Za 2000. ambicije i očekivanja u Jordanu su bili poprilično veliki. Na krilima uspjeha 1999. godine i povećanja budžeta momčad se nadala borbi za naslov prvaka te godine. Osim toga, momčad je promijenila nomenklaturu bolida, te su bolidi momčadi od 2000. pa sve do kraja 2005. godine nosili skraćenicu EJ i redni broj sezona u kojoj je momčad nastupala, tako da je bolid za 2000. nosio naziv EJ10, budući da je to bila 10. sezona za Jordan. Unatoč svemu tome, rezultat je bio katastrofalan, puno lošiji od očekivanja. Sezonu je momčad završila tek na 6. mjestu, sa samo Frentzenova dva 3. mjesta, a novopridošli Trulli iz Prosta je samo 4 puta utrku završio u bodovima. Razlog tako lošeg rezultata je u katastrofalnoj pouzdanosti bolida koji je često znao izdahnuti na putu prema dobrom rezultatu. Jedino pozitivno te sezone je potpisivanje ugovora s Hondom oko isporuke tvorničkih motora, a ne kao dosad kad im je Hondin Mugen isporučivao motore. Taj ugovor je izazvao sukob sa BARom za preferencijalni status kod Honde.
Za nadolazeću sezonu, momčad je promijenila pristup bolidu te je bolid dizajniran podosta drugačije u odnosu na njegove prethodnike, s podosta oštrijim i višim nosom, u što se odlično uklapao dizajnirani morski pas na nosu bolida, a i mjenjač je dobio 7. brzinu. Iako je na testiranjima bolid obećavao, a i u kvalifikacijama je bio podosta brz, brzina i pouzdanost na utrkama ponovno nije bila najbolja. Isto tako, veliki dio sezone je momčad mučila loša Frentzenova forma i nesuglasice između Frentzena i Eddieja Jordana, zbog čega je na kraju zamijenjen Zontom na dvije utrke (u Kanadi zbog zdravstvenih problema uzrokovanih teškim sudarom na slobodnom treningu, a u Njemačkoj zbog loših rezultata), a do kraja sezone ga je mijenjao Jean Alesi koji je došao iz Prosta, a u kontra smjeru je otišao Frentzen. Iako momčad nije uspjela ostvariti nijedan podij, uspjela je sezonu završiti na 5. mjestu, što je poboljšanje u odnosu na sezonu prije, a i uspjeli su poraziti BAR po pitanju borbe za naklonost Honde.
Za 2002. momčad doživljava reorganizaciju, a Trullija i Alesija zamjenjuju Giancarlo Fisichella i Takuma Sato, koji je doveden da bi momčad stekla naklonost Honde. Bolid je ponovno podosta drugačiji od prethodnog, poglavito po pitanju materijala, ovjesa i nosa. Zbog smanjenja sponzorskog novca, momčad polako pada u poretku, ali svejedno uspijevaju povremeno ostvariti dobre rezultate i završiti ponovno ispred BARa u poretku i to ponovo na 5. mjestu. Poglavito zasluge za to ima Fisichella koji je uspijevao izvući maksimum iz bolida, dok se Takuma Sato mučio, unatoč povremenim bljeskovima te je samo jednom, i to na domaćoj Velikoj Nagradi Japana doći do bodova.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...
Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Glavni razlog zašto se Jordan riješio Frentzena nisu loši rezultati niti napetosti između HHF-a i EJ-a nego Honda i Sato. Upravo je zbog Honde Jordan pristao dovesti Sata, a na kraju ga je ta Honda zeznula jer su unatoč tome što je Hondine motore trebala dobiti bolja momčad u poretku (između Jordana i BAR-a), Honda se na kraju odlučila za BAR.
Sato i Honda su bili prvi čavao u ljes, a drugi Ford – nadam se da ćeš Ante obraditi to u idućem tekst jer je najbolji pokazatelj kako su tvorničari uništili male momčadi-
Sorry, na peglanju, ali kad ti je Jordan religija onda ti svaka sitnica bode oči :-D
14
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Hvala na objektivnom komentaru, zagriženi Jordan-ovac. :thumbs:
Pozdrav od još jednog Jordan-ovca.
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
jeli uopće ijedan japanac draftan od neke momčadi ili su svi došli u paketu s motorom :roflmao:
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Aguri Suzuki mi prvi pada na pamet, a bilo ih je još koji su se umijećem uspeli u F1.
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Kamui Kobayashi (?).
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Yuji Ide možda :p
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
@Blackhawk razumijem te u potpunosti, kad sam proučavao Jordanovu povijest tog razdoblja, ja sam razumio da su ga otpustili jer je imao loše rezultate i što je bio u sukobu sa Eddiem, a da su tek kasnije odlučili se dodvoriti Hondi i zato se tu pokrala moja pogreška. Ja se nadam da si dosad bio zadovoljan serijalu mojih članaka o Jordanu i da ćeš bit zadovoljan posljednjim člankom o Jordanu koji će izaći kroz par dana. Lp
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
I meni nema smisla dodvoravanja kad nije sato direktno zamijenio hhf-a.
0
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Tekstovi su odlični. Jordan je toliko fascinantan lik, kao i njegova priča da bi za pravo objašnjavanje situacija trebalo 27 nastavaka :-D
Što se tiče Frentzena, u tom trenutku jest objašnjenje bilo “loši rezultati Frentzena”, ali u pozadini je bio pritisak Honde. BAR je pritiskao Hondu da njih izabere za momčad koja će koristiti njihove motore (iako je postojao svojevrsni dogovor Honde s momčadima da će motore dati momčad ikoja bude bolja u poretku) a Bridgestone i Honda su dali “mig” Jordanu da će moći računati na Hondine motore i nakon 2002. godine ako uzme Sata, odnosno da će ih izgubiti odmah ukoliko ga ne uzmu.
Jordan je odlučio djelovati odmah jer je postojala stavka u Frentzenovom ugovoru prema kojoj je imao pravo izbora vožnje i u 2002. godini za Jordan ukoliko tako odluči. Jordan je pod svaku cijenu htio Hondine motore te je odlučio djelovati odmah otpustivši Frentzena koji je bio “prepreka” u potpisivanju Sata. Koliko je Honda cijenila taj potez pokazalo se već pred kraj 2002. godine kada su se odlučili za BAR unatoč Jordanovim boljim rezultatima. Jordanova pogreška broj 1.
Pogreška broj 2 – potpisivanje Forda koji im je blokirao Mercedesove motore za 2004. (kombinacija bi se zvala Jordan – Smart i bila bi savršena kombinacija obzirom na poluarnost Jordana kod mlađih navijača), samo da bi vrlo brzo podvio rep i napustio svijet F1.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pogreška broj 3- Neuspjela tužba protiv Vodafonea oko sponzorstva zbog kojeg su morali platiti puste milijune odštete, a već tad nisu bili u bajnoj financijskoj situaciji.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
U biti tužba protiv Vodafonea je bila kalkulirani rizik. Jordan nije nikada imao ništa potpisano, ali je imao riječi “dogovorili smo se” izjavljene telefonski pred svjedokom. Jordan je znao da to neće biti dovoljno za sud, ali se nadao da će Vodafone pod prijetnjom suda ponuditi izvansudsku nagodbu i platiti određenu količinu novca koja bi Jordanu itekako dobro doša. Nažalost, preračunao se i i to ga je skupo koštalo. Ali ništa prema onome što su mu Honda i pogotovo Ford napravili
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Odličan tekst Ante,posebno u komentarima o politici u f1,kako uništiti one koji remete “mir” i status quo tzv bogom danih faktora .povlacim paralelu sa propašću giganta tima lotus 1994 godine i isti faktori su u igri.honda 1988 sa ucenom ubacivanjem šatoru n. I u tom trenutku izduvane lule Nelson piqueta.sve zarad mclarena a na štetu wiliamsa i Lotusa. Što se tiče propasti originalnog team Lotusa pokušao sam da nađem razloge ali oni nisu u celini objavljeni par članaka na sajtu pistonhead i to je sve…bila bi to zanimljiva tema.ali po pričama aktera događaja postavljen je zid ćutanja . verovatno sa debelim razlogom.pozdrav
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
nisu 2 iljadite popapale samo jordana nego i ostale mališane. bolje rečeno popapale su f1.
leyton i arrows su u zadnjim krugovima prosuli pobjedu ali i 2. misto je bila senzacija. stewart je pobjeđiva, ligier je pobjeđiva, jordan je činija čuda ali i ostali footworci i handworci bi zalutali na podij ili bar osvajali bodove…onda kad se bodovalo 6 mista a ne 52 ko sad. bilo je te neke magije, senzacija u 90ima koje jednostavno više nema. mogu slobodno reć da je ’99 i čudo jordana zapravo zadnji trzaji te neke magične f1.
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Inače,izvrstan tekst i odlična tema ,stvarno se lijepo prisjetiti Jordana. Ne vjerujem da postoji neki fan Formule 1 kojem nije bilo drago kada bi ekipi Jordana išlo dobro .
4
0