F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Jordan: Kratki trzaj i konačni kraj

Ante Maras

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Unatoč boljim rezultatima i činjenici da je Jordan potpisao njihovog vozača, Takuma Satu, Honda napušta Jordan i koncentrira se na BAR, zbog čega je Jordan prisiljen koristiti Cosworthove godinu dana stare motore pod značkom Forda, a umjesto Takume Sate dolazi Ralph Firman. Rezultat svega toga je tek 9. mjesto u poretku s 13 bodova 2003. godine, ali momčad te sezone uspijeva ostvariti pobjedu, 4. te ujedno i zadnju u njihovoj povijesti. Pobjeda je ostvarena u kaotičnoj Velikoj Nagradi Brazila koja je prekinuta nakon užasnog sudara Fernanda Alonsa u otkinuti kotač Marka Webbera. Iako je isprva Raikkonen iz McLarena proglašen pobjednikom, kasnije je odlučeno da je Fisichella pobjednik te se ceremonija predaja pehara održala uoči Velike Nagrade San Marina. U lipnju te godine je Eddie Jordan tužio Vodafone za kršenje usmenog dogovora oko sponzorstva, budući da su se u Vodafoneu odlučili sponzorirati Ferrari umjesto Jordana, unatoč tome dogovoru. Na kraju Eddie Jordan gubi spor vrijedan 150 milijuna funti, što je bio težak financijski udarac već financijski oslabljenom Jordanu.

Ralph Firman za upravljačem Jordana EJ13, Martin Lee

Na kraju 2003. Firman i Fisichella napuštaju Jordan te umjesto njih dolaze Nick Heidfeld i Giorgio Pantano koji donosi sponzorski novac, a novi bolid EJ14 je u biti velika nadogradnja EJ13 iz 2003. a ne potpuno nov bolid. Nažalost, momčad je bila prikovana za dno, a jedine bodove su donijeli Nick Heidfeld 7. mjestom u Monacu te 8. mjestom u Kanadi te Timo Glock 7. mjestom isto u Kanadi koji je na toj utrci mijenjao Pantana jer ovaj nije osigurao dovoljno financijskih sredstava, a nakon Velike Nagrade Italije ga mijenja za stalno do kraja sezone. Inače, vrijedi spomenuti da je ta sezona bila prva u povijesti Jordana u kojoj nijednom nisu utrku završili u Top 5. Isto tako, na Velikoj Nagradi Kanade momčad ne bi osvojila bodove da vozači Toyote i Williamsa nisu bili diskvalificirani zbog ilegalnih bolida.

Jordan EJ14, izvor Giorgio Pantano

U svoju posljednju sezonu Jordan je ušao bez motora, budući da je Ford stavio Cosworth na prodaju, ali u zadnji tren je Toyota dala Jordanu motore. Isto tako, Midland grupacija je kupila Jordan za 60 milijuna dolara. Iako na prvu 3. i 4. mjesto kao najveći uspjeh momčadi te sezone zvuči izvrsno, valja reći da je taj rezultat postignut na Velikoj Nagradi SAD-a na kojoj je zbog Michelinove katastrofe nastupilo samo 6 bolida i to s Bridgestone gumama, među njima i Jordan. Osim te utrke, jedini i zadnji put te sezone i uopće momčad je bila u bodovima na Velikoj Nagradi Belgije 8. mjestom Thiaga Monteira. Momčad ponovno završava na dnu poretka, tek ispred Minardija te krajem 2005. ime Jordan odlazi u povijest.

Thiago Monteiro za upravljačem Jordana EJ15, TMWolf

Tijekom punih 15 godina Jordan je ostavio traga u Formuli 1 kao nijedna mala momčad prije, a ne vjerujem da će se pojaviti ponovno momčad kao što je Jordan. Jordan je predstavljao Davida Formule 1 koji je znao poraziti razne Golijate Formule 1 i dao nadu malim momčadima da se uz prave ljude, srčanost i karakter postići mnogo, unatoč manje novca kojim raspolažu. Neki su u Jordanu počeli svoje velike F1 karijere, neki su svoj vrhunac doživjeli upravo u Jordanu, a neki su dostojanstveno završili svoju karijeru u Jordanu. Svojim pomalo rock ‘n roll pristupom i energijom su priskrbili veliku bazu fanova koja postoji i danas te stekli poštovanje svih fanova Formule 1. Ako sam u nešto siguran, onda sam siguran da Formuli 1 fali jedan Jordan jer možda jedan Jordan ne bi riješio sve probleme Formule 1, dio problema svakako bi te ju učinio zanimljivijom i privlačnijom svima nama.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: Kico.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Maras
Pulsmedia autor
42 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

5 komentara

  1. I za kraj, uz zahvalu Anti na tekst o meni najdražoj momčadi ikada (nakon čijeg odlaska ne navijam za nikoga) samo objašnjenje kako je Ford dobro za…ao Jordana. Ako se sjećate u to vrijeme je trajao rat između FIA-e i GPWC-a koji je prijetio otcjepljenjem i vlastitom serijom. Na kraju je postignut dogovor prema kojem su momčadi mogle zadržati naprednu tehnologiju koju je FIA htjela zabraniti s ciljem smanjenja troškova, a zauzvrat su proizvođači motora pristali manjim momčadima poput Jordana i Minardija prodavati motore po maksimalnoj cijeni od 10 milijuna dolara (Jordan je tada Fordove motore plaćao 18 milijuna dolara).
    Jordan je tako postigao dogovor s Mercedesom po kojima bi ga u sezoni 2004. pogonili Mercedesovi motori brendirani kao Smart (Jordan – Smart bi bio službeni naziv momčadi), a u sklopu dogovora Jordan bi kao vozača uzeo i Garyja Paffeta, tada test vozača McLaren-Mercedesa.
    Gubitak 18 milijuna dolara se naravno nije svidio Fordu, koji je ulagao ogromne novce u svoju momčad Jaguar, te su zaprijetili ostalim momčadimroizvođačima iz GPWC-a da će se povući iz udruženja ukoliko bilo tko pristane Jordanu i Minardiju prodavati motore. Mercedes je tako bio primoran povući dogovor, a pi..e iz Forda su se na kraju već iduće sezone povukle iz svijeta Formule 1.
    Honda i Ford – dva imena čije automobile niti jedan pravi ljubitelj Jordana nikada neće kupiti :-D



    12

    0
  2. Stefan Bellof pigmalion Prikaži

    Ante Maras. Hvala. :thumbs:

    Pozdrav uz moju “ludu” i pritajenu želju…… povijest se ( općenito i generalno ) ponavlja, pa neka se ponove slične dobre stvari u F1.

    Da, Eddie Jordan i ekipa su lijepa i vječna F1 prošlost….. ali hvala nebesima, dolaze mlađe F1 generacije navijača, vozača, mehaničara, inžinjera, managera…..



    2

    0
  3. Brawn Gp F1 Zagorec Prikaži

    Predivna momčad! Dobro si rekao Ante da nam danas fali jedan Jordan u F1. Ja bih još nadodao – fali nam i jedan Maldonado! Nekako je sve postalo jednolično…….



    3

    0
  4. Honda zekohonda Donator Prikaži

    tužan završetak odlične serije članaka.
    kad se spominje rock’n’roll pristup valja napomenuti kako je eddie kao bubnjar nastupio na mnogim f1 događajima.
    dalje, imali su svoju liniju votke i energetskog pića.
    r’n’r – checked , drugs – checked. ostaje nam samo sex:
    https://www.dailystar.co.uk/pics/pictures/gallery/missing-already-eddie-classic-f1-18345312



    3

    2
    • dobro da si i to spomenia zekoslave mrkva, boks in je obilova pičićima više nego kad bi zbrojili od svih ostalih timova skupa.
      sigurno velika zasluga pripada i njima za dizanje morala i one rezultate. lipo je eddie častija cili tim. sićan se kad su se ralf i katie posvađali onda je u javnost izjavila da ralf ima smoki u gaćama :D



      3

      0