Ponovno proživljavanje sezone 2012: 9/20 – Lica s naslovnice

Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Marko Rakić

Prije 4 godina 5 min 5 komentara

Nakon prave ludnice u Valenciji uslijedio je klasik u vidu Silverstonea, stazi koja je kroz dugi niz desetljeća ponudila tako dobre utrke. Bila je to deveta postaja od rekordnih 20, a s pozamašnim vodstvom pristigao je Fernando Alonso. Glavno je pitanje bilo može li njegov Ferrari biti dovoljno konkurentan naprema Red Bullu i McLarenu.

Nepovoljno vrijeme bilo je gotovo čitavi trkaći vikend.

Odlučio sam da više ne pišem o slobodnim treninzima jer trošim puno vremena na to, a onda pokušavam sklopiti neke rečenice koje zvuče ok, da ne ponavljam iste riječi, da to zvuči smisleno, a nemam materijala za to pa moram lupetat bezveze i to mi se ne sviđa. Ako ima pobunjenika, neka se jave u komentare i navedu razlog zašto ova odluka nije dobra. Ako bude nešto zanimljivo sa slobodnih treninga u nadolazećim utrkama, to ću onda svakako istaknuti.

Posebna livreja na Red Bullu.

S obzirom da zbog vremena na slobodnim treninzima nije bilo puno akcije, u kvalifikacijama vozači nisu imali izbora već je morala početi borba za startnu poziciju. Tako smo par minuta prije početka Q1 imali formiranu kolonu u boksu jer su vozači htjeli postići što bolje vrijeme prije nego pojača kiša. Žrtva je na kraju bio Jenson Button koji je ispao zbog Glocka koji se izvrtio na startno ciljnoj ravnini. To je uzrokovalo žute zastave u posljednjem sektoru, pa se Button nije uspio izvući. Otpali su još vozači Caterhama, Marussije i Hispanije.

Vrijeme se stalno pogoršavalo i Q2 je prekinut 6 minuta prije završetka. Uzrok tome bila je velika količina vode na stazi i dosta vozača koji su se izvrtili. Kvalifikacije su nastavljene nakon 90 minuta, a s obzirom da je vrijeme i dalje bilo loše, momčadi nisu znale da li je bolji izbor guma za mokro ili intermedia. Redom su ispali Di Resta, Kobayashi, Rosberg, Ricciardo, Senna, Vergne i Perez.

Q3 pretvorio se u borbu za pole između Ferrarija, Red Bullova i Schumachera. Prvo su Alonso i Massa postavili najbrža vremena, no nakon toga su Webber i Vettel bili brži te zasjeli na čelne pozicije. Ubrzo nakon toga Schumacher ide iznenađujuće dobro te uzima čelnu poziciju, no nije potrajalo zadugo jer je Webber ponovno odvozio bolje vrijeme. Ipak, Alonso je u zadnjem pokušaju imao nešto drugačije planove, pa je osvojio svoj i Ferrarijev prvi pole nakon Singapura 2010. godine. Webber se morao zadovoljiti drugim mjestom, a sjajan treći završio je Schumacher.

Španjolac je pole positionom potvrdio odličnu formu.

Na dan utrke pitanje je bilo kakav će Ferrari biti u utrci. U prvom redu po prvi put ove sezone stajao je jedan Ferrari, a pokraj njega na oko neobičan Red Bull. Naime, livreja je bila nešto drugačija jer su iz Red Bulla odlučili da stave fotografije svih zaposlenika, zaplave ih i tako ostave koliko toliko originalan izgled.

Sam start utrke protekao je prilično mirno, Alonso je zadržao vodeću poziciju, a pratili su ga Webber i Schumacher. Vettel je izgubio dvije pozicije, no ubrzo ih je vratio. U sljedećem krugu došlo je do kontakta između Di Reste i Grosjeana. Britanac je izvukao deblji kraj zaradivši probušenu gumu, nakon čega se izvrtio pa je na kraju i odustao. Grosjean je u boksu zamijenio prednje krilo te nastavio utrku na posljednjem mjestu.

U 11. krugu došlo je do sudara između Maldonada i Pereza (iz današnje perspektive ništa čudno) u zavoju nakon DRS zone. Meksikanac je odustao, dok je Maldonado sebi uništio utrku te na kraju završio izvan bodova. Utrka nije bila ispunjena pretjeranom akcijom, događala su se pokoja pretjecanja, no Alonso je vodio utrku gotovo do samog kraja, a raspored na prvih pet pozicija nije se puno mijenjao. Jedini je Schumacher padao u poretku zbog pojačane degradacije guma i manjka konkurentnosti bolida u odnosu na druge.

Mark Webber odradio je zadnje zaustavljanje u boksu par krugova prije Alonsa, no na kraju su mu gume ipak bile u bolje stanju te je imao priliku za napad. To se i dogodilo tri kruga prije kraja, kada se Australac odlučno zaletio niz DRS zonu, pretekao Fernanda i otplovio do pobjede. Istu namjeru imao je i Vettel, no ipak nije dovoljno brz te je osvojio treće mjesto, tek treće postolje sezone.

Webber posljednji put šprica pobjednički šampanjac.

Marku Webberu je ovo bila druga pobjeda na Silverstoneu, a pokazat će se krajem iduće godine i zadnja pobjeda u karijeri. Ova pobjeda označila je vrhunac sezone za Australca, izgledalo je da bi mogao u borbu za naslov kao prije dvije godine, no kasnije je imao dosta loših predstava i karijera je tako krenula silaznom putanjom.

 1.  Webber        Red Bull-Renault           1h25:11.288
 2.  Alonso        Ferrari                    +     3.060
 3.  Vettel        Red Bull-Renault           +     4.836
 4.  Massa         Ferrari                    +     9.519
 5.  Raikkonen     Lotus-Renault              +    10.314
 6.  Grosjean      Lotus-Renault              +    17.101
 7.  Schumacher    Mercedes                   +    29.153
 8.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +    36.400
 9.  Senna         Williams-Renault           +    43.300
10.  Button        McLaren-Mercedes           +    44.400
11.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +    45.300
12.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +    47.800
13.  Vergne        Toro Rosso-Ferrari         +    51.200
14.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +    53.300
15.  Rosberg       Mercedes                   +    57.300
16.  Maldonado     Williams-Renault           +    1 krug
17.  Kovalainen    Caterham-Renault           +    1 krug
18.  Glock         Marussia-Cosworth          +    1 krug
19.  Pic           Marussia-Cosworth          +    1 krug
20.  De la Rosa    HRT-Cosworth               +   2 kruga
21.  Karthikeyan   HRT-Cosworth               +   2 kruga

Najbrži krug: Raikkonen, 1:34.661

Nisu završili:

Vozač         Momčad                       Krug
Perez         Sauber-Ferrari               14
Di Resta      Force India-Mercedes          3
Petrov        Caterham-Renault              1

Konačan poredak nakon 9 utrka:

 1.  Alonso       129        1.  Red Bull-Renault        216
 2.  Webber       116        2.  Ferrari                 152
 3.  Vettel       100        3.  Lotus-Renault           144
 4.  Hamilton      92        4.  McLaren-Mercedes        142
 5.  Raikkonen     83        5.  Mercedes                 98
 6.  Rosberg       75        6.  Sauber-Ferrari           60
 7.  Grosjean      61        7.  Williams-Renault         47
 8.  Button        50        8.  Force India-Mercedes     44
 9.  Perez         39        9.  Toro Rosso-Ferrari        6
10.  Maldonado     29       
11.  Di Resta      27       
12.  Schumacher    23       
13.  Massa         23       
14.  Kobayashi     21       
15.  Senna         18       
16.  Hulkenberg    17       
17.  Vergne         4       
18.  Ricciardo      2

Odgovor

5 komentara

  1. Nando
    Matek14 Prikaži

    Za ovu utrku je bilo organizirano (vjerojatno prvo ikad) zajedničko gledanje F1 u jednoj birtiji u zapadnom dijelu Zg-a pa pozdrav ekipi koja je tada tome prisustvovala, ak čitate. ;) Bilo nas je 20-ak, a poslije utrke su došli Blažičko, Novak i Sopekica hahha i vozili smo krugove po Monzi čini mi se, a pobjednik je dobio i karte za trku :D


    0
    0

    0
  2. Nelson Piquet
    Grah0 Donator Prikaži

    Kako je meni bila predobra ta livreja od RB. Inače mislim da nisu stavili fotografije svih zaposlenih, nego mislim da je bila neka akcija fondacije Wings for Life, gdje je svako mogao biti na tom bolidu, samo je trebao donirati toj fondaciji sredstva.



    2
    2

    0
  3. F1puls
    ivanh Prikaži

    Malo kišice i eto ga na P3…..?



    1
    1

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.