Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Ponovno proživljavanje sezone 2012: 7/20 – Sedmi titan

Piše: Marko Rakić

Prije 3 godina, 6 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

Pravo pitanje uoči VN Kanade bilo je može li sezona biti luđa i više nepredvidiva? Šest pobjednika smo imali u prvih šest utrka, redom Button, Alonso, Rosberg, Vettel, Maldonado i Webber. Kako je krenulo, red je bio na nekom drugom, a nastavi li se, bit će to novi rekord u F1.

Prva dva slobodna treninga pripala su Lewisu Hamiltonu, koji je pokazao brzinu i konzistentnost. Dobro su raspoložena bila oba Ferrarijeva vozača, što je bio znak da je njihov F2012 profunkcionirao te da su u borbi s McLarenom i Red Bullom čija je forma također klimava, no ipak stabilnija. Subota je donijela nešto drugačije stanje stvari – sada je Vettel preuzeo čelnu poziciju i po pitanju tempa pokazao da će Red Bull biti itekako konkurentan, iako se iz prva nije tako činilo.

Q1 potvrdio je jako lošu kvalifikacijsku formu Jeana Erica Vergnea – Francuz je u Kanadi bio sporiji od oba Caterhama, dok je za primjer njegov timski kolega Ricciardo na kraju bio brži jednu i pol sekundu. Otpali su još vozači Marussije i HRT-a, ovaj put s iznimkom De La Rose koji je ostvario rezultat sezone jer je završio ispred obje Marussije.

Druga runda označila je kraj za oba Williamsa i Saubera, dok su im se priključili još Ricciardo, Hulkenberg i pomalo iznenađujuće Kimi Raikkonen. Finac je bio 12. najbrži, što mu je bilo treće ispadanje prije zadnje kvalifikacijske runde u sezoni. U Q2 je ponovno najbrži bio Sebastian Vettel, a najbliži mu je bio Alonso s nešto više od desetinke zaostatka.

Vettel je osvojio drugi pole position sezone.

Romain Grosjean i Paul Di Resta bili su jedini “neparni” vozači koji su ušli u Q3, dok su svi ostali ušli s oba bolida u borbu za pole position. Po viđenom su u borbi bili Vettel, Alonso i Hamilton. Aktualni prvak opet je odvozio sjajno vrijeme, jedini ispod 1:14 te je osvojio pole position s tri desetinke prednosti nad Hamiltonom. Jako blizu Britanca završio je Alonso, nepunom desetinkom zaostatka, dok mu je susjedno mjesto popunio Webber. Za drugačiju strategiju odlučio se Button koji je odvozio brzi krug na tvrđim gumama, pa je tako bio najsporiji, dok je Schumachera u zadnjem krugu netko zasmetao te je odvozio tri i pol desetinke sporije. Vettelu je bio to drugi pole position godine, pa se time pridružio Hamiltonu kao jedini višestruki osvajač najboljih startnih pozicija te sezone.

Start utrke protekao je bez puno akcije te je mnogo vozača zadržalo svoju poziciju. U vrhu je rane borbe bilo jedino između Masse i Rosberga, gdje je Brazilac uskočio na peto mjesto, dok je Nico ubrzo izgubio poziciju i od Di Reste. Sav dobar posao koji je Massa napravio uprskao je izvrtanjem u prvom zavoju, te je pao na daleko 12. mjesto. Vettel je vodstvo držao do 16. kruga kada je otišao u boks na promjenu guma, a ispostavit će se da će mu to biti zadnje vodstvo u utrci. Brzim krugom Lewis Hamilton i nakon toga odlaskom u boks Lewis Hamilton izborio je poziciju ispred svog rivala.

Ubrzo je Britanac skinuo Alonsa koji je bio u boksu, no McLaren je očito puno bolje funkcionirao od Red Bulla i Ferrarija. Nakon što je u 20. krugu Grosjean otišao u boks, Hamilton je zasjeo na čelnu poziciju. Oko 40. kruga su u boks otišli Perez i Raikkonen, a startali su na tvrđoj mješavini guma kako bi probali strategiju jednog ulaska u boks, što im je na kraju uspjelo, s tim da je Perez bio puno uspješniji. U 43. krugu nastavio se niz nesreće za Schumachera – pomični dio stražnjeg krila za DRS se zaglavio i morao je odustati, peti put u sedam utrka. Bilo je to previše i za strpljivog Nijemca koji je jasno pokazao znakove frustracije.

Dok su Vettel i Alonso pokušali ostati na strategiji jednog zaustavljanja, Lewis Hamilton otišao je u boks po nove gume i to se pokazalo odličnom odlukom. Vrlo brzo je sustigao dvojicu vodećih te ponovno zasjeo na prvu poziciju. S obzirom na probleme s gumama, Vettel se odlučio odraditi kasno zaustavljanje u boksu, vjerujući da će mu to donijeti poziciju više, dok je Alonso ostao vani. Njega su do kraja utrke pretekli Grosjean, Perez i Vettel u zadnjem krugu, pa je s čelne pozicije pao za četiri mjesta. Zadesila ga je slična sudbina kao Raikkonena i Vettela u Kini.

Lewis Hamilton je u zadnjih par krugova odkrstario do svoje prve pobjede u sezoni, čime je postao sedmi različiti pobjednik u prvih sedam utrka, što je bio novi rekord u sportu. Britanac je time preuzeo čelnu poziciju u poretku vozača, skinuvši tako Alonsa s vodeće pozicije. Sjajan drugi bio je Grosjean, dok ništa manje fascinantan nije bio Perez koji je osvojio drugo postolje u karijeri.

 1.  Hamilton      McLaren-Mercedes           1h32:29.586
 2.  Grosjean      Lotus-Renault              +     2.513
 3.  Perez         Sauber-Ferrari             +     5.260
 4.  Vettel        Red Bull-Renault           +     7.295
 5.  Alonso        Ferrari                    +    13.411
 6.  Rosberg       Mercedes                   +    13.842
 7.  Webber        Red Bull-Renault           +    15.085
 8.  Raikkonen     Lotus-Renault              +    15.567
 9.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +    24.432
10.  Massa         Ferrari                    +    25.272
11.  Di Resta      Force India-Mercedes       +    37.693
12.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +    46.236
13.  Maldonado     Williams-Renault           +    47.052
14.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +  1:04.475
15.  Vergne        Toro Rosso-Ferrari         +    1 krug
16.  Button        McLaren-Mercedes           +    1 krug
17.  Senna         Williams-Renault           +    1 krug
18.  Kovalainen    Caterham-Renault           +    1 krug
19.  Petrov        Caterham-Renault           +    1 krug
20.  Pic           Marussia-Cosworth          +   2 kruga

Najbrži krug: Vettel, 1:15.752

Nisu završili:

Glock         Marussia-Cosworth            57
Schumacher    Mercedes                     34
De la Rosa    HRT-Cosworth                 25
Karthikeyan   HRT-Cosworth                 23

Poredak u prvenstvu nakon sedam utrka:                

 1.  Hamilton      88        1.  Red Bull-Renault        164
 2.  Alonso        86        2.  McLaren-Mercedes        133
 3.  Vettel        85        3.  Lotus-Renault           108
 4.  Webber        79        4.  Ferrari                  97
 5.  Rosberg       67        5.  Mercedes                 69
 6.  Raikkonen     55        6.  Sauber-Ferrari           58
 7.  Grosjean      53        7.  Williams-Renault         44
 8.  Button        45        8.  Force India-Mercedes     28
 9.  Perez         37        9.  Toro Rosso-Ferrari        6
10.  Maldonado     29       
11.  Kobayashi     21       
12.  Di Resta      21       
13.  Senna         15       
14.  Massa         11       
15.  Hulkenberg     7       
16.  Vergne         4       
17.  Schumacher     2       
18.  Ricciardo      2

Komentiraj

6 komentara

  1. Pascal Wehrlein 94
    Wehrlein94 Prikaži

    Grosjean na 2.mjestu,tada se činilo da bi on mogao biti i osmi pobjednik u osam utrka ,što bi bilo stvarno nevjerojatno .



    4

    0
  2. Ovakve su utrke one u kojima momcad i pitwall donose titule kada je sezona neizvjesna. Par ovakvih kikseva sa strategijom u sezini mogu napraviti ogromnu razliku bodova u neciju korist. Ovdje je bilo vidljivo iz aviona da ce Alonso pasti nekoliko mjesta ako ostane na tim gumama. I za primjer koliko je momcad bitna u takvim situacijama je bas ova utrka i Ferrari vs RB sttategija. Vettel je zbog izmjene guma prosao Alonsa u zadnjem krugu, aman za ono što bi mu možda na kraju te godine falilo. Ferrariju je to ocito boljka vise od desetljeca.



    12

    0
  3. Ayrton Senna
    LR7 Prikaži

    O da..Te sezone je onaj Maldonado imao pobijedu i sijećam se scene on na pobjedničkom postolju sijedi na ramenima tamo nekakvog Fernanda Alonsa s jedne i Kimi Raikkonena sa druge strane..Nije bed,reko da me ova dvojca tak drže pa gol bi po stazi prošetao od euforije..



    2

    1
  4. F1puls
    ivanh Prikaži

    Heh…opet Schumija schjebali sa drs- om, a u q3 ga prekasno pustili u brzi krug..heh



    2

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Poredak vozača: 5-1

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Pročitajte najprije:Poredak vozača: Pozicije 20-16Poredak vozača: Pozicije 15-11Poredak vozača: Pozicije 10-6 5 Lando Norris Kako je McLaren krenuo u sezonu bili smo prilično uvjereni da će ovo biti neobično loša godina za Landa Norrisa i Daniela Ricciarda Bahrein je bolje ne spominjati, a na drugoj utrci sezone, u Saudijskoj Arabiji, je zapeo u Q2 Cijele prošle sezone se nije dogodilo da na dva uzastopna GP vikenda ostane...

Još kolumni