F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Jordan: Početak kraja

Ante Maras

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Za 2000. ambicije i očekivanja u Jordanu su bili poprilično veliki. Na krilima uspjeha 1999. godine i povećanja budžeta momčad se nadala borbi za naslov prvaka te godine. Osim toga, momčad je promijenila nomenklaturu bolida, te su bolidi momčadi od 2000. pa sve do kraja 2005. godine nosili skraćenicu EJ i redni broj sezona u kojoj je momčad nastupala, tako da je bolid za 2000. nosio naziv EJ10, budući da je to bila 10. sezona za Jordan. Unatoč svemu tome, rezultat je bio katastrofalan, puno lošiji od očekivanja. Sezonu je momčad završila tek na 6. mjestu, sa samo Frentzenova dva 3. mjesta, a novopridošli Trulli iz Prosta je samo 4 puta utrku završio u bodovima. Razlog tako lošeg rezultata je u katastrofalnoj pouzdanosti bolida koji je često znao izdahnuti na putu prema dobrom rezultatu. Jedino pozitivno te sezone je potpisivanje ugovora s Hondom oko isporuke tvorničkih motora, a ne kao dosad kad im je Hondin Mugen isporučivao motore. Taj ugovor je izazvao sukob sa BARom za preferencijalni status kod Honde.

Heinz-Harald Frentzen na Velikoj Nagradi Belgije 2000. godine, ozz13x

Za nadolazeću sezonu, momčad je promijenila pristup bolidu te je bolid dizajniran podosta drugačije u odnosu na njegove prethodnike, s podosta oštrijim i višim nosom, u što se odlično uklapao dizajnirani morski pas na nosu bolida, a i mjenjač je dobio 7. brzinu. Iako je na testiranjima bolid obećavao, a i u kvalifikacijama je bio podosta brz, brzina i pouzdanost na utrkama ponovno nije bila najbolja. Isto tako, veliki dio sezone je momčad mučila loša Frentzenova forma i nesuglasice između Frentzena i Eddieja Jordana, zbog čega je na kraju zamijenjen Zontom na dvije utrke (u Kanadi zbog zdravstvenih problema uzrokovanih teškim sudarom na slobodnom treningu, a u Njemačkoj zbog loših rezultata), a do kraja sezone ga je mijenjao Jean Alesi koji je došao iz Prosta, a u kontra smjeru je otišao Frentzen. Iako momčad nije uspjela ostvariti nijedan podij, uspjela je sezonu završiti na 5. mjestu, što je poboljšanje u odnosu na sezonu prije, a i uspjeli su poraziti BAR po pitanju borbe za naklonost Honde.

Heinz-Harald Frentzen na Velikoj Nagradi Kanade 2001. godine, Paul Launnier

Za 2002. momčad doživljava reorganizaciju, a Trullija i Alesija zamjenjuju Giancarlo Fisichella i Takuma Sato, koji je doveden da bi momčad stekla naklonost Honde. Bolid je ponovno podosta drugačiji od prethodnog, poglavito po pitanju materijala, ovjesa i nosa. Zbog smanjenja sponzorskog novca, momčad polako pada u poretku, ali svejedno uspijevaju povremeno ostvariti dobre rezultate i završiti ponovno ispred BARa u poretku i to ponovo na 5. mjestu. Poglavito zasluge za to ima Fisichella koji je uspijevao izvući maksimum iz bolida, dok se Takuma Sato mučio, unatoč povremenim bljeskovima te je samo jednom, i to na domaćoj Velikoj Nagradi Japana doći do bodova.

Jordan EEJ12, amika_san

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Maras
Pulsmedia autor
54 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

14 komentara

  1. Glavni razlog zašto se Jordan riješio Frentzena nisu loši rezultati niti napetosti između HHF-a i EJ-a nego Honda i Sato. Upravo je zbog Honde Jordan pristao dovesti Sata, a na kraju ga je ta Honda zeznula jer su unatoč tome što je Hondine motore trebala dobiti bolja momčad u poretku (između Jordana i BAR-a), Honda se na kraju odlučila za BAR.
    Sato i Honda su bili prvi čavao u ljes, a drugi Ford – nadam se da ćeš Ante obraditi to u idućem tekst jer je najbolji pokazatelj kako su tvorničari uništili male momčadi-
    Sorry, na peglanju, ali kad ti je Jordan religija onda ti svaka sitnica bode oči :-D



    13

    0
    • Stefan Bellof pigmalion Prikaži

      Hvala na objektivnom komentaru, zagriženi Jordan-ovac. :thumbs:

      Pozdrav od još jednog Jordan-ovca.



      6

      0
    • jeli uopće ijedan japanac draftan od neke momčadi ili su svi došli u paketu s motorom :roflmao:



      4

      0
    • Tag Heuer Ante Maras novinar Prikaži

      @Blackhawk razumijem te u potpunosti, kad sam proučavao Jordanovu povijest tog razdoblja, ja sam razumio da su ga otpustili jer je imao loše rezultate i što je bio u sukobu sa Eddiem, a da su tek kasnije odlučili se dodvoriti Hondi i zato se tu pokrala moja pogreška. Ja se nadam da si dosad bio zadovoljan serijalu mojih članaka o Jordanu i da ćeš bit zadovoljan posljednjim člankom o Jordanu koji će izaći kroz par dana. Lp



      5

      0
      • Honda zekohonda Donator Prikaži

        I meni nema smisla dodvoravanja kad nije sato direktno zamijenio hhf-a.


        0

        2
      • Tekstovi su odlični. Jordan je toliko fascinantan lik, kao i njegova priča da bi za pravo objašnjavanje situacija trebalo 27 nastavaka :-D
        Što se tiče Frentzena, u tom trenutku jest objašnjenje bilo “loši rezultati Frentzena”, ali u pozadini je bio pritisak Honde. BAR je pritiskao Hondu da njih izabere za momčad koja će koristiti njihove motore (iako je postojao svojevrsni dogovor Honde s momčadima da će motore dati momčad ikoja bude bolja u poretku) a Bridgestone i Honda su dali “mig” Jordanu da će moći računati na Hondine motore i nakon 2002. godine ako uzme Sata, odnosno da će ih izgubiti odmah ukoliko ga ne uzmu.
        Jordan je odlučio djelovati odmah jer je postojala stavka u Frentzenovom ugovoru prema kojoj je imao pravo izbora vožnje i u 2002. godini za Jordan ukoliko tako odluči. Jordan je pod svaku cijenu htio Hondine motore te je odlučio djelovati odmah otpustivši Frentzena koji je bio “prepreka” u potpisivanju Sata. Koliko je Honda cijenila taj potez pokazalo se već pred kraj 2002. godine kada su se odlučili za BAR unatoč Jordanovim boljim rezultatima. Jordanova pogreška broj 1.
        Pogreška broj 2 – potpisivanje Forda koji im je blokirao Mercedesove motore za 2004. (kombinacija bi se zvala Jordan – Smart i bila bi savršena kombinacija obzirom na poluarnost Jordana kod mlađih navijača), samo da bi vrlo brzo podvio rep i napustio svijet F1.



        1

        0
        • Tag Heuer Ante Maras novinar Prikaži

          Pogreška broj 3- Neuspjela tužba protiv Vodafonea oko sponzorstva zbog kojeg su morali platiti puste milijune odštete, a već tad nisu bili u bajnoj financijskoj situaciji.


          0

          0
        • U biti tužba protiv Vodafonea je bila kalkulirani rizik. Jordan nije nikada imao ništa potpisano, ali je imao riječi “dogovorili smo se” izjavljene telefonski pred svjedokom. Jordan je znao da to neće biti dovoljno za sud, ali se nadao da će Vodafone pod prijetnjom suda ponuditi izvansudsku nagodbu i platiti određenu količinu novca koja bi Jordanu itekako dobro doša. Nažalost, preračunao se i i to ga je skupo koštalo. Ali ništa prema onome što su mu Honda i pogotovo Ford napravili


          0

          0
    • Odličan tekst Ante,posebno u komentarima o politici u f1,kako uništiti one koji remete “mir” i status quo tzv bogom danih faktora .povlacim paralelu sa propašću giganta tima lotus 1994 godine i isti faktori su u igri.honda 1988 sa ucenom ubacivanjem šatoru n. I u tom trenutku izduvane lule Nelson piqueta.sve zarad mclarena a na štetu wiliamsa i Lotusa. Što se tiče propasti originalnog team Lotusa pokušao sam da nađem razloge ali oni nisu u celini objavljeni par članaka na sajtu pistonhead i to je sve…bila bi to zanimljiva tema.ali po pričama aktera događaja postavljen je zid ćutanja . verovatno sa debelim razlogom.pozdrav


      0

      0
  2. nisu 2 iljadite popapale samo jordana nego i ostale mališane. bolje rečeno popapale su f1.
    leyton i arrows su u zadnjim krugovima prosuli pobjedu ali i 2. misto je bila senzacija. stewart je pobjeđiva, ligier je pobjeđiva, jordan je činija čuda ali i ostali footworci i handworci bi zalutali na podij ili bar osvajali bodove…onda kad se bodovalo 6 mista a ne 52 ko sad. bilo je te neke magije, senzacija u 90ima koje jednostavno više nema. mogu slobodno reć da je ’99 i čudo jordana zapravo zadnji trzaji te neke magične f1.



    4

    0
  3. Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

    Inače,izvrstan tekst i odlična tema ,stvarno se lijepo prisjetiti Jordana. Ne vjerujem da postoji neki fan Formule 1 kojem nije bilo drago kada bi ekipi Jordana išlo dobro .



    3

    0