Nostalgija

Jordan: Kratki trzaj i konačni kraj

Piše: Ante Maras

Prije 3 godina, 5 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Unatoč boljim rezultatima i činjenici da je Jordan potpisao njihovog vozača, Takuma Satu, Honda napušta Jordan i koncentrira se na BAR, zbog čega je Jordan prisiljen koristiti Cosworthove godinu dana stare motore pod značkom Forda, a umjesto Takume Sate dolazi Ralph Firman. Rezultat svega toga je tek 9. mjesto u poretku s 13 bodova 2003. godine, ali momčad te sezone uspijeva ostvariti pobjedu, 4. te ujedno i zadnju u njihovoj povijesti. Pobjeda je ostvarena u kaotičnoj Velikoj Nagradi Brazila koja je prekinuta nakon užasnog sudara Fernanda Alonsa u otkinuti kotač Marka Webbera. Iako je isprva Raikkonen iz McLarena proglašen pobjednikom, kasnije je odlučeno da je Fisichella pobjednik te se ceremonija predaja pehara održala uoči Velike Nagrade San Marina. U lipnju te godine je Eddie Jordan tužio Vodafone za kršenje usmenog dogovora oko sponzorstva, budući da su se u Vodafoneu odlučili sponzorirati Ferrari umjesto Jordana, unatoč tome dogovoru. Na kraju Eddie Jordan gubi spor vrijedan 150 milijuna funti, što je bio težak financijski udarac već financijski oslabljenom Jordanu.

Ralph Firman za upravljačem Jordana EJ13, Martin Lee

Na kraju 2003. Firman i Fisichella napuštaju Jordan te umjesto njih dolaze Nick Heidfeld i Giorgio Pantano koji donosi sponzorski novac, a novi bolid EJ14 je u biti velika nadogradnja EJ13 iz 2003. a ne potpuno nov bolid. Nažalost, momčad je bila prikovana za dno, a jedine bodove su donijeli Nick Heidfeld 7. mjestom u Monacu te 8. mjestom u Kanadi te Timo Glock 7. mjestom isto u Kanadi koji je na toj utrci mijenjao Pantana jer ovaj nije osigurao dovoljno financijskih sredstava, a nakon Velike Nagrade Italije ga mijenja za stalno do kraja sezone. Inače, vrijedi spomenuti da je ta sezona bila prva u povijesti Jordana u kojoj nijednom nisu utrku završili u Top 5. Isto tako, na Velikoj Nagradi Kanade momčad ne bi osvojila bodove da vozači Toyote i Williamsa nisu bili diskvalificirani zbog ilegalnih bolida.

Jordan EJ14, izvor Giorgio Pantano

U svoju posljednju sezonu Jordan je ušao bez motora, budući da je Ford stavio Cosworth na prodaju, ali u zadnji tren je Toyota dala Jordanu motore. Isto tako, Midland grupacija je kupila Jordan za 60 milijuna dolara. Iako na prvu 3. i 4. mjesto kao najveći uspjeh momčadi te sezone zvuči izvrsno, valja reći da je taj rezultat postignut na Velikoj Nagradi SAD-a na kojoj je zbog Michelinove katastrofe nastupilo samo 6 bolida i to s Bridgestone gumama, među njima i Jordan. Osim te utrke, jedini i zadnji put te sezone i uopće momčad je bila u bodovima na Velikoj Nagradi Belgije 8. mjestom Thiaga Monteira. Momčad ponovno završava na dnu poretka, tek ispred Minardija te krajem 2005. ime Jordan odlazi u povijest.

Thiago Monteiro za upravljačem Jordana EJ15, TMWolf

Tijekom punih 15 godina Jordan je ostavio traga u Formuli 1 kao nijedna mala momčad prije, a ne vjerujem da će se pojaviti ponovno momčad kao što je Jordan. Jordan je predstavljao Davida Formule 1 koji je znao poraziti razne Golijate Formule 1 i dao nadu malim momčadima da se uz prave ljude, srčanost i karakter postići mnogo, unatoč manje novca kojim raspolažu. Neki su u Jordanu počeli svoje velike F1 karijere, neki su svoj vrhunac doživjeli upravo u Jordanu, a neki su dostojanstveno završili svoju karijeru u Jordanu. Svojim pomalo rock ‘n roll pristupom i energijom su priskrbili veliku bazu fanova koja postoji i danas te stekli poštovanje svih fanova Formule 1. Ako sam u nešto siguran, onda sam siguran da Formuli 1 fali jedan Jordan jer možda jedan Jordan ne bi riješio sve probleme Formule 1, dio problema svakako bi te ju učinio zanimljivijom i privlačnijom svima nama.

Komentiraj

5 komentara

  1. I za kraj, uz zahvalu Anti na tekst o meni najdražoj momčadi ikada (nakon čijeg odlaska ne navijam za nikoga) samo objašnjenje kako je Ford dobro za…ao Jordana. Ako se sjećate u to vrijeme je trajao rat između FIA-e i GPWC-a koji je prijetio otcjepljenjem i vlastitom serijom. Na kraju je postignut dogovor prema kojem su momčadi mogle zadržati naprednu tehnologiju koju je FIA htjela zabraniti s ciljem smanjenja troškova, a zauzvrat su proizvođači motora pristali manjim momčadima poput Jordana i Minardija prodavati motore po maksimalnoj cijeni od 10 milijuna dolara (Jordan je tada Fordove motore plaćao 18 milijuna dolara).
    Jordan je tako postigao dogovor s Mercedesom po kojima bi ga u sezoni 2004. pogonili Mercedesovi motori brendirani kao Smart (Jordan – Smart bi bio službeni naziv momčadi), a u sklopu dogovora Jordan bi kao vozača uzeo i Garyja Paffeta, tada test vozača McLaren-Mercedesa.
    Gubitak 18 milijuna dolara se naravno nije svidio Fordu, koji je ulagao ogromne novce u svoju momčad Jaguar, te su zaprijetili ostalim momčadimroizvođačima iz GPWC-a da će se povući iz udruženja ukoliko bilo tko pristane Jordanu i Minardiju prodavati motore. Mercedes je tako bio primoran povući dogovor, a pi..e iz Forda su se na kraju već iduće sezone povukle iz svijeta Formule 1.
    Honda i Ford – dva imena čije automobile niti jedan pravi ljubitelj Jordana nikada neće kupiti :-D



    12

    0
  2. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Ante Maras. Hvala. :thumbs:

    Pozdrav uz moju “ludu” i pritajenu želju…… povijest se ( općenito i generalno ) ponavlja, pa neka se ponove slične dobre stvari u F1.

    Da, Eddie Jordan i ekipa su lijepa i vječna F1 prošlost….. ali hvala nebesima, dolaze mlađe F1 generacije navijača, vozača, mehaničara, inžinjera, managera…..



    3

    0
  3. Predivna momčad! Dobro si rekao Ante da nam danas fali jedan Jordan u F1. Ja bih još nadodao – fali nam i jedan Maldonado! Nekako je sve postalo jednolično…….



    4

    0
  4. tužan završetak odlične serije članaka.
    kad se spominje rock’n’roll pristup valja napomenuti kako je eddie kao bubnjar nastupio na mnogim f1 događajima.
    dalje, imali su svoju liniju votke i energetskog pića.
    r’n’r – checked , drugs – checked. ostaje nam samo sex:
    https://www.dailystar.co.uk/pics/pictures/gallery/missing-already-eddie-classic-f1-18345312



    4

    2
    • dobro da si i to spomenia zekoslave mrkva, boks in je obilova pičićima više nego kad bi zbrojili od svih ostalih timova skupa.
      sigurno velika zasluga pripada i njima za dizanje morala i one rezultate. lipo je eddie častija cili tim. sićan se kad su se ralf i katie posvađali onda je u javnost izjavila da ralf ima smoki u gaćama :D



      3

      0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Poredak vozača: 5-1

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Pročitajte najprije:Poredak vozača: Pozicije 20-16Poredak vozača: Pozicije 15-11Poredak vozača: Pozicije 10-6 5 Lando Norris Kako je McLaren krenuo u sezonu bili smo prilično uvjereni da će ovo biti neobično loša godina za Landa Norrisa i Daniela Ricciarda Bahrein je bolje ne spominjati, a na drugoj utrci sezone, u Saudijskoj Arabiji, je zapeo u Q2 Cijele prošle sezone se nije dogodilo da na dva uzastopna GP vikenda ostane...

Još kolumni