bivši vozač Williamsa, dvostruki prvak SuperFormule, 2 pobjede na 24 sata Le i prvak WEC prvenstva 2019. godine), Danny Sullivan(1 sezona u Tyrrellu, pobjednik Indy 500 1985. godine i prvak CART prvenstva 1988. godine), Jean-Eric Vergne(bivši vozač Toro Rossa, dvostruki prvak Formule E) i Sebastien Buemi(bivši vozač Toro Rossa, 2 pobjede na 24 sata Le Mansa i dvostruki prvak WEC prvenstva, prvak i triput viceprvak Formule E).

Podrži nas

Naš zadnji donator je:   Jester.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Maras
Pulsmedia autor
62 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

9 komentara

  1. Honda zekohonda Donator Prikaži

    Dauer!
    Duži komentar kad dođem do kompa…



    2

    1
  2. Jochen Mass može slobodno na ovu listu.



    2

    0
  3. nevjerojatno šta je zanardi radio u cart seriji a f1 niti da prdne.



    1

    0
  4. Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

    Najdraži sa ove liste mi je Alexander Wurz !



    2

    0
  5. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Henri Jacques William Pescarolo je morao biti na ovoj listi.

    Takođe, Mike Hailwood, koji je bio puno uspješniji na 2 točka, nego na 4.
    Ne znam da li se Moto GP i Isle od Man uklapaju u “kriterije”.

    Zanardi, još jednom :klanjam:. do poda.



    4

    0
  6. Sebastian Bourdias – 4 puta sampion Indy Car-a.
    Mislim da se trebao naci u top 5.


    0

    0
HrvatskiEnglish